Zpět na článek

Diskuze: Tichý výkon ve 3D - proč ne?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"K ventilátoru vedou pouze dva drátky, což na regulaci rychlosti jistě stačit nebude." Děláte si srandu? Proč by neměl jít ventilátor regulovat? Třetí drat je přeci jen pro monitorování otáček a né pro jejich regulaci. Karta si může jen sledovat teploty na čipech a podle toho ho točit...
- eXp10it

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace JJ...
To že Janko hráško z ulice nevie načo je ten tretí káblik a ako sa vlastne reguluje ventilátor pochopím. Ale na "odbornom" webe by si to "odoborný" autor mohol trochen naštudovať... ;)
- Tibor Tóth

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Heh no on ten vetracek ale skutecne regulovany nebude, ale mate pravdu, vyzniva to ponekud zvlastne...
- Válek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Válek Petr: Záleží na tom, jaký větráček to je. Například Zalman VF700 co dává gigabyte mi regulovat šel i s 2 drátky, jiný větráčkek taky se dvěma mi regulovat softwarově nešel... Takže pokud to autor vyzkoušel, že to nejde, věřím tomu.
- Michal Ondráček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2008 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Ondráček: Regulace vůbec není věcí větráčku, ale toho kam je připojen. Pokud to neumí grafika, stačí větráček zapojit přes externí regulátor.
- Martin Moravec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na první nebo druhé stránce článku je napsané že jádro RV670 je vyrobeno 65nm, ale ve skutečnosti je 55nm! Jinak pěkný článek ;-)
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U prvniho testu neni uvedena sestava - vysledky jsou proto ne tak prinosne...
- SirIndy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem majitel Gigabyte GV-NX96T512HP a teplotu hodne ovlivnuje fakt, zda-li mate ve skrini dostatecny podtlak/pretlak. Vzduch musi proudit chladicem grafiky skrz zaslepku do/ze skrine.
- tecka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

J ab ych radeji nVidii na HD nedoporucoval, uz jen vzledem k tomu, ze pro vyuziti PureVidea si zakaznik musi jeste koupit software aby vlastne vyuzil zakoupenou kartu :( Nicmene jestli je PureVideo decoder potreba jen do 8.xx rady, tak jako bych nic nenapsal.
Btw. ja mam 6.xx a jsem celkem nasr***, kdyz jsem zjistil, ze tahle rada je na tom s podporou HD hodne spatne, vlastne temer zadnou nema :(
- peavey

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja mam doma asuse 9600GT a jsem spokojen, tichost super, vykon super :)
- skipped1

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jiná situace ovšem může nastat ve zcela nevětrané skříni, kde se mohou karty při zátěži přehřívat.

Ve zcela nevetranych skrinich se prehrejva temer vse ,nejen pasivni karty. :X
- Vojta Pátek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2008 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dakujem za test, potesol ma, no mam otazku, co to znamenat ze v hrach ako crysis a WiC testujete so zapnutym vyhladzovanim, ked to tazko zvaladu aj ovela silnejsie karty, naco mi je test v nastaveni co nieje hratelne, je to koli tomu ze ATI nemaju radi vyhladzovanie alebo len tak? crysis sa testuje vecsinou bez vyhladzovania aj s lepsimi VGA. Inac ta GF9600vka sa mi paci.
- kapaaudio

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2008 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Škoda že jste nezkusili použít testovací sestavu bližší HTPC počítačům. Docela by mě zajímal test např. na základu ATI780G+X2BE2400, kde by ve srovnání přibyly položky pouze integrované jádro a integrované jádro+grafická karta v Hybrid graphics režimu.
- Martin Moravec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2008 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Citace: "GeForce 9600GT s pasivním chlazením se dostala na nejvyšší teplotu v testu, která ovšem opět není nijak kritická. Výsledkem teplotních testů tedy je, že obě řešení jsou pro chlazení osazených grafických jader dostatečná".

84°C je tady dostatečné, ale když se testuje Radeon 4850, tak tam stejná teplota je nedostatečná a musí se měnit chladič.
Rvát do HTPC takhle horkou grafiku není úplně to pravé, tam právě každej stupeň rozhoduje.
-----------
Hry: Testovat OC kartu s vyhlazováním, když každému je jasné, že radeony toto zvádají hůř, navíc, kdo má doma televizi s rozlišením 1920x1200?
----------
Citace: "Stavíte-li si HTPC, pak pro bude jistě velmi důležitý i fakt, že testovaná GeForce měla o 23W nižší spotřebu než Radeon HD3870

Toto je typický příklad polopravdy, do HTPC si nikdo (až na vyjímky) nebude kupovat Hi-end většina se bude dívat na spotřebu a teplotu, případně cenu. To, že tato spotřeba je měřená při maximální zátěži, která na HTPC bude dosahována sporadicky a většinou bude zátež minimální = lepší spotřebu u Radeonu jste tam jaksi zapoměl zmínit.
------
Citace: "Gigabyte GeForce 9600GT Silent byla z testovaných karet také nejlevnější (cca 2700 korun), a proto je jakýmsi mým osobním favoritem tohoto testu".

Lež: Radeon 3850 je levnější, stačí se podívat třebas na czechcomputer, navíc dodáváte, že jste vlastně celý test nadržoval určité značce.

