Zpět na článek

Diskuze: ATI Radeon HD 4770 - málo peněz hodně grafiky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

MartinR8908
MartinR8908
Level 1 Level 1
1. 6. 2009 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se zeptat. Po přečtení této recenze mam velký zájem o kopu této karty. Mam ale ještě starej monitor a jedu na rozlišení 1024x768 tak jsem se chtěl zeptat jestli je tato karta na tohle rozlišení vhodná. Díky moc možná je to pro spoustu lidí banální otázka, ale já jsem v téhle branži laik :)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 4. 2009 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný, test, ale mám výtku, sice je to jen formalita, ale přesto... Proč jen "stříbrná medaile" ?? Tadle karta je bomba, výkon dostačujicí na nějakej pátek a cena více než lidová. A jak uvadíte, že se z ní nestane legenda za 99doalrů. Co víc byste chtěli? Aby byla zadarmo ne? :-)
- Michalson

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace stribro = cena/vykon
zlato = jedinecne technologie, prevratna novinka

i kdyby tomu bylo jinak, tak tomu zlato nedam a trvam na tom. Pomer cena/vykon je nejlepsi na soucasnem trhu, ale zadne prevratne uvedeni to neni.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc V testu berete [b]9800GTX+ 512MB[/b] za 3400Kč, což sice ještě před pár dny byla běžná cena, ovšem dnes lze sehnat 512MB variantu od PowerColoru už [b]pod 2700Kč[/b]. Nejedná se o žádnou "virtuální nabídku", e-shopy uvádí, že je mají skladem. Věta "... pokud hledáte novou grafickou kartu v cenové relaci okolo 2500 korun, není moc o čem přemýšlet ..." tedy není pravda. :wink:
- Caderom

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 05:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc první 40nm jádro je docela "jedinečná" technologie...bych řekl...
- TomasH

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 4. 2009 23:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc Zrovna nedávno tu dostala zlatou hvězdu Asus Rampage II Gene a popravdě, nejsem si jistej jestli patří pod "jedinečnou technologii" nebo "převratnou novinku".
- bukva

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

- chybí podpora PhysX
... :lol: :roll:
- DexCz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To aby sa zas u kazdej karty NVIDIE pisalo :
- chybi podpora DX 10.1
- chybi podpora ATI Stream
- chybi integrovana HDMI zvukovka

:roll:
- faugusztin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace DX10.1 samozřejmě chybí, to v každém. a snad se to i všude píše(nebo velice často). ale ati stream má rozšíření nula-nula-nic (minimálně u desktopů) a s tím HDMI je to - i +.
Nové nvidie (gt200) mají interní konektor, na který přesměruješ zvuk ze skutečné zvukovky(takže nejspíš vyšší kvalita, ale jeden kablík uvnitř navíc...vyber si).
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No PhysX ťažko bude podporovať nakoľko to je technológia Nvidie, tak to od tejto karty čakať nemôžeš.

Myslím, že 40nm je dosť revolučná vec... predsa sa nový výrobný proces neuvádza každý mesiac. ASUS Rampage II Gene je jedinečný - mATX - huráááá :D

Inak chválim new dizajn, už bolo načase a máte to pekné prehľadné. Len som čakal viac zelenej :D
- yourshadow

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mal by som pripomienku k rozliseniam pouzitym pri testovani. Az na hry:
- FarCry 2
- World in conflict
ma karta v maximalnom pouzitom rozliseni znacne vykonove rezervy. Karta je sice svojou cenou zaradena medzi lacnejsie, kde sa mozno nepredpoklada monitor s rozlisenim 1920x1080 a vyzsim, ale karta na to evidentne ma!!!
Navyse dnes uz ma pomerne dost ludi FULL HD TV, taktiez je mozne usetrene peniaze investovat do 24" monitora - karta bude urcite 1920x1200 zvladat u vecsiny modernych hier...
- elessar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlas. Recenze pěkná, ale chybí mi tam test v rozlišení 1920x1200 a změření spotřeby v přetaktovaném stavu.
Skoro ve všech testech se rychlosti pohybovaly okolo 40 - 100 FPS a jestli hra jede 50FPS na HD4770 nebo 60FPS na HD4850 je přece úplně jedno, takže si myslím, že právě až 1920x1200 by mohlo ukázat jakou výkonovou rezervu karta má.

