Zpět na článek

Diskuze: Výrobci her přitvrdili

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tak razantní krok jsem nečekal
- Martin S.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měly by hry zlevnit pak by se stahování razantně snížilo. Kdo by utrácel 1500Kč když z internetu to je zdarma že?
- R. Jelen

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je sice pekne, ze dostanou adresy lidi ale jak jim dokazi ze ten soft realne uzivali? To ze si neco z netu stahnu, jeste neznamena, ze to pouziju? Nebo je tu neco co jsem opomenul?

nebo tady funguje jakysi jiny princip zalozeny na presumpci viny? (stahl tudiz pouzil?)

Jen by me to zajimalo ....

- Jiira

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Samotny stahnuti je v GB nelegalni. U softwaru je to nelegalni i u nas - legalni je u nas pouze stahovani filmu, hudby atd.
- Rebel44

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom by mě zajímalo, kde společnosti berou tak nehorázně vysoké ušlé zisky na jednom stáhnutí? Jestliže si něco stáhnu od někoho a nic nikomu neposílám a mám to pouze pro seme, tak jaká způsobená škoda 491.000,-?
- Robčus Schouls

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace "...kde se jim ilegální sdílení podařilo prokázat."

Nejde zrejme o stiahnutie a uzivanie ale o zdielanie...
- scream

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Naklady za pravniky ktere odsouzeny zalujicimu taky plati jsou pravdepodobne vic nez castka za nelegalni sireni.
- Rebel44

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Bohuzel ma, ta zena jiz byla odsouzena, takze zpusobenou skodu spolecnost verohodne prokazala a soud prukaznost potvrdil rozsudkem. Hru totiz nejenze stahla (nebo mozna jeji deti), ale i dale prostrednictvim P2P siti poskytovala ostatnim.
- Zdeněk Šarman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim s kolegama, je to krok vice nez razantni, mozna az agresivni.. Uz vidim jak matka samozivitelka zaplati za svoje decka ze si stahly na webu posrXnej pinball.. at jdou k sipku,vim ze je vyvoj her drahy, ze utraci take za reklamu.. ale tohle prece neni reseni,ze to odnese jedna statisicina lidi,a to jeste vetsinou jejich rodice.. Jestli maj pirati prijit o zabavu, nesmi hry stat pres litr,OMG.. nebo zavest stahovatelny obsah do vetsiny her, vyhody pro majitele originalek atd..ale ne soudy,holy shit..
- Daniel Menschy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no ja nevim kde beres ty ceny - kupuju na Steamu a za hru sem tam nikdy nedal vic jak 1K a vetsina her me vysla tak na 300-400.
- Rebel44

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jo s tim souhlasim, jen mi trochu vadi ze DPH odvadim vlade v USA. Dalsi vec je obsah i kdyz od pocatku steamu se hodne zvetsil tak stale mi tam chybi spousta titulu. Nevyhodu bych i hodnotil jako moznost platit pouze elektronicky a s tim spojene problemy s kartou - vetsina beznych karet tenhle typ plateb nema povolenych a musi se kvuli tomu do banky.

PS: sam STEAM aktivne pouzivam a mam koupenych pres 20 her.
- fangcz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 8. 2008 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @fangcz: DPH ide spat do EU. Zahranicne firmy musia vyrubit DPH ked chcu predavat na uzemi EU a nasledne tuto sumu poslat spat do EU. V podstate su na tom stratove tie zahranicne firmy, lebo s tym maju len zbytocne starosti. No co uz, ked tu chcu predavat, musia sa prisposobit tunajsim zakonom.
- centurion

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 8. 2008 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @centurion: Diky za upresneni, tohle sem nevedel. Jinak k steamu mam jeste jednu vytku a to hlasku:
"This product doesn't appear to be available in your region."
- fangcz

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč trestat lidi, kteří stahují, proč netrastat lidi, kteří umožňují stahování, přesněji řečeno lidi, kteří to na net dávají ke stažení?
- Robčus Schouls

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Kdyby to bylo tak jednoduché, tak už stahování ani nefunguje. Lidé, kteří zahajuí sdílení už se v tom vyznají a používají metody, při kterých je vystopovat je takřka nemožné.
Ale krok ze to zajímavý. Pokud dojde k medializaci, což při podobných částkách určitě, tak to bude mít větší efekt, než různé letáky, nebo reklamy.
- Radek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Hm... efekt to bude mať určite... len je otázne aký? Je otázne či efekt bude taký, že ľudia nabehnú do shopov a začnú kupovať hry, alebo, že sa im na tie hry jednoducho vyXerú...
- Tibor Tóth

