Zpět na článek

Diskuze: Utopený telefon: Jak ho přivést zpět k životu?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kidal5
kidal5
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chci poděkovat autorovi za vtipný článek. Obsahově to šlo sice mimo mě, ale takhle jsem se po ráno už dlouho nebavil :D

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
25. 3. 2016 00:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kidal5 Jak sa vyvarovať dnes častým waterdamagom?
Poriadte si S7 edge best phone on tbe planet 8)

rybajda
rybajda
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Telefon mi spadl do vody 2x. Jednou mi zmizel v hrnci, ve kterém se předtím vařily knedlíky (už studené). To je tak když si člověk položí mobil na okraj hrnce a najednou není vidět. Takže jsem z kastrolu vytáhl bílou slepenou moučnou hroudu. Po vypláchnutí ve sprše jsem jej otevřel, a na dvě hodiny položil na radiátor. Ještě občas mi z nabíjecího konektoru zaprášila mouka. Ale to už je skoro rok a bez problémů funkční. :D

CoC
CoC
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Potreboval bych popostrcit..dostal jsem tablet Acer Iconia myslim A1 830 je v podstate v novem stavu ale nenabiji prepajel jsem microUSB, po zapojeni kabelu se i na svorkach baterky ukaze cca 4V coz bych bral ze nabiji, baterka mela 3,1V (z 3,7V). Kdyz jsem tablet nechal vypnuty a zapojeny cca 1h baterka pak ukazala 3,7V. Tablet jsem pustil ukazal 16% baterky a nadaval ze nanabiji. Premyslel jsem uz nad tim ze bych srazil tech 5V na tech 3,7V+- a prdl to rovnou na svorky baterky... k tomu 2m kabel a deti si s tim vyhrajou taky.

ThomasTT
ThomasTT
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CoC Těch udávaných 3.7V na Li-on článku je nominální hodnota napětí. Tyto članky se ale nabíjí na konečné napětí 4.1V popř. 4.2V, podle technologie výroby. Pokud na článku naměříš 3.7V, tak nějaký náboj v sobě má, odhadem těch 20%. Z toho co píšeš to vypadá, že nabíjí, ale nízkým proudem. Hodily by se údaje z nabíječky, třeba není originální. To by i odpovídalo tomu, že to nabíjí jen když je vypnutý, tzn. veškerou energii z nabíječky pumpuje do článku. Když je zapnutý, tak výkon té nabíječky nejspíše nestačí uživit tablet samotný a ještě k tomu nabíjet. Nech to nabíjet přes noc ve vypnutém stavu, a ráno budeš uvidíš jak je na tom článek s kapacitou.
Tom

chucky_w
chucky_w
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CoC Teoreticky by to mělo fungovat, a nebál bych se dát tam klidně 3.8V, prakticky mě ale napadají hned dva problémy -

zaprvé, nabíječka obvykle dodává cca 1A-2A, tablety ale v určitých situacích sežerou víc, standardně tyhle situace pokrývá právě baterka, budeš teda potřebovat poměrně silný zdroj (min. 3A řekl bych), nabíječka to sama nezvládne. Ten zdroj musí být také docela tvrdý, aby napětí při velkém odběru výrazně nekleslo.

zadruhé většina baterek v tabletech/mobilech atd. se připojuje víc než dvěma dráty, většinou tři, kde ten třetí obvykle dodává nějak podělené napětí Vbat. Je možné, že to bude fungovat bez toho, ale spíše ne a pak budeš muset zjistit, co tam tablet očekává...

Jako první bych spíš zkusil sehnat silnější 5V zdroj, alespoň 5V/3A (stejně ho budeš potřebovat i pro přípojení místo baterky), a ten připojit na USB, s trochou štěstí to na tomto zdroji pojede a nebudeš muset řešit snížení napětí.

fbituco
fbituco
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chucky_w U moderních baterií bývá další/prostřední vodič obvykle výstup z termistoru, nebo něco podobného na měření teploty baterie.
Pokud ho nechce zapojovat, tak odpor vhodné velikosti (Velikost se odměří z baterie) postačí.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CoC A co takhle to zahodit a koupit si něco funkčního?

