Zpět na článek

Diskuze: Xigmatek Achilles - Chladící masakr!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tema grafama si uz fakt delate prdel ... coz takhle zapojit nejaky flash, at si clovek muze zobrazit jen to, co chce? V takovem gulasi se fakt neda vyznat!
- Petr Jaluvka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace po zvetseni to neni takova hruza :)
navic ve 4. kapitole sou sloupkovy grafy ve kterych by se nevyznal snad jen slepec.
- Pavel Sobotka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Flash je blbost. Implementace by bylo slozita jako svina

Pokud bych to nejak resil tak pomoci javascriptu a a pruhlednejch PNGcem pres sebe. Staci v exlu vypnout mrizku aby bylo pozadi bily a kazdej chadic vzlast nasnimkovat, z bily udelate snadno pruhlednou a JSko, ktery bude podle chekboxu menit display:none a zpet by mel zvladnou kde kdo.

PS: Ja osobne bych se na to vybodnul, maximalne bych kouknul po netu jestli by mi neco na grafy nespadlo do klina.

Osobne bych se na to vybodnul ;),
- JoHnY2

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Aspon jedinej realnej pohled.

Zkoušel jsem hledat nějakej prográmek, kterej by něco takového řešil, ale nenašel jsem nic snadného a rychle použitelného.

Kdyby tu byl někdo ochotnej s tím pomoct a měl jasný řešení.. třeba, že už takovej problém někdy řešil a ví jak na to, tak sem sním ;-)

P.S: S tím JSkem to není špatnej nápad, pokud nebude jiný řešení, tak to asi tak možná dopadne.
- Michal Částka (Highlander)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Částka (Highlander): Prosel bych si asi - [URL=http://code.google.com/intl/cs/apis/visualization/documentation/gallery/linechart.html]Google vizualizacni rozhrani[/URL]
- Michal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Berete mi slova z ust, uz jsem se chtel ozvat co je to za prasarnu. Tecka, krizek, kratka carka, dlouha carka, kratka tlusta carka, kratka tenka carka, velky puntik, maly puntik - dyt je to gulas
- Vrabec, Tomáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Asi se také přidám,... :) Z celé recenze jsem nejvíce času věnoval právě tomu grafu, takže na tom opravdu něco bude,... :D
- Lukáš Jedlička

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukáš Jedlička: S těma grafama to je takový začarovaný kruh. Všechny popisky (bubliny) by se tam nevešly a udělat Flash aplikaci, kde si vyberete přislušný chladič a ona se vám vykreslí charakteristika to není žádná sranda.
- Michal Částka (Highlander)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Částka (Highlander): je to uplne lahke ;), riesil som to nedavno
staci http://www.maani.us/charts/index.php a jedno XML
- pico

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Částka (Highlander): Tak tam dejte bubliny jen s čísly a do popisu ke chladičů taky, nemusím tam mít celej název, stačí mi jen podle čísla poznat, co je co.
Malinká bublinka s číslem se do grafu v pohodě vejde.
- bazen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Částka (Highlander): no ale vyrozumiet sa z toho grafu nie je ziadna sranda ... ked si chcem porovnat len nejakych 5 chladicov, mam co robit, aby som sa z toho, prepacte za vyraz, "vysomaril" ...
- Menšie zlo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Částka (Highlander): Já bych do toho grafu zanesl ještě hlučnost a cenu udělal z něj trojrozměrný respektive čtyřrozměrný ... to by bylo mnohem názornější.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Částka (Highlander): Dalo by sa to mozno poriesit tak, ze tam date menej chladicov ( alebo to rozdelit do 3-4 grafov). Je to ale dobry test na zrak :-))). Snaha sa ceni, okrem toho mam vase testy chladicov rad.
- Sato Kimura

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Sato Kimura: Ne, míň chladičů ne, to spíš víc grafů jako na předposlední straně, třeba otáčky 0, 500, 750, ... Jasný a přehledný. Nevím, kolik nás uživatelů PDA je, ale grafy z předposlední strany jsou na PDA v pohodě čitelné.
- Luke

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypadá docela dobře, jen by mě zajímaly výsledky z OC? Osobně vlastní IFX a chladím Q9300 na zatím 3255 Mhz a má co dělat :-). Osobně si myslím že u těchto chladíčů vynikne jejich až po šlušném OC. Na defaultu ty rozdíly moc nebudou.....
- Jaroslav Mašek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím všechny a předem se omlouvám za příspěvek,který sem nezapadá,ale mám otázku a věřím,že tu je spousta odborníků,kteří mi dají odpověď na mou otázku.-Radeon HD4870X2 je crossfire dvou jader rv770 na jednom pcb.Každé jádro má přiděleno 1GB paměti,ale využívají se obě tyto paměti? Crossfire se tváří pro systém jako jedna karta,tudíž by měla druhá paměť zůstat bez využití. Je to tak?
- Mousek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tvůj dotaz k tomuto článku je fakt na místě:-) Paměť není sdílená(bohužel) a každé jádro si využívá svých 1GB.
- Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No uz som pokukoval po 1283-ke, ale toto vyzera fakt dobre. Ked som videl, ze sa vola achilles, tak reku musi mat nejake slabe miesto. A to su asi tie blble 775-kove stuple. Nechapem vyrobcov. To je ako predavat mercedes slk a dat ho na 13" plechove disky :-))
- Sato Kimura

