Zpět na článek

Diskuze: Western Digital VelociRaptor - král mezi disky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2008 06:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

veloci raptor nelze srovnat z SATA dyskem který má 7200 Ot , jelikož VL raptor má 10 Ot ! tekže se spamatujte ! a srovnavejte VL raptor z SCSI ultra 3 , SCSI ultra320 , a SCSI Ultra640 a to dám ruku do ohně že u SCSI ultra 640 VL raptor bude težce nestíhat neboli SCSI ultra 320 a 640 mu daji z velkým náskokem na pr*del :):):)
a to jsem bral v uvahu jen SCSI HDD 10 Ot pokud bych VL rapotra srovnal z SCSI HDD ktrý má 15 Ot tak bych musel nzvat VL šmej !

ale muj názor je ten že tyhle trapné pokusy o napodobení SCSI HDD , ale z rozhraním SATA jsou totálně na pytel :)

- viky58

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 6. 2008 04:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to je vidět jak se lidi nechaji zblbnout , někdo jim nakecá jak je super rychlý raptor ! a oni téhle blbnině uvěři aji z kabelem ! . vem te rozum do hrsti ! jestliže ma raptor 7.4 Ms přístupovku a SCSI 320 10K disk 5.6Ms dale pak disk SCSI 15K ma 4.2 Ms tak asi bude rychleši to SCSI než naký trapný pokus o HDD
- viky58

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 6. 2008 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jestli je HDD připojen přes PATA,SATA,SCSI,SAS tak to prostě nemůže mít žádný vliv na seek.
Dále zřejmě žiješ v omylu, když SCSI/SAS podrobíš skutečným testům, tak například u 10 000 RPM nikdy nedostaneš papírové hodnoty 5,6 ms a prakticky nemáš šanci to dostat pod 7,0 ms.
- rnb

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 6. 2008 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace zajímalo kolik SCSI HDD máš doma. Samozřejmě že jsou rychlejší HDD než raptory, ale také dražší a hllavně ne pro klasické spotřební rozhraní. Raptory jsou disky určené do rychlých PC, a nižších tříd serverů a pracovních stanic. Tam nemá prostě konkurenci.
- Jaroslav Brümmer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2008 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den!
Mohu jen potvrdit výše uvedená tvrzení ohledně tohoto disku. Mám tyto disky 2 zapojené v raidu 0 (zrcadlo). Naměřené rychlosti mohu jen potvrdit. Hlučnost těchto disků je také minimální (narozdíl od předchůdce). Jsem velice spokojen s rychlostí Win XP Proff SP3. Start a nabíhání programů a práce je velice rychlá.

Disky běží na této konfiguraci:
ASUS MB Sc 775 P5E WS PRO/2PCIe/FW/GL,775/1333,TPM,Intel X38
CPU INTEL Core 2 Quad Q6600 2,40GHz(1066MHz) 8MBL2 CONROE LGA775 - BOX
DIMM DDR2 4GB, 800MHz, A-DATA (KIT 2x2GB) Extreme Edition
MSI VGA ATI RX3870-T2D512E-OC,512MB GDDR4/256b,DS-fan

S pozdravem Lukáš
- Lukáš Skládaný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...tak za dva roky, až budu měnit pc, bych ho koupil jako systémový disk...
- randomofamber

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tohle vetou se opravdu ztotoznuji...
"VelociRaptor není disk pro každého"
Prijde mi docela hloupe dat tolik penez za piskajici disk s malou kapacitou. Ano vykon je sice docela zajimavy, ale kazdy dnes hledi spise na kapacitu. Navic Davat tyto disky do Raidu u dnesnich desek neni vubec dobre. V mem pripade bylo jedno jestli mam 2x500GB v Raid0, nebo standalone. Ukazalo se ze to omezuje vykon chipsetu (testovano na nForce 570 a ICH9R)(avg. speed: 70MB/s standalone, 85MB/s Raid0)

Uz vidim jak za mnou prijde nejaky chytrak co nebude vedet kam dat penize a bude chtit desku s integrovanym raid radicem a tyhle 2 disky do raid0.

