Zpět na článek

Diskuze: Vybíráme a... ladíme notebook - 2. část

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě jestli se dá taktovat i integrovaná grafika(ATIx1400)a o kolik....jinak hezký článek.
- Jakub Doležal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teď zde napíšu muj názor k přetaktování notebooku. Je sice pěkny přetaktovat notebook, ale přece jen takový nárust výkonu to zas není, a hlavně to sráží hlavní vlastnosti notebooku jak již autor psal výdrž na baterie, teplota. Také se nabízí otázka stáří notebooku, zde testovaný notebook byl funglovka, ale po pul roce používání když máte ve větráku peřinu prachu se teploty budou zvedat. Jelikož je tam všechno naplácaný usebe nezahřívá se jen CPU, ale i HDD kterému to rozhodně dobře nedělá. Jinak notebooky jsou a mají být mobilní malé a skladné PC na cesty a na časté přenášení a neni tam kladen takový důraz na výkon ale na mobilitu.
Jinak pěkný a dosti zajímavý článek, autor zaslouží pochvalu, je vidět že autor se oto dosti zajímal.
- Fidor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To že přetaktování snižuje výdrž při provozu na baterie je naprosti nesmyslný argument. Nakonec proč mít notebokm přetaktrovaný ZROVNA když jeden na baterii?
Profily napájení znáte?
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sem v pokuseni zkusit pretaktovat svoji notebookovou grafiku 8600GT, ma frekvence 513/400, teploty v zatezi 85C. V nekolika hrach by se mi vyssi vykon docela hodil (a taky sem zvedavej).
Jinak od PowerTechUp pouzivam utilitu AtiTool, ktera umi i detekovat artefakty pri pretaktovani a automaticky hledat maxima frekvenci.
- kubino

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli pak to funguje i opacne? mam HP 7400NX, procesot na 2.0GHz a rad bych ho hodil dost nize. Neptejte se me proc jsem to kupoval v teto konfiguraci. Proste to bylo vyhodny. Chci ale ticho a tak. Dekuji za odpoved.
- HrdinaJan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No třeba NotebookHardware Control snižuje dynamicky tak procesoru na zátěži, ale tohle umí asi i windows... Ale tam se toho dá nastavit více a u některých modelů i napětí pro jednotlivé násobiče...
- nasty

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace NHC (Notebook Hardware Control) vie nastavit maximalnu frekvenciu, pokial sa ma speedstep prepinat - takze namiesto 2.0 GHz na baterke pojde notes napriklad maximalne na 1.0 a na elektrine max na 1.6 GHz. Dalej je mozne nastavit napatie procesora pri roznych frekvenciach - mne sa na 1.6 GHz Pentium M (Banias) podarilo nastavit podstatne nizsie napatie pre kazdu frekvenciu (asi tak o 3 polozky nizsie v zozname napati pre kazdu frekvenciu) a beha uplne stabilne. Ventilator je potom o dost tichsi.
- Paulie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Paulie: NHC (Notebook Hardware Control) byl můj malý trumf pro příští díl - no teď je to venku a tak mohu prohlásit, že tato užitečná utilita (akorát se přiliš nehodí na přetaktování) bude zanedlouho podrobněji "rozpitvána".
- Kwolek Jirka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Paulie: V NHC sa da nastavit aj taktovanie kariet ATI - skusal som podtaktovat pre maximalne setrenie baterie, ale tu treba SKUTOCNE PORIADNE otestovat stabilitu systemu - pri nizkych taktoch sa objavovali blikajuce pixely a nasledovalo totalne zatuhnutie systemu.
- Paulie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Kwolek Jirka: I když to možná řeknete příště, rád bych se zeptal, jestli nevíte jak nastavit ještě nižší hodnoty napětí na procesoru, než se ukazují v NHC.
Mám C2D T7200 a minimálně mi to povolí nastavit 0,95V. To je ale hodnota, na kterou je schopen NB běžet i na maximální frekvenci. Jsem si jistý, že na minimální by zvládl i 0,85V, ale nevím jak to nastavit(pokud to vůbec jde).
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2007 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: Mozes skusit utilitu RMClock. Ale ak dostanes rovnaky zoznam hodnot ako v NHC, mas vo Win smolu, nic ine na nastavovanie uz nie.

