Zpět na článek

Diskuze: Úplný průvodce plochými panely - technika a seřizování

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2004 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pocinaje timto jsou uvedeny absolutni odkazy
<br>file:///C:/Documents.../obrazecSmall.jpg
- bio

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 00:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tabulke su chyby - odozva LCD panelov sa udava v milisekundach - "ms" a nie v nanosekundach - "ns". (jk.: opraveno :)

<br>Dalej v porovnani s CRT monitormi uvadzate kontrastny pomer "200:1 až 350:1" - myslim, ze je to dost malo na dnesne modely, bezne LCD panely maju kontrast 1:450 a lepsie 19" az 1:700
<br>Zivotnost panelov uvadzate len 4-5 rokov? Podla mna musi LCD vydrzat podstatne viac, urcite viac ako monitor....

- jojo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Byly to tři obrázky v poslední kapitole...
- joro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám, bohužel, pravdu - probíral jsem to s lidmi z NECu (brání se tomu, aby poskytovali na panely záruku tři roky). Tedy abych byl přesnější... U panelu nejvíce degraduje zadní výbojka, časem její svit klesá a navíc, a to je asi horší, osvětlení po čase začne být nerovnoměrné (panel je možné provozovat dále). Po 4-5 letech bude většina panelů přesunutá na méně náročné úkoly...
- joro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja osobne by som si domov LCD nikdy nekupil a ani nevymenil za moj monitor (Viewsonic G790) ze by bol obraz na LCD o tolko ostrejsi sa neda povedat (mozno prvych par minut ale potom to uz zacina byt neprijemne) ale su dve veci ktore ma od toho absolutne odradzaju a to je:
<br>1. pri posuvani textu to strasne blika :( asi ako stare 14" na 56Hz )
<br>2. uplne nerealne farby
<br>
<br>nechcem LCD uplne zhadzovat ale kto chce mat aspon trosku normalny obraz a potrebuje robit s grafikou tam LCD neodparucam!!
- S.P.O

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám LCD ViewSonic VX500+. Jsem s ním docela spokojen, ale docela mi vadí jeho vysoký jas. Ztlumil jsem v OSD menu jas na minimum, ale pořád se mi to zdá příliš. Kdyby existovalo nějaké tajné servisní menu, kde bych mohl jas ještě více ztlumit, bylo by to super. Nevíte někdo, jak mám (a zda to vůbec jde) tajné servisní menu aktivovat?
- Roman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak je to s životností panelů nevím, ale NEC jako jeden z mála poskytuje na LCD panely záruku 4 roky! Platí to několik málo týdnů...
- Hawkey

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A já zas naopak. Pokud nepoužíváte počítač na profesionální práci s fotkami nebo nejste "profipařan", pak určitě zvolte LCD.
<br>Jo, je tu ještě jeden detail - pokud to vaše peněženka snese. :-)
- Hawkey

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výborný článek. Jeden z nejlepších co jsem o LCD četl. Třeba to nastavení ClearType jsem vůbec neznal (bohužel na mém starším analogovém LCD nevypadá dobře).
<br>
<br>Nevím jak nastavujete jas a kontrast vy, ale mě se nejvíc osvědčilo nastavit monitor jen tak přibližně a k dokonalosti vše doladit v ovladači grafiky (mám Radeon). Je to daleko přesnější. Taky tam lze nastavit "překrývání videa" - čili desktop mám tmavší, zatímco video jde přes filtr s vyšším jasem...
- Hawkey

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvělý článek - souhlas s Hawkeyem; fakt asi nejlepší, co jsem o LCD četl. Jinak LCD používám už skoro 10 let (a to nicmoc kvality v noteboocích) a k CRT bych se již určitě nevrátil. S mým prvním notebookem mi okamžitě zmizely jakékoliv problémy týkající se únavy zraku a pod.
- ironjoe

