Zpět na článek

Diskuze: Virtualizace aneb Jak vytvořit systém v systému

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Existuje daka virtualizacna technika pre linux, na ktoru by som mohol nainstalovat virtualne WinXP a podporovala by aspon ciastocne directx/opengl? Aby mi na virtualnom pocitaci dokazali bezat aspon jednoduchsie hry...
- Teddy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No na macu bezi OpenGL a DirecxX uplne normalne v parallels:

http://bp1.blogger.com/_7AoZzKX0OWc/Rl9aaFv09wI/AAAAAAAAAC8/FcZAwuEHedA/s1600-h/3D+Graphics-Q4demo-05.png

Otazka je, jestli to je i v linuxovem parallers, potreba vyzkouset ... :-)
- Petr Svacina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 9. 2007 02:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím říct, že VPC jsem letos začal spolu s přechodem na 2jádrový procesor používat a je to super program. Po mnoha letech MS vytvořil něco použitelnýho. Zde je pár postřehů z praktického používání:
1) původně jsem si chtěl koupit VM Ware - ten mě ale zklamal. Vytvoření funkčního VM z funkčního systému ani z obrazu VPC se nekonalo, připadalo mi to zbytečně složité a ještě nestabilní. A ještě za to platit?
2) VPC je velice jednoduché, spolehlivé, rychlé. Nikdy mi to nespadlo.
3) provozování XP i Visty bez problémů (teda ta Vista stejně nepoužitelná jako na fyzickým hw, ale jinak chodí, a to včetně emulace hw prostředí oem)
4) Na co emulovat WXP na WXP? Třeba kvůli bezpečnosti, různým jazykovém verzím, snadnosti obnovení prostředí, kvůli provozu programů, které se jinak nesnášejí, kvůli snadnému zálohování, přenositelnosti mezi různými PC s různým HW.
5) Výborně se snáší s Truecryptem, takže můžete virtuální PC spouštět z šifrovanýho disku, nemá to vliv na funkčnost a snad ani na rychlost.
6) I firmy to může ušetřit mnoha průserů. Představte si, že máte OS, Office a spoustu drahého sw, a to všechno vyžaduje aktivaci. Po rozbití počítače jste v pr...i a než to dáte do kupy (pokud vůbec) na novém PC, přijdete o kalhoty. Pokud to máte virtualizovaný, máte tam za pár minut jiný železo a na tom všechno bez problémů jede.
- xls

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 9. 2007 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jak je to s licencí? Když virtualizuješ XP v XP, stačí jedna licence XP nebo musí být dvě licence?

Osobně používám Ubuntu 7.04, v něm pomocí VMWare Server (je zdarma) virtualizuji Solaris a Windows 2000. Dokonce běží obě virtualizace současně a mezi virtualizovanými OS přepínám pomocí záložek. Je to rychlé a stabilní a až na ty Win2000 je to zdarma.
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 9. 2007 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Podle meho nazoru potrebujes dve licence. Ale to si nejsem jist, jestli je mozne z licencich duvodu navazat OEM na virtualni pocitac. Tam budes potrebovat pravdepodobne krabicovou verzi
- Choze Chróstal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 9. 2007 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Choze Chróstal: To znamená, že musím v základním systému nejdřív připojit partition přes TrueCrypt, pak z této partition spustím virtuální PC. Pokud to neudělám, systém nevidí ani tu partition, ani virtuální PC. Je to prakticky jen bezpečnostní opatření, aby nemohl třeba virus v základním systému poškodit VPC nebo aby se k datům v VPC nedostala nepovolaná osoba.
- xls

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 9. 2007 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tohle je ovšem absurdita nejtěžšího kalibru! Tenhle problém by se snad měl řešit zprůhledněním Windows a umožněním jejich snadné opravy, aby reinstaly nebyly nutností. Neschopnost napsat opravitelný OS a následně to řešit virtualizací, to je opravdu krávovina... Ale hlavně, že je tady z tohoto pohledu další souper-trouper produkt, který tady vůbec nemusel být...
- ElCondor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 9. 2007 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ty, ja Ti poradim - necti to a nepouzivej to. A nebude Te to trapit. Kdyz to nepouzivas a nepotrebujes, neznamena to, ze je to zbytecny software i pro ostatni.
Treba Tebe ja taky nepotrebuju a nedovolil bych si tvrdit, ze jsi tim padem zbytecne na svete :-)
- zvedavec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 9. 2007 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Možná jsem to špatně vysvětlil. Ani u WXP jsem nenarazil na potřeby přeinstalace (v případě nutnosti to řeší zazálohovaná image). U toho VPC si ale do systému můžete vyzkoušet nainstalovat a natáhnout různé věci a pak to stačí zavřít bez ukládání změn a máte neporušený výchozí systém, takže se nic neopravuje. Nemusí to být ani programy, ale zároveň se smažou třeba i všechna nepotřebná data a člověk to nemusí vůbec řešit.
- xls

