Zpět na článek

Diskuze: To nejlepší z videoherní výstavy Gamescom 2018

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

WKM
WKM
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jo, no. :wink:

kalam
kalam
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

WTF? Jiřino prober se konečně. Hype neurčuje kvalitu.To že CDP vydá tři klišoidní obrázky z Cyberpunku, tak to opravdu nestačí na to nejlepší z herní výstavy.

Sekiro jen jako další tip? Jiřino přečti si názory světa, zjistíš, že to vypadá na absolutní bombu a není potřeba to hypovat tři roky před vydáním hry samotné jako CDP.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
23. 8. 2018 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam CDPR nepotřebuje hype. U nich stačí už jen fakt, že bude nějaká hra někdy.

Z hlediska dnešních herních studií je nejdřív CDPR, pak dlouho nic a pak nějaká další ne příliš komerční a zkažená studia (bohužel narozdíl od CDPR obvykle bojující s nedostatkem financí).

I když Larian se má pokud vím docela ok.

kalam
kalam
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius lol CDP hypoval Witchera 3 roky a pak to byla nabubřelá nuda oproti jedničce. Gameplay casualní až běda. No, pro běžného dělníka v továrně ok...

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
24. 8. 2018 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius @kalam: Nezjednodušoval bych to tak. Podal bych to spíš tak, že 3 je oproti 1 a 2 takřka open world RPG (2 byla v podstatě koridorová, 1 byla trošku volnější, ale pořád dost o tom, že jde člověk ze zóny do zóny).

Ne, 3 není nejkomplikovanější, to opravdu patří 1, ale je vážně velké, dost slušně promakané (i vztaženo k velikosti) a dosti zábavné. Nemluvě o příběhu, který byť ten hlavní není až tak super, tak ty vedlejší z DLC jsou naprosto na jedničku.

Nicméně, 3 má ještě taky mody, které z ní můžou udělat docela zajímavý zážitek pro opětný replay.

Obecně bych řekl, že nemá moc smysl vlastně 1, 2 a 3 porovnávat, protože jsou ty hry každá dost jiná, navzdory sdílenému jménu.

Určitě by šlo spousta věcí vylepšit na W3, ale ono jde i o zbytek herního průmyslu, který je až na vyjímky dost tragický, takže něco jako W3 prostě nemá problém vyniknout.

Navíc přístup studia, kdy jsou 2x DLC, které obě vydají za novou hru a hra samotná bez DMR apod. blbostí taky pomůže.

Pokud někdy vydají RedKIT 3 (což se může stát někdy okolo 2020 :D) tak to může být zajímavé i pro W3.

MAX HACKER
MAX HACKER
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fallout je natolik nadprůměrná hra, co se týče postapo, že jakékoliv hry nemají šanci.

Fallout je úžasná postapokaliptycká hra.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, co je na tom pravdy, ale proslýchá se, že do výčtu her podporujících raytracing se nově počítá remaster RE2. Na Underworld: Ascendant se těším, ideální hra na zimu, teda pokud se zmůžu na to si vůbec něco zahrát.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Ještě bych počkal s nákupem RTX karty. Aby to nedopadlo jak s PhysX a Hairworks. Cool, ale ve hrách se to moc neobjevovalo a dnes už si na to skoro nikdo nevzpomene.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM 1) Já neříkám, že je rozumné předobjednávat. 2) Nesouhlasím, dopad na atmosféru, svobodu a kreativní prostor vývojářů to má zcela zásadní

WKM
WKM
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: Jako pořád to bude o 20-25% rychlejší, než současná GTX10XX řada ve srovnatelné zátěži, jen tam k tomu navíc je nová technologie. A zda tato technologie bude nějak dále využita je otázkou.

Také bude na zváženou, jak složitá je vlastně implementace této nové technologie. AMD, ani konzole, toto mít v dohledné době nebudou = vývojáři nebudou na tuto technologii primárně cílit. Asi jako kdysi jen hrstka vývojářů implementovala PhysX do svých her.

