Zpět na článek

Diskuze: 19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 2. 2007 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně tak, všichni nemaji 10-15 klacků :-( na novej monitor i když by je chtěli, ale tenhle test aspoň ukáže do jakých levných monutorů se vyplaťí investovat aby to byla chvilková náhrada toho monytoru za těch 10 litrů než ty prachy seženeš.
- F - low

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsou jako všechny testované monitory?

Byla by to bývala dobrá recenze, kdyby nerecenzovala jen samé levné a šmejdské LCD s TN panelem. Prodávají se totiž také jiné LCD, dražší a lepší, víme? Namátkou Eizo S1931, Viewsonic VP930, nějaký od NECu a určitě i od firem, které v této recenzi mají svého zástupce, ovšem jenom by to chtělo recenzovat typy s lepším panelem od nich.

Nejlepší recenze by ovšem byla taková, kdy by byly oba druhy, jak s TN, tak ty dražší, aby se to dalo porovnat. Jako to dříve udělal konkurenční web (ovšem tam celá řada LCD chybí, které jsou dnes k mání, tak by to právě chtělo napsat něco nového).

Takhle se mi to prostě zas jeví, že to je jen další recenze na podporu výrobců LCD, aby svoje "šunty" mohli snadněji prodat.

Škoda. Autorovi jsem odebral třicetník :-).
- Choakinek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ano ale nelze rpeci porovnavat TN vs. SPVA, MVA atd... vysledek je stejne predem zcela jasny - nove technologie budou panelum s TN ukazovat zada a cela recenze se tim bude predem zaujata nebot kazdy ctenar bude vedet, ze LCD s TN se na vrchni pricky neumisti - proto jsem volili panely se stejnou technologii, aby byly porovnatelne a jejich vysledky odpovidajici
- Martin Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ono není taky moc fér lhát o tom, že S-PVA/P-MVA a S-IPS jsou panely "moderní a drahý" a proto je nelze srovnávat. Jistěže je lze srovnávat.

PVA i MVA i S-IPS jsou tu už pěkných pár let (minimálně 5 v běžným prodeji), navíc cena některých PVAčak je pod cenou některých TN z testu. Ne, prostě ne, TN nemají žádnou výhodu proti jiným technologiím - často ani tu cenu.

Takže proti testu nic nemám, ale přijde mi divný testovat několik v podstatě úplně stejných věcí - když zařazení "funkčně konkurenční" věci by mohlo přinést zajímavý výsledky.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Naopak je třeba testovat několik TN panelů proti několika PVA panelům. A důvod? Pro běžného uživatele, který si jde koupit PC s LCD, tak většinou jeho požadavej je jen, že chce k PC tu "placatou televizi". To jak dopadnou v porovnání panely TN versus PVA je jasné tak možná Vám a pár nadšencům, bežnému kupujícímu nikoliv. Asi před 14 dny jsem zrovna kupoval LCD pro jednoho takovýho usera a nebyl jsem sto schopen mu vysvětlit kvalitativní rozdíly v panelech, samozřejmě šáhl po tom nejlevnějším shitu, protože přece je LCD jako LCD mezi tím nemůže být velký rozdíl. Kdybyste byli co kčemu tak uděláte alespoň jeden pořádnej test napříč technologiemi, aby bylo vidět o co moc je liší. Test těhle LCD najdu minimálně na tuctu web, takže jste si mohli ušetřit práci.
P.S.
Kde je Pimp my computer? Jedinej docela kvalitní článek za hodně dlouhou dobu zde a pokračování se jaksi vytratilo, že?
- Seky

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Seky: Pimp my computer bylo treba koncepne poladit a zacne pristi tyden. Je treba spoluprace ctenaru...konecna verze bude trosku jina nez pocatecni dily.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Seky: Vase arogance zde opravdu neni na miste ovsem pokusim se Vam odpovedet...

Pokud zbarouzdate v historii naseho webu, tak narazite na dva clanky, ktere jasne popisuji klady a zapory jednotlivych vyrobnich technologii a dokonce ukazuji nazorne testy jak si ktery panel vede... navic v posledni dobe zde vyslo opravdu hodne recenzi napric celeho spektra ruznych reseni a tudiz neni problem otevrit dve recenze a ukazat - tady je fotka u TN panelu a tady je fotka u PVA panelu...