Velice zajimave by v testu bylo, kdyby jste ukazali vykon na desce a v pridavnem radici. Dela to docela divy.

Ja jsem do nedavna pouzival Raid0, ovsem kdyz vam odejdou za 2 mesice 3 disky, tak vas to uz opravdu vytoci a tak jsem presel na raid5. Opravdu se nestacim divit nad vykonem ICH9R ktera neni schopna dostat z disku pri zapisu vic jak 10-20MB/s
- Matěj Sojka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Zapnul sis na ICH9R zápis do mezipaměti svazku (Intel Matrix Storage Manager)? 3xWD6400AAKS a na nich 600GiB (3x200GiB) RAID0 pole bez mezipaměti 243,3MB/s AVG, s mezipamětí 319,3MB/s AVG. Více (níže na stránce) http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?t=117688&start=40
Bezpečnost mi neřešte, mám další disky kam podle potřeby synchronizuji
- Caderom

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace BTW: "Velice zajimave by v testu bylo, kdyby jste ukazali vykon na desce a v pridavnem radici. Dela to docela divy" - na ExtremeTech bylo několik let zpátky srovnání RAIDů vytvořených na ICH6R, nějaké Arece a ještě nějakých 2 přidavných. ICH6R v RAID0 a RAID1 porazil drtivě všechny ostatní řadiče. Proč? Je přímo v jižním můstku a výkon není nijak omezen , protože všechno počítá CPU. Integrované RAIDy jsou naopak rychlejší než samostatné, akorát, že při více polích z RAIDu 5 a jiných složitějších to hrozně zatěžuje procesor. Podívej se na ten odkaz, při zapnuté write-back cache se to v RAIDu 5 rozjede při kopírování nad 60MB/s, zatímco při vypnuté se to drží okolo těch 10MB/s.
- Caderom

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Caderom: mas pravdu... vytizi mi to CPU na 30-50%, nicmene rychlost je potom az 75MB/s coz je znacne zlepseni.

Mam doma 16GB Raid0 a 98xGB Raid5 z 3x500GB seagate 32MB cache a swap mam na raid0 a beha to dobre. Ted me ten zapis velice potesil... jeste jednou dik.
- Matěj Sojka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace problem neni v radici, ale v naformatovani disku (zarovnani oddilu)
viz [URL=http://support.microsoft.com/kb/929491]link[/URL]
- paco

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jako desek mi projde rukama opravdu hodne, ale neni cas to testovat... Docela by me zajimal vykon integrovanych raid radicu pri raid5...
- Matěj Sojka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celkom zaujimavy disk v porovnani s predchodcom, ale...nechcem sa sice hrat na vizionara, no myslim si, ze coskoro bude vacsina pocitacovych nadsencov mat OS na SSD disku.
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no a jestli pujde SSD disk kupredu, tak jak to ted vypada, tak na plotny zapomeneme asi uplne... ale to je jenom dobre. Nulovy hluk me laka :-)
- Matěj Sojka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám Raptora 150GB a dneska mi přijde Velociraptor. Doufám že se i u mě tyto výsledky potvrdí.
- Korba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde ste dosli k cene 6000kc za 16GB ssd? Ked pozrem cenniky tak 32GB je za 3500SK
- risomas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Taky jsem si toho všiml - Raptor je ta malá potvora, co vypadá jako přerostlá slípka, a loví(l) ve větší smečce:-)
- Aros

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jesterka jako jesterka :-)
Ne, samozrejme vim ze to neni Raptor, natoz Velociraptor, ale to jsou takove male obludky a rexik je fotogenictejsi!
Pro zvedave tady je neco o Velociraptorovi: http://cs.wikipedia.org/wiki/Velociraptor
- Václav Vlček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz mam objednany 2 kousky do raid
- laDyN7

