Zpět na článek

Diskuze: Člověk versus počítač: Kdo drží tlačítko?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předně děkuji za přednášku Michaela Dickinsona - podnětná, optimálně humorem odlehčovaná, nálož informací a postřehů.

Když jsem to tak četl, vzpomněl jsem si, obvzláště u první poloviny článku, na mého milovaného S. Lema (Lymphaterův vzorec).

Inteligence a racionalita jsou nebezpečné, jsou to vlastnosti, kterým je vlastní přísloví "účel světí prostředky" (2001: Vesmírná odyssea) - strach části výzkumníků o němž je tu řeč, je zcela oprávněný a pochopitelný. Ač si možná, Rybko, říkáš, že vychází z technologického optimismu, je dost dobře možné, že dojde k mimoděčnému objevu typu penicilín - proto si myslím, že obavy ani z tohoto pohledu nejsou přehnané.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute A minule jsem to nakousnul a teď jsem si vzal do úst S. Lema - rozvedu to, když už jsem v této fázi (nutící mě k úvahám) tedy:

Kdo drží tlačítko?

Myslím, že lidstvo od počátku žije víceméně v iluzi, že drží tlačítko. Troufám si tvrdit, že z významné části máme na vývoj a šíření technologií jen velmi omezený vliv. Technologie ve své "subtilní podstatě" je komplexní systém, který označujeme jako "příroda". Už od úsvitu lidstva s tím bojujeme, snaží se to vymezit nejedno náboženství - tu subtilní podstatu technologie, její provázanost s přírodními procesy a víceméně nezávislost na člověku dost dobře demonstruje oheň...

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 23:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A je tohle to vubec nejaka umela inteligence? Protoze AI si predstavuju tak, ze tomu poskytnu nejake zakladni prikazy a ono to samo bude z techto prikazu odvijet dalsi, teda treba to auto je rizene pomoci navadeni indukcnim kabelem prvnich 1000km, potom uz samo zjisti (nauci se), jak ma spravne jezdit a muze vyjet i na treti tridky, kde zadnej indukcni kabel nevede. Tohle je AI a ne neco co pouze vykonava predem dane prikazy.
---
No a clovek uz umi skutecnou AI ale jenom diverzifikovanou na nejaky konkretni specialni ucel, to jest v tom konkretnim jednom ucelu uz muze predstihnout cloveka, treba pocitac hrajici sachy. Jenomze clovek musi krome sachu jeste take spoustu dalsich veci a zadna obecna AI neexistuje. Takze v poho, rok 2040 jako prelomovy v dovednostech AI - kez by, spis bych to videl na 2140 a jelikoz v roce 2040 nebude vynalezena AI, ktera by dokazal vynalezt prodlouzeni zivota cloveka, tak jestli to vynaleze v roce 2140, je mi to jedno, stejne uz budu pod drnem.

Aminux
Aminux
Level 1 Level 1
26. 9. 2015 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak je na tom umělá inteligence, si může každý vyzkoušet na adrese Google translatoru. Co z toho občas leze za perly, je někdy k pousmání.
Představoval bych si, že AI dokáže sama pochopit kontext a vybrat správný překlad dané věty, slova.
Už jen na tomto příkladu je, myslím, dobře vidět, že AI se ještě dlouho bát nemusíme.

bedynka
bedynka
Level 1 Level 1
26. 9. 2015 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aminux Souhlas. Ale překlad je disciplína, kde mají do dělat i profíci. Od AI by mi stačilo třeba korektní OCR, správné pochopení úloh typu "vyber ve fotce oblohu, obličeje", nebo třeba jen konverze e-knihy tak, aby se správně zobrazila v mojí čtečce - prostě ty věci, co člověk dělá pořád kolem dokola a zaberou spoustu času. A jestli někdo staví robota, ať vymyslí takového, co dovede pořádně a kompletně uklidit domácnost. Na řízení auta ho nepotřebuju - to zvládám sám.

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
28. 9. 2015 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

---------------- ---------------- ----------------
Optimista je vlastne iba realista s deficitom informacii.

Dnesne samojazdiace auta/prototypy su tak blbe/sproste/obmedzene, ze dokazu jazdit iba na trase, ktoru maju vopred v databaze. PO INEJ TRASE JAZDIT NEDOKAZU ! Aj u Googla je to zatial stvrt jedneho mesta !~~~~!~~~~!

Okrem toho sa nedokazu popasovat s trilionom situacii, ktore sa v realnej premavke vyskytuju: hmla, dazd, pokazeny semafor, prekazka/praca na ceste a prenosne dopreavne znacenie, dopravny policajt a dalsie.

V neposlednom rade jazdenie takychto aut v SR (a asi ani v ČR) NIE JE V SUCASNOSTI mozne ani kedy rovne hned tarez existovali, pretoze na to NEEXISTUJU ZAKONY/LEGISLATIVA.

Netreba si mylit autopilta v liedatle a autopilotom v aute. Autopilot v lietadle je vlastne program, ktory ma udrzialavt iste parametre letu, akysi tampomatv aute. Len pri tempomate sa udrzuje jediny parameter: rychlost no a pri autopilote lietadla je tych parametrov mozno viac. ALE autopilot lietadla sa nemusi pasovat s premavkou na pozemnykch komunikaciach.

NEMYLNE SI AUTOPILOTA v lietadle a AI, lebo autopilot v lietadle je v podstate iba komplikovanbejsi tempomat alebo cuvaci senzor.

No a auta co vedia zaparkovat same (vytacat volant v okruhu 4 metre jak dovoluju senzory) existuju uz roky, to nie je nic nove.
---------------- ---------------- ----------------

Reklama
Reklama