Zpět na článek

Diskuze: Výroba procesoru

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vysměch čtenářům? Blbost autora. No nevím každopádně příště udělá lépe, když sedne a napíše jak se skutečně pěkně krok po kroku ty jádra vyráběj. Ať už grafárny nebo CPUčka. Ale todle, je váááážně nuda. Zíííííííííííív. Mimochodem, už Vás vidím jak vyrábíte čtvercový ingoty. No proč ne, když dáte za jedno CPU 30t, tak to snad i půjde. Změna výroby spedciálně pro lamy z PCT.
- neregistrovaný - L@M@TOR

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Procesory se neděláji s křemíku, ale s bezdislokačního monokrystalu křemíku legovaným některým dopantem bóru, arsenu, antimonu a červeného fosforu. Zdraví vás operátor tažení monokrystalu Si CZ metodou.
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2005 05:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Postup vyroby waferu:

VF cievkami sa v nadobe roztavi Si. Zvrchu je zaveseny maly monokrystal(bez poruch) Si (zarodok), ktory sa prilozi na hladinu. Ten sa pomaly toci (preto je wafer okruhly) a postupne vytahuje hore pricom sa ochladzuje pod teplotu tavenia a tuhne. To sposobi, ze krystal "rastie", pricom vysledna krystalicka struktura ma rovnake usporiadanie atomov ako zarodok. Cely proces prebieha pri vysokej teplote a v specialnej atmosfere a jeho vysledkom je "klada procesorniku" :)), ktora sa potom nareze na wafery. Tie sa este opracovavaju roznymy sposobmi, kym sa moze vyrabat cip.
- neregistrovaný - JAJ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2005 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No skoro máš pravdu. Tažení monokrystalu Si CZ metodou se provádí v tzv. tažicce. V práci používáme tažičky Leybold, Ferrofluidics a Kayex. Jejich topný uzel se skládá z grafitového topidla, stopky, misky a kelímku. Do grafitového kelímku se vloží křemenný GEBa kelímek ve kterém je naskládán polykrystalický Si. Tažička se vyčerpá na požadovaný podtlak a pak se taví vsádka při 120 KW a průtoku Ar. Otáčky a zárodku orientace 1.1.1. , 1.0.0. , 1.1.0. ovlivňují zejména kyslík a nehomogenity v krystalu. Rychlost tažení se pohybuje průměrně okolo 0,8 mm / min při teplotě 1454 °C Důležité je krystal zakončit do špice, protože se po oddělení taveniny vraceji dislokace a ty se právě výmlátí ve špici, takže ignot krystalu zůstané zdravý. Na dalších provozech se ignot obrousí na požadovanou šířku a pak se nařeže na wafery, které se obrousí a pak leptají v kyselině HF a pak se lapují,leští a nakonec se na wafery nanáší EPI vrstva. Já osobně pracuji na tažení krystalu. Je to opravdu zajimává práce. Nemůžu zdělit více, protože nesmím prozradit naší širší technologii. Taková továrna stojí dokonce u nás v ČR. Nacházi se v Rožnově pod Radhoštěm a jmenuje se ON Semiconductor a.s. Czech Republic. (bývala TESLA Rožnov) Přeji hezký den.
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2005 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - john.don: Hele a proč to nenapsal autor :-)) ?
Jak napsal ten chytry pan, ktery popisoval vyrobni technoogii. Firmy si chrani sve vyrobni tajemstvi a do katalogu apod. se dostane jen minimum informaci. BTW, z vyroby monokrystalu jsem mel tusim 3-4:,o(
- neregistrovaný - Cooper

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2005 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - john.don: Hele a proč to nenapsal autor :-)) ?
Jak napsal ten chytry pan, ktery popisoval vyrobni technoogii. Firmy si chrani sve vyrobni tajemstvi a do katalogu apod. se dostane jen minimum informaci. BTW, z vyroby monokrystalu jsem mel tusim 3-4:,o(
- neregistrovaný - Cooper

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 8. 2005 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

informacna hodnota clanku sa blizila k nule, ale ta diskusia stala za to. Myslim, ze tak ako vyzerala diskusia, taky by mal byt aj clanok a na pctuningu by sa mali poucit -> na zaciatku trochu srandy, medzi tym neaky ten "flame Intel vs. AMD" a potom to hutne technicke vysvetlenie.
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 8. 2005 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za nadherne vysvetlenie. vzdy ma to nejako zaujimalo ako sa to vyraba ale nemal som chut alebo cas si to nastudovat. Tvoje vysvetlenie bolo velmi jednoduche a pochopil to hadam kazdy. Keby to tak bolo aj v clankoch na sk/cz weboch. ach...
- neregistrovaný - r.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 7. 2005 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hehe.
Mít pod kapotou 600 Prescotů :)
to je tak 60 000 watů jen na cpu když ho moc netýráte. No nevím, já bych nechtěl mít počítač se spotřebou 60 kilowat - to je malá vodní elektrárna. Ale zase by to ohřálo vodu do topení pro několik paneláků :))
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 7. 2005 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ...no proč ne?Na zahradě Temelín(počítám spotřebu i s grafárnama,...)s chlazením by byl problém...To by nezchladilo ani štěně G°12:)
- neregistrovaný - Cooper

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 01:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To je fakt.