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nemají šanci. Včera jsem na to koukal, redukce CF / SATA stojí 400 Kč, k tomu CF karta 16 GB 233x ( což je ještě pomalé ) za 1 700 Kč :) Prostě SSD jsou ještě daleká budoucnost. Za rok možná bude něco v kapacitě 16 GB, náležité rychlosti a ceně snad tak kolem 2 500 Kč. Takže všichni co čekají na SSD si ještě hoooodně dlouho ( minimálně 2 roky ) počkají. WD Velociraptor jasně dominuje a pár roků dominovat bude.
- Bohumil Stejskal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chválím za dobrou práci, pečlivá metodika v rámci možností. Opravdu moc pěkné.
- bjan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hned na první straně máte chybu v tabulce, těch 2,5 a 3,5 palce asi nebude poloměr ploten, to by se do té krabičky nevešly :)
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji za recenzi a srovnání s ostatními disky, od vydání mě zajímalo jak si vede tenhle disk oproti mému 150GB Raptoru. I když je zajímavé, že ten můj má průměr 80MB/s +- a vy jen 75...
- Antonín Brčák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jestli jsem videl dobre, tak v recenzi meli 32GB Raptora. 74 a 150 pak uz byli v nove o neco rychlejsi revizi.
- Jaroslav Brümmer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta ukázka rychlosti ramdisku mne dostala. Něco tak ukrutně pomalého se snad ani ramdiskem nazvat nedá. Pro srovnání hodnoty, které jsem naměřil s DDR2-800: minimum - 3GB/sec, maximum - 3.5GB/sec, average - 3.3GB/sec.
- Lumpik Honzik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ano, viz ona konfigurace RAM. Sam si tedka s RAM diskem hraju na 4GB DDR2-800 5-5-5-15 a vysledky mam +- stejne
- Tomáš Šulc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tak ja jsem se svým Samsungem F1 640GB spokojeny. když hraju online tak jsem prvni kdo ma naloudovanou mapu občas se stane že mě někdo předběhne to budou nejspíš borsi s Raidem nebo SSD diskem.
Pokud chcete rychlý disk kupujte Samsung řadu F1 v kapacitach buď 320,640 nebo 1000GB ty maj nejvyžší hustotu zapisu a pruměrna rychlost čteni i zapisu je 90MB/s
- David Šigut

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlas, muj další HDD bude Samsung F1, WD mam 2 a nevěřim jim už ani Ň ! ... kraval, teploty, rychlost, prostě WD jsou looseři, až na nove AAKS.
- René f

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

>To dává kapacitu 75GB na 3,5" plotnu (plocha plotny z obou stran téměř 500cm2).
se mi zda ze pocitate 7" disky ;)
pan google napovi [URL=http://www.google.com/search?hl=en&q=(3%2C5inch)^2+*+pi+%2F+4&btnG=Search]link[/URL]
navic ve svem "vypoctu" hustoty zapisu zcela ignorujete, ze:
- stred plotny se pro zaznam nepouziva
- prumer plotny neni celych 3,5"
- hustota zapisu je nerovnomerna (zony)
- paco

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jasne, tedka na to zpetne taky koukam, ze pocitam 7" a 5" disky, prepocitam to, ale myslenka je stejna.... s tim tema poznamkama samozrejme souhlasim, ale pro ty obecne vypocty to +- staci

Tak je to opraveno a dodal jsem tam ty poznamky, plus predelana tabulka
- Tomáš Šulc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

>Mluvím o serverových 3,5" discích, které mají dnes až 15500 otáček za minutu (například v podání Seagate)
>Většina ostatních rádoby 3,5" disků vypadá ve skutečnosti takto (na obrázku Hitachi s 15300ot/min).
Seagate Cheetah 15K.5 stejne jako Hitachi Hitachi Ultrastar 15K300 maji pochopitelne 15000rpm
- paco

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mam dotaz. u mněření spotřeby jste použili stejnou fotku. jen mě zajímá proč je měřák zapojen obraceně (+-) a porovnání RAM , SSD a klasického disku
- jarasmrcina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ano, fotka je tam stejna, merak je obracene zapojen omylem, cisla jsou samozrejme uplne stejna, jen s minusem. Na nic to nemelo vliv a berte to pouze jako nepozornost autora :)
- Tomáš Šulc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proč je měřák zapojen obraceně.
- jarasmrcina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

už to pude ?, komenaře
- jarasmrcina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekny clanek, chvalim metodiku a tesim se na tabulky velociraptor VS ramdrive vs SSD (zkuste tohle sehnat na test tohle SSD reseni : http://www.superssd.com )Jeste jednou DICK :)
- Pyshtone

