Zpět na článek

Diskuze: CES 2006: Ageia předvedla PhysX v akci

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podle me to pouze prinese zamtek do prodeje her... predstava ze budu nakupovat hry s podporou ppu a bez podpory se mi moc nelibi... a taky pujde o marketingovy tah kdy stejne jako graficke karty budou vychazet fyzicke karty tzn. vice penez do penezek korporaci...
- Pisik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"PPU je ta správná cesta k ještě realističtějším hrám"

Tak nevim, jestli po těch "realistických hrách" vůbec někdo touží. Já vždycky myslel, že hry sou zábava, ne trénink na reálnej život...

- wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono právě že ty hry díky té fyzice budou zábavnější. Vemte si normální místnost třeba v Quake 4. Normálně jí proběhnete, pokosíte pár nepřátel a jdete dál. Nic vás nenutí zůstat, protože v té místnosti se nic kromě chození nedá dělat. Jenomže z pořádnou fyzikou se budu bavit třeba chvíli v té místnosti tím, že jí kompletně zdevastuji. Bude to zábava, rozhodně větší než procházet kulisama, který se nedají rozbít.
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ono to ale bohužel takhle moc nebude.
Fyzikální simuůace není o to narvat někam nějakou kartu a pak už to uděla realistivkou fyziku "samo". Nic se neudělá samo.
Tohle je dobrý na simulaci fludních nebo velkýho počtu "nedůležitých" rigidních těles, ale "realistickou" simulaci tak komplexního objektu jakým je místmost, to nezvládne.
Ono to už totiž je o tom, že budou muset být grafici (a nově taky "fyzikáři"), kteří budou pro všechny objekty definovat materiály a jejich vlastnosti, vnitřní struktury atd. (vše, co dneska není potřeba)
Myslíš, že to dokážeš zaplatit?
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To asi nebude tak velky problem. To se stejne bude muset delat pro grafiku, aby mohly byt pouzity spravne shadery. Ono se to vlastne uz tak deje. Viz. Unreal Engine 3.
- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xR->: To právě bude ten největší problém - hlavně ta "vnitřní struktura objektů".
Vem si to např. tak, jak je dneska udělanej model auta - ja to vlastně papírová obálka s danýma stavama deformace, mezi kterýma se plynule interpoluje. Není to správný ani fyzikálně přesný, ale v podstatě to "vypadá dobře".
Pokud bys chtěl věrně simulovat deformace aut pomocí PPU, už ti nestačí jen polygonová obálka - najednou už musíš mít modelovanej a definovaj i rám, výztuhy, těžké vnitřní objemné předměty (motor, převodovka ...) - to vše samozřejmě podle dokumentace, kterou ti žádnej výrobce aut nedá.
A to je jenom jedno hloupý auto! Čas na jeho tvorbu, s podmínkou aby se chovalo realisticky, se prodlouží nejmíň 3x - a taky bude 3x dražší.
Nebo si to taky můžeš zjednodušit (zlevnit) a nacpat do PPU nepřesný data. Ale můžeš potom čekat přesný a věrný výsledky? Nakonec to bude stejná ochcávačka jako dneska - jan jak sem psal - fludní a "nedůležitý" rigidní tělesa (jako např. ty různý bedny, sudy a takový ptákoviny) se budo o něco líp pohybovat. Ale realitu nečekejte, to radší vyběhněte do lesa.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @[CZ]Hunter: osobne som z toho "fyzikalneho" akceleratotu sklamany, pretoze sluzi iba na naozaj mizerne zvysenie rychlosti. od jednouceloveho zariadenia cakam viac.
aspon ako-tak fyzika chyba v realisticky zameranych hrach nesmierne. strelim s rpg do dveri a jediny nasledok je cierny flak. netreba dalsi komentar. pri zabehnuti fyziky sa dostavaju hry na uplne novy level pretoze sa nesmierne rozsiruju moznosti plnenia uloh. uz by ste nemuseli ist striktne cestickou ktoru vam nasktriptuje autor..
dokonala simulacia ako pisal chlapik nadomnou nieje potrebna a ani technicky mozna
- Jozko Mrkvicka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Hmm, zkus přemýšlet: zničíš 1 místnost -> zábava, zničíš 2. místnost -> zábava, dejme tomu takhle zničíš ještě několik místností, ale myslíš, že tě to bude bavit celou hru. Pak třeba dostaneš nějakýho bosse a budeš si pomocí raketometu házet s jeho tělem atp, ale jak dlouho tě tohle bude bavit? Chvilku, pak to bude nudný. Ale za PhysX dš nehorázný prachy, který, podle mě, za tu "zábavu" moc nestojí...
- wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je lepší tam tu fyziku mít, než nemít. Takový jako ty byli při uvedení 3d akcelerátorů taky. Ptali se - "a k čemu to jako bude?" a říkali přesně co ty. A kde jsou 3d akcelerátory teď? Však uvidíš ty hnidopichu...
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindy: A ony vubec nenastupují dualcore COu, že? A že by hry neměly fyziku, to se rozhodně říct nedá. Ale jestli ti nevadí dát cca 6tisíc za to, že "je lepší tam tu fyziku mít, než nemít", tak prosím.
- wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @wector: nechápu tvoje spojení fyzika-dualcore-Ageia .. Nemůžeš odsoudit něco, co ještě neni na trhu, ani nevíš, jaký to bude mít vývoj a budoucnost. Buď bude fyziku počítat CPU, GPU nebo PPU, to se teprve uvidí. Každopádně dualcore se dá využít líp než na počítání fyziky - takový výpočet AI na jedno jádro a zbytek na druhé (samozřejmě hra musí sama určovat poměr mezi jádry). Integrace fyziky do shaderů GPU (alias v současné době připravovaná nová verze Havoc enginu) je taky cesta, otázkou je, jak se to projeví na celkovém výkonu grafiky (zase ušetříš Xk za PPU), samostatné PPU je zajímavá záležitost a na to, že je to první verze už celkem vystrkuje růžky, uvidíme, jak dopadne v reálných aplikacích (hrách).