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máte někdo nějaké zkušenosti s poruchovostí a vůbec životností LCD panelů? Kdesi jsem slyšel, že oproti CRT monitorům mají LCD jen až poloviční životnost.Ale nevím kde je pravda. Sám mám LCD Acer AL707 už druhým rokem a jsem velmi spokojený.
- ext3fs

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky mam ViewSonic ale VP171b .. kdyz sem ho zapl poprve tak me malem jas odstrelil na druhou stranu pokoje .. ted jedu kontrast na 25 a brightness 48 .. a pohral jsem si s barvama ... mam ubranou modrou - 25, zelenou -20 i cervenou -15. Vse cca a v procentech. Uz jsem si na to zvykl, ale z tech malinkatych pismenek mam dost unavene oci. na 17" bych mel radsi 1024768 nez 12001024. :-( A oproti memu staremu LG monitoru se daleko vic odrazi mistnost a v noci si musim zapnout lampu protoze to je moc agresivni. MNo ale kdyz to ted srovnam s monitorem tak je ten obraz proste lepsi (a to na nem mastim CSko) Jen ty pidipismenak me serou (a to jsem mlady .. mam 30 a vydim perfektne)
- Karel N.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spis nez vychytavka mi pouziti vyhlazovani ClearType pripada jako vy"sit"avka. Podstatne ostrejsi je, kdyz se to vypne. Pravda zakulacene pismo je hezci. Ale treba měkke i to rozmazne naprosto zbytecne a divne. Vubec rovne svisle cary ci hrany timto zbytecnym rozmaznutim dost trpi. Nektera pismena v jednom slove jsou svetlejsi nebo nebo se jevi tlustsi nez by mela byt.
<br>Ale kazdemu se libi neco jineho.
<br>PS: Clanky o monitorech se mi jinak moc libi. :-)
- Katt

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problémy - response time a obnovovací frekvence
<br>

<br>Na rozdíl od monitoru, kde náběh i zhasínání obrazových bodů není problémem, je každá buňka LCD zatížená určitou "setrvačností" (to vyúsťuje v měřitelnou odezvu obrazového bodu - ta to doba bývá v DOKIMENTACI
<br>
<br>
<br>jooo a jinak skvelej clanek, dalo to asi dooost prace...
<br>
- Geo22

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

souhlas,cleartype je prisernej. nektery pismena sou tlusty,nektery tenky.ale to by ani tak nevadilo,ale je videt kolem nekterych pismen barevne smouhy a to strasne vadi...(a to neni mym panelem,je to i na vasem ukazkovym obrazku). hlavne na bilym pismu je to dobre videt. a mimochodem zkuste se nekdy se zapnutym cleartype podivat na total commandera,pismena sou temer necitelny.aspon u me.nehorazne ztloustnou.
- Ripper

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mimochodem nevsim sem si ze byste zminili docela aktualni tema,a to poblikavani LCD panelu pri malych kontrastnich detailech...priklad: kdyz uplne ultra pomalu posunujete tuhle stranku s komentari dolu,tak pismo pomalu poblikava.jeste sem nevidel panel kerej to nedelal. celkem by me zajimalo cim je to zpusobeny a jestli se s tim da neco delat...
- Ripper

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě to je tím, že rise a fall time nejsou stejné. Pixel, kde původně bylo písmeno, už je "rozsvícený", zatímco nový pixel ještě nestihl "ztmavnout". Pokud se text posune rychleji, tak už to není vidět, protože to vnímáme jenom jako rozmazání.
<br>S lepší odezvou to není tak výrazné. Aspoň tak se to zdá mě - co vy na to?
- Hawkey

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak muzete srovnavat pozorovaci uhly CRT/LCD vzdyt to je nestovnatelny. Zalezi sice na typu CRT ale treba FD trinitron ma pozorovaci uhel tak 180 stupnu REALNE. Naopak i nejdrazsi LCD s udavanymi 170 se uz po naklonu o 30 stupnu zacinaji viditelne ztemnovat.
- zoom

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Viz tu http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/1.htm (je tam skriptik)
- tuhyk15

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2004 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pracujem ako technik v jednej nemenovanej zahranicnej pocitacovej firme, pre ktoru vyrabaju monitory s jej napisom rozny renomovany vyrobcovia. Po mojej takmer rocnej praxi mozem povedat, kedze som vymenil uz desiatky monitorov (CRT aj TFT), ze u TFTckach som sa stretol aj s takymi vadami, ktore by clovek u nich ani necakal:
<br>
<br>1. Nelenze vypalene pixle, ale cele linearne a horizontalne rady, ktore boli bud cierne, alebo zelene, alebo cokolvek.
<br>2. Niektore lubia pistat, takze netrpia tym iba CRTcka. Aj zdroje odchadzaju.
<br>3. Velmi ma prekvapilo, ze aj poor focus je casto reklamovany, najma ak maju zakaznici viac TFTciek rovnakeho typu, cize mozu ich porovnat.
<br>4. Niekedy sa cely obraz rad chveje - tzv. jittery video issue. Je to, asi ako aj neostrost, pokazenym A/D prevodnikom v TFTcku.
<br>5. Mozno nebudete verit, ale uz sa stalo, ze sa proste vypalila "vzorka", ako keby ste na CRTcku nechali nejake DOSovske okno otvorene cele mesiace - aj TFTcka tym trpia (verte ci nie, ale stretol som sa s tym).
<br>6. Casto som narazil na pokazene podsvietenie - backlight. Alebo bolo uplne mrtve, alebo iba cast obrazu, kazdopadne je to velmi neprijemne.
<br>7. Obrazovka TFTcka sa ovela lahsie poskriabe ako CRTckova, so skusenosti viem.
<br>
<br>Co som zatial nevidel staznosti na TFT, tak to bola:
<br>
<br>1. 100 percentna geometria (aspon v nantivnom rozliseni).
<br>2. Blikanie.
<br>
<br>Pri CRT napisem viac menej stare zname, ale su tam aj ine veci:
<br>
<br>1. Odchadza geometria obrazu.
<br>2. Monitor pisti, pripadne uplne odide zdroj, vtedy je to jasny dead.
<br>3. Monitor sa po par minutach zacne triast, oznacujeme to ako jittery video.
<br>4. Stalo sa mi, ze sa na vnutornej stran obrazovky zacala odlupat antireflexna vrstva (aj ked si tazko dokazem predstavit ako k tomu doslo), musela to byt nejaka vyrobna vada. Toto by sa dalo porovnat k nerovnomernemu podsvieteniu u TFT, aj ked TFT tym trpia ovela viac.
<br>
<br>Vyhody CRT:
<br>
<br>1. Nie su staznosti na vypalene pixle, nebodaj cele rady.
<br>2. Nestava sa ze by odisiel backlight.
<br>3. Vymienaju sa zvycajne po dlhsom case, TFT zacnu mat vady uz po par mesiacoch, zatial co CRT naozaj vydrzia dlhsie, ale aj tu plati ze je to viac - menej kus od kusu.
<br>
<br>Oba typy rovnako trpia vadami na kabloch, tam je to vyrovnane.
<br>
<br>Ak mam teraz subjektivne opisat vyhody a nevyhody TFT, tak by som prakticky opakoval to co je mozne docitat sa v tomto clanku, ale so skusenosti mozem povedat, ze aj TFTcka trpia syndromom poor focus, jittery video (obe sposobene asi nekvalinym A/D prevodnikom, aj ked stretol som sa aj s takymi, ktore su pripojene cez DVI a trpia tym). Dalej (co mne osobne doma velmi vadi) maju priserne "pastelkove" farby. Skuste si vedla seba postavit CRT a TFT, na oboch otvorte nejaky pekny obrazok, alebo pustite film a porovnajte. Ak su oba monitory dobre nastavene, zarucene uvidite rozidel. Problem TFTciek spociva nielen v slabom kontraste, ale aj v tzv. gamute farebneho priestoru, ktory su schopne zobrazit. (viac k tejto teme na vybornej stranke www.paladix.cz, konkretne http://www.paladix.cz/rs/clanek.php?aid=10798&sid=41&hledej= ,aj ked to sa zaobere farebnymi priestormy ako takymi a nie je to o monitoroch). Okrem toho mi vadi latencia, o ktorej sa tu uz hovorilo. Ta mi prekaza najma v hrach. Nezabudajuc ani na jedine, nantivne rozlisenie, mimo ktoreho je obraz nepouzitelny, resp. straca vsetky vyhody, ktore TFT mozu ponuknut, pri zachovani ostatnych zaporov.
<br>
<br>Osobne mam doma TFT a v praci stary CRT smejd. Kedze som hobby fotograf a hojne pouzivam doma Photoshop, ale ako strojar aj Autocad, tak mozem za seba povedat, ze radsej by som mal doma kvalitne CRTcko, ktoremu nerobi problemy ani geometria, lebo sucasne CRTcka su uz na dost vysokej urovni. Stale som vsak presvedceny, ze CRTcka este zdaleka nie su na konci svojho vyvoja, preto ich nemusime davat do muzea. A to ani napriek nastupujucemu trendu TFT, ktore sa casto stavaju uz iba imidzovou zalezitostou a casto sa volia iba kvoli prestiznosti, ako z praktickeho hladiska. Takisto ako sa stale foti aj na film, najma pri potrebe kvalitnych zvacenin (okamzitost je v tomto pripade druhorada).
<br>
<br>Som presvedceny, ze takemu dobre 22" CRTcku s diamondtron obrazovkov sa zatial ziadne TFT nevyrovna - podanim farieb a kontrastom urcite. A cenou uz vobec nie. Co sa tyka monitorov pre bezne pouzitie v kancelarii, tam na plnej ciare TFT vitazi. Je na kazdom z nas, ci bude kukat do klasickej "rury", alebo bude "in" a uprednostni TFT. Ja osobne by som to mal radsej uplne naopak - v praci TFT (tam je to idealne) a doma kvalitne, a to si dovolim napisat velkym, KVALITNE CRT, take, ktore zvlada 1600x1200 hladko pri 100 Hz (aj ked 30 000 nie je malo, ale co by stal porovnatelny TFT?).
<br>
<br>Ono sa aj o CB filme hovorilo, ze farebny ho vytlaci, ale dodnes sa CB foti, ako aj ja sam a poznam dost ludi okolo mna, takze neverim ze by sa vyvoj v technologii CRT utlmil. Mozno prave naopak, boj medzi CRT a TFT prinesie na svetlo sveta uplne nove, dokonalejsie vyrobky.
- fobust

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2004 00:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pouzivam ClearType uz dlho, zvykol som si na to, ale je pravdou, ze aj na neho si treba zvyknut. Tiez som si fsimol, ze niektore fonty ClerType vyslovene nemaju rady. Napr. COURIER vyzera v klasickom zobrazeni OVELA ostrejsie. Nakoniec vsak plusy prevazli a nechavam ClearType zapnute. V Commanderi tymto odporucam zmenit font na TAHOMA. Budes prekvapeny vyslednou ostrostou pisma. Vo vacsine aplikacii som si potom nastavil TAHOMU ako default font.
- CECO

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2004 01:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vic jak 60hz pak te oci bolet nebudou >D
- rodney

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2004 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je pěkná blbost. Pracuji s CRT asi 10 let, od rána do večera, vždy s obnovovací frekvencí 85Hz až 105Hz a rozhodně z toho oči a hlava nemají radost.
- Coudy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2004 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ty si mohol napisat samostatny clanok.. ;)
<br>
<br>inak plne s tebou suhlasim....
- S.P.O

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2004 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vývoj CRT se skutečně utlumuje. Je to vidět na úbytku vysokofrekvenčních 17". Je pravda, že CRT tu stejně jako čb filmy (a focení na film vůbec) zůstane. Ale bude to jen pro fajnšmekry. "Davy" budou používat jen TFT a digitální foťáky.
- Hawkey

Reklama
Reklama