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 9. 2007 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no řešíte tu spoustu problémů, ale ja mam něco co se tu jen jednou zmínilo...udělal jsem si virtualni počítač s win98 a chtěl bych tam rozjet obstarožní nfs5... jenže ani pod VPC ani VMware Workstation mi nejde nasimulovat nějaký 3D akcelerátor.... je nějaká možnost jak mít na virtuálním pc lepší grafiku než S3trio ? :)
- sica

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 9. 2007 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace tezko, problem je v tom ze to ocekava grafickou pamet na nejaky adrese (offset od nejakeho mista), jenze virtualni stroj neni zaveden na zacatku pameti, ale treba z prostredka, timpadem ji nenajde.
- nevidim duvod proc bych ti mel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 9. 2007 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je uplne jedno, na jake adrese je virtualni stroj zaveden, protoze hostitelsky operacni system stejne vyuziva strankovaci jednotku procesoru k virtualizaci adresoveho prostoru. 3D nefunguje proto, ze je ve VMWare pouze jako experimentalni vec (vyrobce za jeji funkcnost proste zatim neruci) a je potreba si ji rucne povolit, viz http://www.vmware.com/support/ws55/doc/ws_vidsound_d3d_enabling_vm.html
NFS5 sice nejsou na dnesni pomery nijak narocnou hrou, ale stejne bych necekal zazraky. Direct3D v hostovanem OS to totiz emuluje pres OpenGL hostujiciho pocitace a navic to neumi emulovat vse (napr. shadery, bump-mapping, atd.), mnoho her pres to mozna vubec nepojede.
- Ňuf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 9. 2007 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Ňuf: dik za tip, ale tohle podle toho co jsem četl funguje pouze pro virtuální počítače s os win2000 a winXP.. win98 todle zřejmě nepodporuje...zkusil jsem i přes to připsat ty řádky do souboru .vmx, ale jediné co se stalo bylo to že mi systém našel nějakou neznámou zvukovku a USB 2.0 řadič :) ale stejně dík.
- sica

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vice by me potesil stejny clanek , ale ohledne virtualizace pod linuxem .Nejak pochybuji ze MS Virtual PC tam pojede.
- Oriwen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace to je sice fajn, ale drtivá většina lidí používá Windows, takže tohle je pro ně nepochybně zajímavější
- Vašek Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace teď jde ještě o to, kolik z těch lidí provozujících Windows potřebuje ve Windows virtualizovat Windows :-)

Docela bych uvítal, kdyby autor zkusil ve VirtualPC virtualizovat něco jiného než Windows (Solaris, Linux, OpenBSD), protože to je hlavní důvod, proč se virtualizace používá.
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 9. 2007 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @RS: dobrej dotaz, ale napriklad ja potrebuji virtualizovat widle ve windows :) jednak bezim v domene, a jednak je to nejlevnejsi testovaci prostredi cehokoliv (pred nasazenim do ostreho podnikoveho provozu) ... kdyz se neco vysere tak undo a zkousim znovu lepe a radostneji. Co je na tom vlastne tak tezce nepochopitelneho?
- Choze Chróstal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 9. 2007 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @RS: Vybornym dovodom preco virtualizovat Windows vo Windows-e je instalacia hier s nejakou root-kit ochranou (starforce napr.).