- xBl4d3x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 01:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xBl4d3x: V reálných hrách dopadne podle toho, jak to dokáže využít engine hry. A dokážu si představit, jak rentabilní asi bude psát něco extra pro PPU, když je tu možnost to obejít přes dualcore, kde se dají určit poměry ve využívání a bude ( ne že by to bylo tak jednoduchý, ale asi jednodušší než než programovat pro PPU... ). Navíc z hlediska kompatibility je programování pro dualcore daleko výhodnější - dnes se pomalu rozšiřují, ale co tak za rok až dva? To už bude normální praxe, kdežto PPU bude stále něco, co si budeš muset extra zaplatit...
- wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @wector: btw. taky jsem četl, že buď Ati nebo nVidia se chystají ten čip integrovat na grafiku (jedno řešení, druhé je použití upravených shaderů), takže s kompatibilitou to zas tak hrozné nebude...
- xBl4d3x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @wector: PPU může být za pár let stejně "obyčejné" jako dneska třeba 3D akcelerátor nebo zvukovka. Když už se hry píšou pro shadery jednotlivých GPU, tak psát kód pro PPU už nebude takový problém (je v zájmu Ageii, aby to bylo jednoduché). Akorát ve hrách přibyde položka Physics (už teď je třeba ve FEARu), kde high level bude pro dualcore procesory a třeba extreme půjde pouze s PPU... Když jsou lidi shopný vyhodit 16k za grafiku, 8k za zvukovku, tak proč by nevyhodili 6k za PPU, když nebudou muset kupovat dualcore za 20k ...
- xBl4d3x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xBl4d3x: běžný možná, ale budeš to muset kupovat, prosstě další kus HW za x tisíc, kterej tam pro chod PC nemusí nutně být, kdežto CPU tam musíš mít vždycky a singlecore jsou pomalu minulostí...
- wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @wector: ehm ... asi jsi nepochopil, že to neni určený pro kancelářské PC, ale herní, kde si uživatelé klidně připlatí, aby jim jejich hry běhaly rychle. V PC nutně nemusí být ani 3D akcelerátor, ani dualcore procesor, ani HDD (alias použití OS na bázi unixu přes síť), ani zvukovka... Single core jsou minulostí? Schválně někde na fóru založ anketu typu "co máte za procesor" ... 90 procent lidí (tady bych těch 10 procent viděl reálných, když se tu pohybují lidi, co aspoň něco o PC ví, v okolním světě to bude tak 98 procent ve prospěch singlecore) bude mít singlecore a to ještě žádný high end... Žiješ trochu v jiném světě :-) Multicore je pouze logický krok, jak zvýšit výkon bez nutnosti dál zvyšovat frekvence->spotřebu->ztrátové teplo a přitom nemuset měnit fungující architekturu procesoru...
- xBl4d3x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xBl4d3x: Proč si tu cucáš z prstu? Singlecore jsou minulostí z pohledu nástupu dualcore, už sem to napsal, za rok až dva to bude běžný typ, dualcore bude stát to, co teď singlecore. A že si za herní PC lidi připlatí? Uvědom si, že hrát chtějí i lidé, kteří nemají na PC 50k ročně a nějakých 6k za PPU jim akorát sníží rozpočet na ostatní HW... Integrace někam by byla slušná, ALE - nutnost další paměti, licence Ageii, to nám VGA pěkně prodraží...
- wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 1. 2006 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @wector: teď nevim, kdo cucá z prstu... Asi jsi jasnovidec, když tak přesně víš, co v budoucnu bude :-) Jinak za rok dva nebude současná verze akcelerátorů ani procesorů, takže nemůžeš ani tušit, jak to bude (fajn,máš tu nic neříkající roadmap,ale jak to nakonec dopadne nevíš) :-) Jinak k těm 50k ročně apod...běžný hráč si nekupuje ani karty za 16k, ani zvukovky za 8k, ani CPU za 20k, nebude kupovat ani fyz. akcelerátor za Xk, zůstane pěkně v mainstreamu a ani ho nikdo nenutí si ty akcelerátory kupovat. Když se spokojí s měně detaily ve hrách, nemá důvod do toho ty peníze vrazit. Další paměť na grafice (pokud nebude sdílena) zvýčí cenu minimálně, protože pochybuji, že by někdo dával na low end kartu PPU, která by celkovou cenu znásobila. Dualcore je přechodné řešení, ale na výpočty v takovém rázu, jako nezávislý akcelerátor, bude pořád výrazně pomalejší (btw. lepší je jedno jádro věnovat na výpočet AI, než fyziky), leda že další jádro zvyšovalo výkon ne lineárně, ale exponenciálně...potom by o tom mělo smysl mluvit tak s 8jádrovym CPU :-) Končim s dohadama, stejně si budeš mlít svou nepodloženou vizi a bránit se nové alternativě, tak nemá smysl diskutovat :-) Hehe,stejně Ageiu časem spolkne ATI nebo nVidia :-D
- xBl4d3x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná se za pár let stane PPU tak normální záležitostí jako dnes zvukové karty a výrobci je začnou integrovat na základní desky. Tak by si na své přišli i lidé, co na to nemají a chtěli by si zahrát i ty hry, kde se můžou dosytosti vyhrát.
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vykon toho PPU je smesny. Kdyz si za usetrene koupim dualcore, tak dostanu kolik fps? 12-15 a to uz je jen 2x pomalejsi! Pritom vicejaderne procesory sou mnohem flexibilnejsi a urcite budou podporovany ze strany softwaru a ne jako tahle sranda, na kterej pude tak akorat to demo, co k tomu pribalej...

