Zpět na článek

Diskuze: 95W TDP procesorů Intel z rodiny "Skylake" bude zapříčiněno výrazně výkonnějším grafickým čipem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na co mi bude vysoce výkoný grafický čip, když mám v pc 290tku OC ? Koupím hezky Xeona, grafický čip vyměním za hyperthreading a nazdar ;)

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi Preco nie ..zbytocne kupovat nejaku predrazenu nividiu .. a vystacis si s Intel HD 5000/6000 series..

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi Si ho nekupuj ne? Pro naprostou vetsinu lidi to bude maximalni prinos, protoze nebudou potrebovat externi grafiku, iris pro je dostatecne vykonna. i7 se totiz nekupuje na hry, ale primarne na praci ... ale samozrejme moznost hrat hry taky neni k zahozeni, takze proto. Je mile, ze intel se konecne probudil a zacal davat iris pro i do desktopovych CPU, otazka jeste kolik ten i7-6700K bude stat ...... doufam, ze to nebude jak enthusiatist segment 15k+, ale vejde se do desitky ..... 'K' verzi rozhodne nepotrebuju, dnes uz taktuje jen idiot.
A otazka jeste je, proc pisou, ze bude o 50% vykonnejsi nez to v haswellu .... doufam, ze mysli mobilni haswell s iris pro a ne to, co u haswellu predvadeli na desktopu s Intel HD .... pak je to ale divne srovnani s desktopovym skylakem ..... teda, mluvi se tu doufam o desktopovych LGA ze ano?

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek jasne a K cpu si kupuju spolu s doskamy na oc preto lebo netaktuju :D i7 si nekupuju na hry :D viac blbosti v jednom komente som necital konkretne i5/i7 s K su cisto herne cpu kde je grafika zbytocna...

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek "dnes uz taktuje jen idiot"

Taky dobrej joke

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek "i7 se totiz nekupuje na hry, ale primarne na praci ... "

Vetší blbost jsem dlouho nečetl. :lol:

nonestaciti
nonestaciti
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek to si robíš srandu ? Akú prácu vhodnu pre i7 máš na mysli, pre kanceláriu stačí aj APU od AMD, pentium alebo i3. Na väčšinu záťažových výpočtov sa oplatí použiť GPU. Osobne by som bol radšej keby intel z K verzií tu GPU časť zaberajúcu 2/3 čipu vyhodil do riti a namiesto nej tam dal ďalšie 4 jadrá, veď plné 8 jadrá v mainstreame tu už dávno mali byť podľa roku 2015, ale to by najprv nesmel mať monopol na strednú triedu+.

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek Proč ? Je to zase posun dopředu, jen si prostě koupím Skylake Xeon ;)

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @luciferik: Káčka se kupují také proto, že mívají vyšší boost.
Proč je i v Káčkách grafika je celkem jasné. Je v normálních verzích a z těch povedenějších kusů se dělají Káčka.
Mimochodem na to mít v procesoru grafiku (jakoukoliv) jsem si už docela zvykl a jinak bych to nechtěl. Je to taková jistota když odejde dedikovaná grafika, případně se dá použít pro další monitor za cenu spotřeby víceméně jen toho monitoru.
Třeba proč ani do Zenu nechce AMD dát alespoň nějakou malou grafiku podobnou jako mají procesory do AM1 patice my hlava nebere.

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @nonestaciti: Jinak s tema 8mi jadrama jsi tomu taky sparil tlamu. To je tak dobre leda do letaku k produktum pro blbecky s paridii na OS typu android ... ti ty 8mi a 10ti jadra jeste zerou .... kazdy trosku znaly ale vi, ze alfaomega je vykon jednoho jadra. To by skoro ospravedlnovalo taktovani, ale v dnesni dobe taktujou lofasove hlavne kvuli nejakemu imaginarnimu cislu v benchmarcich ....

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @luciferik: Taky pisu, ze K bych nechtel, to je fakt jenom pro lofasy, co taktujou .... a urcite se netaktuje kvuli hram OMG! Uz asi tak od dob Pentia 3:o)

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @Mr.Lolendo: Takze dalsi 15ti lety frocek, dalsi?:o) Ne, jako vazne, to se tu najde nekdo soudny, kdo taktuje dnesni procesory? Davat tomu nejaky specialni chladic, kdyz bohate staci boxovany, aby to pak zralo o pulku vic a melo o 5%-10% vyssi vykon, zato ctvrtinovou zivotnost a pak na tom bude jeste hrat hry, ktere to stejne nevyuzijou? To se vskutku vyplati:o)

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @nonestaciti: OMFG, mluvi tu nekdo o kancelarske praci ve wordu?:o) To je tak, kdyz se k dospelemu tematu vyjadruje decko ... Dnesni trapne hry uz snad ani CPU nevyuzivaji, jenom ubohe efekty a to jede na GPU. Proste i7 se kupuje na performance desktop, ne na trapnoucke hry, na ty je imho xbox ...