Hru nainstalujes v virualnom stroji, nainstalovany adresar prenesies do ostrej masiny, pridas no-CD crack a mas tak zaistenu [I]"cistotu"[/I] ostrej masiny.
- advanced BFU

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @RS: kdysi dávno když jsem měl widle tak jsem zkoušel virtualPC 2005 ale linux jsem na nem za boha nerozchodil. pak jsem si linux nainstaloval přimo a po třech měsích s dualbootem to skončilo příkazem rmdir WINDOWS :-) co jsem tak slyšel tak linux a microsoft virtual pc nejdou moc dohromady. MS virtualPC udajne linux podporuje ale realita je celkem jiná :-(

- daniel skopalik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 9. 2007 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Choze Chróstal: fakt je teda ten, ze se mi na virtual PC 2007 nepodarilo nikdy nabootovat zadne live distro jakehokoliv Linuxu... :-(
- Choze Chróstal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ElCondor: vždyť principielně je to úplně jedno. smyslem článku bylo hlavně upozornit na možnost vyzkoušení Windows Vista zdarma, vzhledem k tomu že mnoho lidí by Visty vyzkoušelo, ale samozřejmě jde jakýkoli systém
- Vašek Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Vašek Jiří: Ono to právě není tak úplně jedno, protože Linux a jiný systémy do Virtual PC sice nainstalujete (v tom problém není), ale myslím, že pro jiný systémy než Ms nejsou VMadditions, tj. pak např. nepůjdou z host systému do Linuxu sdílený složky, vylepšený chování myši atd. :\
- koloděj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Vašek Jiří: Tento msysl jsem nějak nepostřehl. Nicméně, jestli to chápu správně, tak vyzkoušení "zdarma" zase tak "zdarma" nebude, když k tomu člověk potřebuje MS Virtual PC a k tomu zase nějaké Windows. Člověk už musí být chtě nechtě "platícím" zákazníkem Microsoftu z dřívější doby :-D
- ElCondor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ElCondor: co to pořád plácáte člověče, je statisticky dokázáno že drtivá většina lidí vlastní Windows XP, tak co tady zase tlačíte o tom že VPC není zdarma?
- Vašek Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Vašek Jiří: Jestliže si musím zakoupit Windows XP, není to zdarma. Musím vynaložit řekněme 2500,-? Musím. To je jako kdyby jste mi tu tvrdil, že jedno kolo stojí 500 000,- a to auto k tomu dostanete grátis! Takhle okaté hovadine by jste snad už nevěřil, i kdyby to tak nějaká automobilka prodávala....
- ElCondor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Vašek Jiří: Virtual PC je zdarma - zatim ...
Ale neni GLP, ci neco podobneho a neni ani od MS ... :-)) Virtual box jste mel zminit, protoze UMI ohodne vice nez Virtual PC a je spolehlivy, je GPL a je multiplatformni ...
- Petr Svacina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Petr Svacina: tak znova a naposled. Virtualbox v článku zmíněn je. jestli něco je GPL nebo není je normálnímu člověku srdečně jedno.
- Vašek Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Vašek Jiří: To ja vim, nrmalnimu cloveku je totiz i jedno, zda je to placene, nebo ne, kdzy na torrentech je vzdy vse zdarma ... tak to bohuzel je ...

Kdyz date anketu jaka licence je nejlepsi, tak ne, ze nikdo neodpovi, ale ani nevedi CO to je, to normalni NENI kdyz ty programy chteji pouzivat, a lide kteri na ne maji vliv - tak na problematiku maji jak tak ctu a slysim stejny nazor, tak pak se to nikam nedostane ... :-)

- Petr Svacina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Petr Svacina: Co do toho taháte torrenty. Normálnímu uživateli je jedno jestli je program free, GPL, BSD, PHP, MS-PL, MS-CL, MS-RL nebo bůhví co ještě. Je mu naprosto jedno jestli je jeho povinnost zveřejnit zdrojový kód kdyby ho upravil, nebo jestli ho nesmí upravovat, když stejně tomu kódu nerozumí. Pro něj to je prostě zadarmo.
- Martin Jonáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Jonáš: Proc je do toho taham ? Protoze normalnimu uzivateli v cechach je NAPROSTO sumak, zda ten program ma legalne nebo NE ! Natoz prave nejake licence ... :-))) Ze by upravoval kod ? Ne opravdu AZ tak daleko jsem nemyslel ...
- Petr Svacina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Petr Svacina: Tak když neupravuje kód, tak jaký je pro něj reálný rozdíl v používání free closed-source programu a programu se stejnou funkčností, ale pod licencí GPL?
- Martin Jonáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Jonáš: Ach jo, no nic, vzdavam to ...
Snazil jsem se jen rict, ze by lide meli vedet JAKOU licenci ma jejich software ktery pouzivaji, nebot je to bezpecnejsi informace nez rict, tohel je free a tohle neni .. :-) Chapes ? Jinak samozrejme je jedno, zda je to jedna free, nebo druha free licence. Nicmene si stojim za tim, ze cesi hlavne karadou, pak je to vse putna ..