- Mareš Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 1. 2006 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To je jenom jedno demo a jeste jen s velmi jednoduchymi objekty (pevna telesa). Kdyby to demo bylo narocnejsi, tak vykon PPU vynikne mnohem vice. Ten je totiz zhruba 100nasobny oproti soucasnym CPU. Navic, dualcore bude potreba pro uplne jine veci (krmeni GPU).
- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Kdyby bylo demo narocnejsi, tak je slideshow i na tom PPU... a jinak druhy jadro v dualcoru je v dnesni dobe vyuzity jen minimalne, tak nevidim duvod, proc by nemohlo bejt pouzivano k fyzickym vypoctum...
- Mareš Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mareš Petr: No, i kdyz to urcite neda vzit presne, tak jednojadrove cpu udelalo 6fps, a PPU 30. Druhe jadro prida (at nezeru) 10fps, tak jsme porad na priblizne polovine toho, co zvladne PPU. Myslim ze tady DC moc nepomuze...
- Jan Machacek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jan Machacek: Zapominas na jednu vec - to demo si delala Ageia, takze ty nevis jak dobre ci spise spatne ho naprogramovali. Ono to taky mohlo jit podstatne rychleji i na normalnim CPU s nejakyma optimalizacema, ale temi se nemohli ani nesmeli zabyvat. Ucelem bylo ukazat rozdil mezi CPU a PPU a ten mel byt co nejvetsi a ne nejmensi. Cili posuzovat vykon PPU budes moct, az se vyda nejaka hra od renomovaneho vyvojare s podporou PPU. Idealne her vic. Do te doby se nema cenu dohadovat nad vykonem na zaklade jednoho reklamniho dema.
- vlask

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2006 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @vlask: problém je ten, že když budou chtít ukázat výkon toho PPU naplno, musí tomu asistovat hodně výkonná grafika, aby stíhala to množstí objektů nějak slušně renderovat. Teď je otázka, jestli PPU bude brzdit GPU nebo naopak... To demo bylo podle mě naprogramové tak jak říkáš - klidně mohlo být naprogravané plně pro PPU, které má procesor plně optimalizovaný pro daný problém (fyzika), takže procesory, které na to optimalizované nejsou hold musí být pomalejší... Stejné jako např. kódování videa - CPU v PC si na tom láme zuby a přitom specializovaný procesor pouze na to zvládá bez problémů realtime konverzi...
- xBl4d3x

Reklama
Reklama