Zpět na článek

Diskuze: Ageia PhysX - první akcelerátor fyziky v moderních hrách

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem si při pročítání tohohle článku vzpoměl na vizionářské trendy ještě z dob 486 - procesory budou tak výkonné, že odpadne i potřeba speciální grafické karty a vše si spočítá procesor sám na rychlé sběrnici. Už tehdy jsem se tomu smál...
- Roman Langer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čtu to pořád dokola, ale asi mi to nějak nedochází...

S příchodem nového rozhraní DirectX 10 již nebude třeba řešit podporu pro přídavné akcelerátory fyziky pomocí uměle zapracované podpory nebo dodatečných patchů, vše bude součástí tohoto rozhraní a pokud ho bude hra podporovat, pak náležitě využije i těchto výhod navíc.

Po příchodu DirectX 10 bude PhysX velmi silným protivníkem všem konkurenčním řešením (ATi a nVidia) a jen těžko bude hledat díky svému potenciálu přemožitele.

Otázkou zůstává, co si s ním do příchodu moderních her na nových enginech a DirectX 10 člověk počne.

Mám to tedy chápat tak, že s příchodem nového directX10 nemá smysl tuto kartu kupovat, bo naopak že využije předností nového rozhraní?

díky moc =o)
- Aleš Christov

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 1. 2007 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Bude to asi tak ze na to uz nebude treba ovladace a patche pre system aby ta karta vobec fungovala ale bude to vsetko obsahovat DX 10 ... :)
- H@wk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podla mna sa dockame aj toho ked bude tento akcelerator zabudovany us na Gpu od ATI alebo Nvidie(len aby to us nebolo aj na druhy rok)
- Andreus Taves

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak, tak. V nejblizsi dobe to vidim na physics shaders v grafickych kartach. Vyvojari grafik se jen pouci z chyb Ageia a nebudou plytvat prostredky na revoluci.
BTW Od kdy se hry prizpusobuji pozadavkum HW? Sice ta otazka zni neskutecne pitome, ale graficke karty se take prizpusobili hram svym mnozstvim PS.
- Jiří Danko

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PPU je zkratka, která v sově skrývá označení (Physics Processing Unit)

zeby v sobe:))
- bugsy siegel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlasim s vyuzitim u simulatoru, ale... problem je Havok. Havok se totiz nezmuze na nic vic, nez kutalejici se barely a krabice. Kdyz se kouknes na videa od Ageia, je tam same sypani cihlicek a jen par ohnutych plechu a tekoucich vod... a prave pruzne deformace by meli byt revoluci ve fyzice a ne padajici kachnicky, litajici krawy a auto ve smyku.
- Jiří Danko

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nechci ti kazit radost, ale víš jakým způsobem lze s lepší fyzikou zvednout úroveň her jako je rally (simulátory všeobecně) a sport? podle mě to je naprosto srovnatelné, Bohužel si to zatím nedokážeme představit stejně, jako při příchodu Voodoo1. Koneckonců si pamatuju, že NFS2 měly při použití V1 pouze trošku lepší stíny... chce to čas.
- Marek Schäferling

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To je pekna blbost, NFS2 s 3DFX podporov vypadala prekrásne, bola to totalne iná hra ktorá dokonca bavila , narozdiel od hnusnej, tazkopadnes softwarovej verzii
- Dalibor Bartoš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak to musim slouhlasit se Skipped1 že Voodoo 1 byl revoluce a už od první hry co jej podporovala to bylo nebe a dudy:)
A to NFSII:SE mělo mimo jiné odlesky na kapotě, kapky deště na předním skle, už zminované stíny ale hlavně to beželo o HODNĚ rychleji!
- bYp[NiNR]

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace pouze lepsi stiny? ja si pamatuju nadherne stinovani, kdyz uplne zmizela kostickovana grafika a moznost svetelnych efektu (stejne jako moznost padajicich krav :-D )
- skipped1

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @bYp[NiNR]: jo jo a rozplacnute brouky na skle bylo tam tech efektu vic. Ze trosku lepsi stiny....asi rychle zapomina co uz o)
- antiHulan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak nekdo muze "toto" prirovnavat s takovou peckou, jakou bylo 3Dfx Voodoo1? :-) vim, ze je docela tezke v teto dobe udelat v IT necim "diru do sveta", ale toto to rozhodne neni :-) aspon ne v takove forme, v jake je to ted...