- Petr Svacina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mám zkušenosti s VirtualBOX.

http://www.virtualbox.org/

Od jisté doby provozuji Windows pouze
virtuálně a VirtualBOX se mi velmi osvědčil. Spousta neduhů, kterými WindowsXP trpěla tak odpadne. Fakt super věc. Provozováno na openSUSE 10.3 + VirtualBOX 1.5.0. Postup zprovoznění je jednoduchý, a v podstatě se kryje s postupem v článku. Doporučuji vyzkoušet.

- ElCondor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no vidis, tak ten by me naopak naprosto nezaujal : ) ale tohle si vyzkousim az bude chvilka vypada to pekne. Jen jeste vymyslet duvod, k cemu mi to bude dobry :)
- DagothUR

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace typické použití je pro vyzkoušení nějaké (např. ranné) verze produktu, kterou si nechci instalovat do stávající konfigurace na "reálném" počítači. Osobně to používám na ladění vzhledu HTML stránek, protože třeba ve Windows nelze provozovat různé verze IE. Taky na VPC testuji např. nejnovější buildy Opery 9.5
- Martin Dařílek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Dařílek: což ovšem není pravda protože existují balíčky které vám nainstalují několik verzí IE nicméně používám stejné řešení :)
- Jakub Podhorský

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

3koda, že se v článku neobjevil, tak alespoň dodatečně. Dobrým virtuálním strojem je rovněž VirtualBOX. Navíc pod mnohem lepší licencí!
- ElCondor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ono je to asi jedno, VPC 2007 je taky zdarma, a účelem článku bylo hlavně poukázat na možnost vyzkoušení Windows Vista. postup pro Virtualbox nebo VMware by byl samozřejmě +- stejný
- Vašek Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace podla mna by to az tak rovnake nebolo, virtualizacia pod VirtualPC je az NESKUTOCNE POMALA.
vmware a virtualbox su v podstate rychlejsie a to sa prejavuje najme pri instalacii z ISO imagu. Po vsetkych skusenostiach som skoncil pri virtualboxe, lebo je vykonovo podobny k vmware a navyse zadarmo.
Skuste dat najblizsie clanok o virtualboxe.

A samozrejme virtualizacia je najlepsia cesta, ako sa zoznamit s inymi OS bez rizika premazania HDD ;-)
- grylor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace to taky nemělo být myšleno jako kritika článku. Jenom jeho okrajové doplňění. VirtualBOX je multiplatformní a navíc je šířen pod GPL licencí. Což může být velké plus.
- ElCondor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ElCondor: tak vitualbox v článku zmíněn byl jako alternativa, včetně odkazu na něj. tak snad to takhle stačí i alternativcům, snažil jsem se psát pro co největší okruh potenciálních čtenářů
- Vašek Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Vašek Jiří: Ano. máte pravdu. Já jsem to přehlédl. Už jsem si také všimnul. Omlouvám se, moje chyba.
- ElCondor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako taky jemny uvod to ujde, len si osobne myslim ze rozpisovat VPC2007 alebo inu podobnu aplikaciu je trosku zbitocne (da sa to aj na jednu stranu). Su to pomerne jednoduche klikacie aplikacie.
Prave teoria okolo virtualizacie je celkom zaujimava.Dufam ze bude aj nejaky clanok ktory sa bude hlbsie zaoberat virtualizaciou.
- nemo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdravím lidi, jdu tady dělat zase trošku OFF TOPIC

zkoušel jsem si doma na síti ovládání PC přes SSH - konkrétně programem PUTTY ... zajímala by mě taková blbost - dalo by se nějak na dálku emulovat grafické prostředí systému? že bych si otevřel ve widlích linuxáckou plochu ... na ovládajícím PC jsou XP Pro, na ovládaném PC je UBUNTU 7.04
- Martin Kusyn

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace děkuji .. rozběhal jsem VNC a funguje docela dobře, jen reaguje trošku pomalu .. zajimala by mě ještě jedna věc - dá se to provozovat přes Internet? VNC klient se mě ptá pouze na IP serveru, jenže moje PC je při připojení na internet připojené na router.. dá se to nějak zprovoznit? jak získám údaje potřebné pro připojení?
- Martin Kusyn

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Kusyn: Pokud je to na internetu, doporučoval bych to VNC rozchodit přes SSH tunel, neboť komunikace s VNC je nešifrovaná (alespoň myslím, anebo přinejmenším snadno prolomitelná).