CoC
CoC
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 chapu obca to cteni dela nekomu problem

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nutno přidat klasický vtip - rýže samozřejmě vlhkost nevytáhne. Jen přiláká přes noc Asiaty, kteří telefon opraví.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dnešní složitý mobily plný hardwaru k životu žádná rejže nepřivede, to jsou rady jak z doby před 15 lety. Kdo utopí dnešní mobil a má ho zaplej tak ho může vyhodit. Pokud po utopení okamžitě nevyndam baterku (což dneska nejde) tak už mobil nic nezachrání, ale u dnešní jemný elektroniky k nevratnýmu zničení už stačí ten prvotní zkrat, je uplně jedno co s tim mobilem pak budu dělat, nic ho nezachrání, rejže fungovala v době 3310, dneska fakt ne. :wink:

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
26. 3. 2016 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Můžete mi vysvětlit ten zkrat na 4 V? :D

fbituco
fbituco
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Co to je za blábol? On je nějaký faktický rozdíl mezi elektronikou v 3310 a v novým telefonu? 3310 snad jela na 12V...? Chce to se trošku zamyslet..

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
24. 3. 2016 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fbituco Co to je za blábol? To neni žádnej blábol. U dnešních mobilů stačí přejet šroubovákem po základní desce když je to zapnutý a něco tam vyhoří. U 3310 by se nic nestalo, protože je tam primitivní nemiaturizovanej hardware. Asi jako když starý Pentium I zvýšíš napětí na dvojnásobek tak to nejspíš přežije, když to uděláš modernímu procesoru tak okamžitě vyhoří. A starý mobily neměly žádný grafický karty, zvukový karty, síťový karty, sloty pro paměťovky a tak dále a tak dále, toho miniaturizovanýho hardwaru je prostě v dnešních mobilech nesrovnatelně víc než v tý 3310. Je to jako rozdíl mezi rádiem z 60. let a dnešní hi-fi věží.

crashPC
crashPC
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fbituco Ano, 3310 zvládnula skoro 12V, než odešla.
Moderní telefony, které jedou na voltovém nebo nižším napětí opravdu jsou v problémech, když se někde díky zkratu dostane napájení akumulátoru přímo na nějakou nízkoúrovňovou větev nebo sběrnici. Ano, vyplatí se telefon zkusit vzkřísit, ale šance na záchranu jsou menší než kdysi. Doporučil bych nepoužívat destilku, ale koupit IzopropylAlkohol, a ohledně toho sušení - je potřeba sušit za vyšší teploty. Kolem 50-70 stupňů ideál.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
26. 3. 2016 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fbituco @abubaga: A dnešní telefony maj nějaký karty? Uff, to bude asi mít uvnitř miniaturizovanej Bezednej pytel z Forgotten realms nebo snad Zavazadlo ze Zeměplochy, ne?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednou jsem se jal opravit "utopený" (byl celou noc na dešti) telefon, žel se nepodařilo - buď voda, nebo alkohol, kterým jsem ho čistil, se dostaly mezi jednotlivé vrstvy displaye (a rýže vám tady opravdu už nepomůže), tak pozor na to.

Pitch@
Pitch@
Level 0 Level 0
23. 3. 2016 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:shock: Je zajimave,jak vsichni chvali rejzi,pritom nej na odstraneni vlhkosti je silica gel (urcite znate pytliky v novych botach) kam se na tohle hrabe rejze... :D

D00M
D00M
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za vtipný článek. Škoda, že nevyšel před cca 4 měsíci, kdy jsem po návratu z kola nevyndal z dresu mobil a strčil dres do pračky. Chudáka Xiaomi jsem vyndal po pěti minutách bádání "co to v té pračce tak rachotí". I přes okamžité vypnutí a 24 hodinách sušení na radiátoru už to nerozchodil... snad by pomohla ta rýže a zmínění asiati. I když mám pocit, že asi ne, protože mi zdechla i SD karta.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
26. 3. 2016 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@D00M Prášek má agresivní soli, to ste měl napřed vypláchnout, to je ten hlavní důležitej krok. Jestli to pak dáte do rejže, pověsíte za počítač nebo necháte na slunku je už poměrně jedno.

karf
karf
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jsem teda zatím přečetl jen první stránku a už mám "věcnou". Mam 3 roky Xperia Acro S(něco jako předchůdce Z1 Compact), vozím ho na motorce, na lodi, upatlaný displej meju pod tekoucí vodou a telefon slouží bez jakýchkoliv problémů (zasekávání, chyby SIM, sd-karty)...
Taťka Z1c shodou okolností má, chová se k němu o trochu lépe, ale pod vodou ho měl také několikrát a nedávno ho reklamoval kvůli bočnímu zamykacímu tlačítku - reklamace uznána, vyměněna deska.
Chce to prostě občas telefon pohladit a pomačkat krytky, aby byl spolehlivě zavřené. Nedělal bych z toho hned kovbojku, že když u toho píšou IP65, tak to nevydrží pod vodou...