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace není to nemožné, je to jenom velmi náročné a drahé, proto je pro ně mnohem jednodušší trestat ty, co stahují!
- Robčus Schouls

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím Vás pánové,
Podle mne nestíhají ty, kteří si hru stáhnuli a užívali. Myslím, že jim jde o ty lidi, kteří si hru stáhli např přes Strong DC++ a tím pádem ji také sdíleli.(každý bajt který Vám příjde se v Strong DC++ automaticky sdílý dál, alespon já to tak měl).
Na FI-MUNI nás profesor ze sítí nabádal k tomu, abychom, když už to tedy musíme stahovat, nesdíleny obsah dále.
Taky mám známého, kterého těd vyšetřují kvůli tomu, že před 5ti lety na Strong DC++ cosi sdílel. Prostě po 5ti letech přišli a sebrali mu PC a hrozí mu solidní pokuta :-(

- jawa350ohv

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mně je to v pořádku, že výrobci přitvrdili. Když si někdo stáhne software, nezaplatí za něj a přitom jej využívá tak je to zloděj a nic na tom nemění skutečnost, že software je nehmotný. Pracovalo na tom X lidí, věnovali tomu svůj čas, um, dovednosti a za to je třeba zaplatit. Ti co stahují nelegálně software a pak se ospravedlňují tím, že si ho stáhli proto že je drahý a že kdyby byl levný tak by si ho koupili jsou jenom alibističtí lháři, kteří se vymlouvají. Nikdo je totiž nenutí, aby software používali. Alternativou ke koupi softwaru totiž není ho ukrást a vymlouvat se na to, že je drahý, ALE ho nekoupit a nepoužívat.
- Darekdevil

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jistě, je to krádež, ale když někdo něco ukradne a chytnou ho, tak vždy zaplatí částku ukradené věci plus něco málo jako pokuta či něco podobného. Jestliže si někdo stáhne hru za 1500,- tak proč po něm chtítm 500.000,- jako ušlí zisk? Možná, že to sdílel, ale už byly i případy, kdy to s nikým nesdílel a ušlý zisk byl také nehorázně vysoký!
- Robčus Schouls

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nahrada skody se sklada vzdy z ucelne vynalozenych nakladu a usleho zisku. Mezi ucelne vynalozene naklady je tak treba pocitat i naklady pravniho zastoupeni a naklady rizeni (tj. soudni poplatky, naklady na zajisteni dukazu) a vlastne vsechno, co musela poskozena strana ze sveho ucelne vynalozit, aby mohla sve pravo nerusene vykonavat. Proto mnohdy vedlejsi naklady vyrazne prevysi samotnou hodnotu predmetu sporu.
- Zdeněk Šarman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Když ukradneš Ferari tak dostaneš něco navíc ..... 5 let natvrdo. Když ukradneš televizi v obchodním domě taky dostaneš něco navíc 2 roky podmínku atd. .... rozhoduje soudce ne ty
- Darekdevil

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Darekdevil: jistě, krádež jako krádež, ukradnu televizi, tak ji zaplatím a dostanu podmínku

stáhnu hru, tak ji nezaplatím, ale několikanásobně ji přeplatím, jistě tam bude i nějaká podmínka i zákaz.

Soudce je také jenom člověk a je jasné, že rozhoduje podle toho, kdo mu kolik čeho pošle!
- Robčus Schouls

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém také je jak výrobci tvoří ceny her. Některá je hra 100x lepší 100x déle vydží než jiná. A jaký je cenový rozdíl? 20 - 30%? Zlodějna. Myslím že pokud se podaří pirátství vymítit, na jednu stranu by to mohlo přinést mírné zlevnění her a na druhou stranu možná úpadek herního průmyslu, protože hry budou méně dostupné > lidé se k nim tolik nedostanou > o hrách se bude méně mluvit věta: "už jsi hrál to a to?" už nebude slyšet, protože lidé (děti) už nebudou mít šanci zahrát si za měsíc 40her, na to prostě normální člověk nemá ani na západě. vzkaz hernímu průmyslu, přeju zdar, ale kdo chce moc nemá nic. A chudobou toto odvětví zrovna ehm ehm netrpí.
- arne69

