Zpět na článek

Diskuze: Ze zákulisí vývoje počítačových her 2.

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 8. 2008 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dik za peknej clanek! Fakt supr!
Zatim jsem jen studentskej/hobby vyvojar, ale i tak musim rict ze to neni zadna prdel :D
- Kralyk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2008 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvělej článeček...
- n00b__

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2008 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jj taky chvílím. Super článek. A vůbec se nedivím, že jakákoliv změna není vítána :-) Pracuju jako konstruktér a kdykoliv se má něco měnit v téměř hotový věci je opravdu k nas*ání. Nakonec to může být lepší, nebo naopak horší.
- Michal Ondráček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2008 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Delam prumyslovku v oboru strojirenstvi se zamerenim na graficke systemy a musim naprosto souhlasit, kdyz jsme tedko navrhovali prevodovku do nejakeho mlyna, meli jsme tam kuzelikova loziska. Jeden ucitel (ne zadavajici) nam rekl, ze se tam davaj jednim smerem a kdyz jsem mel relativne hotovo, konzultoval jsem se zadavajici profesorkou a ta mi rekla, ze se maj dat naopak, z cehoz vyplyvalo predelani komplet distancnich krouzku a trubek, upravit vicka, cast skrine, dosedy na hridelich, ... Proste k nasrani :(
- Václav Široký

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2008 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Václav Široký: Naprosto s tebou soucítím. Ve škole jsem to měl to samý :-) A teď v práci taky :-) A teď si představ předělávat něco jinýho než "jen" převodovku :-D
- Michal Ondráček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2008 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslíte že by běžný smrtelník jako já, dokázal sám narogramovat (se správnými znalostmi) běhající 3D postavičku(jako bývá v RPG a aby se dala ovládat)?
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2008 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jistě. ne za dva dny, ale šlo by to. horší by bylo pracovat sám na fyzikálním modelu, umělé inteligenci nebo tisícovkách textur a modelů.
- Ace

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2008 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je vyvoj hier vobec rentabilny a mozno to povazovat za vysnivanu pracu? Ked tak citam tento text a ked vezmem do uvahy, ze napr. Flatout Ulimate Carnage este ani nevysiel a uz su ho plne torrenty a rapidy, vychadza mi ze nie.

O tropickom ostrove asi mozu snivat iba vyvojari AAA titulov.
- overclocKING

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2008 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace "a mozno to povazovat za vysnivanu pracu?"

Tak za vysnívanú prácu určite, lebo napriek všetkým prekážkam a nízkemu ohodnoteniu je vždy lepšie ak robíš to čo ťa baví.
A o tropickom ostrove môžu snívať všetci vývojárí, napríklad autor hry audiosurf. Robil natom sám, tá hra sama o sebe nie je až taká zložitá, ale zarobila milióny. Ide o to, či sa hra podarí alebo nie. Torrenty tu už nejakú dobu sú a predtým napríklad fungovalo požičiavanie CD a diskiet, takže situácia je stále rovnaká. Ide len o to, mať aj trochu šťastia.
- Štefan Janíček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2008 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chci rict jen to, ze chapu, ze je okurkova sezona ...ale je potreba psat dva clanky na tema jak to maji vyvojari tezke?
Jsem konstrukter takze vim co to jsou terminy..vim co jsou to priblble pozadavky manageru, kteri o problemu povetsinou vedi h...
Ale zda se mi, ze psat nekolik prazdnych odstavcu jak jsou na tom vyvojari spatne (nemluve o penezich..coz je a neni pravda - otazka k cemu to je vztazeno) je trochu mdle. Na druhou stranu sklanim poklonu autorovy clanku co vymackne ze strucneho kratkeho odstavce, ktery by rekl vse. Neurazim praci vyvojaru (programatoru atd..) jen se mi zda, ze takhle by se mohlo psat o kazde profesi. Bohuzel clanek je jinak velmi povrchni (takrikajic vycucan z prstu
- Matejkal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2008 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Vikendove clanky maji byt pohodove cteni, u ktereho se clovek odreaguje. Tema o vyvoji her mi prislo zajimave, protoze velka cast ctenaru se zajima hlavne o graficke karty a vykon PC z pohledu hrace.
- Václav Vlček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2008 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jo to chapu jen nechapu proc tak povrchne....je to jak plac na spatnem hrobe. Kdyz si prectete posledni tri odstavce tak zjistite ze je to tlachani o nicem s par slovickama typu "COOL", aby se tomu dodalo grady..proto pisi, ze pro tenhle server je to trochu lacine(neco na urovni prvnich recenzi p.Obra). Ovsem jak jsem rekl sklanim poklonu..protoze ja bych takhle tlachat (jako manageri) neumel.
- Matejkal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2008 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Matejkal: "...protoze ja bych takhle tlachat (jako manageri) neumel." - tak mala napoveda :-)
[URL=http://www.casopis.biz/files/pdf/BIZ200805_cernypetr.pdf]BIZ200805_cernypetr.pdf[/URL]
- peavey

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2008 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Matejkal: No, a kdyby v článku bylo to, jak se "doopravdy vyvíjí hry," resp. to co programátoři doopravdy dělají, tak si tento článek nepřečte tady na PCT skoro nikdo. Každý zkusí dva odstavce, zjistí že tomu nerozumí a zavře to. Ja říkáš: "jen se mi zda, ze takhle by se mohlo psat o kazde profesi" - tak kdyby se zaměřil na to, co je pto programátory specifické a co je hlavní náplň jejich práce, tak to mu nikdo nerozumí. A to, že publisher si navymýšlí spoustu věcí navíc a o jejich proveditelnost, resp. časovou náročnost se nestará, to je známá věc a nezmánit to tady, tak se může i lidem zdát, že to je skvělé "jen zábavné" a úžasné povolání...
- Aros

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2008 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak nevýte někdo jak u Asasin screed nastavyt vyhlazování a AFko? díky...
- Sotys

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2008 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžete doporučit ?

Jinak jsme vyvíjel technologický engine pro zobrazování měřených dat v podobě 3D.
Umí komunikovat přes různé ovládače a nastavovat vnitřní proměnné, to má za následek změny proporcí objektu, barvy, vertexů apod., úspěšně byl nasazen.
Něco mám o tom tady:

http://www.visualprog.cz/RealityFactory/TechnoEngine.htm
http://www.visualprog.cz/RealityFactory/TechnoEngine1.htm
http://www.visualprog.cz/RealityFactory/TechnoEngine2.htm
http://www.visualprog.cz/Gallery/ArtGallery.htm

- Pavel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 8. 2008 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To ste programoval vy? Propana, pane, co to je za kombinaci - OpenGL a C#? Nerikam, ze to je spatne reseni, jen me nenapadlo, jak nekdo muze programovat OpenGL - akcelerace ktera je obvykle pouzivana na Open Source (nebo aspon BSD) aplikace, treba pomoci freeglut/SDL atp. A do toho primichar C#? Takova hrozne proprietarni a microsofti zalezitost? Mylsim ze v normalnim cistem C++ by ste to mel mnohem lepsi...
- Kralyk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 8. 2008 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Techniky použité v C# pro OpenGl jsou výkonově srovnatelné s C++ , navíc infrastruktůra okolo, se příjemněji programuje.
Navíc se nebude až tak jednat o herní engin ale o prostudování možností.
- Pavel

Reklama
Reklama