Ještě je na zváženou TDP nových RTX karet, které šlo prudce nahoru, přes 200W, vrcholný model 2080Ti dokonce 260W. To vypovídá o samotné náročnosti nové technologie a taky proč to v konzoli dlouho neuvidíme.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Nedělám api, ale dle všeho implementace není složitá. A prostor pro editaci, ladění atmosféry, který se tak nabízí vývojářům, je neskutečně obrovský. Porodní bolesti budou velké (jedny problémy zmizí, ale objeví se druhé). Nově případ RE2 myslím potvrzuje, co říkám. Vývojářům raytracing otevírá možnosti a svobody, které rádi využijí, byť budou zpočátku jen doplňkem. Pracovní verze her bude spíše uplatňovat raytracing a teprve vývojem se propracuje k optimalizaci pro karty pouze s rasterizací, ne naopak.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: TDP je ve srovnání s konkurencí špičkové. To si jen Pascalem na sebe upletli bič, uvědom si, že Vega jim dává ještě 100W vodou chlazeného z jisté části prázdného prostoru.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: Implementace nemusí být složitá, ovšem AMD ani konzole tuto technologii nemají a RT není o tom, že to prostě zapneš nebo vypneš. Pokud použiješ RT na stíny, světla a odrazy/lom světel, a pak ho vypneš, tak budeš mít prostě hru bez nasvícení. Stejně tak, jako když máš videohru s implementací PhysX a vypneš ho. Pokud vývojář neudělá i verzi bez RT (PhysX), budou tam ty efekty prostě chybět.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Nechápeš. Při vývoji bude efektivnější a přirozenější pracovat prve s raytracingem - je to změna v přístupu a uživatelské přívětivosti vývoje, pochop to už.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: V byznysu vrcholné úrovně bude raytracing celkově efektivnější, bude šetřit náklady na práci grafiků, šejdířů. Na příkladu - vývoj jde směrem od detailně sochaného modelu v pečlivě nasvícené scéně k jednoduším (detaily geometrie nahrazuje texturami a různými technikami), ne naopak.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: Ty nechápeš, že videoherní průmysl nebude využívat něco, co na konzolích prostě není. Stejně tak se nechytilo PhysX, Hairworks a dalši technologie specifické pro určitý kus HW.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: Je to asi jako rozdíl v ergonomii při malbě sebelepší myší a prvním lepším stylusem.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Pochop, že abys rasterizací dosáhl nějaké nálady, atmosféry a nasvícení, tak za sebou musíš mít tým grafiků, abyste to možná i z nějakých kusých renderů doladili - na desátý pokus možná budete spokojeni. Mezi tím ale realtime raytracingem vyzkouším miliardu možností, z nichž vyberu jednu, kterou nechám s mnohem jasnějím korektnějším výsledkem zpracovat pro čistou rasterizaci, při optimalizaci.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 8. 2018 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: A to si piš, že bude - protože je to prostě jednodušší a šetří to čas a náklady na práci kresličů - můžou se přeorientovat, rozrůznit. Rasterizace bude dodělávána teprve ve druhé vlně vývoje, při optimalizaci až nakonec její jednotlivé úrovně budou postupnjě mizet, nahrazovány dalšími, přirozenějšími, uživatelsky a vývojářsky přívětivějšími, technikami.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: Mě to nemusíš vysvětlovat, já vím, v čem spočívají výhody RT, stejně tak jako v čem spočívaly/spočívají výhody PhysX. V obou případech technologie Nvidia dělá něco v reálném čase, co jiní musejí prostě ''ručně'' simulovat, aby dosáhli přijatelného výsledku. Ale o tom debata není, debata byla o tom, že RT se vůbec nemusí uchytit, protože prostě konzole ani AMD nic takového nemají. Jinak RT se ve filmovém průmyslu používá už desítky let, vůbec ten koncept je známý snad z 60. let. Jenom teď, vůbec prvně, je možné renderovat pomocí RT v reálném čase. To ale neznamená, že z toho bude nový standard, pokud teda Nvidia nebude licencovat použití svého RT řešení i ostatním výrobcům HW (AMD a konzole).

PhysX bylo taky super, v reálném čase, bez nutnosti simulace apod., ale řekni, kolik je dnes s PhysX (seznam těch par titulů je určitě na internetu).

Nevím, kolik je ti let, ale pokusím se ti to vysvětlit ještě takto. Jenom proto, že je něco super, ještě neznamená, že to vydělá dost peněz na to, aby se o to zajímali lidé, kteří by tuto technologii chtěli používat.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Jsi dutý jak bambus (s invektivy jsi začal v posledních odstavcích, tak využívám situace). Technologie je standardizovaná pod DirectX (DXR), není nezbytně nutné něco licencovat. A jelikož budou tvůrci ve výchozích, rozpracovaných, projektech používat intuitivnější a ergonomičtější raytracing, tak si pak snadno najde cestu do finálního produktu - samozřejmě primárně pro pc. Konzole vždy byly cestou velkých kompromisů, na tom se nikdy nic nezměnilo a nezmění. Je to jakobys říkal, že protože na konzolích běží hry se vzdáleností vykreslování 20m, tak bude stejná na pc, protože je to něco navíc.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Určitě si teď řekneš, co je mi po konzolích a AMD. No, konzole jsou to, co vydavatelům her vydělává peníze, a vydavatel je ten, kdo říká vývojáři, co se bude dělat. A konzole v současné době, a dost možná i další generaci, ponesou čipy AMD.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Mysel_1: 61 her za těch 10 nebo kolik let, to je celkem úspěch, už o tom ví žurnalisté z celého světa? :D

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Mysel_1: Zvláštní, jak není schopen pobrat, že hry primárně cílené na konzole a gamepad (Witcher, Batman, Resident Evil) vyčnívají s podporou i ryze proprieátních verzí Nvidia technologií, jak selektivní pohled používá.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: Standardizuje se možná API, ale ten HW standardizovaný rozhodně není. Pokud ho bude AMD chtít použít, bude muset platit licenci, stejně jako AMD platí licenci Intelu za x86 architekturu, nebo si vymyslet vlastní RT jádro. Nikoho tady nezajímá,že RT je jednodušší na používání, zajímá nás koncový zákazník, hráč.

*Filmový průmysl tady nepletu, protože tam se RT používá už léta, jenom to teď budou mít kluci z FX týmů rychleji hotové.

A PhysX že nemá takový zásadní přímý dopad na ergonomii při tvorbě a editaci scény ve hře? Proč si tohle myslíš? Protože je to ve hrách vždy jen jako doplněk, nástavba nad ''klasicky'' počítanou fyziku ve hrách a vývojář vždy dělá i fyzikální model pro ty, co nemají Nvidia HW? A nebude RT vlastně to samé, kdy vývojář udělá hru ''postaru'' a pak majitelům RTX karet umožní si zapnout pěknější stíny a odlesky? Protože to je vlastně ta zásadní novinka, kterou RT přináší. Je to právě výpočet realistických stínů a odlesků, co v rasterizaci v reálném čase není dost dobře možné.

*Ještě něco málo k PhysX, jasně, že není nutné to používat v enginu. Plno herních studií utrácí spousty peněz za vlastní řešení.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: A srovnání s PhysX je úplně mimo - protože a) nejde o obecně standardizovanou technologii (není součástí DirectX) b) protože nemá takový zásadní a přímý dopad na ergonomii při tvorbě a editaci scény ve hře

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: No, vzhledem k tomu, že jde o ryze proprieátní api, navíc využité i u her primárně cílených na konzole bez této technologie... Úspěch.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: Podle jeho logiky by přeci nový
Tomb Raider měl běžet s nějakou novou verzí, nebo knihovnami, sadami typu TressFX.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: No právě, že RT to samé nebude. Hra se udělá v raytracingu, kde je odezva a výsledky okamžité - teprve z nich se bude odvozovat (zapékat stína apod.) verze pro konzole. Primárně je příslibem pružnějšího a efektivnějšího vývoje. Ano, AMD si bude muset vymyslet vlastní implementaci dxr.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: Už jsem se vsadil o masaryka, že do tří měsíců se přihlásí nejméně další desítka her, při probíhajícím vývoji adoptující raytracing. Věřím si, protože s grafikou a méně pak vývojem videoher mám nějaké zkušenosti.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @Xcute: Tak je moc fajn, že občas něco uděláš ve photoshopu. :wink:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Máš koule na to se vsadit? Já bych to rád zakulatil.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
24. 8. 2018 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Saroun Část lidí (včetně mé osoby) tunila PC čistě za vyšším výkonem ve hrách, hlavně v době kdy HW byl fakt drahý a hry dost náročné.

To spojení s hrami pořád existuje, byť už trošku dožívá díky nenáročným konzolím.

No a na PC je toho nějak čím dál méně co tunit.

Player21
Player21
Level 25 Level 25
24. 8. 2018 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Xcute to se bohužel pěkně pleteš, protože nad vývojářema stojí manažeři a akcionáři a ti chtějí dostat hry mezi co nejvíc lidí. Takže ulehčení práce pro ně není stěžejní.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Player21 Raytracing ve výsledku šetří náklady na vývoj, nepochopils. Defaultně se bude vyvíjet s jeho pomocí, až nakonec se bude ořezávat.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
25. 8. 2018 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Ano, pokud plánuješ vydat hru s RT. Jinak musíš zase postaru simulovat stíny a odlesky pro tu část trhu, která nemá RTX kartu. A je to zase na začátek, byť PhysX není srovnatelná technologie, tak pořád pokud to plánuješ implementovat, tak musíš pod tím zase postaru mít jiný fyzikální model, který poběží všem, protože kdybys udělal hru s PhysX, a pro majitele karet AMD bys to prostě vypnul, tak vypneš fyziku ve hře = nebude tam nic. To samé bude s RT.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
24. 8. 2018 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Jo, tohle je docela zasadni plusovy bod pro RT. Na rychlejsi = LEVNEJSI vyvoj bude slyset kde kdo ze stakeholderu herniho prumyslu.

Reklama
Reklama