gl
- gl_st0rm

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mylis sa! 3Dfx Voodoo1 bol akcelerator, toto je "decelerator". Aspon ja si pod akceleratorom nepredstavujem to, ze mi tento "skvely" hardware zrazi vykon v hre o 30%! Akceptoval by som nulove zrychlenie, ale nie takyto obrovsky prepad nadol...
- Jarry

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Prvni to asi je, ale myslim ze rozhodne ne tak prevratny. Je teda fakt ze pokud se hry prestanou vydavat cestou dokonaly grafiky, kterou si stejne uzije jenom malo stastlivcu a budou na druhou stranu snazit o co nejrealistictejsi zpracovani po interaktivni strance, mohli by to bejt taky fajn.
Uz se tesim az se tady budou provadet testy fyzikalnich karet, tuneni a prehledy na nasledujici mesice atd atd. Zachvili to asi bude to samy jako s grafikama a budou v tom ohromny penize. A nebo se to treba vubec nechytne ale to asi ne
- Karl von Bahnhof

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Prvni to asi je, ale myslim ze rozhodne ne tak prevratny. Je teda fakt ze pokud se hry prestanou vydavat cestou dokonaly grafiky, kterou si stejne uzije jenom malo stastlivcu a budou na druhou stranu snazit o co nejrealistictejsi zpracovani po interaktivni strance, mohli by to bejt taky fajn.
Uz se tesim az se tady budou provadet testy fyzikalnich karet, tuneni a prehledy na nasledujici mesice atd atd. Zachvili to asi bude to samy jako s grafikama a budou v tom ohromny penize. A nebo se to treba vubec nechytne ale to asi ne
- Karl von Bahnhof

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Karl von Bahnhof: A to v te recenzi vubec neni! Je pravda, ze pri HW modu je scena zamerne fyzikalne slozitejsi? Je to otazka hlavne na recenzenta. Ten at z pameti pozoudi vizualni rozdil mez SW a HW modem. Protoze mi to pripomina machrovani kamose, ktery tvrdil, ze mu Oblivion jede naplno a plynule, kdyz mel DX 8 kartu :) To mu totiz ta skoro bila obrazovka fakt jela 100 fps...
- Jiří Danko

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jarry: Ty jsi bohuzel priklad cloveka popleteho mizernou recenxi. HW a SW mod se lisi poctem vykreslovanych objektu. Kdyz dam priklad tak v SW modu se pocita 10 objektu a v HW 50. A hra je s temi 50 objekty + PPU pomalejsi nez CPU + 10 objektu. Takze nelze rici, ze by PPU hru zpomaloval. Navic GPU musi vice vykreslovat = pokles framerate. Nelze to poradne srovnat. Lze pouze rici, ze zatim vizualni prinos za cenu PPU a pokles framerate nestoji. To by bylo korektni.
- glowi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Karl von Bahnhof: ani to pcie 1x, nevydim optimisticky, to ma zase kopec ludi na chipsete vacsi chladic a tym padom su pcie 1x nepouzitelne. :-D
- Crazy Horse

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Karl von Bahnhof: Spíš by to mohlo dopadnout jako se zvukem - "něco" bude integrovaný a bude to stačit, kdo bude chtít víc ulevit CPU, případně třeba i nějakou tu "lepší" fyziku, resp. fyziku u ne tak moc důležitejch předmětů, ten si přikoupí další kartu. Vtipný ale je, že dneska má i deska s dobrym layoutem maximálně 2 volný PCI sloty ( většinou spíš jeden ), takže to nebude kam dát, pokud nepřijdou s PCIe x1 verzí.
- wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @glowi: Navic staci jen trosku zauvazovat a podivat se na graf 800x600low detail, kde by podle tve teorie mela graficka karta byt minimalne vytizena a presto jsou vysledky podobne jako v 1600x1200.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @glowi: Opravdu?Vubec tady netusis o cem mluvis...zvlaste v pripadu Ghost Recon 3. PPU samozrejme nezpomaluje, ale podpora zapracovana do GR3 je prinejmensim zvlastni. Az budou k dispozici nejake solidni hry na UE3 nebo necem podobnem, tak potom lez srovnat poradne...dneska neni PhysX temer na cem testovat.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Štefek Petr: Nezlob se ale TY netusis o cem PISES a pletes lidi. NIKDE v recenzi neni popsan rozdil HW a SW modem. Hlavne ze toho v HW modu je pocitano vic a ze hra potom lepe vypada (Exploze atd.). Ten co si to cte dospeje logicky k zaveru ze PPU a PCU pocitaji totez a PPU musi hru zpomalovat. Uz chapeme? To ze prinos vzhledem k cene PPU je slabota je vec jina. Co se tyce zateze GPU, tvrdim snad nekde, ze to pricina poklesu framerate? Kde? Jen to zminuji jako dalsi mozny faktor. Chapeme podruhe?
- glowi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 00:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @glowi: Diskuze v ramci mezi neni spatna...ta druha alternativni moznost byla zcela mylna prave diky tomu co jsem rikal vyse.

