Zpět na článek

Diskuze: CEO Intelu Pat Gelsinger končí ve funkci, odchází do důchodu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Drewo
Drewo
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

make intel great again...😁

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drewo @Drewo ta firma se nepouci, zas to prevezme dals kravatak a necha si do firmy sypat miliardovy dotace :) nezmeni se vubec nic..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 08:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konecne, tak a ted tam dejte nekoho kdo opravdu rozumi tomu co v ty firme chcete delat, ne kravataka ale nejakyho inzenyra co na tom HW opravdu maka a vi co firma potrebuje.. Protoze neni mozny aby tam furt sedel nekdo neschopnej a firma jenom hrabala miliardovy dotace, ktery stejne skoncej v naky cerny dire a uz je nikdo nikdy neuvidi

czchip
czchip
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Takhle ale business nefunguje...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 09:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @czchip no Lisa Su by mohla celkem oponovat, jako bejvalej inzenyr dokazala AMD s 1/100 rozpoctem INtelu dostat tam kde sou dneska.. protoze proste vedela kam penize nasmerovat a kde je naopak zbytecne nehazet z okna ven, tohle kravataci proste nikdy nepochopi v takovy firme a zvlast v molochu jako je Intel kde doslova leva ruka ani nevi co dela prava a penize doslova padaji do bezednych der a kravatakum je to roky a roky uplne u prdele, hlaven ze maji udelany grafy v excelu na jejich meetingy.. ale ze se ve finale 90% projektů zrusi nebo se neustale odkladaji jim je doslova u prdele.. Davat do takovyhle firmy miliardny v dotacich je podle me totalne ujety a ty firme to ve finale vubec nepomuze, Intel potrebuje doslova padnout na hubu jako AMD aby se dokazali z tech sra.. vyhabat a poucit se z tech chyb.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @Stratos co politické a strategické důvody? Intel na hubu padl, ale ne dle vašich představ. To se ale nestane, to by prohrála celá Amerika, stačí se podívat na Evropu, celé know how je v Číně.

kapa
kapa
Level 25 Level 25
3. 12. 2024 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @Lukáš Meistner .... a preto treba nakúpiť akcie Intelu.....

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @Lukáš Meistner pokud teda chce nekdo do Intelu sypat penize tak pod podminkou ze cela firma projde radikalni promenou a vymeni se kompletne cely "zkostnately" vedeni.. jaky ma smysl do firmy rvat dalsi a dalsi penize kdyz za poslednich 10 let se tam proinvetstovaly stovky miliard a nikde neni nic videt? AMD se zlomkem tohoto rozpoctu dokazalo mnohem ale mnohem vic.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @Stratos "Davat do takovyhle firmy miliardny v dotacich". Jsem znamy odpurce dotaci az na vyjimky u nekterych strategickych zalezitosti.

US vlada rozhodla, ze je strategicke riziko byt ve vyrobnich procesech cipu zavisly na externim dodavateli s tovarnami vyhradne na uzemi geopoliticky nejiste oblasti. Jak casto US dela politiku jak slon v porcelanu, v tomhle je chapu a souhlasim s nimi. Vy nikoliv?

A pokud souhlasite, ktera jina firma je nyni alespon teoreticky schopna toto strategicke riziko snizit a vyrobu zajistit na uzemi USA?

Pokud odpovite TSMC, Samsung - mate pravdu. A obe take dostavaji dotace v ramci Chip Act. TSMC ten dotacni balik nema zase o tolik nizsi, nez intel, a pokud vim, tak dotaci dostane na kapacitne mensi fab. Podobne Micron.

AMD je fabless. AMD tudiz nenarokuje dotaci, ktera se vztahuje na budovani fabu s modernim vyrobnim procesem na uzemi USA. Smirte se s tim. Pokud by AMD chtelo stavet fab a podalo nabidku, dotaci by ziskalo a stratos by maval cervenou vlajeckou za hlasiteho potlesku. Mne osobne mrzi, ze AMD se zatim nerozhodlo k fabum vratit, ale nezbyva, nez rozhodnuti AMD respektovat. Nebo...?

Thymallus
Thymallus
Level 42 Level 42
3. 12. 2024 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @Stratos tebe je tady stejne skoda. Posli jim CV, treba se ozvou.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @Thymallus mam jo? :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 10:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Carme @Carme naposled ovsem delal svoji praci nekdy v 2009 a od ty doby k tomu "necuchnul" a delal inzenyra jenom 8 let coz neni teda kdovijak dlouho, evtsinu jeho kariery to byl klasickej "kravatak" svoji aktualni pozici sefa Intelu zacal delat po cca 12 letech co naposled delal praci jako inzenyr :) tedy v CPU byznysu doslova "vecnost" neni divu ze Intel za dobu svy "vlady" defakto potopil jeste vic nez byla firma pri jeho prevzeti..