Celý test je pro mě přínosný jen co se týče těch grafů, jinak vaše komenty jsou matoucí, zavádějící, lživé a neobjektivní.

Celkově se z těchto karet jasně pro účel HTPC nejvíce hodí 3850. Na hry mám stolní PC.
- bazen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2008 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1.Musím trochu oponovat a zastat se autora. Určitě nejde o lži, manipulace a polopravdy - to jsou příliš silná slova, na druhé straně některé komentáře jsou opravdu matoucí.

2. Mnohem důležitější, než teplota čipu, je celkový ztrátový výkon - z toho se odvíjí, kolik stupňů bude ve skříni.

3. Proč HTPC (s mainstream grafikou) k TV, která není full HD? Krom toho, full HD plazma se dá koupit už za cca 30kKč.

4. Důležitější je příkon karty při přehrávání filmů - to bude asi nejčastější stav. (Pro autora recenze: Kde jsou data o příkonu sestavy při přehrávání filmů? To jsou mnohem zajímavější údaje, než vytížení procesoru. )

5. Ceny - nejedná se o lež - na CZC je bulk verze 3850 o cca 50Kč levnější, full je o cca 300Kč dražší. V jiných shopech může být situace jiná. Tohle je manipulace - ale od tebe 'bazen'.

6. Do HTPC (alespoň podle toho, co název HTPC vyjadřuje) se nehodí ani jedna z těchto grafik, stačí nejaká pasívní HD2600 nebo 8500GT, hlavně s HDMI. Na hry je stolní PC :)

- Herkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 8. 2008 02:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1) Souhlasím, psal jsem hned po přečtení a tak jsem se do toho trochu více opřel :D
Článek rozhodně není úplně špatnej, jen mě tam vadí některé zbytečně subjektivní komenty.

2) Souhlasím, toto ale v článku úplně chybí (teplota ve skříni)

3) No tento bod jsem úplně nepochopil, ale můj názor je, že grafika do HTPC by měla stačit s menší rezervou na přehrávání filmu fullHD, všechen výkon navíc vykoupený větší spotřebou je zbytečnost. FullHD plazma za 30k je shit, za ty peníze raději menší rozlišení obraz bude lepší. Kvalitní fullHD stojí víc, ale ono i těch 30k není zrovna lidovka :D

4) Naprosto souhlasím

5) Nesouhlasím! Bulk verze se od retailu odlišuje v tom, že retail koupíš v krabici, dáš za ni 400Kč a po rozbalení ji hodíš do háje :D
Pokud použiješ vyhledávač a zadáš zboží, vyplivne ti to nejlevnější radeon za 2359Kč s DPH, cena se ale nejvíc pohybuje mezi 2400-2500Kč s DPH. Nvidia je nejlacinší co najdeš za 2600Kč s DPH. Takže v globále je "Radek" levnější.

6) Souhlasím, taky bych volil jinou, mě by třebas stačila integrovaná, proto jsem se v předchozím příspěvku vyjádřil, že: "pokud bych měl z těchto 3 grafik".
- bazen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2008 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nerád, ale musím súhlasiť s tvrdením, že text pod testami bol ovplyvnený preferenciami autora. Za hodnotnejšie považujem testy/recenzie bez názorových poznámok autora, poprípade si ponechať vlastný názor až na záver testu/recenzie s upozorením, že sa jedná o názor autora.

Nehovoril by som však o klamstvách - len o subjektívnom názore autora, ktorý nie je striktne oddelený od faktov.
- Unaghy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2008 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Četl jsem několik testů, kde proti sobě stály Radeon 3870 a GeForce 9600GT. Ve většině případů byl Radeon výkonější v rozmezí 5-20%. Je to nejspíše tím, že autor tohoto testu měl zapnuté vyhlazování.

Sá mám doma sestavu podobnou HTPC, kterou ovšem používám jako běžný PC. Při výběru komponent jsem bral ohled na celkovou spotřebu PC, protože mi běží 12 i více hodin denně. (Gigabyte MA78G S2, AMD 4450e, 21GB RAM, 2250GB HDD - jeden v externím boxu, case Sharkoon Rebel9 Special Edition s 250mm větrákem v bočnici + 120mm před diskem) To jen pro upřesnění. Taky si hodlám koupit nějakou lepší GK a mým favoritem je PowerColor HD3870 silent, který jem v testu bohužel neviděl, což je škoda.

Nad HTPC také uvažuji, ale spíš mi příjde lepší řešení Asus EEE BOX (bohužel bez DVD mechaniky) nebo MSI Wind PC s nízkou spotřebou a výkonem dostačujícím pro sledování filmů, nahrávání pořadů z TV, brouzdání po internetu.
- dave1x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2008 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zrovna jsem jednu Gigabyte 9600GT silent vyreklamoval... Bez vetraku 85 stupnu s 12cm vetrakem kolem 45-50... po peti minutach plne zateze se vzdy sekla :-/ I kdyz na ni foukal chladny vzduch ze vnejsku case...

Doporučuji normal verzi + Accelero + pripadne 8/12cm low speed fan. Zajimave je, ze 9600GT nema vubec chladice pameti, coz me pri techto taktech dost zarazilo...
- michal

Reklama
Reklama