V recenzi píšete, že k 1920x1200 LCD si nikdo nebude kupovat HD4770, ale s tím nesouhlasím. Já takové LCD provozuji na úsporném athlonu s integrovanou HD3200 a kromě výkonu pro nové 3D, tomu nic nechybí. Na druhou stranu bych si sem tam nějakou novější hru na PC i zahrál, ale investovat kvůli tomu několik tisíc do grafiky, která pak navíc bude zbytečně žrát, mi přijde zbytečné. Z tohoto pohledu je pro mě HD4770 určitě zajímavá karta.

EDIT:
Tak na http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/HD_4770/ testovali i v 1920x1200.
- Eso Rimmer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace A ještě jedna připomínka ode mne: před příchodem karty se spekulovalo, že by se nepřetaktovaná obešla bez přídavného napájení. Tak jak to tedy je? Obejde se bez něj, neobejde se bez něj, nebo by se bez něj obešla, ale nechce bez něj nabootovat?
- Uživatel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=yourshadow]... Len som čakal viac zelenej :D[/quote] koľko chýba zelenej v dizajne, toľko jej nájdeš v článkoch na grafické karty :P
- foboss

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za pěkný test, Tomáši. Dost se divím, že ho nedělal OBR.
Jsem rád, že v testu bylo is cf zapojení. Osobně bych s nákupem ještě chvilku počkal... Jsem zvědav, jak moc zlevní 4850 a GTS250. Každopádně začínám vážně uvažovat o výměně svojí 8800GT.
Velice zvědavý budu na to, jak ati zapracuje na ovladačích a jak se zvedne výkon cf. kdyby tak ještě přišla nějaká zajímavá nereferenční verze...
Mimochodem proč v testu není crysis? Výkon v ní mě hodně zajímal.
- rotikus

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 4770 je výborná karta, ale snad neuvažuješ s ní nahradit 8800-ku(v grafech ji máš jako 9800GT). to by byly jen vyhozené peníze.
5-10% výkonu navíc rozhodně nestojí za cenu nové grafiky (2400Kč?).
- ptipi

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace vykon v Crysis jsem nemeril kvuli nizkym fps v lowendovem testu karet, odkud jsem vysledky vetsiny karet prebiral. Ted uz na to nebyl cas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobra prace; nezaujata, objektivni recenze, exhlinik+ . Jsem zvedav, jak stoupne vykon Crossfire s CAT 9.5 (ocekavana plna podpora RV740) - a taky jak si bude 4770 rozumet v crossfire s 4850...

/Edit: Tomasi, nemas/te nejake blizsi info o 4750 ? Nejak se ztratila cestou - da se ocekavat, ze bude vydana, az bude "dost" 4770???
- Pyshtone

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som trochu jeleň zo spotreby karty.
Na inom site som našiel úplne iné hodnoty spotreby, odhliadnuc od iného zloženia počítače, mám na mysli rozdiely vo Wattoch v idle a load. Tam by predsa mali byť veľmi podobné, nie?

http://www.techspot.com/review/163-radeon-hd-4770/page12.html
- Panoramix0903

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenhle článek se tu objevil v noci, je to asi 2 dny zpátky. Ale jen na pár minut :-D pak zmizel tak rychle jak se objevil :-D
- jimm

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

The results turned out absolutely shocking: the peak power consumption of our Radeon HD 4770 didn’t exceed 50W in 3D mode, while Radeon HD 4830 with the same core configuration but working at only 575MHz frequency consumed around 85W! Excellent unprecedented result! Moreover, Radeon HD 4770 has no real need for a separate power connector: the total load on both +12V power lines is a little over 47W, while the power part of the PCI Express x16 slot may provide up to 75W of power. In other words, even if we power the card solely through the PCIe x16 slot, there still will be more than enough reserves for serious overclocking. I am sure that ATI partners will soon roll out Radeon HD 4770 modifications like that, too.
- Panoramix0903