Jedine Linux, tam ide nastavit lubovolnu hodnotu, staci napatia zapisat ako text do specialneho suboru v /proc.

BTW co mas za CPU, ked ti NHC dava take vysoke minimalne napatie? Ja mam Pentium M 745 a ponuka mi to 0,700V
- advanced BFU

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2007 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @advanced BFU: no co som zatial zistil, tak u novych core duo procakoch {yonah...} sa nedaju znizovat napatie ako tomu bolo pri pentium m {banias} v starom ibm na baniase som to tiez cez nhc nastavil skoro az na 0,7 voltu...

zevraj to pri yonahoch - teda pri novsich procakoch tuto moznost intelaci blokli, pretoze to kanibalizovalo ich ultra low voltage procesory... no co je dost skoda, osobne mam yonaha v fujitsu siemens v3205ke ktora je dost horuca a chcel som ju schladit a zaroven aj predlzit baterku... ale bol by som rad ak by ste navrhli moznost ako nejako podtaktovat core procesory...

- seven

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2007 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @seven: To je skoda, lebo nedavno som presiel z Baniasa (130mn) na Dothan (90nm) {sponimane Pentium M 745} a v NHC som zaznamenal krasny pokles min. Vcore. Pir 600Mhz som behal na 0.780V (hranica stability), s Dothanom som uz 12hodin testujem na 0,732V, ako vravim NHC mi ponuka 0.700V

Pri 65nm Yonahu by som ocakaval ze na 600Mhz pobezi aj pri 0.6V

Skoda toho yonahu, ze to nejde nastavit nizsie.
- advanced BFU

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Vybíráme a... ladíme notebook - 1. část" - je super. aj tie prispevky stoja zato precitat si ich vsetky...
ale teraz tato druha cast... totalna hlupost taktovat notebook. taktovat PC ano ale notebook nie. akoby ten clanok pisalo nejake decko co zacalo taktovat a je z toho cele happy ze ma vykon o 10% vyssi :-) tu o to nejde.
radsej je potrebne sa zamerat na ine kriteria podla ktorych sa vybera notebook, lebo pochybujem zeby niekto kupoval notebook koli tomu ze ten a ten model ide pretaktovat hehe :-)
bude aj tretia cast? naco bude zamerana?
- D D

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace DD-Ty jsi asi Dementní Dítě, které neumí číst. Zajdi za tatínkem nebo za maminkou a popros je, aby ti članek pořádně přečetli a vysvětlili význam vět.
- Abalkin Perec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace bez komentara Abalkin.
je to proste moj nazor. ale mozes vysvetlit svoj nazor pre "dementne deti" (ako si nas nazval) ktore nechcu a ani nebudu taktovat ntb koli parpercentnemu navyseniu vykonu.
- D D

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2007 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @D D: Nejsi schopný přečíst celý článek a ani komentáře. Nerozeznáváš jednotlivé slova a tím pádem ani jejich význam a kritizuješ práci druhých. Je to smutné, ale s tím se asi nedá nic dělat.
- Abalkin Perec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pro mě je notebook základním pracovním nástrojem. Spouštím na něm celou řadu náročných programů a potřebuji rychlou odezvu - zde je i 10 - 12% navíc znát (zvláště když se taktováním zvýší propustnost paměti). Pokud jste někdy před notebookem pro sebě opakovali: "no taaaak, jeď, jeď..." tak už asi víte o čem mluvím :)

P.S. Hlučnost takového NB je tak jako tak, ve srovnání s hlukem kancelářského PC, nižší. A pokud budu potřebovat tichý stroj, změnim si profil výkonu a napájení (ASUS Power4Gear)...
- Kwolek Jirka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2007 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace NOtebook je tissi nez kancelarsky PC ? hmmm... tak s tim fakt nesouhlasim :D existuje hodne reseni, jak ztisit komp, obvzlast, pokud rikas, ze kancelarskej... pokud teda myslis vykonove... ;)
- Tvara

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Da mi niekto zapravdu ak poviem, ze pri notasoch je u vacsiny z nas zaujmavejsie skor PODtaktovanie nez pretaktovanie?