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jj souhlasim s tebou, jen by me zajimalo jakou maj zivotnost tyhle blby kolicky, uz sem to u kamose parkrat vyndaval/zandaval do MB a bylo to pokazdy o nervy
- Kalda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nechápu pproč je v testu použit pouze OCZ Vendeta, když na trhu je dávno Vendeta2, nebo lépe Gladitor max, který je totožný s Xigmatekem
- Adam Jacik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Neverim, ze PCT ma cas otestovat vsetky chladice na trhu. Niektore stranky robia testy len chladicov (napr. frostytech). V tomto pripade je pochopitelne, ze tam maju mozno 50 chladicov v grafe. Napriek tomu si myslim, ze PCT toho otestovalo dost ak porovnavam s "podobnymi" strankami...peace :)
- Sato Kimura

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tak ty grafy těch průběhů teplot v závislosti na otáčkách spíše vypadá jako reklama na účes alá hippies. Jinak jsem potěšen, že stále můj CM Hyper 212 patří k elitním chladičům. :-D
- GOS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sorry za spamovanie :) ale napadlo ma ci pouzivate pri kazdom teste rovnaku pastu a ked hej, tak ktoru? Akosi som to nikde nenasiel a v metodike je len napisane, ze "biela" pasta, co je dost siroky pojem. Dakujem.
- Sato Kimura

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Není to napsané přimo v "testovací metodě", ale [URL=https://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=10907&Itemid=51&limit=1&limitstart=7]zde[/URL] - pasta je použita bílá od Thermalrightu a to při každém měření.

- Michal Částka (Highlander)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2009 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ovela dolezitejsie je pouzivat pre vsetky heatsinky rovnaky ventilator, inak porovnanie s uvadzanim otacok nema takmer ziaden vyznam
- charonme

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

myslím že na LGA1366 sa dá použiť toto[CODE]http://www.xigmatek.com/product/accessory-crossbow-adk-i7363.php [/CODE]
- davinci25

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 00:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Xigmatek Achilles vlastním cca 2 měsíce a musím řící, že až na uchycení je to výborný chladič. Uchycení se dá ale snadno vyřešit jak je zde také ukázáno. Ventilátor při 1000 ot. je téměř neslyšitelný. E 8400 mám na 4ghz a při celodenním provozu(cca 18hod.) teplota jader je 38st. Pro ty co taktují a chcou také tichý pc můžu jedině doporučit, nádherně se vyjímá v prosklený skříni.Bohužel cena ventilátoru šla dost nahoru vzhledem ke kurzu dolaru, já ho ještě sehnal za 900 kč.
- evilking

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 00:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujímavý test, ale pár chýb v ňom:
1. Achilles sa na AM2 pätici otáčať skutočne nedá, ale že fúka smerom k outtake ventilátoru? Blábol - u 95% AM2 dosák bude fúkať smerom hore k zdroju, proste prúd vzduchu pôjde rovnobežne s RAM. Prečo ste to nespomenuli ani v Nevýhodách?
2. PREČO ste neurobili test na AMD sockete?! Chladič má 4x8mm heatpipe a na Inteli má vyšší výkon HDT-S1283, nakoľko Intel má užší heatspreader ako AMD a s Achillesom na jeho základňu tak dosadajú len heatpipe DVE. Z toho vyplýva, že Achilles sa zrejme viac hodí pre AMD platformu (až na to otočenie), takže testík by sa šikol. NIKDE na webe ho netestujú na AMD...(nadávky)...a všetci recenzenti sú z toho veľmi múdri.
3. BTW načo by mala byť tá hliníková dosedací plocha medená? Kam by ste s ňou chceli to teplo odvádzať? Tá tam nie je kvôli odvodu tepla, ale aby držala vedľa seba heatpipe.
Takže ďakujem za kvalitné informácie, zasa som sa nič nedozvedel. Myslím o chladení AMD. Hlavne že viem, že inštalácia s push-pinmi je nanič. Len tak ďalej.

- Zdeněk Zhnitoš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1. To je možná pravda, záleží jak se na to člověk dívá a v jaké PC skříni si to představuje. Dneska se prodává už spoustu skříní, kde je Outake ventilátor umístěn na horním krytu místo zdroje... Takže to čtenář musí brát v uvozovkách.

2.Proč jsme to netestovali na AMD? Všech xx chladičů je testováno na platformě Intel, takže začít testovat na jiné testovací sestavě je k porovnatelnosti výsledků nemožné.