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Panoramix0903]Som trochu jeleň zo spotreby karty.
Na inom site som našiel úplne iné hodnoty spotreby, odhliadnuc od iného zloženia počítače, mám na mysli rozdiely vo Wattoch v idle a load. Tam by predsa mali byť veľmi podobné, nie?

http://www.techspot.com/review/163-radeon-hd-4770/page12.html[/quote]

to môže byť tým, že AJ zbytok testovanej zostavy má v LOAD inú spotrebu ako tu testovaný zbytok zostavy. Nemôžu sa porovnávať hrušky s jablkami ;)
- yourshadow

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ja to chápem, ale to, čo nechápem je to, ako môže byť rozdiel medzi idle a load samotnej grafickej karty iný. Ten by mal byť predsa všade rovnaký, nie? Myslím len spotrebu karty ako takej, bez ohľadu na zvyšok HW.
- Panoramix0903

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám HD3850 256MB a pařím na 24" (samozdřejmě že bez AA)
jasně dal jsem za lcd 14k a za kartu jen 4k ale prostě nejsem takovej pařan no, tak příště nepředpokládejte co kdo má a nemá..

..navíc dneska už mají 1920x1080 i nějaký 21" za 4.000,-

karta vypadá slušně, já bych si o pár desítek procent pomohl, jen přendám accelero a bude :D
- gigik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

plánuje se 1GB? pro GTA (nic jinýho nehraju) by se mi to šiklo

díky
- maysider

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže páni a dámy, karta je už doma. Je to Sapphire HD4770.
Cena v BGS Levi v Bratislave bola 72 EUR bez DPH. Karta je výzorovo zhodná úplne s ASUS EAH4770. Červený PCB, a rovnaký ventilátor. Takže v BGS mali zlý obrázok v e-shope, ešte pôvodný z HD4670. Ale i tak prehodím na kartu radšej chladič Zalman VF900, nakoľko ten je celomedený, má heat-pipe. Tento chladič, čo je dodaný ku karte, je hliníkový, a nepôsobí moc dobrým dojmom, hoci samotná vrtula ventilátora je veľkosťou zhodná s tou na Zalmane.
- Panoramix0903

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hrozně by mě zajímal nějaký konkrétní údaj k té hlučnosti, protože já s tím při sebevětší snaze ani ve 3D nějak... nemám problém.

Ve 2D má karta 41 stupňů a fan jede na nějakých 32-33 % (sensors v GPU-Z), ve furmarku (etqw) je teplota na nějakých 72 stupních a větrák jede na 42 % a není o moc hlučnější.

Při běžném hraní je to někde na 34-36 procentech, co normální člověk v normálním počítači nemůže od 2D režimu rozeznat.

Jediné, co to udělá, je, že na dvě vteřiny roztočí fan na 60 %, ale pak zase sletí.

Takže na kolik procent vám běžely větráky ve 2D a na kolik při těch osmdesáti?
- ad4ms

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tuto kartu nemá dle mého názoru testovat ve full HD. Není na toto rozlišení určená... Uvažujte - je +- rychlá (těch pár FPS nehraje valnou roli) jako 4850. Tato známá karta exceluje v rozlišení 1680x1050, přičemž 4770 je zřejmě cílená nejen na uživatele "19 ale i "22... Výše však logicky mířit nemůže, to jsou vody kde loví karty z rodu 4770 a 4890...

Malá změna názorů - podle všeho to vypadá že karta utáhne i Full HD, což je úctyhodné... I když samozřejmě jen méně náročnější hry.
- PersonalComputer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace hm.. a co se člověk dozví z takového testu grafiky, ve kterém při tomhle nastavení všechny hry lítají od šedesáti do sto třiceti fps, jen ve dvou to spadne na čtyřicet?

Že jestli chce hrát WIC, tak si má koupit HD 4770, a jinak nepotřebuje nic jiného, než HD 4670? :)
- ad4ms

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
28. 4. 2009 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Vubec nic se z takoveho testu nedozvi.

Ale musim se ptat, co se clovek dozvi z testu v Stalker Clear Sky v naprosto nesmyslnem nastaveni, kde ma s testovanymi kartami 9-15 fps? Asi jen to, ze nekdo nema v poradku mysleni, kdyz testuje dve stejne hry?

