Blizzard se vrací na Steam, nejhorší patch v dějinách #HRY - 21. července
i Zdroj: Blizzard Entertainment
Novinka Blizzard se vrací na Steam, nejhorší patch v dějinách #HRY - 21. července

Blizzard se vrací na Steam, nejhorší patch v dějinách #HRY - 21. července

Martin Zavřel

Martin Zavřel

21. 7. 2023 13:00

Steam je dlouhodobě nejoblíbenějším PC klientem pro hraní her, takže po Ubisoftu se na něj vrací i Blizzard. První sezóna v Diablu IV začala velkým patchem, který udělal prakticky všechno špatně a vzal mnoha hráčům chuť do hraní.

Reklama

Nová série týdenních novinek #HRY si bere za cíl jednou týdně stručnou formou nabídnout upoutávku na nejzajímavější aktuální počítačové hry a videohry. S přípravou jeho obsahu pomáhají redakce partnerských herních magazínu Zing.cz a Hrej.cz.

Blizzard zpět na Steamu

V posledních letech se stále více firem přiklání k “přímému marketingu”, kdy se snaží svoje zákazníky oslovovat bez využití třetích stran, ať už jde třeba o velké herní konference (nahrazované přímými streamy B2C) nebo výstavbu vlastních “launcherů” či platforem, ze kterých můžete kupovat a spouštět hry dané firmy. To dané firmě samozřejmě umožní přístup k lepší analytice jejích zákazníků, včetně údajů jako jsou jejich emaily, případně mobilní telefony (pro dvoufázové ověřování), kreditní karty a tak dále. Jenže se ukazuje, že tyto samostatné klienty není prakticky nikdo schopný dostat do stavu, který by byl kvalitou, funkcemi či popularitou srovnatelný s oblíbenou platformou Steam od společnosti Valve.

S pokorou se tak na Steam nedávno vrátil Ubisoft (po dlouholeté snaze hnát hráče na svůj PC klient, případně na konkurenční platformu Epic Games Store, která si bere menší podíl z prodejů, než oblíbenější Steam) a nyní došlo i na Blizzard. První vlaštovkou je hra Overwatch 2, což zřejmě nebude žádná náhoda, protože tohle kontroverzní “pokračování” oblíbené značky poznamenala celá řada afér a zklamání, od celkově malého množství inovací až po zrušené sliby o PVE obsahu. Pro hráče je samozřejmě dostupnost hry na Steamu velkou výhodou, s ohledem na oblíbené funkce této platformy (např. achievementy, seznam přátel, pozvánky apod.) i snahu mít svoji herní knihovnu pohromadě na jednom místě.

Diablo IV: proklínaný patch, bolestivý start sezóny

U Blizzardu ještě zůstaneme, protože právě včera byla spuštěna první tříměsíční sezóna v této “live-service” hře. První sezóna má samozřejmě nastavit určitý standard pro to, jak bude provoz této online hry vypadat z dlouhodobého hlediska. Bohužel tomu ale předcházel masivní patch, který citelně oslabil víceméně všechny postavy ve hře, takže hráči ze dne na den například zjistili, že jejich původně silné postavy nyní nejsou schopné procházet stejně vysokou úroveň Nightmare dungeonů, jako před patchem. Co je ale ještě horší, to je celkové zpomalení všech zdrojů zkušeností, které bylo již tak těžké na vyšších úrovních získávat snesitelnou rychlostí. Jde samozřejmě o snahu vybalancovat hru tak, aby sezóna hráčům vydržela co nejdéle (ideálně celé ty tři měsíce, potrvá do října). Jenže v honbě za byznysovým cílem vývojáři jaksi zapomněli, že hra musí zůstat zábavná. Hráči se jim za to odvděčili jednak masivním “review bombingem”, ale také nazváním tohoto patche “nejhorším patchem v dějinách”, když už ne všech her, tak minimálně v dějinách ARPG žánru.

V reakci na masivní negativní odezvu hráčů vývojáři téměř okamžitě začali vydávat “hotfix” patche a tvrdit, že některé změny byly ve skutečnosti nechtěnými technickými chybami. Bohužel to ale vypadá, že právě tyto uspěchané hotfixy mohou za prudké zhoršení stability hry, která se následně během startu první sezóny začala poměrně zásadním způsobem rozsypávat - ve hře kromě jiného vzniklo mnoho “neviditelných stěn” bránících v postupu (tato chyba byla o pár hodin později opravena, ale stihla první večer řadu zklamaných hráčů odradit od hraní). Přesto se ale zdá, že zájem o sezónu je i tak velký - přinejmenším by to naznačovaly fronty na zalogování do hry, které se zdály být ještě delší, než při původním spuštění hry. A nová mechanika “srdcí démonů”, kterými můžete vylepšovat šperky a schopnosti své postavy, je opravdu zábavná (například pro Necromancera je díky ní dostupná možnost “odpalovat” všechny schopnosti související s využitím mrtvých nepřátel automaticky). Vývojáři každopádně na dnešní večer naplánovali “pohotovostní” stream, kde budou na kritiku a obavy hráčů reagovat ve snaze zlepšit svoji čerstvě pošramocenou reputaci.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama