Zpět na článek

Diskuze: Čtyři základní desky pro platformu Intel: 2x Asus, 1x EVGA, 1x Abit

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 9. 2007 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtel sem se zeptat co je to za revizi desky evga 122-CK-NF68-AX když to není A1 tak je novější nebo starší nikde tuhle revizi nemůžu najít AX
- Lukáš Němčík

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 3. 2008 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám dotaz na autora článku. Vlastním desku P5K ale BIOS mi přijde nepatrně jiný. Jakou verzi BIOSu měla testovaná P5K?
- Dreamer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak todle sem opravdu nečekal, nejspíše ste narazili na nějaký špatný kousek, osobně sem si ji koupil ale ve verzi Pro a jedinej rozdíl sem viděl pouze vtom že měla 9 SATA konektorů.. jinak se liší jistě ještě v něčem ale to už jsem neřešil=). Ale abych se dostal k pountě, na té mojí desce sem vpohodě dostal FSB na 425Mhz což už není tak tragický a typuju že s novějším BIOSem by to šlo ještě výše.. ono by to šlo snad i stímhle ale nějak nemám čas si stím hrát můj C2D E6320 tak běží na 3 Ghz a jsem spokojen=)
- Fabled Warrior

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Musim sa pridat, tiez som vlastnikom AB9Pro a moj C2D 4300 som bez zvysovania nap. dostal na 3 GHz s miernym zvysenim napätia to bolo okolo 3,4 GHz , to este tiez nieje maximum, este nebol cas (mam ju len dva tyzdne). Moje pamäte (kingston 800MHz 4,4,4,12) nemali problem dostat sa na 1066 MHz. Layout nieje najlepsi, to priznavam, dosku mam dole hlavou a v tejto pizicii nefunguje najlepsie heatpipe chladenie. Co ocenujem je moznost riadenia otacok ventilatorov na vsetkych 6-tich konektoroch . Spokojnost nadmieru.
- odb

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chápu Intel je v současné době lepší procesor než AMD ale stále více začínám postrádat recenze na desky pro AM2 zapomínáte na ortodoxní fanoušky AMD ale recenze jinak OK :-)
- Fan Fanyhur

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak to je hustý včera souhlas 15 blábol 6 a dnes souhlas 15 a blábol 41 hm asi mě tu někdo nemá moc rád nebo že by zahlasoval celý vývojový tým spol INTEL :-)
- Fan Fanyhur

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2007 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ne to bude tim, ze na ty souhlasy/blaboly lze klikat kolikrat chces a vzdycky se zapoctou. Me to taky celkem vadi. Melo by to byt jedno IP jeden Hlas.
- Menethor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Zadne nove desky nevychazeji, na poli AMD AM2 je uz radu mesicu proste "mrtvo" ... jedinou novinku v podobe AMD RD690 jsem recenzoval, ale od te doby opravdu neni nic noveho krome ne moc podareneho cipsetu Nvidie GeForce 7050 PV a nForce 630a.

Pockejme mesic,dva, tri a AMD bude zase dennim chlebem - v pripade uspechu K10 ...
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak třeba Asus Crosshair je celkem zajímavou deskou. No je zbytečně drahá, a tak by snad stálo za to zjistit, jestli si svou cenu zaslouží... Mohli by se proti ní postavit konkurenti z MSI apod. Jo je to sice všechno starší, ale recenzované to nebylo...
- Aros

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace k tomu bych se taky přidal. Rozhodně už dlouho nebyla recenze desek pro AM2. V segmentu 2-5 tisic korun je nabidka procesoru velmi vyrovnana, takze by se nejaka vetsi recenze AM2 hodila.
- El.Condor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je to tak, nové desky nevycházejí ale spousta starších a kvalitních nebyla recenzována např. |MSI K9N Diamond apod.

- Fan Fanyhur

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pane obermaier, v minulem testu desek jste v diskuzi sliboval, ze pristi test desek bude zameren na mensi formaty. tak jak?
- mrskin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mel jsem objednano 5 miniATX, nanoATX, picoATX desek ale bohuzel je dodavatel jeste stale neposlal, a tudiz je nemam. Uz jsem to urgoval, tak snad dojdou.
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pekne cteni, jsem rad, ze nejsem jediny, kdo absolutne nevidel prinos Wendela pro Abit a duvod k predrazenym deskam...
- Moas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na konci recenze zmiňujete, že desku ABIT byste doporučil do levných serverů, což mi moc nesedí, když zrovna tahle deska nemá (narozdíl např. od testovaných ASUS desek) kvalitní kondenzátory. Ať je server levný nebo drahý, bude stejně bežet nepřetržitě když je to "server", a to by mohl být pro nekvalitní kondenzátory kámen úrazu :-)
- Atronoss

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Myslim prave naopak, v serveru vse pojede na defaultu, zadne pretaktovani a nadmerne zatezovani desky, tudiz i ty "levne" kondenzatory vydrzi vecne ...
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak tak. A navic jim je u serveru predpoklad, ze se nevypina, takze budou mit konstantni teplotu. Ubyde riziko poskozeni v dusledku zmen teplot.
- TNX