Navic pokud si Vas user koupil LCD a zalezi mu jen na cene tak si urcite vybral jeden z tech levnych kousku ktere zde nyni testujeme a navic byl urcite s vysledkem spokojen nebot mezi technologiemi rozdil nepozna
- Martin Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Kuchař: Opět si dovolím trochu nesouhlasit. Rozdíl mezi technologiemi je znát, alespoň pokud používáte například AutoCad jako já, tak je to docela dost znát, zvlášť když si ty monitory dáte vedle sebe.
A pokud na Vás můj předchozí příspěvek působil arogantně, tak se omlouvám.
- Seky

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Seky: ano je jasne ze v programech jako AutoCad rozdil okamzite poznate - to nepochybuji... avsak jde o to, ze pokud si uzivatel vybere panel podle ceny a rozdil jen tak nevidi (opravdu jsou lide kteri treba nepoznaji rozdil mezi nahravkou na CD a kazete), tak bude spokojen, protoze si rekne, ze obraz ma postacujici a dal za nej jen par babek...
- Martin Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím souhlasit s příspěvkem výše. Proč pouze TN panely ? Navíc za cenu toho LG (která mi připadá mírně ustřelená) se dají sehnat i panely jako HP1965 nebo Samsung 940FN atd.

Megatest bych si představoval trochu jinak. Minimálně aspoň dvě cenové kategorie, teď jen tak střelím do 7/8 tisíc (kam se vejde většina TN panelů) a nad 7/8 tisíc a aspoň těch 7 kousků v každé z nich. Porovnání v jednotlivých kategriích + celkové porovnání jako bonus samozřejmostí.
- Thellwin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Vam se clovek nezavdeci:)...kdyz byly 24", tak nekteri kriceli, ze je to prilis drahe, at se testuji levne veci...ta je to tady. Zacali jsme levnymi 19" a budeme pokracovat dale...
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Možná by byla dobrá větši spolupráce s fórem. Na titulku by se napsala zpráva, že se chystáte na megatest LCD panelů a nechat na čtenářích hlasováním a diskusí vybrat o co vlastně mají zájem.

Mno mezi 19" TN a 24" čímsi bude asi dost velký cenový rozdíl. Zase nemusíte skákat z extrému do extrému. 24" LCD opravdu není pro každého :)

Doufám, že se na "lepší" LCD v brzké době také tedy dostane.

- Thellwin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

toto su LCDcka, ktore ludia nakupuju impulzivne ako spotrebnu elektroniku, idu v nedelu do obchodu a kupia si 19kovy TN za facku. Recenzie necitaju.
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tiež sa pridávam k príspevkom uvedeným vyššie. Monitory s TN-film si kupujú iba tí, čo o nečítajú recenzie a stačí im na krabici veľký nápis "response:2ms". Tí, čo pred kúpou hľadajú info na webe, tak tí skončia pri PVA/MVA alebo IPS paneloch...
Takže by neuškodili aj tecenczie týchto "drahších" monitorov (napr. Eizo S1910).

- mitom

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já třeba recenze čtu a vybral jsem si tento s panelem TN+[URL=http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105HK5004000000BA7]Jméno stránky[/URL]
- Adam Herma

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ze ludi, ktorych potesi aj takyto test lacnejsich TN LCD panelov je dost... Mna teda potesil... Rad si pockam na zaver testu. Chcem si totiz kupit nejaky panel a niesom ani profesionalny grafik a bude mi stacit v ramci financnych moznosti sluzna odozva a farebne podanie....
Dakujem autorovi a tesim sa na 2 cast... pridal som .50Kc
- Palo Hazo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz nechcete kupovat levny LCD lidi tak to nectete. Me se tenhle test rozhodne hodi, je dobry mit prehled o LCD do kancelare, a rozhodne v nich rozdil budu i kdyz cenove moc ne (krome LG :)). A rohodne znam spousty lidi co si kupujou levny LCD a ctou o nem prvne recenze. Preci jen sme cesi a chceme nej za nejmin penez :))
Dakujem autorovi a tesim sa na 2 cast... pridal som .50Kc
- Lukáš Kunc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mna tato recenzia tesi, casto niekomu kupujem lacne LCD a nikde podobny test nebol. Ale aj tak by som v teste uvital porovnanie s nejakym spickovim TN panelom napriklad Eizo 1910, alebo nieco obdobne. Lebo ak niekdo dokaze vytiahnut z TN maximum tak je to prave firma EIZO.
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dekuji vsem co tuto recenzi vitaji a jsou za ni alespon trochu vdecny...