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 5. 2015 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @František Kulíšek: Kulisek co ty ses to za kentaura :D

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @František Kulíšek: Kulíšku, vy trolíte, nebo jste vážně takový debil?
Na většinu kancelářské práce stačí základní Celeron (Haswell), na doma vcelku i Bay-Trail.
i5 se kupuje na hry z důvodu vysokého výkonu na jádro, což se v dosud vydaných hrách vyplácí.
i7 si kupují lidi buď z rozmaru, pak ti co vědí jak ten procesor využít, nebo chtějí prostě to nejlepší pro jejich potřeby/hry.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 03:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @František Kulíšek: Tak já Kčko kupoval a stejně netaktuju. V tý době před rokem a půl to bylo tak levný že nemělo smysl kupovat něco jinýho než K. U toho Kčka by měla bejt jistota výběrovýho čipu kterej něco vydrží a dá se předpokládat asi i vyšší životnost a stabilita.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @František Kulíšek: Hned cíleně urážet?! Zalez zpátky do jeskyně odkaď si vylez.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @František Kulíšek: Buďto si troll nebo lama. Vyber si. Vysvětlovat proč a jak nehodlám protože takových lidí je spousta a já nehodlám nad tím marnit svým časem.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 03:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @Mr.Lolendo: Ale v tohmle má pravdu, na hry je zbytečný plejtvání penězma kupovat něco víc než i5 a taktovat dnešní procesory je taky nesmysl. Hlavně na hry, sám jsem to testoval a jestli tam mam 3 nebo 4GHz tak ve hře to nemá vliv ani 1FPS, prostě nic. Jediný co má vliv na denešní hry je grafika. Ale pokud někdo kupuje i7 tak si myslim že má i na to aby si koupil ňákou rozumnou grafiku, takže v tomhle s nim nesouhlasim. V těch i5 a i7 ty grafiky podle mě nemaj co dělat. Komu stačí integrovaná grafika, tomu určitě stačí i i3. Kdo potřebuje lepší procesor, nejspíš bude potřebovat i slušnou grafiku. Vim že většina programů tu grafiku nevyužije a jde pak hlavně o hrubej výpočetní výkon, ale stejně. Když budu kupovat i7 tak si koupim i grafiku.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 05:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @abubaga: Hmm [url]http://www.techspot.com/articles-info/878/bench/CPU_02.png[/url]
[url]http://www.techspot.com/articles-info/787/bench/CPU_03.png[/url]
[url]http://www.techspot.com/articles-info/642/bench/CPU_01.png[/url]

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @Mr.Lolendo: Tak porovnávat 2,5 GHz a 4,5 GHz je trochu demagogie nemyslíš? To už je pak jasný že to brzdí i tu grafiku..

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @Mr.Lolendo: nechapu ty minusy bez komentare, jako prvni s tebou souhlasim, ze to taktovani je obcas videt. Ale musim rict ze jen blazen necha na CPU boxovanej chladic, uz jenom z duvodu mensi hlucnosti. Navic co jsem koukal tak ten boxovanej chladic co jsem dostal k i5 3570K je minimalne trictvrtecni az polovicni oproti tomu co jsem dostal ke Q6600

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @abubaga: Asi jsem slepej ale já vidím na těch grafech srovnání od 2.5GHz po + 500MHz nahoru do 4.5GHz.

Navíc existuje něco jako minimální FPS a input-lag. Pokud máš 60Hz monitor tak chceš mít pořád min. 60FPS když hraješ nějaký mulťák. Navíc dnes jsou až 144 Hz monitory. Takže pokud budeš chtít dosáhnout tolika FPS tak jen snížit nastavení grafiky nestačí nebo SLI. Čím je vyšší snímková frekvence tím je potřeba výkonnější procesor.

Taky máš zde další faktory jako spuštění více aplikací na pozadí, nahrávání...

Hry jsou dnes katastrofálně optimalizované že výkon procesorů je prakticky nevyužit. Jen se jim mrhá. Taky za to může stagnující API.

Např.: Dying Light
Mám scénu kde je GPU vytíženo na 99% a nemění se to v závislosti na jádrech CPU. Tam mohu nastavit 2 nebo 3 nebo 4 jádra CPU a hře je to víceméně jedno. Minimální nárůst oproti dvou jádrům. Ale využití na grafu říká naprosto něco jiného. 2 jádra jsou vytížena na cca 85 %. Přidám další jádro takže teď jsou 3 jádra využity na 85%. FPS se nezmění. Přidám čtvrté. Vytížení na všech jádrech 85% a přibude jedno FPS. :D Samozřejmě v akci je cítit větší rozdíl mezi 2 a 4 jádry. Ale prostě nechápu co ten procesor děla když výkon nevzroste?! Nevidím žádné načítaní z disku nebo větší vytížení VRAM kontroleru ani vytížení PCIE. Nic prostě. Jen zatížení procesoru se změní. Takže velký WTF???

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @kalda69: Tak v době kdy se dá slušnej chladič koupit za 500 Kč je ten BOX dobrej akorát tak hodit to z okna. Nechladí ani trochu a řve jak blázen. Teď jsem ségře dával do malýho počítače ňákej nízkoprofilovej malej chladič asi za 600 Kč a teploty jsou snad o 20°C lepší než s boxovanym. Samozřejmě teda je potřeba aby ten chladič měl běžnej 120mm ventilátor, to už považuju za samozřejmost. Hlučící miniventilátory s velkejma otáčkama už nevedu minimálně 5 let.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @kalda69: Mám Noctuda chladič protože 1) chladí jak ďas.
2) Je opravdu tichý
3) Kit pro budoucí patice výrobce na požádání rozesílá.

