chytra-zarizeni-jsou-hlavnim-cilem-kyberutoku-tvrdi-kaspersky-lab
Novinka Chytrá zařízení jsou „hlavním cílem“ kyberútoků, tvrdí Kaspersky Lab

Chytrá zařízení jsou „hlavním cílem“ kyberútoků, tvrdí Kaspersky Lab

Martina Lipertová

Martina Lipertová

Zaměstnanci Kaspersky Lab varují, že kyberzločinci se stále více zaměřují na inteligentní zařízení, počínaje zámky dveří a bezpečnostními kamerami, přes nástěnné hodiny až po například chytré lednice nebo mikrovlnné trouby.

Reklama

Z grafu níže je patrné, že v roce 2018 společnost Kaspersky Lab nashromáždila už 121 588 vzorků malwaru. A to ještě nejsme na konci roku. V roce 2017 to přitom bylo 32 614 vzorků malwaru a rok předtím 3219 vzorků. Údaje z předchozích let nejsou dostupné, protože Kaspersky Lab tato data sbírá teprve krátce.

Chytrá zařízení jsou „hlavním cílem“ kyberútoků, tvrdí Kaspersky Lab
i Zdroj: PCTuning.cz

„Chytrá zařízení jsou na vzestupu… přesto pro výrobce stále není prioritou zabezpečení: neexistují připomenutí, abychom si během úvodního nastavení změnili výchozí heslo, nebo snad oznámení o vydání nového firmwaru. Samotný proces navíc může být pro běžného uživatele příliš obtížný“ napsal Mikhail Kuzin z Kaspersky Lab minulý týden na blogu. „Vzhledem k tomu jsou zařízení IoT (internetu věcí) primárním cílem kyberzločinců. Tato zařízení se infikují lépe než počítače, přičemž často hrají důležitou roli v infrastruktuře domácnosti: některá se starají o internetovou komunikaci, jiná natáčejí videozáznamy, další ovládají domácí zařízení jako například klimatizaci“ ještě dodal. 

Asi není třeba zdůrazňovat, že všechna tato zařízení se dají využít k ukradení osobních dat nebo například k těžení kryptoměn. Pokud tedy máme možnost, kterak kyberzločincům znepříjemnit situaci, vždycky byste ji měli využít. Děláte to pro svoje dobro.

Společnost radí, abyste zařízení pravidelně restartovali, pravidelně kontrolovali a instalovali nový firmware. Také byste měli používat složitější hesla, než je například 1234 a podobně.

Zdroj: 1, 2

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama