profile-image

cztajtrlik

Odznaky

Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20 268 bodů
Zbývá 4 732 bodů do dalšího levelu
20 000 25 000

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
dnes 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Jo, chytám na ten monitor zálusk 😉. Teď jsem se dočetl, že koncem června pro asijské trhy a na podzim EU/US? Hezky se ty priority otočily. Jestli se dellu někdy něco povedlo na jedničku, jsou to AW monitory. Konektorová výbava se zdá, že bude taky výborná. Podle všeho ty barvy hodí Avatara ještě o level dál, než co mám teď (AW3423DWF). Bude to chtít 6080, aby se pořádně nakrmil. Ale ta vyjde až příští podzim. Jak se dívám dál, bude mít vertikálních 2160, takže i bez DLSS - když to hodíš na polovinu (esport režim 2560x1080), získáš mapování pixelů 1:4, což je ostrý obraz - z křesla paráda. Ta moje současná vertikálka 1440 prostě logicky nutí DLSS (nic proti DLSS) jako jedinou možnou berličku, když nechci ubrat na detailech - protože... No, jednou jsem tu 720 z povinnosti zkusil a stačilo 🤣.

Navíc 39 je úplný strop, co se mi ještě vejde na stůl (na koncích mám studiové monitorky). Jak kdyby mi to dělali na míru. Taky větší prohnutí... no sakra😋. Já teď při hraní sedím v ušáku, taburetka pod nohama, takže to mám asi 105 cm daleko (nad monitorem telku podle chuti, ale vyhrává monitor). 39 ideál, navíc lesklý, ostré fonty bez laborování s měřítkem ve widlích.. Sakra 🙉. A to jsem si říkal, jak současný zůstane, dokud se nevysvítí... Uvidíme testy, ale netváří se, že by v něčem selhal. Jinak CP jsem rozehrál a taky mě to nevzalo, mám z toho výčitky, že začínám bejt divnej - netěším se nijak zvlášť ani na GTAčko, což je prý smrtelný hřích.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
včera 01:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Tip na efektivni vyuzivani multitaskingu pro zvyseni produktivity:

V kine lze napoj umistit do drzaku napoju na leve strane. Nadobu s popcornem vlozime mezi nohy a jemne stiskneme koleny pro zajisteni stability. Levou rukou stridave nabirame popcorn z nadoby a zapijime napojem. Prava ruka muze po celou dobu svirat mobilni telefon a se zapnutym prediktivnim rezimem psat prispevky na 3 webove stranky, jejichz jsme nejaktivnejsim prispevatelem.

Tip pro expertni uroven:

Peclivym dlouhodobym trenovanim lze umele vyvolat ocni vadu (silhani), kde jednim okem lze sledovat dej filmu na platne a druhym prispevky sve i negativni reakce na ne.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
včera 00:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant jednak smekam pred Tvoji puvodni reakci. Druhak pan redaktor jasne psal neco o kecich v diskuzich. ☝️. Mozna udelej ctrl c ctrl v do emailu a bude to jiz k veci a hodno odpovedi 🤣

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
včera 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Ja myslim, ze az prijde neuralink ve verzi X.com - bude to takovy trn zajizdejici do protikusu s otvorem, ktery bude primo napojeny na hypofyzu... Lidem to bude uplne jedno. Zasednou do kresla, do leve ruky zavedou kanylu s umelou vyzivou / smesi cukru a mletych cvrcku, do hlavy trn a budou si modelovat, jakym zpusobem dnes vojedou tu svoji damu v cervenem. 😉

Skupina bazici po realnem kontaktu a zive komunikaci (kam se budu radit i ja) bude jen takova irelevantni hrstka proti vetsine. Hlasita, ale ignorovana...

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
včera 00:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant coze? LV426 nestoji frontu na novy ALIENware? Jakozto majitel 34" klasiky jdu hned sosat informace sakra. Diik za upozorneni i kdyz to nebylo mne! 😊

Pribehovky, kde jako u TLOU 2 sedim s hubou otevrenou u titulku a myslenky se rovnaji tu chybi. I treba Bioshock se svym zvratem (Would you kindly?) a stylizaci secese a Tima Burtona bylo neco noveho, jineho, unikatniho a pritom skvele fungujiciho..

