Zpět na článek

Diskuze: Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim, hru jsem vcera nainstaloval na notas Acer 5930G s VGA NV 9600M GT 512MB a hra mi nezobrazuje vsechny textury pouze jen takove modre svetlo....nevite cim by to mohlo byt ? Ovladace pouzivam origa nVidia pro notebooky 179.48 a PhysX mam taky nejnovejsi verzi...s osatnima hrama problem nemam...
- Pavel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mne to blbne po zapnuti DIRECTX 10 - cervene asi-)8bit flaky na miestach kde je nieco teplejsie.
4870 1gb, Windows 7, 9.1

Fyziku stiha pocitat CPU /core i7@3800/ rovanako ako v Mirrors Edge, Unreal 3

Poznam iba 1miesto mirros edge kde musim physx vypnut - zname video s rozstrielanymi kancelariami
+
mapa c2 s LIGHTHOUSE-UT3 /physx map/
obidve cca 10-18FPS

Napr ale physx mapa tornado-UT3 a zvysok mirrors edge s vodou, igelitom, vetrom ide uplne plynule aj ked zatazenie CPU stupa s 38 50-80%
Keby Physx nebol podla mojej skusenosti dvoj vlaknovou aplikaciou na core i7 a quad cpu by bezal este rychlejsie
- Jan Mazuch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ved to je uplne sitna grafika !
ved tam nic nieje ziadne detaily nevidim prazne miesnosti
hranate portubie som si vsimol
a zere to ako svina

grafika ja k v quake 3 arena !

- PeterX

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Vím jak spravit přepalena místa !

Hoši taky mi to dělalo že jsem měl na některých místech šílene přepaly a jednoho dne jsem si všim že je to tím že mám ve hře gamma nastavenou moc v plusových hodnotách prostě se ta gama sama posunula do prava. takže skontrolujte si nastaveni gama ve hře a uvidite že když ho šoupnete víc doleva tak přepaly trázem zmizi !
- David Šigut

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jseš si jistý, že PhysX je jen dvouvláknový? Testoval jsem Cryostasis demo se SW a HW PhysX, při SW PhysX mi stouplo zatížení všech (4) jader o cca 30% až 50%.
- Herkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Herkis: mirrors edge -
zaciatok grafu hra malo fyziky zastavy, voda , ziadne rozbite casti
na konci grafu je hodne rozbitych oken a voda vyuzite je 2.5 virtualneho jadra gpu zatazene na 0-43percent

http://img201.imageshack.us/my.php?image=physxmirrorsedgecpuutil.jpg

nech mi nikto nehovori ze physx nie je umele obmedzene aby na cpu nebezalo dobre
- Jan Mazuch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Herkis: toto je asi zalezitost engine
UT3 - 4+-jadra
Mirrors edge - 2-3 jadra physx on /a nie na 100percent/
cryostasis - 4jadra rovnomerne

ale to ako zavisi vytazenie jadier physx-fyzikou od engine hry by mal odpovedat niekto iny.

Napr crysis tiez fyziku ma ale viac ako dve jadra nevyuzije lebo engine je tak delanej.

- Jan Mazuch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Herkis: To určitě není, už jen proto, že by to nemělo cenu dělat pro grafiky, které mají jednotlivé SP pomalejší než jádra processoru :-)
- Aros

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jan Mazuch: PhysX určitě nevytěžuje ani CPU ani GPU na 100%. U GPU je to jasné - musí počítat především PS a VS (GS) a výpočet fyziky zas nemůže poslat hru k 0fps. A že zatížení GPU není 100%, to je dle mého tím, že nejsou zatížené TMUs. U CPU je to složitější - samozřejmě se nabízí vysvětlení, že to na CPU má umělě omezení, ale to mi přijde jako poměrně dobře zjistitelné, nemyslím si, že by zašli až tak daleko. Možná to je tím, že se k pořádné optimalizaci ještě nedostali a v současné podobě PhysX na CPU je na tom lépe než havok.
- Herkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Herkis: Realita
screnshot rivatuner - physx nvidia demo nurien - modna prehliadka - sukne.....

http://img6.imageshack.us/my.php?image=physxnuriendemocpuutili.jpg

vidno ze su vyuzite 4virtualne jadra-core i7, tz 2 fyzicke a toto je technologicky skvost nvidie takze
co sa tyka fyziky mozno ze schvalne nevyuziva dobre viac jadier CPU aby nesla prilis rychlo na CPU , rovnako ani gpu nejde naplno, a preto vyzera byt nejak bezdovodne nevyuzite co myslite ?
- Jan Mazuch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