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chcem sa vyjadrit k tym "nekvalitnym a lacnym" kondenzatorom na AB9. Po skandali s kondikmi par rokov dozadu ABIT dava na dosky len naj japonske RUBYCON kondenzatory, takze v ziadnom pripade nie je osadena nejakymi smejdami. Su to najkvalitnejsie elektrolyty na trhu, za to ze nie su hlinnikove, nemusia byt samozrejme zle. Ak na nej (nahodou) nie su RUBYCONy, tak beriem späť..
- nManJofo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace nejsem si jisty, jestli to nejsou Teapo, ale pokud jsou Rubycon tak jeste zalezi i na modelove rade ... obecne se jedna o "levnejsi" kondiky, tim bych to uzavrel ...
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 7. 2007 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Hlinikove elektrolyty jsou samozrejme levnejsi, v zadnem pripade to vsak neznamena, ze jsou "horsi". Vzdycky zalezi na tom, kde se pouziji. Myslim ze s tim zacal nejaky kreten pred casem u Gigabyte, zacal tvorit modu, ze jedine kondiky s pevnym elektrolytem je to prave, coz je samozrejme podobne predstave, ze kdyz udelam pnemutaky u auta misto z gumy z titanu, pojede to rychleji. A my normalni pricetni lide na to ted doplacime, protoze to desky zbytecne prodrazuje.
- Hnizdo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jen pro informaci na mojí AB9 Pro jsou kondíky Rubycon tak typuju že na tý non Pro budou ty samí.=)
- Fabled Warrior

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Súhlasím že AB9 sa asi veľmi nepodarila ale to že je spomenuté dva krát že táto doska má len obyčajné kondenzátory a na eVGE ktorá má oveľa vyššiu cenu to spomenuté nie je. Asi sa ti veľmi páčila tá doska.
A čo takto otestovať aj Gigabyte P35-DS3P, alebo tie celkom lacné čo majú v názve L.
- Maňo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mas pravdu, asi je to tim ze jsem se deskou moc nezabyval ale v puvodni recenzi jsem je kritizoval ... tady jsem zapomnel.
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vo vsetkych screenoch cpu-z pri pretaktovanom E6600 je napätie jadra na hodnote okolo 1,21V. To sa mi zda dost malo,alebo len ja mam taky kusok E6600, ze pri 3GHz musim zvysit napätie na asi 1,36V?
- dzup

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle stránek asusu je zvukový čip na desce
ADI® AD1988B
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=534&l4=0&model=1646&modelmenu=2
kdo to má špatně?
- kurtd

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2007 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdravim objednal jsem si desku asus p5k a C2D e4400 obr psal ze je mozne ze s nim deska nebude pracovat az po upgradu na nejnovejsi bios ale ja sem to nikdy nedelal a nevim jak se to dela je u toho nejaky navod nebo nejaka funkce ktera to obnovy?
- wrc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 02:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Škoda že se nepodařilo sehnat nějakou novější Abitku s P35 čipsetem, P965 QuadGT nebo 975X AW9D-MAX (sice s postarším čipsetem a dementním layoutem, ale nejeden OC rekord padl na ní), to jsou OC desky. AB9 je asi ten nejnešťastnější zástupce - předražený a netaktovatelný...
- elpsycho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobry den aj by som mal otazku na redaktora co testoval Evga dosku ci verzia dosky evga s oznacenim
part no.: 122-CK-NF68-AX je uz spolahliva...dakujem

- Radovan Chudy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace AX neeexistuje, kouknete e na fotku stitku v clanku. Nalevo je verze PCB (C00,D00...) a napravo je cislo, kde musi koncit AR, BR, T1, A1 ... ale ne AX
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

skuste pozriet tu
http://www.sofos.sk/default.aspx?content=TVRDETAIL&nparams=kod_id;6938

na pravej strane je ze part no.:

no ja sa v tom nevyznam moc urcite mate pravdu ale neviem preco to tam maju napisane,mozno je to asi oznacenie predajcu.

Inak nevedeli by ste mi poradit predajcu kde ste kupili dosku vy?..nevadi mi ze je z CR..dakujem

- Radovan Chudy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Aha, tak to si tam dal prodejce protoze prave pismenu "X" se muze menit, na R, 1,2 a podobne ... musite tam zavlat a zeptat se co je primo na krabici aneo desce. Jinak desku do testu zapujcili TSBohemia, je to na konci clanku a ti ji meji skladem.
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vcera jsem ji namontoval do pocitace a musim uznat, ze umisteni IDE konektoru je opravdu tragicke.
Ovsem druha vec je, ze ji jine weby hodnoti trochu jinak (treba [URL=http://www.svethardware.cz/art_doc-3BD6D47D766A1305C12571E60038F635.html]zde[/URL] nebo [URL=http://www.overclock3d.net/reviews.php?type=3&id=113&page=9&desc=abit_ab9_p965_conroe_motherboard]zde[/URL] )
- Technix_CZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 8. 2007 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ---Rozsah přetaktování v BIOSu je dostatečný a z výsledků je vidět, že přetaktování je obdobné jako u desek ASUS P5B nebo Gigabyte GA-965P-DS3. Pouze poslední přetaktování se nevydařilo, protože maximální FSB, které je deska stabilně schopna, je pouhých 353 MHz a poté již deska nenaběhne. Konečnou frekvenci jsem samozřejmě ověřil pomocí Core 2 Extreme X6800, ale nedostal jsem se ani o MHz výše.---citacia zo svet hardware...