SSH tunel jde udělat přes Putty (je tam na to někde položka na vytvoření SSH tunelu), pak se připojí Putty a poté je vytvořen lokální port tunelu (tj. se pak člověk nepřipojuje přímo na IP vzdálenýho stroje, ale na "localhost:port" kde port je číslo portu SSH tunelu). Principielně lze takto tunelovat veškerou komunikaci (HTTP, POP3, SMTP atd.).
- koloděj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Kusyn: jasně že dá, jen je třeba to nějak přeroutovat přes ten router, tj přesměrovat port. pokud nemáte veřejnou IP a váš ISP neposkytuje přesměrování portu, asi to nepůjde.
- Vašek Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Vašek Jiří: aha ... tak děkuji, pozjišťuji později .. momentálně nemám možnost to nikde otestovat
- Martin Kusyn

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná to tady už někde bylo, ale [URL=http://www.vmware.com/products/server/]WMware Server[/URL], je absolutně zdarma... naprosto free ke stažení a po free registraci vám pošlou instalačních klíčů kolik chcete. Lze k němu použít covnert tools ktery umi nejen konverzi mezi MS VirtualPC ale i grabnout váš hostitelský systém do virtualního obrazu. Tak proč xakru nabízíte ke zkoušení VMware Workstation za 200 U$D ?
- Choze Chróstal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jeee, díky, to jsem nevěděl, že jde k Serveru stáhnout číslo free - zkoušel jsem ho, číslo jsem přeskočil (předpokládal jsem, že to je placený), vytvářet v něm VPC šlo, ale už nešlo spustit, Player zase umí jenom spustit.

To že jde stáhnout číslo legálně free jsem nevěděl, no už ho mám :)
- koloděj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ale vždyť já jsem Server zmínil taky. Workstation jsem dal na první místo jednoduše proto, že je nejlepší.
- Vašek Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ještě pro úplnost zmiňovaný [URL=http://www.vmware.com/products/converter/]VMware Converter[/URL]
- Choze Chróstal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 9. 2007 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nemuzu souhlasit s tvrzenim, ze v porovnani VMware Workstation vs. VMware Server je nejlepsi Workstation. Kazdy z techto produktu miri uplne jinam. Zatim co WS je urcena pro vyvojare, testovani, pripadne ve spojeni s VMware ACE pro deploying virtualnich masin na pracovni stanice, VMware server je urcen pro beh virtualnich masin (systemu) na serverech - vychazi z verze GSX, ktera byla drive placena.
- Sri

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jen male doplneni pro autora - vmware smozrejme nabizi i jine produkty a workstation nebo server (ex GSX) neni rozhodne vlajkova lod. skutecna virtualizace je az VI3 - ESX server ktery nepotrebuje zadne nestabilni hostitelske systemy typu windows a je resenim pro enterprise prostredi.
ja mam zkusenosti s MS virtual serverem, s workstation, virtuozo a produkty vmware mi zatim vychazi jako nejlepsi
- Kuba78

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace díky za informaci, zde na PCT nás zajímá hlavně domácí prostředí, enterprise produkty bych sem asi netahal...
- Vašek Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jasna, tak sem to pochopil ze se tu hrabem v domacim pouziti, prece jen ESX + VC je financne trochu mimo bezneho uzivatele. akorat kdyz uz pisete o virtualizaci tak zesiroka a o idealnim nastroji pro virtualizaci, tak prosim napiste ze je to pro domaci prostredi a existuji aj enterprise produkty ktere jsou moznostmi nekde uplne jinde.
jinak clanek celkem ok, neberte to jako rypani, chapu ze VCP asi nejste :-)
- Kuba78