Pokud bychom mohli nastavit teoreticky stejnou uroven detailu jak SW tak HW a pak porovnat vykon obou moznosti (Teoreticky by mohla byt hra stejne rychla i SW na stejne urovni detailu jako u HW modu), tak by to bylo o necem. Jak podotykam, tak grafy jsou pouze ilustrativni...nelze nejak urcit jak moc velky rozdil je mezi SW a HW modem.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

konečne nejaký obstojný test PPUčka. No aj tak si ho asi v blízkej budúcnosti kúpi len málo ľudí nakolko DX10 je v nedohľadne a akceleráciu fyziky zatiaľ skoro nič nepodporuje.

P.S.: V grafoch je inak malá chyba v názve hry: Gost namiesto Ghost
- tomino

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chtel bych se zeptat, jak to bylo s urovni/kvalitou pocitane fyziky. nekde to uz nekdo testoval (bohuzel uz jsem podruhe nenasel kde a kdo :-( ) a dosel k podobnejm vysledkum a oduvodnil to tim, ze kdyz se testovalo s PPU, byla uroven fyziky na maximum, kdyz s procesorem, tak jen na 1/3 nebo tak nejak. je to mozny?
- Petr Ent

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo Unreal Tournament 2007 ať už je konečně tady a pořádně nám prožene ty naše šroty(PC) :-)
- flakk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hergot už mně to fakt štve. A kam to jako za rok strčím? V tý době koupím desku s PCI slotem tak leda v bazaru (podle toho, jak to dnes vypadá). A ty jejich PCI-E 1x (2,4...) budou furt prázdný.
- George9

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem trochu zklamany kvalitou tohoto clanku. Dozvime se sice hodne omacky okolo, ale nakonec je prihozeno jen nekolik grafu a nejake vesteni z kristalove koule.
Konkretni pripominky:
1) jsou prebrany technicke specifikace vyrobce, ale jde o celkem nic nerikajiaci cisla (co to je "interní datova propustnost", nejde prece jen placnout vedle sebe 2 cisla, mam silny pocit ,ze jsou srovnavana jablka a hrusky)
2) co je sw a hw mod v testech ?
3) proc chybi jakekoliv hypotezy vysvetlujici propad vykonu (pomaly PPU nebo nestiha zbytek systemu, dodatecnou zatez generovanou PPU - vic debrisu, atd.).
4) vubec nerozumim vete "Po příchodu DirectX 10 bude PhysX velmi silným protivníkem všem konkurenčním řešením (ATi a nVidia) a jen těžko bude hledat díky svému potenciálu přemožitele." co ma znamenat ?

Osobne si rad ctu Vase clanky, ale tento se mi zda opravdu hodne "odflaknuty".
- PetFish

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Kvalita článku je zdrcující. V negativním smyslu.. Samé bláboly typu "super karta", "brutální výkon", ale ve hře je místo 60FPS najedou s kartou 10FPS.

Navíc je to jednoznačně špatná cesta, to samé se dá počítat pomocí SM3.0 a dualcore CPU, což dělá HavokFX, a tento FPS nesnižuje, naopak...