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
24. 3. 2016 01:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karf Já měl Z1 Compact a s vodou jsem taky neměl problém. Déšť, umytí v kýblu s vodou, umývání pod tekoucí vodou, napuštění vany a koukání v telefonu na telku a SMSkování (akorát horká voda asi rozleptala či povolila lepidlo, co drží kovovou mřížku zespodu na repráku a ta pak časem upadla, no znovu jsem ji přilepil), ... Byl jsem tak spokojen, že jsem teď koupil Z5 a zrovna dnes jsem byl nucen telefonovat v dešti, takže bez IP si to nedovedu představit. Ale to je ta česká vychcanost a hejtování všeho. Firma se brání dementům, co zapomenou zavřít krytku, nebo telefon namáčí v různých sračkách a hned je nejhorší na světě a pojďme si plivnout. A to píšu s tím, že jsem měl strašné problémy s notebookem Sony a jeho servisem, takže bych mohl být na firmu nasranej...

komancero
komancero
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mam Samsung s5 a drive me upozornoval na spravne uzavreni krytky pouze po odpojeni od nabijecky ,ale po nektere z aktualizaci mi to upozorneni naskoci i nekolikrat za den (asi zjistili ze uzivatele tu krytku zaviraji ledabile nebo ji nechtene pootevrou behem dne napr. kdyz o ni zachyti nebo jim telefon spadne ,ono je slozite ji obcas zkontrolovat :) )

nero01010
nero01010
Level 1 Level 1
23. 3. 2016 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komancero no ja bych spis rekl ze budes mit nejakej bordel v konektoru napajeni, mam take S5 a vim rcite ze tam neni zadny senzor, nebo cidlo na otevreni krytky.
podle mne nejaka kovova spona, nebo neco takoveho v konektoru.
podobny problem jsem mel se sluchatky, telefon hlasil pripojena sluchatka, pritom tam zadne nebyly.
prozkomal jsem tedy konektor a vystoural jsem z toho kousek kovu

nobloch
nobloch
Level 33 Level 33
23. 3. 2016 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S vodotěsností u hodinek to prý také není žádná sláva. Stačí je párkrát zapomenout na sluníčku, sklo a kov/plast mají jinou tepelnou roztažnost, a s potápěním se můžete rozloučit.

Ray_CZ
Ray_CZ
Level 0 Level 0
23. 3. 2016 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento komentář byl skryt.

igorv
igorv
Level 1 Level 1
24. 3. 2016 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

myslite ze iphone 5s by sa dal? -vyprany v automatickej pracke :0

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
25. 3. 2016 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@igorv jasně, ale musíš z něj nejdřiv vyndat baterku :D :D :D :D

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
25. 3. 2016 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Vyndejte telefon z vody (popřípadě na něj přestaňte lít sekt). Pokud funguje, ihned ho vypněte a vyndejte baterii."

Telefon nevypínat!!!
Při vypínání se odhlašuje ze sítě a může si odpálit koncový zesilovač a vzhledem k tomu, že vypnutím nic důležitého nezískáme, rovnou vyndat baterku!!!

patrikchrz
patrikchrz
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Voda a jakékoliv přístroje je vždy problém. Pracoval jsem ve velkoobchodě s hodinkami a přestože byly deklarovány jako vodotěsné, občas se nějaké utopené objevily.
Zásadní problém je v tom, že vodotěsnost není trvalá vlastnost. Těsnění a další materiály stárnou, na hodinky působí tepelná roztažnost materiálu (přímo "vražda" na hodinky je grilovat se na pláži a pak s rozpálenýma hodinkama skočit do vody), člověk si neuvědomí, že při skoku do vody může na chvíli působit vyšší tlak, než na který jsou hodinky konstruovány. Také na ně mohou působit různé chemikálie (např. opalovací krém), atd.

Reklama
Reklama