3. Např. protože měď má vyšší tepelnou vodivost a v místě (přesně uprostřed) dochází k nejvetší tepelné expanzi z IHS procesoru a absorbci tepla do heat-pipe. Energie neproniká jenom do heat-pipe ale i do té hliníkové části, která dosedá na IHS procesoru a značnou část tepla předává mezi stěnami jednotlivých heat-pipe.

- Michal Částka (Highlander)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 2. 2009 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1. priznali ste, že som mal pravdu a upravili ste článok - vymazali ste "směrem k zadnímu outtake ventilátoru" a dali miesto toho "k outtake ventilátorům" ! A to, čo mám brať v úvodzovkách, je veľmi doležité, pretože verím tomu, že drvivá vačšina čitateľov vetráky v hornej časti skrine NEMÁ a určite by teda nebola spokojná s smerovaním vzduchu nahor.
2. nejde o porovnanie s inými testami, ale s chladičmi porovnávanými v tomto teste, ale tak dobre, beriem, že recenzenti nemusia mať o toto záujem, akurát ma to vytáča.
3. kontakt heatpipe s tým hliníkom je minimálny, pretože jeho tvar nekopíruje tvar heatpipe, ale je rovný, takže teplo tadiaľto neprúdi a kvoli 90-95% pokrytiu základne heatpipami je to nepodstatné a vysvetľuje to aj fakt, že u Intelu, ešte raz opakujem, je účinnejší HDT-S1283 práve z toho důvodu, že sa povrchu HS procesora priamo dotýkajú len DVE heatpipe.
- Zdeněk Zhnitoš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 2. 2009 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Zdeněk Zhnitoš: 1. Berte si to jak chcete, já v článku nic neupravoval, pokud tak udělal někdo z redakce, je to možné.

2.Vytáčí Vás to, že se netestuje na AMD sestavě? Tak v tom připadě vyhledejte lékařskou pomoc, třeba Vám pomůžou ;-)

3.To nemáte pravdu. Ta plocha uprostřed IHS, kde dochází ke styku IHS s hlíníkem je hodně velká - nevím přesně z kolika %, musel bych to změřit, ale rozhodně to není 5-10%.
- Michal Částka (Highlander)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 3. 2009 01:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Částka (Highlander): 1. no asi to bol Jožko Mrkvička

2. asi ste mali chodiť na inú školu. Písal som o HEATSPREADERi. Tu je obrázok pre porovnanie HS procesora Phenom a C2D (no nájdeme tam aj Nehalem):
http://www.tweaktown.com/popImg.php?img=ap2am3l_3.jpg
Takto vyzerá odtlačok C2D na HDT-S1283:
http://de.geocities.com/konstantinbitner/CPU.JPG
Takto vyzerá odtlačok C2D na HDT-S1284
http://img515.imageshack.us/img515/327/achitimyi0.jpg
http://img509.imageshack.us/img509/8423/achiprochy2.jpg
A ako je na tom Achilles, čo sa výkonu týka na procesoroch AMD, si môžme len domyslieť.

3. Na tomto obrázku
http://rwlabs.com/images/articles/xigmatek/xigmatek_hdt-s1284_achilles/xigmatek_s1284_achilles_012.JPG
vidíme, že ten hliník medzi heatpipami sú len pliešky, držiace heatpipe pokope a v určitej vzdialenosti od seba, takže zrovna ten materiál by som nekritizoval. No a tu vidíme, že tá hrúbka zhľadiska prenosu tepla tiež nestojí za reč:
http://rwlabs.com/images/articles/xigmatek/xigmatek_hdt-s1284_achilles/xigmatek_s1284_achilles_011.JPG
Osobne si myslím, že kontakt HS priamo s heatpipami je dôležitejší než s čímkoľvek iným.
- Zdeněk Zhnitoš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2009 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, nevim jak si to mám vysvětlit, ale autor článku píše že na patici AM2+(AM2,K8..) se chladič nedá otáčet. To je sice pravda, ale uvedl že chladič je nasměrován směrem k OUT ventilátoru skříně - což už tak pravda neni. Mam desku Gigabyte GA-MA790GP-UD4H a ještě jedno pc s AMD doma. A zatim obě maj držáky chladiče na desce ve vertikální poloze.... tímpádem tento chladič lze upevnit pouze tak aby foukal na zdroj....nebo na dno skříně. Myslím že toto je docela zásádní info. Jelikož spíše upřednostňuji nasměrování k zadnímu out ventilátoru skříně...
- Mira B

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 3. 2009 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Grafy jsou nepřehledné, podle mě je nejjednodušší řešení k obrázkům i přidat zdrojové gravy (Excel, Open Office) a nebo v nejhorším CSV soubor ať si z někoho každý udělá svoje grafy.
- Jan Novak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 5. 2009 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dost by me zajimal vykon Xigmateku Thor's hummer,doufam ze uvidime v nejakem dalsim testu
- freematch

Reklama
Reklama