Zpět na článek

Diskuze: VIA K8T890 (Asus) + prodejní verze desky s ATi Xpress 200 (MSI) aneb PCIe pro AMD

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jojojo
- mista

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A ty jsi kus vola.
- Vlkoun

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak se rika byt prvni mezi voly neni zadna slava, kdo by chtel jako prvni na porazku..
<br>
- DRK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co blbnete, vždyť je to sranda, nebo za tím hledáte něco víc?...
- martin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Volba "Disabled" v internal video mode se volí při použítí dodatečné grafické karty ?
<br>Jak zjistik kolik paměti "Side port" má konkrétní zákl.deska ?
<br>Děkuji
- Hans

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda, ze autor nepojal testovani desek trochu jinak - sam pise, ze diky integrovanemu pametovemu radici do CPU jsou rozdily minimalni, tak se misto mnoha testu CPU vykonu mel venovat spise rozdilum v southbridge cipovych sad. Napr. podrobnejsi testy disku - jaka je rychlost a zatizeni CPU pri praci s jendim ATA diskem, 2x ATA disky (kopirovani z disku na disk), s jednim SATA a 2x SATA, pripadne kombinace ATA-> SATA.
<br> Jake jsou rozdily pri plnem vyuziti 1x USB 2, 2xUSB 2 - opet rychlost a zatizeni CPU.
<br> Jake jsou rozdily mezi integrovanymi zvukovkami ...
<br> Jake jsou rozdily mezi LAN
- Milan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

stejne to lidi nebudou kupovat :)
- ter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

asi za tim neco hledaji :)
- mista

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych jen dodat k výbavě. Programy PCAlerta, Digi Cell a další ve skutečnosti dodávány jsou. Nejsou jen vidět v automaticky otevíraném okně s nabídkou základních driverů a programů.
<br>Jinak desku mám zhruba měsíc a jsem s ní spokojen.Co se týče integr. Radeonu tak jsem hraji Neverwinter Nights a na tu stačí v pohodě.
<br>Co bych ještě doplnil k recenzi je upozornění na napájecí konektor. Jedná se totiž o 24pinnový širší konektor. Dle manuálu je možné použít ale i užší 20pin. (já to tak zapojeno mám a zatím bez problémů). I když redukce či novější zdroj "prescot ready" by byl lepší.
<br>Ještě v manuálu upozorňují že je žádoucí použí alespoň 350W zdroj.
<br>(koho by to zajímalo tak má konfigurace je: Atakhalon 64(3200),2x 512Mb DDR 400Mhz RAM Kingstone CL2,5 , 160Gb Hdd West.Digital SATA, 8Mb (raid série), Zdroj 350W Nexus (20 pin.)
<br>
- Konias

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chyba mi tu nejake riesenie od SiS... ...napriklad aj integrovany chipset SiS760... ...Gigabyte ma dosku s tymto chipsetom a integrovana grafika ma vlastnu pamat 64MB, sice je len DX8.1, ale naco DX9 pre slabu grafiku?... ...nebude niekedy recenzia tejto dosky? dost by ma zaujimalo porovnanie s ostatnymi...
- mayday

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kolik framebuffer pameti (tedy te primo na desce) ma tam MSI deska s Xpress200 chipsetem? Co znamena to zpomaleni pri pouziti UMA? Zpomaluje to pristupy do vsech casti pameti, nebo je to pomalejsi pouze pri pristup graficke karty do operacni pameti nasdilene pres UMA?
- Comodet

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdravim.., chtěl bych se zeptat na neosazený šváb SERIAL ATA raid.... Přes jaké rozhraní by ho chtěli pánové od asusu připojit? Snad NE přes PCI??!!! Protože všechny linky čipové sady jsou už podle autora vypotřebovány:
<br>"Po výpisu konektorů si shrňme přídavné šváby, kteřé se na desce nalézají:
<br>"
<br>"LAN - 2 x Marvell 88E8053 (připojeno přímo přes PCIe 1x)
<br>"Zvuk - C-Media CMI9880 7.1
<br>"I/O - Winbond W83627
<br>"FireWire - TSB43AB22A (2 porty IEEE1394a)
<br>já si ale dvou síťovek nevšiml, o čipu FireWire píšete na jednom místě, že to je verze a=400Mb/s a nahoře, že to má 800Mb/s Tak jak to je?
<br>
<br>Pak je také v popisku u desky asus napsáno toto:
<br>"PCI Epress: 1 slot PCIe 16x, 0 slotů PCIe 1x
<br>"PCI sloty: celkem 3, oba Busmaster
<br>ale ty sloty PCI-X 1x jsou tam
<br>
<br>Jo a ještě maličkost 3sloty a oba Busmaster je blbost...
- =====ET=====