ved o to tu presne ide, ze sa neda dobre pretaktovavat..353 Mhz je zalostne malo, to dosiahnes na hociktorej doske si trufam tvrdit. a to pri cene tejto to je hanba.

- 01x1 vranikx

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co myslíte,která deska je v quad core overclockingu lepší?Na toho Asuse jsem viděl test kde právě zvítězil na tou Evgou a docela o dost
- Jakub Prouza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 7. 2007 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde ste zohnali ten chladič na RAM-ku? Tie pamäte Corsair nie sú verzia Dominator, takže nemajú ten hrebeň hore. Preto sa pýtam, aký to je chladič a ako sa dal upevniť.

- Alojz Tesár

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 7. 2007 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě na tom ABIT nebou tak spatne, akorat jste trefili na spatny kousek.Rád bych kdyby se udělal jeden celý díl jen o deskách Abit hlavně by mě zajímaly tyto: http://www2.abit.com.tw/page/uk/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=Fatal1ty+FP-IN9+SLI&fMTYPE=LGA775 potom tato: http://www2.abit.com.tw/page/uk/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=IN9+32X-MAX+Wi-Fi&fMTYPE=LGA775 a tato s P35 chipsetem http://www2.abit.com.tw/page/uk/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=IP35+Pro&fMTYPE=LGA775
Jinak by mi nevadilo kdyby se tam objevili desky i pro AMD
Dík za vyjádření.
- patap p

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 7. 2007 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

MoBo Asus P5K Deluxe ma celkovo 3 sietove karty a nie iba 2 ako vypliva z recenzie:
Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
a este aj klasiku
Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC cez pci
a tretiu externu wifi ....
OBR, oprav si to v tej tabulke ...

Neviem ako moc si s snazil no z tej dosky nieje problem dostat cca 540-560 FSB ;-)

- SharkerSK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim,

1. vie mi niekto poradit, aku dosku ku C2D 4500? BIOS update - neviem, ci mi kazda doska s nim nastartuje hned po montazi (nemam nahradne CPU P4 a pod.)

2. Overclocking na ca. 333/350 MHz FSB = real 3663/3850MHz. Aka FSB na RAM je v takychto kombinaciach najvhodnejsia?

Dakujem za odpoved
- Corefreak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 8. 2007 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Snažím se tu Evgu ve verzi A1 sehnat tady v ČR ale nějako se nedaří.Můžete mi poradit kde jste tu desku získali k testu?
- Jakub Prouza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Člověče, četl jsi tu recenzi vůbec. Nebo co si tak přečíst celou diskuzi? Na konci článku je napsáno, že desku měli z TS Bohemia a to samé píše pan Obermaier i v diskuzi... stačí jen číst...
- blr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2007 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Maledict: Máš pravdu, v ceníku TS Bohemia jsem ji skutečně nenašel. Nicméně když ji zapůjčili k testu, tak určitě nebude problém napsat do TS mail s dotazem. Když byla pro testy, proč by nebyli schopni ji sehnat i pro zákazníky.
- blr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2007 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Maledict: J8 jsem ještě našel tuto samou desku od BFG a Microstar,Co myslíte,týká se ta nová revize i nich nebo ji vydala pouze Evga?
- Jakub Prouza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2007 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @blr: Mail už jsem jim psal a odepsali že tyto desky už mít nebudou,že oni distribusci ukončili takže se ptám jestli se ty nové revize týkají i refernčních desek od BFG a MSI
- Jakub Prouza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 8. 2007 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi to nepatří přímo sem, ale třeba někdo poradí. Mám tento PC: MB Asus P5K, CPU Intel Core2 Duo E6420 2,13GHz, 2GB ram DDR2 PC800,ATI HD 2900XT 512MB, HD SATAII 16MB cache, SB X-Fi Fality ... vše běží bez problémů, jen ve hrách se mi po nahrátí nějaké lokace vždy zasekává obraz a zvuk (jako když přeskakuje stará gramofonová deska) ... po 5-10s to přestane a hra se rozjede - fps pak jsou normální, jen tyhlety loady zlobí (hry HL2, WOW, Prey atd.) ... nedokáže někdo poradit čím to může být? Dělá to při různých rozlišeních - připadá mi jako kdyby se při nahrávání nových lokací nedostávala data tak rychle tam kde mají být.
- xtron2

Reklama
Reklama