Zpět na článek

Diskuze: AMD a Arena spojí síly a vylepší výkon Next-Gen Radeon grafik pomocí AI

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Tom1122
Tom1122
Level 21 Level 21
10. 4. 2024 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako pánové...Hádáte se tady hezky.Ale někdy mám pocit že sekta upoceného Koženáka je stejně tupá jako sekta jablečných ovcí.Nebylo by lepší kdyby AMD měla lepší podíl i pro KUPUJÍCÍ nVidii? Při větší konkurenci by třeba klesly ceny a větší konkurence by přinutilá nevydávat (nejen)ořezané chcípáky s 8GB VRAM za nehorázné peníze?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom1122 @Tom1122 tak samozřejmě, že by to bylo super, naposledy to tak bylo v roce 2005 :D
https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/GPU-Add-in-Board-Market-Share-2002-to-Q4-2023.png
Ale co si představuješ pod tím, že by AMD měla mít lepší podíl? Ono se to lehce řekne, ale jakmile dojde na koupi grafiky, málokdo má koule si vzít radeonku :D Specíálně potom, ci to AMD samo řekne, že jejich N31 má hwbug a nedosahuje toho, co chtěli..
Další generace bude slabá, ta do světa taky díru moc neudělá.. je to těžký :) budou si muset hodně máknout, i cpu se jim to celkem povedlo, tak proč ne tady - To samozřejmě nepůjde snadno a budou prostě muset vynaložit více nákladů na GPU divizi, protože jich evidentně není dost (stačí se podívat na ETA fixů problému v release notes u každého nového ovladače).
8gb vram ti beztak staci bez ultra textur i dnes, spíš cenou nvidie šla pěkně nahoru, ale tak to prostě je, když víš, že si to lidi stejně koupí, nezdražuj viď 🤔

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
10. 4. 2024 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom1122 @Tom1122 Konkurenciu chce kazdy normalne zmyslajuci jedinec. Ale ty vidis nejaku sektu kozenakov, a nevidis sektu cervenych fanatikov?

Ci este stale aj po desatroci povazujes za normalne a pripustne hanit jednostranne nvidiu / intel / kohokolvek, ale ked pride na amd tak treba zmenit pristup?

Ked sa diskutuje o probleme amd, tak treba okamzite pribehnut na obranu nezmyselnym whataboutizmom alebo rovno absolutnou lzou? To je akceptovatelne?

O kazdom preslape intelu alebo nvidie sa dozvieme odvsadial a kludne aj s patosom navyse. Je to taka HW obdoba bulvaru ci clickbaitu. Ale ked pride na amd, tak uz treba sltmit a bud nehovorit vobec alebo rovno zaujat obranny postoj kludne aj za cenu lzi? To je podla teba normalny pristup?

Ja budem kopat do kazdeho, ked si to zasluzi. Ale v pripade amd ked poukazes na problemy, tak si automaticky sektar, kozenak... Ked vidim, ze niekto obhajuje preslap nezmyslami, poslem ho do prdele. A je mi jedno ci to je za zelenych, cervenych, modrych, ruzovych... Bohuzial najcastejsie je problem len ked ide o nedostatky na strane amd.

Ale chapem tvoj narativ velka nvidia a velky intel su zly, ale ked pride na amd, tak chudacika underdoga nechajme napokoj a narabajme s nim v rukavickach. Aby sme nahodou neublizili ich predajom alebo neviem comu (lol).

Newsflash: AMD uz davno nie je underdog v CPU, intelu sliape solidne na krk a ma par velmi dobrych partov. Takze narativ nie je na mieste. V gpu mali amd celkom slusne naslapnute 6xxx seriou, ale 7xxx sa im velmi nevydarila. A nepustili sa do poriadneho konkurencneho boja ani cenovo, radsej akceptovali nadsadene ceny nvidie, ktore naoko podliezaju, aby tam bola kvazi value. A ich vlastne gpu serie 6000 casto kanibalizuju novy gen a su casto objektivne lepsia volba. Takze si tie narativy vyhod z hlavy a pokus sa byt trocha objektivny.

Petr Křesťan
Petr Křesťan
Level 3 Level 3
12. 4. 2024 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom1122 @Tom1122 tak já doufám že po kvantech videí ve stylu 4060 8 GB a 16 GB verze je strašná karta jí nikdo nekupuje. Opak je bohužel pravdou. AMD je corporate jako NVidia a Intel takže nemá smysl se rozčilovat 😅🤣.

@Darth36 díky chlape citím se s 7900 Xtx jako pořádnej chlap když jsem měl koule AMD koupit. 🤣 Mám to na SimRacing hry a CAD/CAM práci takže RayTracing nehrozí 😅. Cyberpunk jsem s RayTracing na 4k zkoušel a jede to na 60 FPS je to hezký ale k hovnu radši 165 fps bez něj.

