Zpět na článek

Diskuze: Asus uvedl 3D monitor s IPS panelem a LED podsvícením

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je hrdinství to řešit polarizací, ale IPS s věrným podáním barev a 120 Hz pořád nikde...

Yiri
Yiri
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme na 120 Hz tu ještě pořád není potřebná odezva.

KwazzyGT
KwazzyGT
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono ani to "3D" není žádný objev století. Měl jsem tu čest zkusit 3D na Asus VG278H a musím říct, že to 3D fakt není. Přijde mi to jako ty 3D pohlednice, na které se už od 20 století koukalo přes optické kukátko. :-)

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KwazzyGT 3D na tyto rozměry je prasárna,raději pořádný IPS panel a 3D si nechám na TV kde pasivní je docela vychytaná hlavně u LG.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Yiri]na 120 Hz tu ještě pořád není potřebná odezva.[/quote]
120Hz ale stejně nic neřeší - monitor jede na 50Hz jen dá dva impulsy naráz toť vše .

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Mně jede monitor na 120 Hz, aleje to odporné TN:-) Právě tu nízkou odezvu u IPS bych uvítal a pořád nic.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
18. 4. 2012 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme Ano, IPS panel se 120Hz by byl vyborny. Pak by davalo 3D od nVidie smysl. Zatim je pouzitelne jen pro ty, kdo snesou ten hnusny obraz rychlych TN panelu.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme LG IPS 22" mají odezvu 5ms tam problém ale vůbec není ,rozdíl od 0,001ms vůbec nepoznáš ! Není ve schopnostech lidského oka reagovat ani na 50ms !
Což některé TV mají takový imputlag ale přesto hry a film jede na tom naprosto plynule ,ostře a bez ruchů.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme @jarod72pm: Já nevím, čeho je lidské oko schopno, respektive vím, problém je v mozku a ten reaguje dost rozmanitě a při velké dávce adrenalinu i překvapivě rychle, co vím bezpečně je, že (nejen) pohyb myši vypadá ve 120 Hz mnohem plynuleji.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=net.Xtreme]Já nevím, čeho je lidské oko schopno, respektive vím, problém je v mozku a ten reaguje dost rozmanitě a při velké dávce adrenalinu i překvapivě rychle, co vím bezpečně je, že (nejen) pohyb myši vypadá ve 120 Hz mnohem plynuleji.[/quote]
To asi ne je to bohužel tvoje představa,nejrychlejší postřeh naměřili závodníkům WRC rally kde reakce na daný podnět byla kolem 250ms a to beze srandy
mžik oka je diskutabilní ale to že dostaneš impuls dvakrát uvidíš líp ostrý obraz ale pohyb asi ne.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
18. 4. 2012 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm jarod72pm: Myslím, že obnovovací frekvence a od ní se odvíjející schopnost člověka rozlišit změnu obrazu je něco jiného než reakční doba, tedy schopnost zpozorovat a pohybem zareagovat, která se u běžného člověka pohybuje okolo 0,5-1,0s. Oko považuje obraz za plynulý pokud dostává alespoň 24 snímků za sekundu = cca 41,7 ms na snímek. Takže když náhle padá hrnek ze stolu, tak naprosto plynule vnímáš, jak letí, ale chytnout ho obvykle nestihneš, ikdyž ho máš na dosah.
41,7ms na obraz je minimum a dále záleží na schopnosti monitoru uchovat ho na luminiforu (CRT) nebo naopak zhasnout body (LCD) aby jej oko postřehlo celý a správně. Zatímco CRT monitory rychle ztrácely obraz a jedno políčko filmu bylo vhodné přepsat alespoň třikrát, aby oko nevnímalo blikání mezi snímky, LCD má opačný problém, jak zhasnout body, aby se neprojevily v následujících obrazech a nedělaly duchy. Na 3D, kde se střídají obrazovky se víc hodily CRT monitory. LCD, aby byly schopné zhasnout obrazovku dřív než se zobrazí druhé oko potřebují při 120Hz technologii cca 8,3ms na obrazovku. Jenže to je doba, po kterou bude zobrazen jeden snímek, tedy bude rozsvícen a zcela zhasnut pixel. Spousta (i relativně rychlých TN) monitorů má dobu potřebnou pro úplné zhasnutí pixelu násobně vyšší, přestože jsou papírově např. 5ms. Je to proto, že výrobce uvádí hodnotu přechodu z "šedé přes černou do šedé" (GTG) a nikoliv z "bílé přes černou do bílé". ISP a podobné technologie z principu nikdy nebudou v tomto ohledu příliš rychlé, jinak by začala trpět tolik vychvalovaná kvalita obrazu. Kromě toho při aktivních závěrkových brýlích, které samy o sobě mění tón barev nemá kvalitní matrice smysl. U polarizované steroeskopie ano a není potřeba tak vysokých rychlostí, protože se obvykle nestřídají dva obrazy, ale jsou zároveň zobrazeny dva poloviční obrazy ať už s prokládanými řádky nebo body. Každé oko tedy dostane 50 nebo 60 obrazů zároveň bez blikání (a nevadí pokud se pro každé oko budou po sobě jdoucí snímky vzájemně prolínat), ale zato poloviční velikosti. Pro barevné podání rozhodně lepší, ale pro ostrost obrazu už méně. Pozorovací úhly jsou pak při 3D úplně na kočku, chápu ale, že monitor asi nebude používaný jen ve 3D.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Reakce jako taková je v řádu stovek ms, to nezpochybňuji, ale šlo mi spíš o rychlost vnímání. Jak dlouhou dobu potřebuje člověk, aby si všimnul, že (třeba) mezi dva obrazy byl vložen jiný obraz. A co je zajímavější, jaký je rozdíl mezi nejkratší dobou, kdy si to uvědomí vědomě a kdy si to neuvědomí, ale mozek měřitelně reaguje při EEG nebo čem. Ale zpět k myši a displeji, jde mi to, že "vidím" pět ukazetelů vedle sebe posunutých o 2-6 pixelů vs deset ukazatelů posunutých o 1-3 pixely... a z hlediska předvídání budoucí polohy ukazatele a vnímání plynulosti obrazu je pro mě druhé řešení více vyhovující.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme to co se počítá v řádech pár milisekund ať už vloženého obrazu jako jednoho pole nebo vícenásobného zobrazení jednoho snímku tak oko prostě nepostřehne změnu a to samé se týká odezvy u myší atd to že zjevně vidíš pohyb myši už jako ne plynulý je opravdu velký imputlag ale tady se bavíme o monitoru a pokud tu někdo argumentuje potřebnou odezvou tak asi opravdu neví co říká.
mimochodem 120Hz u myši je pomalu základní hodnota protože ty lepší umí 500/1000Hz a problém bych hledal jinde :wink:

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 4. 2012 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu bych povazoval za vhodne u tohoto typu 3D krome skvelych vyhod typu "brýle nemají baterie, jsou lehčí a obraz nebliká" zaroven uvest i pomerne ZASADNI nevyhodu. A to, ze jde o FPR, cili je 3D obraz zobrazovan v POLOVICNIM rozliseni.
Pokud tedy napriklad na full HD koukate na typicky bluray film, ktery by normalne mel 800 radek, pri aktivnim 3D rezimu uvidite 400 radek! Jasne, ten prostor je fajn, ale zase holt mene detailu.

Btw, jarod72pm, mas v tom hrozny zmatek, radeji se do diskuzi o milisekundach, jejich postrehnutelnosti a reakcnich dobach nepoustej. ;)

Reklama
Reklama