Naopak nedokazu pochopit proc zde neustale nekdo musi na neco nadavat - byly testy 24\'\' protoze si ctenari stezovali ze recenzujeme jen klasicke panely, pak vsichni nadavali ze testujeme jen drahe panely a kdyz si dame tu praci ze pro Vas sestavime tenhle test kde porovnavame vlastnostmi velmi identicke kousky, tak se opet najdou jedinci, kterym se neco nelibi a musi si proste rypnout...

Pro vsechny kazdopadne zitra vydame dil druhy, kde se podivame na testy a na zaverecne hodnoceni...
- Martin Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlas .... ja jsem moc rád že se proklepnou i tyto levnější kousky. Alespoň bude pěkně vidět co nám výrobci nabízí. A pravdou zůstává, že né každý si může dovolit drahší LCD. Já třeba dělám hodně s fotkama, ale nemohu si koupit panel s lepší technologíí. Proto tento test velmi oceňuji.

PS: .. a vám co to tak vadí, zkuste být trochu tolerantnější k ostatním, nejste na světě sami .... škoda co .. :)
- Bohumil_vikl

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

me se taky ten test docela zamlouva, uvidime zitra, jak to dopadne

u hodnoceni toho monitoru pro zensky (Neovo) je copy&paste chyba, v zaveru se vychvaluje jeho stojanek a polohovani
- Petr Ent

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ctu tu recenze casto, ale uvod teto se opravdu nepovedl. Doufam, ze dale to bude lepsi. Konkretne nedoporucovat NEC kvuli ubohemu OSD, asi mate neco proti NECu ne ? Mimochodem NEC ma spickovou utilitku pro Windows, kterou se monitor nastavuje naprosto spickove a ikdyz takovehle utilitky maji i jine firmy, tak ta od NECu je absolutne nejlepsi. Takze se da predpokladat, ze nikdo kdo dela pod Win, tak OSD vubec nebude pouzivat. Samozrejme chybou je, ze utilitka neexistuje pro Linux a linuxaci tedy budou muset do toho hrozneho OSD.
Jinak souhlas, ze kdyz recenzi vice modelu, tak porovnavat jabka s jabkama, takze do recenze zahrnovat PVA atd. by byl nesmysl.
- Michal Sopik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 2. 2007 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je tu otázka kolikrát je potřeba do nastavení monitoru zasahovat. Já osobně nastavuji maximálně jas.
- hovado

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ... preco len japka s japkama?
Mozno by nezaskodilo porovnat aj tie technologie medzi sebou od viacero vyrobcov aspon by bolo vidno "ten rozdiel" medzi nimi. Podla mna by to bolo ovela prinosnejsie pre ludi co planuju kupit novy LCD monitor ako stale porovnavat iba najlacnejsie TN panely.
Skratka niekedy sa oplati priplatit par korun a mat nieco poriadne.

- Pjotr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No jo. Ale takových porovnání více technologií tu už bylo a byly hodně detailní. A dokud se nezačnou prodávat monitory s OLED a s dalšími technologiemi, tak dělat znovu takové porovnání je zbytečnost. Proto by bylo pěkné kdyby tu udělali porovnání nejdříve TN, pak by mohli udělat porovnání monitorů vyrobených MVA/PVA a na konec IPS.
- GOS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no tak tahle recenze se imho vylozene hodi, koncepce testovani pouze TN panelu je spravna a pochopitelna.. nechapu ty kecy.. dneska sem to jen prolitnul, zajima me hlavne druhej dil..
- sajbicz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ja nevim, taky bych mozna uvidal test nejakych jinych LCD nez 19" TN. Prijde mi to z extremu drahych LCD jste presli do extremu levnych LCD, ale takove nejzajimavensji wide 20 a 22" LCD netestujete. Preci jen dneska uz ma hodne lidi LCD a hledaji neco lepsiho nez totalni zaklad za 5000 Kc.
- drnoha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nazdar
nema nahodou niekto tento monitor Samsung Syncmaster 960BG ?
alebo nemate snim nejake skusenosti ?
Ja som si ho kupil a je to total shit monitor ma lesklu obrazovku to je asi jedine jeho pozitivum. Vyrobca udava odozvu 4ms ale pri rolovani textu sa mi za textom zobrazuje cmuha textu asi 2 az 3 mm.
Zatial som nenasiel ziadnu recenziu na tento "zazrak"iba na nemeckych forach som nasiel nieco o chybnej serii ktora ma zlu elektroniku alebo take nieco.
Takze mate niekto tento monitor ? Ak ano tak ake mate skusenosti ?