Avatar je agitacni bohapusta hovadina. Hra se toho drzi. Ja na tom miluji cely to prostredi, jak vyvinuli faunu a floru - nic vic. Ale ze jde sakra o hodne - kdyz vezmete prostredi jako hlavni postavu... Staci poladit kontrast a HDR a na max nastaveni (OLED ultrawide!!!) to je neco neskutecneho. Prvni splhani nahoru k prvnimu letu... Nocni dzungle.. Prulet kamennymi branami nebo stremhlav dolu. Po tisici a prvni jsem si zajuchal "here we go!". Nekecam. Samotnyho me to prekvapilo. Tam je tolik respektu a obdivu k tomu lore.. I rozsireni toho sveta o novou faunu a floru perfektne zapada...

Pro me je to dodnes neprekonany (a sakra prekvapivy) kral vizualu a atmosfery prostredi. Jen to chce fakt vymaxovat. A repetitivnost mi prisla daleko mene ubijejici nez v Horizonu, ktery jsem proste nedokazal dat do konce. Je pravda, ze ubisoft open worldy jsem hral celkem 3, Far Cry ani jedno.. Takze nemam vypestovanou tu nenavist a alergii - asi dost podstatnan"vyhoda". Fakt jsou tam dechberouci scenerie a perfektni hudebni doprovod i ozvuceni. Neskutecne - a i kdyby jste to brali jen jako tech demo, po prvnim letu ci prvni misi v nocni dzungli date za pravdu. Je to narez a nikdo to necekal min, nez ja.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 6. 2026 16:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vasho22 Analog ke Stratossimovu test labu je zde. Ale asi uz to bude odkaz jen pro starsi z nas...

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 6. 2026 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy ..tohle jsem za posledni roky psal snad na vsech serverech. Vzdy se vsude zmini geekbench jako by to byl jediny relevantni benchmark, svaty gral a je vymalovano. Pritom je proflakle, ze Applu (proti kteremu nic nemam a M procesor- se proste povedly) to sedi jak zadel na nocnik. V klidu si pockam na kompletni testy a v pripade problemu s launch ovladaci klidne dalsi pulrok na odladenou verzi. Jsem proste zvedavy.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 5. 2026 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant "Bohužel občas se stane, že i Belka je tady jednooký mezi slepými králem. 😂"

Jen blbni! 😊

Nakonec se ty dva styly psani zkrizi a budou mit deti. Takovej PCT verze red.0 . To teprv bude ficak!!

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 5. 2026 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner jako ano, u drtive vetsiny predmetu zalezi na cloveku, jakym zpusobem je pouzije. Jen zrovna tady u toho mi nejak chybi bohuliby motiv vzniku. Napada Te nejaky? To zarizeni je prece od prvniho navrhu urcene ke spatnym vecem, nebo..? 😊

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 5. 2026 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, precetl jsem to, spis kvuli zajimavostem okolo (drevene izolovany satelit - wow). A taky si asi zase pustim tu prcu Iron Sky.

Pokud fondy skutecne investuji vicemene automaticky do Nasdaq Top 100 - tak potes koste. Zda se, ze je to dalsi duvod k tomu zacit investovat naprimo a nadavat a lizat rany jen sam sobe. Pokud ja osobne nekomu sverim sve penize, tak asi cekam sofistikovanejsi algoritmus nez funkci IF "SpaceX" on Nasdaq-100, THEN invest x % share of portfolio. Ten hlavni duvod je samozrejme dnes jiz naprosta jednoduchost investovani (coz je dvousecne ostri, uznavam).

Muska v tomto z niceho nevinim, kretenismus treba hledat jinde. Jeho cil je vicemene jasny - ma to namichane proto, aby ufinancoval i projekty, ktere maji velmi dlouhou dobu navratnosti. Pokud vubec nejakou - nebo tak dlouhou, ze je za hranici akceptace ze strany klasickych investoru, cucicich maximalne na nekolikalety az desetilety horizont. Zkousi to tedy takto a chapu ho. Nechapu to automatizovane investovani nastinene vyse.

Jinak koukam... Casto si tu odplivneme, ze v budoucnu bude clanky psat AI. Ale z komentaru je zrejme, ze jdeme te dobe naproti, kdyz esej podrobime AI analyze, kterou pak prdneme do diskuzi. Takze budoucnost zrejme budou AI clanky podrobene drtive AI kritice, od AI zalozenych uctu pro AI ctenare. Ale prokliky budou, to zas joo 😊

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2026 23:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chulygun mam dvojku a delam pro US jaderny prumysl, tedy nejen MS. Jsem zvedav, co dostanu za nahradu. Vec, ktere softwarove blbne klavesnice i po x updatech firmwaru me fascinuje primo vedecky. Nikdy predtim a nikde ted jsem na to nenarazil 🙂

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2026 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 Tak to klobúk dole! Velky respekt k tomu, co delate s takovou mirou zdrave obsese. 🫡

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 5. 2026 00:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik Je to tak. Tam je problem, ze jeho revelations zacne fact-checkovat vice lidi najednou. On pak odpovi na tri ci ctyri reakce a diskuze nasobne roste.

Spousta reagujicich je vedena svedomim a dobrym umyslem, nechce tu nechat viset lzi a zavadeni bez dodatecneho komentare. Coz je spravne, aby nahodni kolemjdouci smerujici pro radu nevideli jen ten jeden "nazor".

Teoreticky by to slo vyresit snad jen tim, ze bychom si tu na nej brali sluzby po tydnech 😁. "Tento tyden nereaguje nikdo krome uzivatele xyz, ktery mu da jedno minus". A ostatni spolknou to svinstvo a reagovat / hodnotit nebudou. Ale to je totalni sci-fi 😉

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 5. 2026 00:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RIZECEK Ono jde i o datum vydani jedne kazde hry a urovne podpory dlss, ktera je enginem hry podporovana. Dlouho jsme zili v obdobi, kde se to dodelavalo dodatecne a nebylo to soucasti primarniho vyvoje. Treba TLOU I na pc - zoufale odrazy a zrneni kolem hlav/postav. DLSS jsem zakazal, dal superscaling na 120 % a vse je radove lepsi. Vic jsem nechtel, nerad mam GPU na 100 %, ale urcite by to slo jeste lepe.

Naopak u novejsich her, kde uz je to standardni soucast vyvoje, je ta implementace na zcela jine urovni. Jo, dlss 4.5 na quality zere vic vykonu nez predchozi verze, ale objektivne i slepe testy ukazaly vyssi kvalitu nez nativ. Stale to ale zere mene vykonu nez nativ a performance 4.5 v novych hrach clovek casto musi doslova pitvat screen po screenu, aby rozdily proti nativu nasel. Coz neni typicky priklad uziti, kdyz zapnete hru a jste pohlcen pribehem ci akci v MP... Hodi se to tak na prokliky v clancich.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 5. 2026 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 Ted jste to trefil presne. A mimochodem to bude duvod, proc tyto velke ceske weby postupne zajdou na ubyte. Je to zacarovany kruh. Z puvodnich redakci, pretekajicich penezi v ramci migrace z casopisu na web - po skonceni boomu neni na vybaveni, na full time redaktory atd. A s nastupem AI lide prijdou na to, ze je vyhledavaci enginy navedou na odborne clanky, ty kvalitne prelozi a dozvi se, jaky produkt skutecne je.

Vsiml jsem si jen nedavno (yt videa o technice primarne vyhledavam v anglictine)... Youtube mi na cesky psany dotaz rovnou vyhodilo videa v jine reci a po kliknuti se video spustilo s nastavenymi ceskymi titulky. Ano, ten youtube "simultanni" preklad je tristni, ale to je jen zacatek. Az lide hromadne zjisti, ze staci zadat prompt, napr. "vyhledej a preloz recenze produktu xyz z alespon 3 webu, ktere jsou vysoce hodnocene pro vysokou uroven odbornosti v dane tematice; dopln odkazy na automaticky prelozene stranky do cestiny" (jen blabolim pred pulnoci)... Kruh se uzavre.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 5. 2026 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 Naprosto Vas chapu. Toto je obrovsky problem devalvace (nebo rezignace) odbornosti u recenzi na malych trzich. Nejsou na to penize. A bezni lide to stale vnimaji jako odborne clanky. Libi se mi, jak to Vas jmenovec Pan Samak odmitl delat a vyrazil s HWcooling.net na svetovou scenu diky peclive budovanemu renome.

Druhym duvodem je agresivni expanze Grunexu na ceskem trhu. Maji 2 drive nejvetsi pc weby (aktualni stav neznam a neresim), par hernich a digimanii. Vyuzivaji to k synergii prokliku a odmen za PR clanky prevlecene za recenze. Je to stale primarne marketingova a reklamni agentura, do ktere nedavno vstoupil Kretinsky. Tecka. Az se divim, ze Vaclav Vlcek jeste drzi a shlizi na to.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 5. 2026 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Tady vyjimecne nesouhlasim. Plugin dolby atmos udela gaming sluchatka prakticky ze vseho. A ten mikrofon? Zatim jsem z ukazek usoudil, ze nejaka smerova tycka za petikliste pripevnena klipsnou k desce stolu (aby neprekazela) udela minimalne stejnou sluzbu jako u tech setu za desitku.

Navic "audiofilni" vyrobci uz davno delaji sety s mikrofony.