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celkom by ma zaujimala ta hlucnost. Mam doma 2xWD 160GB raid edition, kde niekdo hovori ze su hlucne a iny ze su tiche. Ked sa velmi zapocuvam, tak pocujem slabe "chrumkanie" tak neviem. Mozno to bude aj skrinkou antec p182. Mne na kapacite az tak nezalezi, na data mam jeden tlsty samsung, tie su spolahlive. Fakt by som skusil 2xvelociraptor v raid0...musel by som pocut. Skoda ze nerobite nahravky s mikrofonom ako niektore servery.
- Sato Kimura

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam tady na stole 2 kousky Velociraptoru. Chci je zkusit do RAID0. Pak Vam kdyz tak dam info, co se tyce rychlosti.
- pcmaker

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no nevim ja bych si takovy radoby 2,5" HDD nikdy nekoupil , a duvod je jasny , kam se hrabe tenhle pokus o rychlý HDD na SCSI Ultra 320 nebo SCSI ultra 640 ,, ? , a dale pak jak tak vidím testy tak buhuže tenhle HDD namá ani na SCSI disky z 10000 OT natož na 15500 OT

A navic jak sem to četl celé tak se autor recenze uplně rozplívá na timhle HDD , to je vidět že vživotě neviděl SCSI U320 nebo SCSI U640 v akci ! :)
- viky58

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 6. 2008 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Kam se hrabe? Vzhledem k tomu, že už minulá generace Raptorů byla ve svém cílovém segmentu (= desktop) rychlejší než SCSI disky, tak by asi nebylo překvapením, kdyby i tato verze byla rychlejší.
- Eagle

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 6. 2008 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak to bych chtěl vidět ((checht)) jak raptor davá na pr*del SCSI Ultra320 nebo SCSI Ultra640 beru disky SCSI 10000 RMp
a tu už ani nebudu mluvit o discích SCSI které mají 15000 RMP :)
- viky58

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 6. 2008 04:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @viky58: Ha ha ty vaše testy jen davaj za pravdu mi ! a to jak v přístupové době tak skoro ve všem !
- viky58

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 6. 2008 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @viky58: Link na srovnání už tady je, tak bych jen dodal, že v desktop segmentu je dokonce rychlejší i mobilní disk Hitachi Travelstar 7K200 se 7200 rpm než Seagate Savvio s 15000 rpm. Dnešní disky totiž z velké části nejsou o mechanice, ale o firmware a jeho optimalizaci.
- Eagle

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 6. 2008 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @viky58: napr. zde je srovnani 10k velociraptoru s 15k SCSI disky [URL=http://www.storagereview.com/php/benchmark/suite_v4.php?typeID=10&testbedID=4&osID=6&raidconfigID=1&numDrives=1&devID_0=360&devID_1=277&devID_2=279&devID_3=273&devCnt=4]link[/URL]
- paco

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 7. 2008 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @viky58: Jasne ze SCSI maji lepsi seek ale proc tady pak nejsou i SSD, SAS? Protoze je to srovnani SATA HDD a tenhle disk je momentalne nejlepsi a miniaturizace nam napomaha s lepsim seekem (je to mimochodem vysvetleny na prvni strance), takze nevim proc se rozcilujes nad tvym radoby 2,5" diskem. Dej screen kolik si nameril na tom tvym U320 nebo U640, nebo sis jen nekde neco precetl a ted si tady honis triko?
- Kalda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 6. 2008 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @paco: Jak je vidět, v desktop použití je VelociRaptor zhruba 2x tak rychlý oproti Seagate Cheetach 15K.4 (disk s 15000 rpm). Sice je už nyní na trhu 15K.6, ale ten asi stále při své multiuser (server) optimalizaci nebude rychlejší.
- Eagle

Reklama
Reklama