Jako nějaký AMD x Intel/Nvidia nekonečný hate je zbytečný stejně si vybíráš podle sw a os co chceš používat. Když tvoje oblíbená hra jede líp na AMD vezmeš to a když chceš RayTracing tak Nvidia. Teď mám tu XTX 7900 a kdybych měl prachy navíc tak vezmu ještě 4090 vedle 🤣

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ladění HW do budoucna při vývoji by mohlo značně pomoci odstranit veškeré BUGy které trápí grafické čipy posledních let.. Jsem na to celkem zvědavej kdy se tahle spolupráce projeví, že by už někdě kolem RDNA 5.0?

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Myslím, že tu AI trochu přeceňuješ. Stačí se podívat na tvůj nenáviděný upscaling. Kde se AI v dlss doteď nenaučila, že když svítí na vodu slunce nebo měsíc, tak to nemá blikat jako stádo zhulených světlušek. Tak si zkus představit, že bude ladit návrh GPU. Možná kdyby uzavřeli partnerství s Cyberdyne Systems..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 09:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @callisto tak nejaky super pocitac v cene stovek milionu dolarů, ktery maji nekde v budove ma asi trosku jiny moznosti ohledne AI, nez jedna graficka karta, která stojí nekolik stovek dolarů :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Stratossimo ko*** stale nevie ako funguje dlss

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @JankoBelnicek to nemusis vedet :)

Pitch@
Pitch@
Level 0 Level 0
9. 4. 2024 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @JankoBelnicek Pokud AI učí lidé, nebude lepší, než lidé, co jí učí... Stejně jako špinavým hadrem nevytřeš kuchyň do čista .) DLSS je shit, zvlášť když ho píšeš pod komentář s AMD témamtem... Nebos opomněl, že AMD má jen FSR? JANKOKOT

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Pitcha on cpe DLSS uplne vsude :) proste je to asi forma jiste psychické poruchy..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto " proste je to asi forma jiste psychické poruchy " osamělý honzík, co si dává všude palec nahoru, 2024

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Darth36 napodobne

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Pitcha mas pravdu jan je ko***. a on tu pisal ze ki sa uci upscaling na karte za 2k, ale upscaling sa neuci na hracskej grafike 😂😂😉

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @JankoBelnicek opet michas hrusky s jablkama ale budiz ti prano :)

jiři koudelka
jiři koudelka
Level 0 Level 0
9. 4. 2024 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Stratossimo a ty stale si to nepochopil. ty rozpravas , ze salovy pocitac ma ine moznosti ki ako graficka karta. ale nechapes ako pracuje upscaling. ki grafickej karty pracuje uz len s datami, ktore vyrobil ten ki saloveho pocitacu. preto dlss funguje inak (lepsie) ako fsr.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @paric ja ale zadny upscaling neresim, zde se resi AI ktery bude pomahat pri vyvoji cipu...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Stratossimo tak snad ai pomůže a amd za 3 roky vydá něco zajimavého, rx 8xxx bude katastrofa.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Pitcha FSR ale nejede pres AI, to si neumis spojit ani zakladni pojmy😲

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
9. 4. 2024 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Stratossimo Amd to potrebuje jak sol. Seria 7000 je nezaujimava a predajne skor prepadak. Snad to aspon ob generaciu prinesie konkurencieschopne gpu, ktore zosekaju sucasnu hegemoniu nvidie v dgpu segmente.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 17:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @CertaVeritas no nevim ale 7800XT je celkem prodejni trhak :) https://www.hardwaretimes.com/amd-radeon-rx-7800-xt-was-the-1-bestseller-in-nov-mf-selling-2-3x-more-than-the-rtx-4070/ uz je to 6 mesicu nejprodavanejsi grafika na mindfactory.de a aktualne je 7900XTX na tretim miste prodava se v poctu 200ks za posledni tyden a 4080 Super jenom 100ks.. takze asi tak.. na CZC je treba 7800XT aktualne na 3. miste prodejnosti takze ze by se 7000 rada prodavala nejak spatne jsem nezaznamenal

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 18:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto opravuji lež zmateného honzíka:

je to prodejní" trhák" pouze v malém německém eshopu.

že se špatně řada prodává se dá zaznamenat jak na steamu, tak díky JPR a díky AMD, které zveřejnilo zisk, který je menší s konzolema dohromady, než nvidia má pouze za geforce.

jak si vede rx 7000 celkově popsáno zde:
https://www.pcgamer.com/hardware/graphics-cards/gpu-sales-are-on-the-up-but-amds-rx-7000-series-graphics-cards-are-its-worst-selling-in-over-20-years/

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Darth36 ano prodava se dobre v Nemecku, prodava se dobre i v CR, AMD ma o vic jak 100% vetsi prodeje hernich grafik za rok 2023 nez za 2022 ale vice mene grafiky od nich nikdo nekupuje a AMD doslova krachuje :) a pak si se zbudil :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 20:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Stratossimo vidím dobře nějaký zdroj? protože těch "100%" o kterých mluvíš pochází ze článku, kde amd má 19% trhu, takže 100% víc prodaných karet, a neudělá to ani 20% trhu? smutné.
https://www.pcgamer.com/hardware/graphics-cards/gpu-sales-are-on-the-up-but-amds-rx-7000-series-graphics-cards-are-its-worst-selling-in-over-20-years/
tento článek počítá už s těma 100% popleto.