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná by neškodilo malé srovnání. Jak MS, tak VmWare (nezmiňuji ostatní jako XEN, Virtuoso apod.) mají své produkty většinou zaměřeny na Desktop market a Server market. Z toho vyplývá i použití, serverové produkty (MS VS 2005 R2 a VMWare server, ESX) běží jako služby, desktopové produkty nikoliv. Osobně na servery používám VMware (nepotřebuje IIS k instalaci narozdíl od MS VS 2005, lepší a přehlednější konzole), na desktop MS Virtual PC (podpora HW virtualizace pro C2D).
Možná by stálo také zmínit VmWare Appliances [URL=www.vmware.com/appliances/]VmWare appliances[/URL], což jsou v podstatě předkonfigurované VMs. Rozhodně doporučuji. Lze je přehrát i ve VMPlayeru. MS má taky své appliances, ale jen pro své produkty.
Pokud bych to měl srovnat, tak pro HA solution jedině VI3 (v konbinaci se SANem), samozřejmě si patřičně zaplatíte. Výhodou je "OS nezávislé řešení". Pak jsou zde virt. technologie běžící nad OS (VIN, Linux). Zde je to MS VS2005R2 a VmWare server pro servery. Zde záleží na vkusu každého. Desktop má MS Virtual PC 2007, VmWare Workstation, VmWare Player.
Snad na závěr VMWorkstation umožňuje mapování USB, Bluetooth..., což VmWare Server neumí.
- stavi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace zaujimalo by ma, ak chcem pouzit virtualizacny soft. Uvazujem nad WMWARE server.je free. Ma nejaké nevýhody oproti workstation ? Mám core2duo.
- Martin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Server ma tu vyhodu, ze umi bezet jako sluzba a jde spravovat vzdalene pres Remote konzoli. Jeho nejvetsi nevyhodou je, ze umoznuje mit jenom jeden snapshot - ve Workstation se snapshoty daji vytvaret libovolne. Taky ma Workstation navic par veci, jako VNC server, Shared folders, podpora USB 2.0, tymova podpora, klonovani a experimentalni podporu 3D akcelerace (ta myslim u serveru neni). Ale pro domaci pouziti se vetsina lidi bez tech veci bez problemu obejde, zvlast kdyz je Server zadarmo.
- Ňuf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 9. 2007 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin: Snapshot znamena, ze se ti ulozi kompletni stav celeho virtualizovaneho systemu, vcetne bezicich programu, obsahu disku pameti. Takze kdyz si treba chces ve virtualnim stroji vyzkouset, jak se ve chova nejaky virus (nebo jakykoliv program pochybneho puvodu), ulozis si tesne pred jeho spustenim snapshot a kdykoliv se muzes vratit presne do stavu pred jeho spustenim.
- Ňuf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ještě jsem zapomněl takovou drobnost. Pokud používáte jako host OS W2K3 verzi Enterprise, můžete instalovat 4 virtual machines s W2k3 standard zdarma. Platí jak pro MS, tak pro VmWare.
- stavi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek je super, ale nezminit VirtualBox ? Ktery emuluje a funguje vsude a je zdarma ? To je trochu hrich ....

Virtual PC, ktere je taky dobre, ale neni od MS, MS ho koupilo a pak tu firmu zlikvidovali, jak to maji ve zvyku, tak Virtual PC nechodi na linuxu, ale je pro Mac.
- Petr Svacina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nová verze VirtualPC 2007 už pokud se nepletu na Macu nechodí, přestali ho podporovat z nějakých licenčních důvodů nebo co.

Principielně, Virtual PC je ok pro uživatele Windows jako hostitelskýho systému, pokud chce někdo podporu i jiných HOSTITELSKÝCH systémů, je vhodnější VMware nebo Virtual Box.

(jako hostovaný systém může být i v Ms Virtual PC cokoliv, jediný problém je v tom, že pro jiné než Ms systémy myslím nejsou VirtualPC Additions, tj. nepůjdou sdílený složky z Windows do Linuxu apod.)
- koloděj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jj mas pravdu, jen pripominam ze pro Maca je tu neco jineho: Parallels, coz je pro Maca spicka, lepsi nez VMWare. Dokonce se mi parallels jevy jako lepsi nez nativne Windows na intel macu pres boot camp .. :-) Uzasna je i rychlost, chce to jen RAM ...
- Petr Svacina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2007 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To jsem bzl asi ja ... :-)

Vim, videl jsem tu zminku, myslal jsem ale napsat par slov ... Fakt za to stoji ...

Nicmene, diky za clanek ...
Vim, ze obcas ze me nenavist k jedne spolecnosti primo srsi, ale mozne kbyste musel resit to co resim ja s Oknama, tak jste taky fanatik ... :-))))
- Petr Svacina

Vasa99
Vasa99
Level 1 Level 1
8. 2. 2011 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prosím vás kde stáhnu Virtual machine Additions virtual pc 2007 nikde ho nemůžu sehnat děkuji za odpovědi

Reklama
Reklama