Carme
Carme
Level 11 Level 11
3. 12. 2024 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Carme @Stratos To si nemyslím, že je problém. Každý CEO si u takto velké technologické firmy projde nižšími managerskými funkcemi. Pochybuji , že by neměl přehled v oboru. Kde určitě selhal, pokud byly pravdivé informace o ztracené 40% slevě, bylo jednání s TSMC. Dále důvěryhodnost plánů Intelu se snižovala. Otázka je nakolik měl dostatek pravomocí k nápravě. Ty problémy se kupily delší dobu a řešit problém ve výrobě (viz Samsung) a zároveň v návrzích produktů asi nebyl žádný med. Podle mě to byl po dlouhé době CEO, který se snažil problémy Intelu řešit. Nic jiného mu teda ani nezbylo. Když hrozil krach AMD, tak jsem se modlil ať se z toho dostane. Teď se modlím za Intel a to nejsem věříci :). Aspoň ať výrobní divize zůstane konkurence schopná u špičkových procesů. Opravdu nechci monopol TSMC. U x64 začinájí být aspoň konkurencí army, ale přesto by bylo lepší mít dva vývojáře x64 architektury.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 43 Level 43
3. 12. 2024 10:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ne kravataka ale nejakyho inzenyra co na tom HW opravdu maka

kdybys nebyl debilem nestal by ses stratosem... nebo by sis alspon overil ze nepises straslivy zvratky - zabralo by ti to asi 15sec na wiki:

Patrick Paul Gelsinger (/ˈɡɛlsɪŋɡər/; born March 5, 1961)[1] is an American business executive and engineer, who was the CEO of Intel from February 2021 to December 2024.[2][3][4]

Based mainly in Silicon Valley since the late 1970s, Gelsinger graduated from Stanford University with a master's degree in engineering in 1985 and was the chief architect of Intel's i486 microprocessor in the 1980s. He was Intel's CTO from 2001 to 2009. He left Intel in 2009 and was the CEO of VMware and president and chief operating officer (COO) at EMC, before returning to Intel as CEO in February 2021.[5][6] In 2024, he stepped down as the CEO and from the board of directors.[4]

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 10:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave naposled ovsem delal svoji praci nekdy v 2009 a od ty doby k tomu "necuchnul" vetsinu jeho kariery poslednich 20-30 let to byl klasickej "kravatak" svoji aktualni pozici sefa Intelu zacal delat po cca 12 letech co naposled delal praci jako sef inzenyr 😌 tedy v CPU byznysu doslova "vecnost" neni divu ze Intel za dobu svy "vlady" defakto potopil jeste vic nez byla firma pri jeho prevzeti.. On byl klasickej procesorovej inzenyr hlavne v 80 letech kdy opravdu sam neco vyvijel, ale po roce 2000 byl hlavne ve vedoucich pozicich kde se uz na vyvoji nepodilel jenom ridil lidi.. Proto neni divu ze tento clovek nemel vubec prehled co se ve firme deje a pod jeho vedenim proste Intel ustrnul jeste vic nez pred jeho prichodem.. si vem co vuci nemu dokazala Lisa Su jenom par roku po tom co zacala dela CEO a to prevzala firmu s dluhama jako krava a doslova pred krachem.. Tento clovek usedl do Intelu v dobe kdy stale mely kralovsky penize na vsechno... A co s tim udelal? to vidime dneska vsichni.. totalni neschopnost.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Stratos "ovsem delal svoji praci nekdy v 2009". Jakoze Lisa od nastupu do AMD denodenne jede u vykresu vyzkum a vyvoj?

Na nejvyssich mistech korporatu prece jedou schopnosti delat strategicka dlouhodoba rozhodnuti, s tim souvisejici ekonomicka - a nenasrat pritom valnou hromadu snizenim ceny akcii. To, ze ma technicke pozadi je velka vyhoda a schopnost rozeznat slepe ulicky, nebo si nenechat veset buliky na nos.

V tom na tom byli s Patem stejne. Ja si porad myslim, ze ta sazka na fab vyjde a za 3-4 roky se bude psat, ze to diky rozhodnuti Gelsingera se intel dostal z krize. Dokonce si umim predstavit, ze to faux pas s TSMC udelal proto, ze si byl jistej, ze nove procesy budou ready daleko driv. No a pak to jel splihle zehlit, kdyz se ukazalo neco, co prehledli i s nim - a snizuje to vyteznost.

Procesy pak prijdou ruku v ruce s vlastnimi a zbrusu novymi navrhy cipu sitymi 18Å na miru (urcite uz je maji rozpracovane, spise pred dokoncenim), dale externi zakazky.. Co uz se asi - pro me bohuzel - nevytahne, budou GPU. Ty ale zdedil, netlacil je kupredu - a Kojurimu udelal papa, coz mi sedi na technicke vzdelani, diky cemuz se nenechal dal oblbovat.

Ja ho uplne negativne nehodnotim, preslapy podle meho delal spise v tom, co mu nebylo vlastni a technice vzdalene. Az na ten odhad stavu a casu nasazeni novyho procesu.

Koneckoncu, nez nasadi novy proces, ztrati i velky podil v OEM - a pak uz to bude cista startovni cara a na ferovku pro vsechny. A to si prejete ze vseho nejvic, ne?

casperrapid
casperrapid
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave Pat toho asi vystudoval, navrhl a dokázal za svůj život málo aby to bylo tomu našemu žebříčkovému premiantovi za dobře a nenazval ho pouhým kravaťákem 😁

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @cztajtrlik Ony i ty GK jsou důležitým strategickým tahem. Dnešní CPU mají často poměrně výkonné integrované grafiky a to je pro NTB trh celkem zásadní. Tím, že Intel vyvíjí vlastní GK, nutí ho držet krok minimálně v kategorii méně výkonných GPU a vyvíjet vlastní ovladače atd.
Samozřejmě, že nemá reálnou šanci konkurovat těm nejvýkonnějším GK současnosti, ale to je poměrně úzký trh. Rozhodující objemy se prodávají v nižším a středním segmentu.
Navíc lidé, kteří si kupují PC v této kategorii, nebývají milovníky té jedné své jediné značky.
Aktuální nástup na trh před vánoci, když Nvidia i AMD přijdou s novinkami na trh až za měsíc, avšak v segmentu, na který míří Intel, ještě výrazně později, může být trefa.

Reklama
Reklama
Reklama