Boxové chladiče jsou opravdu hlučné a v silných letních vedrech ani nemusí stačit.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @Mr.Lolendo: Promiň ale rozdíl 2 FPS mě opravdu nemotivuje k tomu abych si svuj 4 GHz procesor přetaktoval na 4,5 GHz. :D
O Daying Light nemluv, to je nepovedená technicky naprosto příšerná hra s příšernym inputlagem že se to nedá vubec hrát a na FPS vubec nezáleží, ten input lag je tam furt, jako u většiny dnešních her.
Ale s tou optimalizací je to pravda, kdyby ty hry využili na 100% dnešní procesory tak by to byla bomba, hned bysme měli výkonu na rozhazování. V dnešní době je furt lepší mít vysokej výkon na jedno jádro než 8 jádrovej procesor. Teda na hry myslim. Proto podle mě AMDčkáři nedělaj dobře že kupujou ty levný 4 a více jádráky za pár korun.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek @abubaga: Samozřejmě průměr FPS pro to aby byla hra pohodlně hratelná je potřeba těch 60 a víc. Nechápu proč v dnešních hrách je tak šílenej input lag při nižším FPS. Dřív jsme taky hráli sekající se hry a dalo se to při 25FPS klidně hrát, sice se to sekalo ale input lag tam nebyl a dalo se to hrát. Dneska je 25FPS absolutně nehratelná hodnota kvůli tomu brutálnímu input lagu. Někdy mi připadá že to herní vývojáři snad dělaj chválně aby lidi upgradovali a dostali to FPS vysoko nad 60 aby se to dalo hrát. Samozřejmě 144Hz monitor to je jiná liga, ale ot jentak někdo nemá, dneska se hraje běžně na 60Hz a ještě dlouho bude.

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je logika pchat grafiku do K cpu..

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@luciferik Taky nechápu. Sice prej DX12 hry dokáží využít i zároveň integrovanou s interní ale i tak. Pro zákazníka zbytečná investice.

aluky
aluky
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Lolendo Náhodou to není špatné třeba na nahrávání her, ale je zase pravda, že člověk co si takový procesor koupí neřeší, jestli mu nahrávání přes dedikovanou GPU sežere pár FPS nebo ne. A já osobně bych si procesor bez iGPU nekoupil už z důvodu, že když mi odejde grafika (zrovna můj aktuální stav :D) tak mám pořád plně použitelný PC.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Lolendo @aluky: Ano ale takových her samozřejmě bude málo a budou s tím problémy další. Není to automatická podpora. Stejně jako freesync.

Reptile
Reptile
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no tak to snad ne! kdyby se radeji soustredili na vykon CPU. kancelarske pc si vystaci s dosavadnim haswelem nebo sandy/ivy bridge...

Kazdy hrac si stejne koupi separatne vykonnou grafiku od AMD či nVidie...

bude snad grafika v prociku přidávat ke hram 20 FPS navíc ve 4k rozlišení s vyhlazovanim na max??

pro mě je to velke zklamaní. 4 roky nemam důvod k upgrage CPU :(

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Reptile kamos nema duvod k upgradu uz 10 let ma i7 920 sice na dnesek topidlo ale na 99% her mu to staci :P

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 03:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deja vu Nemá důvod k upgradu 10 let ale má i7? Tak teď nevim kde je chyba, asi někde v tý tvojí větě. Před 10 lety tu byly Pentium 4ky. :D

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

škoda že namísto IRIS Pro k tomu CPU nejde narvat TitanX. To by se určitě všem šiklo :D
- del42sa

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Některé verze s Integrovanou Grafikou pochopím, ale "K" CPU s grafikou nikoli.
Přece když chce někdo taktovat, tak každý propálený Watt navíc je jen vygenerované teplo! Vlastně Ty "K" verze nejsou ani tak pro taktovače, ale jen pro peněženky.

Když to někdo myslí Vážně, tak by měl jít do s2011-v3.
Například na s1155... tam i7-2700K končila, no na s2011 už i7-3820 za stejnou cenu začínala. A ceny základovek? Dalo se časem taky dobře vybrat.

Prostě integrované GPU do výkonných sestav nepatří, to je dobré jen do nižší až střední třídy.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A když igpu (to je dobré akorát jako záloha, když v PC není grafika u takového procesoru) vypnu, tak ta spotřeba nebude taková ne? Nebo bude už jen proto, že tam ten čip je ?

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 03:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč to by bylo hodně trapný kdyby to žralo i při nepoužívání tý grafiky

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 No tak co se řeší? Důležitá je snad reálná spotřeba a ne nějaký TDP na papírku, igpu stejně každý vypne, tak o co jde?...

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
13. 5. 2015 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @PC-hráč: Tady se resi veci.. zbytecne. ;o)

Reklama
Reklama