řada v tomto článku publikovaných obrázků je doslova otřesných a jejich vypovídací hodnota je prakticky nulová zejména např. obrázek nastavení vše high/low ...to tam ten obrázek vůbec nemusel být, když tam prakticky rozdíl neni poznat a nic by se nestalo, a jestli jsem někde přehlédl odkaz s originálními screeny či alespoň kvalitnější obrázky s lepší vypovídací hodnotou tak se omlouvám za svou kritiku
a eště bych měl jednu připomínku a to k různorodosti obrázků kdy se porovnávají dvě nastavení, často se mi zdá že jsou posunuté/z jiného úhlu, určitě i toto by si zasloužilo více pozornosti
- Obr Bobr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zas len dalsia nudna hra s otrasnymi HW narokmi pri otrasnej grafike, aspon podla tohto clanku. Hru som sice neskusal, ale ani nebudem, urobil to autor za mna a usetril mi robotu, dakujem.
- Krayzie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neměla totiž to rozšířená PhysX v podobě, v jaké byla v dříve vydaném Tech demu, do Cryostasis přibýt až s patchem někdy koncem března? Pak zřejmě půjde asi o GeForce PhysX, zatím je tu asi jen její CPU podoba a tudíž to není moc zajímavé.
- Mirek Jahoda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jj, nejspis je to tak. Ale presto jsem clanek udelal, protoze mi to prijde dost nefer a myslim, ze by se o tom melo vedet. Clovek je nateseny z tech dema a v plne verzi hry dostane neco jineho bez upozorneni?
- Tomáš Šulc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V prvom rade sa to neodohrava na atomovej ponorke ale atomovom ladoborci.
A co sa tyka fyziky tak cely tento osial je len marketing.Samotna PhysX upadla do zabudnutia a len tym ze ju okdpila nVidia tak znovu sa vytahuje na svetlo.
Pokial nerobim simulacny engine pomocou ktoreho sa chcem dopracovat k nejakym realnym vysledkom, povedzme obtekanie objektov kvapalinou atd., tak v hrach nejak realne pocitana fyzika nema zmysel z jednoducheho dovodu.Pri hrach, co sa tyka fyziky, je 100% vnemu iba zrakom.Nemozem zobrat tu krabicu a potazkat ju v ruke,neucitim ked mi padne na nohu ci mala 5kg alebo 100kg.Nemate sancu zistit ci ten sud je plny alebo prazdny.Jediny rozdiel ked je plny ze padne na zem ako kabela, lenze toto dokazu spravit aj jednoduche skripty.
- nemo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Physix by sa mohla uplatnit pri simulacii skeletu postav. Stale tu nie je hra, kde mozem monstram zlomit nohu, odstrelit kolenny klb. Myslim si, ze tento faktor by do hry vniesol omnoho vyssii pozitok, ako nejaka trapna voda.
- overclocKING

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 2. 2009 00:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace a toto je prave to co Vam tak zasadne chyba v hrach ? Mimochodom celkom dobry destrukcny model tela mal svojho casu Soldiers of Fortune s Ghoul systemom.

Co by som skor ja privital v hrach je simulacia fyziky nie na urovni viditelnej sceny ale celeho sveta a nezavysle od mojej vitualnej postavy.Povedzme v rpgcku pocas bitky sa odkopne brvno z ohniska a chyti sa trava, a podla toho ako bude fukat vietor tak sa ten ohen rozsiry a bude ho vydiet aj z velkej vzdialenosti (alebo aspon dym).A nemam na mysli tu traponost ako vo FarCry2.Alebo,ale to uz je zalezitost enginu,aby hra pouzivala realne materialy a nie ako dnes sa vymodeluje 3d objek,potiahne sa materialom (ktory ale popisuje cisto iba vizual,pracu svetla - prakticky vsetky herne engin),pridaju sa parametre pre zvukovy engine a nejaky ten skript popisujuci ako sa ten material chova.Lepsia by bola plnohodnotna simulacia materialu.Vymodelujem objekt a poviem ze je to z materialu kamen a podla toho sa bude povedzme dana budova spravat - priestrelnost,statika,destrukcny model,grafika atd.
A nie tieto trapne hratky kde sa akurat tak ukazuje voda,sklo a poletujuce sudy.To je tak vsetko na co sa dnesne hry zmozu.
- nemo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela mi tu chybí porovnání výkonu při PhysX SW a HW pro alespoň dvě karty - slabší GF9600GT a silnější - např GTX260. Myslím, že z rozdílných fps by se dalo usuzovat, jaká je náročnost fyziky.