https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/GPU-Add-in-Board-Market-Share-2002-to-Q4-2023.png

bum, německý graf, které máš teď tak rád. krásně jede graf dolů u červených, a nějak roste u zelených, rtx 4000 už má dokonce lepší čísla, než rtx 3000 (což odpovídá i na steamu a dle JPR), ale zastavila se linka na 5 minut, tak to asi znamenalo, že se nvidia neprodávala, viď 😂

to se asi vzbudila Lisa, a ne já ty náš místní troubo, když sama chce dosáhnout 20% trhu 😂😂

Ps. proč všude cpeš, že tu někdo tvrdí, jak amd krachuje? můžeš poslat odkaz/ screen? ostudo ulhaná.
a je rozdíl prodávat málo, tedy na 19% trhu, a vůbec, co tu nikdo netvrdí, takže další lež.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
9. 4. 2024 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Stratossimo "ano prodava se dobre v Nemecku, prodava se dobre i v CR..."

Lzi bez opory vo faktoch. Predava sa relativne dobre v JEDNOM mensom nemeckom eshope.

Link co si poslal vyssie dokumentuje predaje amd pocas novembra '23, kedy bol black friday a cyber monday. MF ma tradicne lepsie dealy a zlavy na amd nez na nv gpu. Ako je to relevantne k celkovym predajom, ktore su zjavnym sklamanim?

Vid clanok od dartha: https://www.pcgamer.com/hardware/graphics-cards/gpu-sales-are-on-the-up-but-amds-rx-7000-series-graphics-cards-are-its-worst-selling-in-over-20-years/

Vid vyjadrenia ceo amd, ze cielia na dosiahnutie 20% trhu. Vid vseobecne uznavane statistiky JPR, ktore reflektuje aj samotne amd. Vid kopu dalsich podpornych argumentov (podiel 7xxx serie na steame...). Vid top seller rebricky u inych predajcov - mediamarkt, amazon... (hint, su dominovane gpu od nvidie).

Vsetko nasvedcuje tomu, ze v globale sa amd s poslednou generaciou gpu nijak extra nedari a trhovy podiel stracaju. To vylucuje, ze by islo o predajny trhak ako sa nam tu snazis natlacit.

Ak pouzijeme tvoju premisu, ze vacsina ludi "slysi" na dobre produkty, tak 7000 gen je vesmes sklamanim. Na rozdiel od 6000 serie, ktora bola konkurencne schopnejsia a trhovy podiel amd gpu v tej dobe zisklavali. Je dokonca tak dobra, ze aj dlhe mesiace seriu 7000 svojou pritomnostou na trhu kanibalizuje a je casto objektivne lepsia volba nez novsia generacia.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 08:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Sračkossimo

„máš praudu graf z Mindrákfactory to potvrdzuje a o praude sa nediskutuje“ 😁

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 09:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Stratossimo ty demente, to je jen graf mindfactory :D :D :D mam ti ukazat graf alzy, jak vede nvidia 8 ku 2? bude to víc fresh? ja se poseru..ja ti poslal celosvětový graf, díky kterému ty všude cpeš, jak se amd zvedlo o 100% :D z toho se těch 100% počítá.

https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/GPU-Add-in-Board-Market-Share-2002-to-Q4-2023.png

Ale děkujeme za potvrzení, dle tvého je Lisa Liu Ulhaná a neschopná, když neví, jaký má poměr trhu, děkuji. to si budu používat na trapku :D :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Darth36 alza uvadi naky presny prodejni statistiky tyden co tyden? sem s nima

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
10. 4. 2024 14:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Stratossimo

Renomovane svetove media:

- trhovy podiel amd sa dlhodobo prepada, klesol pod 20%
- 7000 seria su najhorsie sa predavajuce gpu amd za poslednych 20 rokov
- ceo amd lisa su potvrdila, ze amd sa bude snazit udrzat aspon 20% podiel na trhu

Stratos veliky:

- 7800xt v tyzdni X na mindfactory valcovala predaje
- na mindfactory maju amd gpu vyse 50% podiel predajov = data z tohto shopu znamenaju, ze amd sa vyborne predava v nemecku, v europe...

Ano vsetko sedi, mas pravdu.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 15:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Stratossimo proč to musí být týdně? :D :D jen protože to dělá jeden shop? kdo rozhodl, že něco týdně na menším eshopu v německu má být důležitý udaj, proč je to něco víc, než kvartální udaje? zisky společnosti? top 50 zebricek prodanych grafickych karet v Asii od eshopu?

Reklama
Reklama