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto s těmito tvrdými kroky souhlasím, protože jak se studia snaží tvořít nové hry, jejichž vývoj jde do astronomických částek a mnoho hráčů místo toho aby tyto výrobce podporovaly tím že za hru zaplatí tak ji načerno užívají a ještě se tím chlubí, ale postup prokázání tohoto užití opravdu nechápu.
- Lumír Žemla

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Chapu snahu omezit piractvi, ale trestat matku na matersky se dvema detma pul milionovou pokutou? Asi nechapou, ze jim to muze znicit zivot a ze to neni ta cilova skupina co je poskozuje :-/
- Matej

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jenze jim je to preci jedno, ano pirati kradou, ale vyrobcum jde zase jen o prachy a je jim jedno i kdyby se kvuli jejich produktum lidem zabijeli, takze me to neprekvapuje, asi se snazi udelat nejaky hodne odstrasujici priklad, kradez je kradez, ale u nas je kazdej zvyklej ze se zaplati pokuta a smazne se to:-)(maximalne vysi fotka v samosce) kazdopadne me na tom vadi to, ze i na nejakou blbost je pro me snazsi si najit drahy placeny program, pouziju ho jednou a pak zase zahodim, takze podle me jsou spatne delane licence na programy, mohla by byt i moznost jednoho pouziti za par korun, nebo tak nejak
- Jan Brezina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zaujimave ze su tam vyrobcovia co nevidali dobru hru ani nepamatam este mi tam chyba crytek zo svojim crysis co sa stale stazuje ze za slabe predaje mozu pirati.....preco to nerobi taky napr. blizzard, bioware...predsa len keby maju kvalitne hry tak ich piratenie netrapi zarobili by aj tak kvalitna hra sa bude predavat ci sa pirati alebo nie
- lucifer_svk

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

keby sa ti dementi viac zamerali na velke skupiny ktore tie hry vypustaju von na web ... teraz si dokazali aki su ubohi a hackeri aki su genialni pretoze nenasli nikoho len mamu s dvoma malymi detmi ktore zakony urcite nepoznaju a nevedia ze je to trestne ... tomuto sa nehovori razantni krok ale ubohost ...
- Minčooo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jenže oni nenašli jen tu matku s dětmi ale i desetitísíce dalších lidí.
Jen media si vždy rády vyberou podobné extrémy. Koho zajímá, že krom té matky podobně zaplatilo i 1000 dalších lidí - u nich to není tak "srdceryvné".
A z tak velkého množství lidí se vždy najde někdo podobný(stará babička, matka s dětmi, kluk s rakovinou,...).
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se sakra výrobci her divý. Heh abych každej měsíc vyhodil 1500 za hru kterou dohraju za 2-3 dny tak to mně za to nestojí. Neříkám že originálky nemám, mám třeba Windows Vista Ultimate originál, Team Fortress 2 a další ale koupil jsem si je protože mně vydrží dlouho. Proč bych si kupoval třeba takovej Crysis když ho dohraju za 2-3 dny a pak co na multiplayer mám TF 2 (každýho věc Crysis je dobrá hra). Nebo prostreet kterej je podle mně docela prasárna doufám že Undercover bude něco jako Most Wanted. No já osobně do her vrazím tak max. 3tisíce ročně a hodně si rozmýšlím do jakých investuju peníze. Beru že vývoj hry něco stojí ale 1500 za jen tak nějakou hru nedám kdyby prodávali pecky za já nevím 500 tak by si to koupilo mnohokrát víc lidí a peníze by se jim vrátili a ještě by vydělali. Muj názor.
- H.o.m.i.e.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jsi-li houmí bez peněz tak nehraj ...v hospodě ti taky zadarmo nenalejí ..ber to tak ...vývoj Crysis stál 15 milionů euro, to se nějak zaplatit musí. Když by to bral každej jako ty tak to Crytek může zabalit a nebyl by žádný Crysis Warhead, Crysis 2 atd. ...Kdyby každej byl takové pako jako ty a spousta dalších sociálních klikačů souhlasů s tvým příspěvkem tak všichni brzo hrajeme s gamepadem ...
- doktor1

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no, tak za prvé - nejsem socka a urtatím za hry, programy a filmy za rok několik desítek tisíc

za druhé - něco si koupím a něco si seženu jinak, zase nejsem nějaký zazobanec, abych si mohl dovolit kupovat všechno, raději si zvážím a přečtu recenze, co si koupím

za třetí - být to dobrá hra, tak s prodejností není problém, jde-li to jiným studiím, vydělat si několikanásobně víc, než to stálo, tak proč to nejde i těm ostatním? Že by to nestálo za nic?

poslední bod - neveřím nikomu, kdo tvrdí, že má všechno originální, jistě má nějaký film, hudbu i tu hru, co si nekoupil, třeba to má od kamaráda, ale nekoupil si to sám!
- Robčus Schouls

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jako já s tebou souhlasím, vesměs souhlasím s těmi, kdo argumentují proč nelegálně užívat hry i s těmi, kdo argumentují nepoužívat nelegální hry, nicméně, hru dohraješ za 2-3 dny, no benzín do auta projedeš za pár hodin až pár dnů a přeci ho zaplatíš (nevím, zda máš auto, takže to ber třeba do budoucna).