Dále by mě zajímalo, jestli má vůbec význam zapínat PhysX HW na Nvidiích, když to CPU zvládne a naopak to může jen snížit grafický výkon.
- Herkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace physx on/off nema dopad na vysledne fps prakticky ziadny. Na 9600gt s athlonX2 3Ghz je tato hra nehratelna aj v rozliseni 1024x768. Napr fear2 som hral 1920x1200 2xAA. Cryostasis je najhorsie optimalizovana hra aku som kedy videl, dokonca je uplne jedno ci ide na min alebo na max detajly.
- roob

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ty už ji hraješ? Měl jsem za to, že bude vydaná až zítra.
Jinak podle testů tady vychází navýšení fps mezi min. a max. nastavením asi 75%.

Mně šlo hlavně o to, jestli se zvýší výkon (fps) při SW PhysX nebo při použití druhé karty pro PhysX. Z tohodle pohledu je mnohem přínosnější test MiE na konkurenčním webu.
- Herkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Herkis: nie, nehram, bo to je blbost, je to spatne a taha to jak slak. A neber priemerne fps. Niekedy to ide aj 70 ale casto to ide 25 a vela krat aj 15. Proste to dosrali. Mirors edge siel lepsie 1920x1200 ako cryostasis 1024x768. Ale to som nehral vobec, len vyskusal ako to ide a odinstaloval.
- roob

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak vypadá a chodí hra na střední detaily? Mám ověřeno, že i nejnovější hry, když se přepnou na nejnižší detaily, tak sice běží plynule i na slabším HW, ale vypadají otřesně a hůře, než staré dobré pecky na high details. Takže při nedostatku výkonu je často jediným kompromisem rychlost/kvalita střední hodnota nastavení...
- Jan Novák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jak pisu v clanku, tak na nejnizsi detaily hra jede priblizne 2x rychleji, takze predpokladam, ze na stredni detaily to bude +- 40-50 % fps navic, cimz si vetsina lidi hodne pomuze.
- Tomáš Šulc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som spokojny aspon som nuteny uvazovat o novom zeleze lebo vidim ze moja 9600GT uz stráca dych.
- Zumpar1234

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nastavení akcelerace fyziks jde jen v konfigu.
Engine mě (ne)možnostmi nastavení a náročností připomíná hru Übersoldier(ve své době).Pokud se jen procházíte v lokacích tak to běží v pohodě,ale střet s byť jediným protivníkem znamená rapidní pokles fps(na10-15) a to je pak cukatůra!
- marek p

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Roli fyziky ve hře docela chápu, ono přece jenom je to o něčem jiném když se objekty na obrazovce tváří, že mají nějakou hmotnost a tak, prostě nebýt fyziky ve hrách tak ještě pořád všichni hrajeme pampucha. :D On i takový arkanoid už potřebuje fyziku, co si budeme povídat. Ale mám pocit, že v hromadě nových her se prosazuje PhysX a na jiná řešení, ať už Havoc nebo třeba i výrobcem napsanou fyziku se mco nehraje. Cryostasis třeba se oháněla efekty, které zjevně s enginem PhysX nejdou zvládnout tak, jak by si výrobci představovali. Je jen škoda, že tím pádem na boj nVidia X Ati doplatí hráči, protože třeba já mám grafiku od Ati a v tomhle směru moc měnit nechci, ale přitom dost pochybuji, že kdybych třeba kvůli PhysX dokoupil já nevím... 9800GT a osadil ji do PCI slotu, tak že by mi vůbec ovladače od nVidie povolili ji používat "jen" jako PhysX akcelerátor. Ale jestli bude vycházet pořád větší podíl PhysX titulů, tak asi budu muset dvě karty od nVidie pořídit. :( Mimochodem - potřebuji SLi chipset na provozování dvou grafik jako grafickou kartu + PhysX akcelerátor, nebo ne?
- Fraňa

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Sli čipset nepotřebuješ, jen další PCI-E slot - přečti si diskuzi k článku o hře MiE na EHW, tam se dozvíš víc.