Ageia udělala něco, co by nemělo uspět, je to koncepčně špatné!
- Naprostá Lama

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace PS: Agenia PhysX bych nenazval fyzikální akcelerátor, ale [B]fyzikální decelerátor s hlukem vysavače[/B]. Přesně to vystihuje jeho funkci...
- Naprostá Lama

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Naprostá Lama: Víme Radku Huláne - viz tvůj článek na well.done - že jsi proti tomuto fyzickému akcelerátoru. Ten článek a tvé příspěvky mluví za tebe.....povíme si za rok
- Brian Duffy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Naprostá Lama: Zdravim,

miluju lidi, kteri kritizuji produkty, ktere nikdy nevideli (neslyseli)...

fyzikální decelerátor s hlukem vysavače

Chtel bych mit doma tvuj vysavac, fakt jo...

Shaquille
- Shaquille

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1)Nic nerikajici cisla?Tak se da argumentovat i specifikaci grafickych cipu. Schema PhysX nikde uverejneno neni...urcite se najde spousta lidi, ktere bude pocet tranzistoru nebo frekvence nebo pocet operaci/s zajimat.
2)Hw mod je logicky PhysX Hw a SW mod je softwarove pres CPU...ale asi to bude vhodne doplnit.
3)Nelze vyslovit hypotezu bez nejakych podkladu, ktere v tomto pripade nejsou...bylo by to jen plane tlachani.
4)Je treba precist poznamku v prvni kapitole, pak by ta veta byla jasnejsi.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ad 1) nemyslim ... u GK se uvadi napr. sire sbernice, takt, pocet tranzistoru, vyrobni technologie ... vse je celkem jasne a da se z toho neco vycist, opravdu ale nevim co rika cislo interni datova propustnost ... to porovnani s ringbusem x1900 mi prijde v tomto kontextu velmi yavadejici - IMHO je to "marketingove cislo"
ad 2) ovsem logicke uz neni, ze kvalita vykreslovani neni ekvivalentni (to tam ma byt s velkym vykricnikem)
ad 3) hypotezu lze udelat napr. na zaklade prosteho porovnani obrazu, ale do jejiho potvrzeni zustava jen hypotezou ;o)
ad 4) precet sem a porad to nechapu :o) Asi budu nejakej retard, ale co ma znamenat ta zminka o konkurencnich resenich ?

P.S. pro priste bych ocenil, kdybyste venoval vice casu odpovedi na rozumne pripominky (a usetrit muzete treba na odpovedich nekterym radobymagistrum ;o) )

- PetFish

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Bylo by možné SW a HW režimy porovnat? Ukázat screenshoty z obou jestli jsou oba režimy rovnocenné - např. množstvím padajících kačenek, létajících barelů či úrovní detailů obecně?
- Novák Radek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Novák Radek: Urcite by to bylo mozne, ale Ageiu uz davno nemam...mel jsem ji pouze chvilku a pak putovala do Computeru.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Novák Radek: HW rezim ma propracovanejsi particle efekty (Vybuchy apod.) Nejsem zadny zastance PhysX, ale jak to je v recenzi bez jakehokoli kontextu formulovano je hudlarina velkeho kalibru. Takhle porovnat SW a HW mod vzhledem k tomu, ze HW mod vykresuje vice objektu je opravdu bez podani vysvetleni neprofesionalni. Neznaly clovek muze dojit snadno k dojmu, ze cela karta musi zpomalovat hru, kdyz s ni ma GRAW mene Fps. Smysluplne srovnani by bylo mozne pouze v pripade, ze by sel hw mod vykreslovat pomociu CPU. Take na pokles framerate muze mit vliv zvetsene naroky na vykreslovani dodanych dat od PPU, coz neni uz problem PPU, ale GPU. Sama Ageia tvrdila, ze pro PPU jsou vhodne zejmena sestavy s SLI nebo Crossfire.
- glowi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @glowi: Presne... ale ani na netu jsem nenasel zadne screenshoty (nebo jeste lepe videa), jak vypada GRAW bez PPU a s PPU. Jestli je tam opravdu takovy velky rozdil ve fyzice, tak pokles FPS neni takovy trapas, jako kdyby to vypadalo oboje uplne stejne...
- Moas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @glowi: Toť otázka, do zkompilovaného souboru nikdo nevidí, že... Ono nejde pořádně určit level té fyziky, protože těžko říct, do jaké míry se používá ideální fyzika a do jaké míry ta opravdu reálná. To ví jen ten, kdo to programoval a záleží jen na jeho lenosti. Tyhle věci se narozdíl od lepší grafiky špatně poznávají...
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Moas: Na webu screeny jsou. Videl jsem nekde i video. Rozdily jsou v explozich. Pri porovnani screenu je rozdil videt (proste je vybuch mohutnejsi a vic toho lita vzduchem), ale za tu cenu slabota.
- glowi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @glowi: Já nevím, jak vy, ale já tam žádné ukázky kódu nevidím. To, co někdo řekne nebo napíše se může od skutečnosti lišit. O koncepci těchto her tam ale mnoho není.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Helmich Jiří: Nema cenu resit kod, ten taky uzivatele nezajima. Taky jsem ho vubec neresil. Rec je o ROZDILECH pro uzivatele pri pouziti karty, to je co zajima 99.9% ctenaru. Co za cenu karty dostanou. To nebylo v recenzi zmineno vubec at v pozitivnim nebo negativnim smyslu. Na odkaze jsou rozdily VIDITELNE.
- glowi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano tato myslenka me jiz taky napadla. Kdyz jsou tedy zatim aplikace pro 2 jadrove CPU ne prilis dobre optimalizovany, mohlo by druhe jadro pocitat fyziku. Mozna by bylo dobre si tuto myslenku patentovat ;-))
- LukiX_Metallic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Časem nebude jedna stačit a budou se zapojovat podobně jako do SLI...
- b.o.h.o.u.s.e.k