Říct, že je něco drahé a tak za to platit nebudu ale stejně si to vezmu prostě není úplně v pořádku, doufám, že mi rozumíš.
- drnoha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace benzín se kupuje, jelikož je to tak nějak nutnost! hry se kupují pro zábavu, ale krapek drahá zábava na pouhé dva dny!

Mohl bych tu udělat mnoho srovnání, ale k čemu to?

Fakt je ten, že výrobci sice mají náklady dejme tomu 20.000.000,- viz. MAFIE, ale koupí-li si to celosvětově cca 2.000.000.,- lidí za ceny, jaké byly, tak se jim to několikanásobně vše vrátilo, takže argumenty, že vývoj něco stojí a podobné řeči, jsou sice pravdivé, ale nejsou na místě!

Udělá-li se kvalitní, opravdu dobrá hra, která bude stát polovinu ceny, tak si ten jejich výrobek koupí mnohem více lidí a zisky budou taktéž větší.

Taková Mafie, Gothic I,II,III to jsou hry, za které stojí zaplatit, ale dávat za FIFU přes 1.000,- no nevím...

Závěrem, zkutečnost je ta, že se hlavně platí za značku, vytvořili jsme si dobré jméno, které znamená dobrý, kvalitní výrobek, tak ať si za něj všichni připlatí...
- Robčus Schouls

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Není tu edit.

Ještě mě napadlo, kdyby trh fungoval dobře, tak projetou hru můžeš o pár set korun levněji poté prodat. Bohužel u nás to tak nefunguje, pochybuji, že starší hry někdo kupuje. Navíc někteří výrobci tomu úspěšně brání svázáním hry s aktivací a podobně. Ale stále bych řekl, že většina her je převeditelná na dalšího vlastníka.
- drnoha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Robčus Schouls: Nutnost? V čem jako? Nikdo nikoho přece nenutí jezdit autem. Stejně tak nikdo nikoho nenutí se bavit a hrát hry.

Ono argumenty můžete mít jaké chcete, ono je to ale zcela jedno, protože se jedná o obhajování porušování předpisů a práv a pokud takto začnou myslet všichni, tak se dostaneme k anarchii. Pokud máte rád anarchii, prosím, já ji ale rád nemám, zákony neexistují pro to, aby se porušovaly, jak někteří jedinci rádi říkají.
- drnoha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 8. 2008 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://games.tiscali.cz/reviews/dreampinb3d/index.asp

tady sem našel recenzi na tu hru, se nedivím, že z toho vysoudili tolik, když je to takový křáp, který se asi nezaplatil :-D
- David Mikel

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 8. 2008 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechno je otázkou peněz, kdyby hry byly levnější než jsou nyní, tak by se jich prodávali větší kvanta, nebo kdyby to udělali jako to udělali v Číně s Windows, které začli prodávat tak pod cenu, že se nevyplatilo si to vypálit načerno, a radši si koupili všichni v originále. A kdo mluví o tom, že jsou lidi socky, tak je sám socka, protože kdyby hry stály např.3000Kč a víc, taky by si je stáhnul radši z netu, i boháč se dívá za co a kolik utráci. A řekněte mi někdo co bylo na Crysis tak drahého že stál 15 milionu eur? Je graficky povedený, ale to je všechno, kdo z vás ho rozjel na plné rozlišení? Dneska dělají drahé hry, které vydrží na zábavu pár dní, to kdysi vyráběli povedenější a daleko zábavnější hry, kdy se vyplatilo za ně utrácet viz. Diablo 2, Warcraft, NFS, které se dali hrát i rok...dneska se všechno omýlá podle prapůvodních her a v hrách jsou jen minimální rozdíly(oproti původním hrám před 10 lety), a všechny jsou v podstatě stejné.
- Jiří Valčikevič

Reklama
Reklama