Jinak nemám pocit, že se jedná jen o boj nvidie x ati. Před 4mi roky jak Ati, tak Nvidia pracovaly na HavokFX. Havok byl tehdy nejrozšířenější (vlastně je i teď) a jevil se jako slibná cesta do budoucna pro akceleraci fyziky přes GPU. Tak ho radši koupil Intel, aby náhodou hráči nezjistili, že výkonný CPU pro fyziku nepotřebují - HavokFX skončil. Nvidia koupila Ageu, na AMD/ATI nic nezbylo (ani na to nebyly peníze) takže jen vyčkává, co bude dál. Podporovat PhysX nechce, ačkoliv právě tato podpora by pravděpodobně znamenala jasný směr do budoucna a tím i nejlepší řešení pro hráče i vývojáře a Intel by si mohl strčit svůj Havok někam.
- Herkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace nedá se říct že ati nechce podporovat PhysX. Problem je v tom že Nvidia nabídla PhysX pro ati jedine jako soucast CUDA, což ATI odmítlo protože má svuj ati sream.
- Puko Hasita

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 2. 2009 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Puko Hasita: Myslím, že ten problém je někdě jinde. PhysX potřebuje cuda ovladač, protože je napsaný v té extensi C pro cuda. Takže to vidím tak, že pro ATI by to bylo dost práce a jim se do toho nechce.
- Herkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslíte, že to rozjedu se Zotac GeForce 8800 GT 512 MB - AMP Editon v SLI?
- Wit

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mam ten isty problem v hre s timy farebnymy preblikujucimy techturamy.mam Saphire ATI radeon HD4870 1GB Driver 9,2 aje to sposobene tym ze v hre ked mate zapnuty SHADER MODEL 4.0 tak vam to robi ale ked prepnete na SHADER MODEL 3.0 tak je vsetko OK.Je to zvlastne preco to robi ked karta podporuje SHADER MODEL 4.1?
- Martin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ja mam HD 4870 512MB a tiez ked mam zapnute Shader Model 4.0 tak je to rozmazane a su tam tie farebne textury. Ked dam SM 3.0 tak je vsetko v pohode....
- Robo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem to dohrál minulej tejden a docela spokojenost. Docela mi to i šlapalo, čekal jsem že se to bude škubat. Ale pochvala tvůrcům! :)
- helionprime

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 2. 2009 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ten motion blur je totalna kktina
- spider man

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 2. 2009 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nemate nahodou niekto cestinu na RELOAD verziu?Ja mam cestinu na rusku verziu ale ta daako nechce ist.
- Martin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 2. 2009 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace A chcel by si torrent ci staci link na rapid? :) :)

OMG ... Warez chod riesit na stranky tomu prisluchajuce ...
- Menšie zlo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 2. 2009 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No já měl se svojí 9800GT a AMD X2 6000+ tak 60fps na 1280x1024 a většinu high a zape AA
- Phobos

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 2. 2009 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tom článku je celkem dost nepřesností. Viz třeba kaustika, která řeší lom světla při přechodu vzduch / voda se určitě neprojeví na pár kapkách vody, které jsou na screenshotu.

Stejně tak normal mapping by určitě byl líp vidět na členitých objektech (postavy) než na rezavým šroubu, který je navíc podle všeho kreslený parallax occlusion mappingem.

Specular mapy definují spíš lesklost objektu než jeho viditelnost ve tmě. Ale hlavně se používají jen u objektů, které se skládají z několika materiálů - typicky spona opasku se leskne víc než zbytek. Screenshot celodřevěných beden je proto dost mimo :-)

Každopádně ta hra používá dost náročných technologií (soft shadows, POM), ještě by to chtělo chvilku optimalizovat :-)
- cyberpaul

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 3. 2009 01:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To je pak za trest psat clanek, kterej cte nekdo kdo tomu takhle rozumi :-)
Jinak ja osobne se divim, ze je slabsi optimalizace enginu a pritom jim dobre slape SLI/CF... vzpominam na Crysis, kde se SLI rozjelo az s patchem vydanym buhvi jak dlouho po samotne hre. No kazdopadne snad s GTX295 nebudu mit zas chvilku problem, ale pri prvnim pohledu na grafy mi dost zatrnulo abych byl uprimnej :-)
- 666 Diablo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 3. 2009 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ale prosímtě, zrovna Ty toho víš o hrách daleko víc než já. Jen jsem chtěl ty technologie nějak shrnout, aby se autor při srovnávání nastavení příště zaměřil na místa, kde to bude líp vidět.

Pokud jde o ty optimalizace - obecně SLI by mělo škálovat naprosto perfektně do chvíle, kdy je potřeba kopírovat velkou část paměti mezi grafárnama. Tohle nastává třeba při renderingu do textury apod. Pak je potřeba před každým framem synchronizovat množství dat a to zabere čas.

Oproti tomu optimalizací enginu se rozumí eliminace bottlenecků a zbytečných operací. Typicky nebudeš renderovat 10000 polygonů postavy, kterou sotva vidíš a nebudeš používat parallax occlusion mapping tam, kde vystačíš s bump mappingem.

Jinými slovy můžeš mít perfektní engine s mizernou podporou SLI a naopak.
- cyberpaul

Reklama
Reklama