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aký rozdiel je medzi Hardware a Software PhysX v tých grafoch. To je že tá karta to počíta hardwerovo alebo softwerovo cez ovládače, alebo keď sú tam software výsledky tak vtedy pracuje iba grafická karta?
Vysvetlite mi to dakto.

- Maňo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No moc nadšený z další žrouta energie a peněž, zabírače místa a zároveň zdroje tepla tedy rozhodně nejsem. Jsem rád, že mám počítač docela tichý.

Navíc v dnešních počítačích moc místa není. Minimálně dvě pozice zabere grafická karta, potom zvukovka nebo TV karta... Doufám, že se výrobci vydají cestou integrování takových čipů přímo do grafických karet.
- Worm

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak me napade ze nikoho nezarazi ze tato karta, jejiz vykon tak vyzdvihujete je dost rapidne omezena starym 32bit PCI rozhranim :-(

Tezko se pak da srovnavat prinos vykonu (v porovnani s CPU), kdyz to jede pres pomale PCI...
- Tom

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Propustnost PCI 32bit 33MHz je 2,5 Gbps, což není až tak zlé. Záleží na tom, jak vypadají data, která ke kartě (a od ní) proudí.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 6. 2006 00:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 32 bit * 33 MHz = maximum 1,056 Gbps = 132 MBps
okrem toho je to zdielana zbernica, ak uz tam nejaka dalsia PCI karta je, tak to moze byt menej...
- Paulie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 6. 2006 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Paulie: 133MB/s neni zadne omezeni to si uvedomte...netahate do akceleratoru zadne textury atd. pouze a jen ve srovnani s tim male mnozstvi dat a parametru o objektech.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 6. 2006 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Štefek Petr: S tím "malé množství dat" bych nesouhlasil, nemám tedy žádnou představu kolik těch dat je ale když má ta karta 128megabajtů ram tak to asi nebude datový tok 5mega/sec.

Další fakt je že docela brzdit může i to používání a režije pci sběrnice /procesor prostě kromě do grafiky a zvukovky tlačí a čte data z dalšího pci zařízení/

- MM_tank

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Abychom byli úplně objektivní, tak Ageia a její PhysX jsou pouze alternativou k dnes široce využívanému fyzikálnímu enginu HavokFX, který dokáže využít k výpočtům fyziky využít i stávající GPU grafických karet podporujících Shader Model 3.0 nebo také čistě softwarovou cestu. Samozřejmě je nutné podotknout, že se ani náhodou nemůže toto řešení měřit s výpočetním výkonem samotného procesoru pro akceleraci fyziky PhysX."
sory ale tomuto som nepochopil-to znamena ze dnesne karty si stym dokazu poradit cez shade r model 3..ale ppu je vykonnejsie a teda do buducna ma sance?:)