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také by mne zajímalo, jestli se už ATI podařilo opravit bug v USB řadiči, kdy ATI USB zvládal přenos dat až o 50% pomaleji než konkurence. A výkon SATA a zátěž CPU by mne velmi zajímal.
- jfb

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všimli jste si ůdaje 7848 otáček větráku na čipsetu? to se mi snad zdá.. Asus se asi chystá vyrábět vrtulníky....
- =====ET=====

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohu se Vás jako majitele desky zeptat: (zoufalý pokus) integrovaná grafická karta asi bohužel NEMÁ DVI výstup, že?
- Dan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není třeba to celé vypisovat, stačilo upozornit na bug, který se připletl. Pod tímto souhrnným výpisem následoval výčet jednotlivých čipů, takže podle něj si to bylo již možné ověřit. Zmiňovaná část patřila k jiné základní desce - je to již opraveno. Jako na potvoru krátce po vložení článku vypadl na pár hodin proud (respektive byl zde záměrně na chvíli vypnut), takže jsem se k následné kontrole a opravě dostal až nyní :-(
- Charles

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm je fakt zajímavé, že se výkon pamětí u jednotlivých desek liší... Ramky jsou přece stejné a procesor a řadič taky... Jste si jisti, že jste měli všude stejné nastavení řadiče? Nezdá se mi, že by fyzické rozdíly zapojení desky mohly mít nějaký vliv....
- test11

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, tento software se na CD nachází, nicméně v takové verzi, že stejně se základní deskou nespolupracuje v plném rozsahu - napodporuje (proto jej není možné instalovat přímo z menu). Tedy tak tomu aspoň bylo v mém případě - nebo vám PCAlert funguje v plném rozsahu? Jsou zobrazovány monitorované hodnoty?
- Charles

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vykon SATA je bohuzel u ATi mensi :(
<br>Staci srovnat s nForce4, ktera ma v PC Marku04 okolo 4400 bodu, ATI ma jen asi 3800. (test disku)
- Martin Stepanek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

<p>Ano, pokud integrované grafické jádro nevyužijete, pak zvolte Disabled. Pokud jde o to, kolik daná základní deska má paměti přímo přidružené integrovanému grafickému jádru - Sideport Memory (Local Frame Buffer), měli byste se to samozřejmě dočíst jednak na webu výrobce, případně v manuálu, ale hlavně z fotografie, jelikož by se poblíže NorthBridge nacházel jeden nebo dva paměťové čipy.</p>
- Charles

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tato základní deska paměť přímo na desce přidruženou integrovanému gr. jádru nemá. Co se týče UMA... veškeré souvislosti jsou v článku uvedeny. Nelze přímo s ostatními porovnávat - grafická karta ve slotu PCIe 16x byla zcela jiné kategorie, než je integrované grafické jádro (jehož výsledky v grafech ozačuje popisek MSI RS480M2 - UMA). Do grafů jsem tyto výsledky zařadil čistě pro ilustraci výkonu integrovaného gr. jádra.
- Charles

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na to jsem taky koukal :-D
<br>To je asi jen chyba v čidlu Jinak nevim :)
- Flash

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je mi lito, ale takovy rozdil v grafech nevidim, hlavne proto, ze testy byly provedeny s ATA diskem a ne SATA. U PCmarku je rodil asi 4200 ku 3800, ale tech 3800 je pri pouziti integrovane VGA, pokud byla pouzita externí, tak je rozdil minimální. Sice má ATI trochu pomalejší ATA, ale zase nevíme jaké má přitom zatížení CPU a hlavně pořád neznám ten výkon u SATA:-). Pokud by totiž vše již bylo v pořádku (USB apod), tak se jedná o naprosto ideální desku do kacelářských PC, konkurující originál Intel, jelikož zde vlastnost "nic nemohu nastavit" je velice žádoucí. (a navíc slušná integrovaná VGA s možností přidat externí a používat obě!! najednou)
- jfb

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, obzvláště toto jsem několikrát přeměřoval a zjišťoval hodnoty. Navíc v případě desek s ATi chipsetem bylo časováni nastaveno podle SPD (pokročilejší nastavení jak už je z fotek BIOSu zřejmé tyto desky neumožňovaly - řeč je o RS480M2 a i o testovacím vzorku MS-7093) a to dokonce o něco horší - 2.5, 4, 4, 7 než 2.5, 3, 3, 7 jako u ostatních a přitom právě tyto desky měly pokud jde o paměťový subsystém o něco málo vyšší výkon.
- Charles

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2005 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale ja jsem mluvil o vykonu SATA, nikoliv PATA. Mnou uvadene vysledky jsou namerene se SATA Barracudou, 7200ot.
<br>
<br>PS: testoval jsem uz davno pred vanocema RX480 na www.svethardware.cz :)
<br>PS: at zije reklama
- Martin Stepanek

Reklama
Reklama