Dovod je vydrz baterie, hlucnost, hlavne vyzarovane teplo, atd...

Pri pocuvani mp3, alebo sledovani filmu ma urcite nezaujima vykon. Dokonca ma nezaujima ani pri drvivej vacsine prace - XLS, maily, SSH. Na cestach sa obcas hodi kazda minuta, ktoru z notasu dokazem vyzmykat, takze otazka znie: Vedeli by ste pripravit clanok, ktory by zohladnil skor tieto kriteria nez vykon?

(asi existuju clanky na roznych zahranicnych servroch, na pc tuningu ale nieco podobne chyba, urcite by som si o tom rad precital prave tu. Inak spokojny uzivatel Dellu D620:)
- Rnx

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2007 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je to zajimavy clanek..sice tu uz vlastne byl
(http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=7194&Itemid=57)
ale to nevadi.. Taky bych se primlouval spis za clonek ktery se venuje podtaktovani.. sam mam Celerona M ktery nema speedstep a zajimalo by me jaky vliv muze mit podtaktovaní na vydrz baterie. Mam ciste kancl notebook takze hry me nepali. Staricka Unichrome Pro ma, ale HW dekodovani MPEGu2 takze i pri DVD mam vytizeni nekde okolo 10% =vykonu je nadbytek a kazda minutka baterky se hodi vzdycky :-)
- Sw!tch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim s Rnx... bylo by dobrý udělat článek o programech, který spíš cpu podtaktují(plus třeba porovnat se službou, která se o to stará standardně ve windows).
Dik předem...
- Jakub Doležal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Taky souhlasím - podtaktování přijde vhod hlavně u Celeronu M který nemá SpeedStep myslím že by se tím dala hodně prodloužit výdrž. Jeden čas jsem s Celeronem M pracoval a ta výdrž byla hrozná (tím že to i při přehrávání MP3 jelo na plný výkon).
- honza.mac

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je škoda, že NotebookHardwareControl nefunguje na všem. Na Aceru s 1.6 Celeronem M to nejde(asi to je Celeronem) na HP Compaq nc6000 funguje perfektně(na netu CPU-600MHz,gamesa CPU 1500MHz, běžná prace automaticky 600MHz až 1500MHz).
- Abalkin Perec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taktovat notes jde temer vzdy, vetsinou si nekoupite ten nejvykonejsi a vzdy se se stejnym chlazenim prodavaji i vykonejsi modely a pokud nezvysite napeti=blbost ale jen FSB tak se v podstate neni ceho bat, sam sem s takkle vytaktoval semprona 3200+ 1.6GHz 512L2 @ 1.830 teploty jsou cca +1 stupen coz je uplne super ale rozdil vykonu je znat
- komisar.durex

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak jsem to zkusil a mám následující problém:

1. spustím nastavím PPL v setupu
2. načte frekvence
3. změním frekvenci
4. zapřemýšlí a "vrátí" frekvenci zpět

Jednou to fungovalo (změna se provedla), ale po následném restartu ani ťuk... můžu si nastavovat co chci a.... nevíte, zda nějaká služba nehlídá provedené změny a ruší je?