- swamp

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je to pekna kravina , dnesni CPU s prehledem stihaji pocitat i fyziku ve hre a s nastupem vicejadrovych CPU a ruzne paraelizaci procesory stale zrychluji takze k cemu takovy akcelerator ?. To za chvilku budeme mit akcelerator na zpracovani AI a kdo vi ceho :) Tech 128mb je tam k cemu ? Snad jen aby zvysili cenu te karty . Myslim , ze to nema budoucnout a srovnavat to s takovym prulomem jako bylo 3DFX Vodooo je nic moc , protoze k cemu bude takovy akcelerator za par let kdy veskere penize vrazene firmama jako intel, amd, nvidia a ati znasobi jejich vykon takze CPU se bude vetsinu casu flakat a muze dopocitavat prave nejaky vymakany fyzikalni engine :)
- franta uzdichcal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 10. 2006 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace tahani to rozhodne je, vsak ten AI PU (nevim jak se jmenuje) uz existuje taky, k cemu nam sou multijadra, kdyz uz tak budem mit v pocitaci 4 procesory navic specializovany, tudiz rychlejsi?
- .::]|DEAD|[::.Screamer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stejně je perspektivnější koupit si grafiku s programovatelnými shadery a přes ní počítat fyziku. Soudím že v počítačové budoucnosti zastoupí grafický subsystém i funkci zvukové karty. Jinak jsem recenzi jen zběžně protočil, jen co se grafů výkonu týče: není snad Ageia pomalejší právě kvůli větší komplikovanosti renderované scény – více úlomků, střepů a vůbec všech objektů? V takovém případě je totiž uvedení grafů FPS autorem článku jen napůl odvedená práce. Slušelo by se přidat pár screenshotů s/bez PPU, abychom měli všichni jasno.
- Westsider

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 10. 2006 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace hehe, k cemu nam tedy je PPU, kdyz vysledek je nerozeznatelny od softwaru a jeste k tomu pomalejsi? jisteze to poznat je
- .::]|DEAD|[::.Screamer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Samozrejme ze poznas :). Staci pouzit google a najit si clanky se srovnavacim videem ci screeny :). Rozdily v mnozstvi debrisu pri vybusich jsou viditelne.

- glowi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @glowi: No na tenhle link asi všichni čekali, konečně je článek kompletni a každý si může udělat svůj názor.. No a ten můj je, že hra vypadá lépe bez PhysX.. poletující černé fleky se mi teda moc nelíbí.. :D
- intruder

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 5. 2006 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V prvom rade si myslim ze je totalna blbost porovnavat Voodoo1 s touto kartou (prva komercna karta).Ani Voodoo nebolo vo svojeje dobe spicka, skor to bol vyborny komercny kompromis.A chcel by som vediet ako by ste zobrazili fyziku v jednom snimku ? Asi tazko. Vecsina simulovanej fyziky je dynamika.A co sa tyka kvality recenzie, hmm no pan autor priznajte si ze to nic moc neni (na druhu stranu je pravda ze ani nieje moc blizsich informacii). Mna by osobne zaujimalo ako je to s tou pametovou priepustnostou (trochu moc velka) a vobec nejaky blizsi pohlad na architekturu chipu.
- nemo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 00:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nevim, co byste chtel?Ja bohuzel schema PhysX vytvorit neumim a vice informaci o akceleratoru take nemam:).