A ked o nom uvazujete nekupujteho !
- maco

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento test se mi libi, jen mi v teto kategorii TN monitoru chybi jakozto referencni monitor EIZO S1911 - rovnez s technologii TN. Jen aby bylo mozne porovnat jak si vedou ostatni monitory oproti papirove nejlepsimu monitoru s TN.
- Michael Bazant

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky za tento clanek, uz se tesim na zitra. Neco podobneho mi chybelo, jeste jednou diky. Pochvala pro PCT.
- Radek Havel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, není náhodou v tabulce s parametry Samsungu navíc uveden DVI vstup, který ale ve skutečnosti nemá? A trochu mě zarazily záruční doby uváděné u monitorů. Neznám všechny výrobce, ale tam kde působím, dodáváme jak Samsung tak Benq se zárukou 36 měsíců, v tabulce se mi ukazuje 24 měsíců.
Jinak jsem docela zvědavý na závěr testu, osobně si myslím, že test má význam udělaný i tímto způsobem, apsoň třeba pro mě. Když už zákazník nechce utratit víc peněz za LCD, tak je dobré mít porovnání i této skupiny mezi sebou.
- hfdaya

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celkem mě mrzi, že autor nezařadil ani jeden širokoúhlý 19´´ LCD panel, i když se ve článku zmiňuje o stále větší oblibě. Kdybych si chtěl pořídit nový LCD panel, tak bych jiný než širokoúhlý nebral. Škoda snad příště...
- Prakazrel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace nebyly zarazeny hned ze dvou duvodu...

1) preci jen jsme chteli aby byly vsechny panely stejne kategorie aby byly snadno a objektivne porovnatelne

2) test sirokouhlych panelu bude brzy nasledovat;) planujeme udelat podobny test jako tento prave s LCD s pomerem stran 16:10

doufame, ze toto reseni bude ve vysledku prinosnejsi
- Martin Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 2. 2007 00:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace pane MArtin Kuchař
prosím o udělání recenze na tyto dva monitory :
LG L204WT-SF - LCD 20"
a
Samsung SyncMaster 205BW - LCD 20"
20tky nebo 19tky te jedno ale tyto dva kandidaty a ja si nemohu vybrat :(
prosim prosiimmm
- kokin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tiez by mohol autor pridat aj 19" iMax LCD
- IvaniUS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam dotaz, znamena to, ze tohle je konec recenzim 24palcovych monitoru? Ze tolik ocekavanou recenzi na Dell 2407WFP uz nikdy neuvidim?
- Puskin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobry den.
Chcem sa spytat, ci sa budu robit testy aj vyssich modelov s obrazovkou S-PVA, S-IPS od znaciek EIZO, NEC, ViewSonic, ... Kolko u Vas stoji EIZO 1931. U nas totizto vo velkosklade stale stoji od 13 - 14L bez dane!
- Tomáš Hlatký

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 2. 2007 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo koncept testu jen levných TN monitorů se mí zamlová a díky za něj. Těším se jak to zítra dopadne. A kvůli těm nespokojencům bych doporučil uvést nějaký test dražšího S-PVA/P-MVA/S-IPS který bude testovám uplně stejně jako zde přítomní, aby si člověk mohl udělat obrázek jak moc stojí za to investovat do dražších kousků s novější technologií.
Jen jednu kritiku - nenazýval bych to megatestem. Přeci jen megastem bych označil test tak 15-20 kousků.
- Puko Hasita

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 2. 2007 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel já jsem další nespokojenec. Když jsem uviděl nadpis tak jsem se tak pěkně těšil, než jsem zjistil, že testujete pouze zastaralé TN. Mám 7 let starou 15" LCD a rád bych se poohlídnul po něčem novějším, nějaký to EIZO a NEC s jinými technologiemi by se hodil.

Měl jsem možnost prostudovat LG z vašeho testu s kontrastem 2000:1, nevím proč, ale obraz se mi vůbec nelíbil, celkově hrozně tmavý obraz, než si pustíte něco s bílím pozadím, to abyste si vzali sluneční brýle. Aspoň můžu moje pocity porovnat podle recenze.
- myzrael

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 2. 2007 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já sem taky nespokojen, protože pokračování mělo být zítra a zítra už je dneska a zatim nic! :( :D Jinak já sem spokojen s recenzí, protože každej nemá 10k na novej monitor a stačí mu klidně nějakej průměrnej, takže je to pěkná recenze! :)
- Jenda Benda

Reklama
Reklama