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2009 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Tomáš Šulc: ále, tohle bylo támhle na pána, který s tím zlobí pod myslím všema dvěma testy, vás se to vůbec netýkalo, testování grafik na pct by mě už ani nenapadlo řešit :).

Jaké dvě stejné hry? něco mi někde uteklo?

Ale když už si spolu tak hezky povídáme, doopravdy by mě docela zajímala ta vysoká hlučnost.

A nebo to řeknu jinak - nebylo to, co v počítači tak hučelo, náhodou zdroj?
- ad4ms

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 4. 2009 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak vidim objektivita tu straca zmysel... napisat ako minus ze nema physX (WTF?!)a sestipinovy konektor je odveci, myslim ze taky konektor v takej vykonovej relacii je celkom normalne predsa ta karta musi z niecoho zit ze :!: ... A co sa tyka tej physx podpory To by mohlo byt teda u kazdej nvidii minusi ze nema DirectX 10.1. To ste tam uz mohli rovno napisat dalsie minus:
- cip neni od nvidie
Uplne by to sedelo ktomu co tu vidim.... CF zhovadeny a znevyhodneny, pritom funguje o dost lepsie nez co to tu je, samozrejme nezabudnut upozornit vetou nato ze iked ma grafika dobru spotrebu tak to vlastne je skoro knicomu...
"Za sebe mohu říct, rozdíl 50 W proti starším HD 4830/4850 rozhodně není zanedbatelný, ale při dvou hodinách hraní denně ušetříte proti zmiňovaným kartám ročně cca 150 Kč."... Myslim, ze keby tam bol graf pomer vykon/spotreba hned by si clovek vsimol toho rozdielu. A to zlato tam mohlo byt, 40nm proces a taky pomer cena/vykon/spotreba sa nevidi kazdy den...
- Alpha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2009 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace a na to, aby som to zhodnotil my stacilo si pozriet graf UT3... neviem, ci Tomas Sulc vobec vlastni original, ale ak by ho vlastnil, asi by pri prihlasovani do hry (samozrejme, pokial naschval nedal Play offline, o com silne pochybujem, lebo login sa kvoli neotravovaniu hlaskami dava vacsinou automaticky) vedel, ze jeho hra je uz skoro viac ako 2 mesiace totalne neaktualizovana

test je preto neobjektivny aspon z hladiska UT3, vsak vysiel skoro 300MB patch a adresovanim aj grafickych fixov

preto nechapem, ako mozu byt hry v testoch neaktualizovane na posledne verzie... fakt super testovanie
- icefire

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 5. 2009 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=icefire]a na to, aby som to zhodnotil my stacilo si pozriet graf UT3... neviem, ci Tomas Sulc vobec vlastni original, ale ak by ho vlastnil, asi by pri prihlasovani do hry (samozrejme, pokial naschval nedal Play offline, o com silne pochybujem, lebo login sa kvoli neotravovaniu hlaskami dava vacsinou automaticky) vedel, ze jeho hra je uz skoro viac ako 2 mesiace totalne neaktualizovana

test je preto neobjektivny aspon z hladiska UT3, vsak vysiel skoro 300MB patch a adresovanim aj grafickych fixov

preto nechapem, ako mozu byt hry v testoch neaktualizovane na posledne verzie... fakt super testovanie[/quote]
Nechápeš systém testování.. Pokud by hry pokaždé aktualizovali tak nemůžou porovnávat nové výsledky se staršími..
- Lufe

Jenda.K
Jenda.K
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové, celkem mě překvapila tabulka s rozdílem mezi 1x 4770 a 2x 4770. Právě totiž si chcu koupit 2x 4770 ale ta tabulka mě teda dost překvapila. Myslíte že se to nevyplatí???

kalim3
kalim3
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jenda.K Jo nevyplatí. Raději si za podobnou cenu kup nějakou 4870 s 1 GB pamětí, ta bude výkonnější a ušetříš si trable s multi GPU problémy.

audis
audis
Level 1 Level 1
19. 5. 2009 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jaké byste doporučili minimální cpu, aby grafiku nebrzdilo? stačí AMD 5050e?

Reklama
Reklama