Kdyz pisi 2Tb/s, tak nam bohuzel nezbyva nic jineho, nez jim to verit.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 6. 2006 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Hmm co Vam mam na to odpisat. Vy ste redaktor a trochu sa v tom poripat by,predpokladam, malo byt aj sucastou vasej prace. Napriklad ta pametova priepustnost 2Tb/s sa vam zda realna ? Pri tych papierovych hodnotach 128bit/GDD3 733MHz mne teda moc nie.Ja si napriklad osobne myslim ze ten prepad FPS s PPU nema ani tak na svedmomi samotne PPU ako skor objem dat ktory sa musi preniest po zbernici.Predsa len PPU musi mat kompletnu scenu v pameti a PCI zbernica asi tomu nestaci.Myslim si ze vytazenie zbernice sa dalo v odmerat.A co sa tyka samotnej Aegie, skor si myslim ze ani tak nespravila nic prevratne ako vytvorila novy segment trhu.Vzhladom na to ze je to pomerne mala spolocnost (pre porovnanie s ATI a nVidia) tak asi nebude konkurencie schopna (cisto SW rieseni je tiez pomerne dost Haowok, Meqon,ODE..) Odhadujem ze sa Aegia odpreda svoju technologiu v blizkej buducnosti.Mimochodom paradoxom je ze fyzikalne akceleratory mame v pocitacoch od Voodoo 1.Ehm asi sa zabuda ze vykreslovanie svetla - rendering je tiez fyzika (optika). Toto PPU bude mat nastarosti pravdepodobne len cast fyziky - dynamiku.Takze vlastne ziadny prevrat, akcelerator fyziky sa nekona, tie su tu uz davno :-)
- nemo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 6. 2006 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @nemo: No vidite, vy si plete hrusky s jablkama...interni propustnost neni to o cem zde pisete.

Btw. opravdu si myslite, ze kdyz vice informaci o samotnem cipu (schema+info) nema ani Anandtech, ze ja at se v tom budu rypat sebevic na to prijdu?

P.S.- PPU nemusi mit v pameti ani nahodu celou scenu mit v pameti...musi spocit pouze to co je zapotrebi...v nasem pripade fyzika. A 128MB 366MHz (733DDR) je jeste velmi naddimenzovane a propustnost sbernice PCI bohate postaci, protoze se neprenaseji velka kvanta dat.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 6. 2006 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @nemo: graficke karty nepocitaju optiku, teda ani fyziku... to by museli robit raytracing a pod. metody, co pokial viem nerobia, teda ziadny fyz. akcelerator sa doteraz nekonal...
- Paulie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 6. 2006 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Štefek Petr: 2 Paulie: no asi sa pletiem ale napriklad lom svetla pri prechode vodnou hladinou (HalfLife2) ,prechod svetla z hustejsieho prostredia do redsieho - lom (napriklad vlnenie vzduchu nad ohnom, v roznych hrach) to ani nahodou neni optika ze ? Ano dnesne komercne karty nerobia raytracing ale pracuju so svetlom,s tienmi. Ono je celkom odvaha aj nazyvat tuto kartu od Aegie fyz. akcelerator. Fyzika je dost siroky pojem, v tom snad suhlasite.

2 Stefek Peter:
No bud ste ma nepochopili alebo som sa nepresne vyjadril - 2TBb/s interna prenosova rychlost, ktoru ste napisali vy ze ta karta ma, sa mi zda trochu prehnany.
Co sa tyka viac informacii, to som myslel v kontexte aj dalsich recenzii a testov.K tejto konkretnej karte som skor ocakaval, ako to aj robievate v poznamkach, nejake komentare a zamyslenia sa prave nad podivnostami a pod.
A k P.S.- no a co je podla vas "zapotrebi" ? Simulacia fyziky - dynamiky je velmi tazko skalovatelna/optimalizovatelna. V 3d grafike - co nevidim nemusim renderovat, nie tak pri simulacii. Velmi jednoduchy priklad: divam sa na mur,o ktorom viem ze za nim stoja vojaci. Hodim za mur granat, pocujem vybuch a ked to obidem tak uvidim mrtvych vojakov.Podla vas PPU vobec nemusi mat v pameti scenu za murom pretoze ju nevidim ? A kedy sa ma spocitat miesto dopadu tiel ? Az ked vstupim za mur? Staci ak tam bude jeden strom ktory precnieva nad mur - pri vybuchu granatu tlakova vlna s nim minimalne zatrasie a to uz je vidiet.Je dost zlozite povedat co PPU musi mat v pameti, dost zalezi od toho do akej miery chcem simulovat prostredie, ako moc bude interaktivne.Cim viac interaktivity chcem tym viac toho musi PPU mat toho v pameti a zvecsuju sa prenosy.Mimochodom prave to vytazenie PCI zbernice sa dalo odmerat.
- nemo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim,

si z nas ohledne ceny dela recenzent srandu? Cena 6-7 tisic s DPH...? To je vysmech, hned po kliknuti na odkaz dodavatele je zobrazena cena 8 726,27 Kc s DPH...