Nepotřebuju to k životu, ale leze mi na nervy, že nemůžu přijít proč jednou JO a vícekrát ani škrt :-)
- kiflik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mam zhruba ten isty notebook ako tuna testujete akurat je tam core duo T 2350 už asi dva mesiace ho mam bežne na 2.1 ghz pretaktovany cez Clockgen. DObre ale o to nejde ide o tu grafiku X23OO veľmi mi vadi že sa neda vypnuť funkcia hypermemory da sa to nejako?
- strongarm1978

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2007 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem si zkusil pretaktovat svuj notebook Asus A6Tc - postupoval jsem presne podle navodu a kdyz jsem dal konecne u PLL control Apply Selection, tak se nic nestalo. Muzete mi nekdo poradit proc?
- Martin Kos

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2007 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jop, zrovna vcera sem se zoufale pokousel pretaktovat clockgenem na desce MSI K8NGM-V a to same, vse podle navodu, clock generator to detekovalo automaticky, a pak dam apply a nic..neni to teda notebookova deska takze sry za OT, jen sem chtel rict...nejsi sam ; )
- DagothUR

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2007 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přetaktovat notebook znamená snížit výdrž baterie za současného zvýšení rizika poruchovosti a výsledný efekt kolikrát neodpovídá vynaloženému úsilí. Podtaktovaný notebook sice může prodloužit výdrž na baterii, ovšem za cenu nepoměrně větší ztráty výkonu. Mě se nejlépe osvědčil kompromis, ostatně jako vždycky... Ponechat procesoru nominální fregenci a snížit hodnoty napětí na co nejnižší stabilní mez. Tím docílíte ztišení, prodloužení výdrže na baterii a zároveň se nemusím nechat omezovat nedostatečnou rychlostí jádra. U AMD Turion X2 TL-52 jsem srazil napětí při plném výkonu z 1,150V na 0,950V a při polovičním násobiči nešla hodnota snížit z původních 0,800V, aniž by netrpěla stabilita, ale stejně využívám většinu času plných 1600 Hz. K podvoltování můžete zkusit buďto utilitu od RightMark (návod - www.svethardware.cz/art_doc-CA5A60ACC9FC5F7FC12572400056EE45.html?lotus=1&Highlight=0,nhc ), ale dost možná vám bude fungovat i uživatelsky přívětivější Notebook Hardware Control (NHC - www.svethardware.cz/art_doc-CC0B9599B80EF327C1257242005EF150.html?lotus=1&Highlight=0,nhc )
- Westsider

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2007 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavý článek...ovšem ocenil bych nějaký názor nebo dokonce test notebooku HP Compaq 6715s TL58. Kdyby někdo měl s tímto NB zkusenosti tak prosím dejte vědět.
- Martin Hepper

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2007 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahojky, zajimalo by me, jestli se snizi spotreba Celeronu M (1,6Ghz@420), kdyz ho podtaktuju? Napajeni totiz zustava stejny! Bezne ho provozuju v mym Asus A6Rp na 1200Mhz a nevsimnul jsem si, ze by notebook vydrzel dyl. (jinak bez problemu, aniz by se prehrival jede i na 2.0Ghz)Diky za odpoved

- Huny

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2007 00:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mobile Intel 945
1. vybrat (načíst) - setup ICS 1954148
2. nastavit na PLLDUMP=10 3D AF DE 11 F5 FF 0B 21 3C [B]35[/B] 90 [B]CA D8 D8 D8[/B] 42 z toho vyleze FSB=190.27MHz

nebo například

PLLDUMP=10 3D AF DE 11 F5 FF 0B 21 3C [B]35[/B] 90 [B]50 EA EA EA[/B] 42 z toho vyleze FSB=100MHz

Důležité je to číslo [B]35[/B] - jinak mi nejde měnit zbytek.

Vyzkoušeno na A6Jc (max 1,97GHz) a A6Ja (max 2,16GHz)

Třeba to někomu pomůže :-)
- kiflik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2007 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nema nekdo zkusenosti s pretaktovanim HP nx6110 ? Mam v nem Celerona 1,4 M 360 a zajimalo by me spis podtaktovani kvuli baterce. Zatim sem byl neuspesny.

- Otisaq

Reklama
Reklama