Štěně G°12 je slabý na chlazení takovýho přímotopu, to chce alespoň Velvet :-))
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 7. 2005 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor si nevšilm že se v té továrně dělají procíky AMD.

Intely dělá tenhle chlap:

http://www.cdr.cz/picture_/19718/large

A po práci píchá nejspíš tu blondýnu :))
(Taky bych jí vzal :)))
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nic ve zlým, ale tahle informace je tak trochu o ničem, dozvěděl jsem se že procesor je ze křemíku, a že se pracuje ve sterilním prostředí.Tomu se neříká zpráva, ale informační šum.
- neregistrovaný - Libor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace JJ moje řeč novinka naprosto o ničem kdyby radší přeložili ten článek, pokud si ho cheš přečíst, je celkem zajímavej, tak je zde: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1841487,00.asp
- neregistrovaný - Wiruss

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 01:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ten slide je opravdu divný :-/. Na jedné fotce je nějaký technik Intelu, a na konci je procesor od AMD (teda jestli jsem se díval správně).
- neregistrovaný - Filip

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 01:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Objevil jsi největší spiknutí všech dob.
AMD dělá noname procesory a prodává je pod značkou Intel! Bohužel, aby se to ututlao tě musíme zabít! :))
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 03:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jen takovy chybicka ktera by asi stala zivot toho technika protoze by ho jeho sef asi zabil za zniceni tolikati procesoru.kremik je Si a ne SI .....SI je nejakej jodid sirny.

mozna ze se tam dava jodid sirny ale spis ne :-/
- neregistrovaný - Prince

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 03:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vzdy se pise 300mm wafery, ale nikde se nepise proc jsou kulaty;)
- neregistrovaný - hoo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace lebo sa cisty kremik sa vyraba taq.. ze okolo tyce (lebo okolo stvorca je to asi blbsie vzhladom na to ze nemas rovnaku vzdialenost k jadru) sa pohybuje vysokofrekvencna cievka.. a ta sposobuje to ze sa necistoty sustreduju na jednom konci ktory sa potom vyhodi
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 05:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Podla mna sa na kruh vojde naviac tych procakov taqze je to kvoli mensiemu odpadu.
Kazdy iny tvar by asi priniesol nizsie vyuzitie toho platu.
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Hehe to máš pravdu.
Na kruh se ojakživa vejde víc čtverečků než do čtverce. Hlavní valutou kruhu jsou krásné rovné rohy, které přesně kopírují ty čtverečky.

Jojo to máš pravdu :-))))))))
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 04:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Aby měli hrany a na krajích si nemohl mít procíky. To je jasný ne. Jsou kulatý, protože se krájí z klády procesorníku. To je procesorovej strom :)

Znáš to, oloupe se kůra a pak se to nakrájí.
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já myslím, že to bude čistě z technologických důvodů. Kdyby byl hranatý, růžky určitě budou nekvalitní. Nevím, jak se postupuje při výrobě, typuju, že se budou určitě používat i nějaké odstředivky... Navíc i pro strojové zpracování je vhodnější kulatý tvar.

- neregistrovaný - Jakub

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ja jsem slysel ze je to proto ze se laserem neumi rezat do ctverce;)
ale jinak nevim proc by to neslo;)
- neregistrovaný - hoo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Protoze se reze s ingotu, ktere jsou valcove, protoze valec je jednoussi vyrobit a tutiz levnejsi nez hranol a jsou taky ty ingoty vice odolne proti poskozeni.
- neregistrovaný - Staša Kaša

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - Staša Kaša: A taky se lepe zpracovavaji, protoze se lepe nasazuji do tech masin v kterych se rezou :-) Proto i draty a kdejake vodice jsou kulate, je to proste tvar s kterym se lepe pracuje.
- neregistrovaný - Staša Kaša

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - Adam: Aby měl Si devítí devítkovou čistotu, tak se musí používat speciální technologie(bohužel si nevzpomínám na název). Připodobnil bych to k vytváření krápníku. Wafer je z výrobního procesu kulatý
- neregistrovaný - Cooper

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - Cooper: Je to asi tak ze se vezme kus kremiku aten se mahreje na urcitou teplotu a potom se na nej neco aplikuje ted si nemuzu vzpomenout co to je mozna elmagnetizmus a diky tomu se ty necistoty co v nem jsou obsazeny dostanou na konce toho ingotu a ty se pak uriznou a zbyde valecek cistyho kremiku kterej se dal reze na wafery.
- neregistrovaný - Neomen11

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2005 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - Neomen11: No nevím, já mám pocit, že se wafery vyrábí zonální tavbou a na ten roztavený pásek v ingotu se prostě aplikuje gravitace :-)
- neregistrovaný - void

Reklama
Reklama