Nechapu, co si tim dokazujete...!

Shaquille
- Shaquille

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebylo by spis od veci testovat HW & SW s kartou vs HW & SW bez karty...?
Treba by se pak zjistilo ze vysledky jsou stejne a z "nejakeho" duvodu PPU vubec neni vyuzivano....;)
- MadMaxII

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Otestovat PPU je pomerne slozita vec, protoze vetsina dbre udelanych dem nejde bez PPU vubec spustit. Tohle se bude dat udelat az v budoucnu na novych hrach s plnou podporou.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 6. 2006 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nekdo prisel na to, jak spustit Cell Factor demo bez PPU http://blog.pcformat.co.uk/page/pcformat?entry=uytu . Svete zbor se, jde to bez poklesu framerate! Moc se nam PPU dobre neuvedlo.
- glowi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebylo by spis od veci testovat HW & SW s kartou vs HW & SW bez karty...?
Treba by se pak zjistilo ze vysledky jsou stejne a z "nejakeho" duvodu PPU vubec neni vyuzivano....;)
- MadMaxII

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je to sice hezkej graf, ale bez zadne iformacni hodnoty o samotnem ageia zobrazeni. pac pres ageiu je tam rozhodne vyce objektnu nez bez ni, timpadem to cele jede pomaleji. navic autory sami poukazuji na to, ze samotne drivery jeste nejsou to co by mneli bejt. a uprimne radeji par fps obetuju a budu mit mnohem lepsi herni zazitek.
- thyer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace nema vyznam kupovat to za cca 8000 KČ pokial neni ani DX 10, no a moj nazor na to je to že by som to nekupoval ani potom, 8000 by som radsej dolozil na lepsiu kartu a nie za zvysovac hluku v skrinke, ktory vyuzijem v cca 1/10 hier. Je to zly smer ktorym sa vydavaju vyrobcovia hardware pre gamblerov, presne opak ako by som si želal, znižovanie spotreby, hluku ...
- Hulan=mistr sveho oboru

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 6. 2006 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to ako kedysi s Voodoo, síce revolučné, ale zcestné. Tadiaľto cesta nevedie. Pre mňa je viac než dosť utratiť nejakých 7000 Sk za graficku kartu, po fyzikálnej karte netúžim. Ďalší hluk, ďalší odber, ďalšie peniaze.
S kartou je to horšie ako bez nej, tá PCI je naozaj zastaralá, čo z toho že postačuje, keď o dva roky už na nijakom MB nebude ? Nechápem ten nadšený veštecký záver autora.
- Cervenansky Jozef

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 6. 2006 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja bych bral pocitani realne fyziky pomoci rovnice:Dual Core CPU+Dual GPU Render Engines>urcite by to bylo efektivnejsi vse se vytvari na uz danych zakladech a navyse propustnost sbernic PCI-Express x16 se stale nevyuziva na maximum tak naco otalet kdyz tu mame neco co ma jeste neco co povedet>je to neco jine ako zastarale PCI ktere pomalu mizi z motherboardu a kdyz to vytlaci samotny vyrobci tak preco se druzi chovaji jako idioti.S prichodem technologii jako HyperTransport v3 a pripojeni obou PCI-Express x16 zbernic na jeden cip(pri dvou dochazi ke znacne velkym latencim vid-nForce 4 X16)vid CrossFire Xpress 3200 a implementaci Havok FX na to upravene verzi to zacina dostavat opravdu smysl.PS-inu kde si strcim pri CrossFire nebo SLI renderovacimu systemu tu PPU kartu kdyz audio se mi tam ledva natlaci :)>>>
- Viliam Vida

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 6. 2006 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace S tím bych souhasil, ale myslím, že GPU i v dualu budou dost vytížené samostatým renderováním vytvářením čím dál složitější grafiky. Cesta podle mne vede přes Dual Core CPU kde se současné době jedno jádro vyloženě fláka (až na vyjímky čítající 1%:-). Myslím, že Intel i AMD se chytnou příležitosti a určitě pomocí nějakých enginů ulehčí programování paralelismu. Rohodně karta ukazuje kam cestu kam se bude ubírat směr her (více fyziky) v následující době, bohužel samotná karta je asi cestou k šípku.
- Radek His

Reklama
Reklama