Kazdopadne kvalitni klasicka sluchatka v teto cenove hladine s dolby atmos udelaji sluzbu ve hrach stejnou/lepsi nez ty herni bozi headsety. A clovek je vezme a pokracuje v radove vyssi kvalite k hudbe, filmu... Bez kompromisu. Jsou to jabka a hrusky bez sizeni v jednom, zatimco tato a jina recenzovana me (ne)primo motivuji koupit si oboji.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 5. 2026 21:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant to bude teprve clickbaitovy dreamteam. Staci jmeno v podpisu a bude to mit vic komentaru nez headliner na novinkach 🤣

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 5. 2026 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Ale, jaro je svina, jsem vic venku. A navic mam takovou tu vlnu vesmes bez diskuzi - vyjma opravdu zajimavych temat. Tech je poskrovnu. Prolitnu diskuze, ale zapojuji se zridka. Mene mych romanu, vic pohody vsem 😉

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 5. 2026 21:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 Nevychazi, ale lidska psychika otupi, pokud jsou stimuly stale stejne intenzity. Zaplava 8 az 10 / 10 recenzi casem zpusobi apatii + letargii a v Grunexu to vi stoprocentne (grunex je vydavatel marketingovych prezentaci prevlecenych za recenze napric cca 6 koupenymi weby).Tak to prijde alespon do textoveho hodnoceni ("kdybych mohl, dal bych tomu ..."). Spis bych prijimal sazky na kdy se to stane, nez jestli vubec se to stane 😉.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 5. 2026 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Bud rad, ze to nema zcela objektivnich 12 z 10! 😁

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 5. 2026 06:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koho napadlo, ze BOM je ucet za materialy? Je to v prekladu kusovnik, tedy vycet komponent, ze kterych se jakykoliv produkt sklada. 😀

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 4. 2026 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby to třeba někoho zajímalo i pro práci - kolečko není výkyvné. Pro mne věc, kterou jsem v práci jednou zkusil a už nikdy jinak - totální závislost a must-have.

I když sám potřebuji myš ve velké dlani cítit a nízká hmotnost není moje priorita ani omylem, rozumím, že pro některé ano. I když při poměru hmotnosti paže a setrvačných sil moc nerozumím rozdílu 68 vs třeba 150 gramů. Ta perforace je každopádně z hlediska dlouhodobé údržby buď pro lidi s obsedantně kompulzivní poruchou, nebo pro ty, co se jí u sebe snaží vyvolat.

Dva lidé v mém okolí si ji s nadšením pořídili (jeden předchozí generaci, druhý nějakou napodobeninu tuším od c-techu se stejným typem perforace). Oba jí s počátečním nadšením 2x vyčistili za pomoci uchošťourů (prý na hodinku jednou za pár měsíců - to nic není!). Jeden dokonce vatičku namočenou v isopropylalkoholu nabodl na párátko, aby se dostal do všech koutů. Pak je to samozřejmě přestalo bavit a nechali to svému osudu. Když jsem to po čase viděl - je to vesmír sám pro sebe. Doslova. Věřím, že to má mnoho miliard obyvatel v mnoha koutech těchto hexových galaxií. Majitel napodobeniny se dost zhrozil, když jsem mu to s bleskem vyfotil. Ta směs mastnoty, zbytků kůže a soli z potu byla prostě nádherná. Jestli to v záplavě mých situačních fotek najdu, hodím odkaz.

K myši mám vztah, že je to nástroj, musí padnout do ruky vč. bočních tlačítek, dále nemám řešit nic kromě letmé údržby semo tamo a vydržet to má několik let - kde pochopím, že se to časem pod mojí tlapou rozpadne. A samozřejmě výkyvné tlačítko, to je pro mne jak pro jiné velký enter 😁. Tohle bych udržovat nedokázal a představa, co mi hnízdí pod dlaní, kterou si pak promnu unavený oči - ani náhodou.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2026 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Chápu i tento pohled na véc. Také jsem nepodceňoval, ale poslední rok se mi zdá, že hlavně nechci přeceňovat. Je to kobyla, co kope... Ale má kratší kopyta, než se o ní píše.

Je ale v pohodě, že nemáme stejný názor. V přetlaku informační doby stejně každý skončime v podstatě u subjektivního vyhodnocení. Neboť objektivita nějakého jádra (myslím té pravé podstaty) se dnes prakticky už najít nedá. I přes celou řadu objektivních informací. Možná nešla najít nikdy, jen informací bylo méně a člověk měl alespoň pocit, že se toho (objektivního) jádra pudla nakonec dobral. Dál už svůj názor cpát nebudu, slibuji.

Reklama
Reklama