ctvrtina-ceskych-spolecnosti-se-nechrani-proti-ddos-utokum
Novinka Čtvrtina českých společností se nechrání proti DDoS útokům

Čtvrtina českých společností se nechrání proti DDoS útokům

Mirek Kočí

Mirek Kočí

14. 7. 2016 14:00 1

Každá čtvrtá společnost v České republice riskuje ztrátu přístupu k důležitým podnikovým systémům. Může to znamenat nejen finanční ztrátu, ale také poškození firemní pověsti. A to jen kvůli nedostatečné ochraně proti DDoS útokům. Vyplývá to z průzkumu Kaspersky Lab a B2B International, který byl proveden mezi více než 5 500 společností z 26 zemí světa, včetně České republiky.

Reklama

Více než třetina (35 %) českých společností považuje investici do zabezpečení proti DDoS útokům za důležitou. Přibližně stejné množství dotázaných firem (37 %) si myslí, že anti-DDoS ochrana je důležitou součástí kybernetické bezpečnosti jejich infrastruktury. U telekomunikačních a finančních společností se jedná o 82 %, respektive 78 %.

I přesto jsou podle průzkumu mezi českými společnostmi takové, které toto zabezpečení nepoužívají vůbec (24 %), nebo jen zčásti (47 %). Z toho vyplývá, že pouze 29 % dotázaných firem je plně chráněno proti rozšířeným DDoS útokům. Zajímavé je, že většina společností s žádnou ochranou proti tomuto typu hrozeb jsou právě ty, které patří k těm nejčastěji napadeným, např. média (36 %), zdravotnické nebo vzdělávací organizace (31 %).

Průzkum dále odhalil, že globálně je pro čtvrtinu (25 %) společností stabilita podnikových systémů jednou z hlavních priorit. Jen ale 15 % z nich uvažuje, že v blízké budoucnosti zavedou anti-DDoS řešení. Mezitím ale jejich databáze, e-mail, webové stránky nebo jiné stěžejní online služby mohou být snadno narušeny, a to i tím nejbanálnějším útokem. Podle studie Kaspersky Labu může jediný DDoS útok stát společnost, včetně nákladů na obnovení systému, poplatků, vylepšení pověsti atd., více než 400 000 dolarů, tedy více než 9 700 000 Kč.

Čtvrtina českých společností se nechrání proti DDoS útokům
i Zdroj: PCTuning.cz

Zdroj: Kaspersky Lab TZ

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama