Diablo 4 dostane každý rok velký přídavek, úpadek Red Dead Online #HRY - 8. září
i Zdroj: PCTuning.cz
Novinka Diablo 4 dostane každý rok velký přídavek, úpadek Red Dead Online #HRY - 8. září

Diablo 4 dostane každý rok velký přídavek, úpadek Red Dead Online #HRY - 8. září

Martin Zavřel

Martin Zavřel

8. 9. 2023 13:00 4

Dozvěděli jsme se nové detaily o tom, jak plánuje Blizzard postupně rozšiřovat Diablo 4. Když už je řeč o online hrách, ohlédli jsme se také za online multiplayerovou částí Red Dead Redemption 2, která se navzdory silným prodejům žádného pořádného rozšiřování nedočkala.

Reklama

Plány pro Diablo 4

Online hra jako služba (tzv. live service) je stále oblíbenějším byznysovým modelem velkých vydavatelů, kteří využijí hru jako platformu, do které následující roky přidávají obsah, místo aby mnohem nákladněji vytvořili další, zbrusu nové hry. Postavit hru od základů je zkrátka víc práce, než “jen” tvořit přídavky do již existujícího titulu. V tomto duchu bylo vytvořeno také letošní Diablo 4, jehož příběh na konci zůstává citelně otevřený a jehož aktivity na konci hry (endgame) dělají dojem, že vás vývojáři chtějí ve hře co nejvíce zdržet (s ohledem na to, jak dramaticky se zpomalí zvyšování úrovní vaší postavy).

Hra se již dočkala také spuštění své první sezóny, včetně “nepostradatelného” battlepasu, kde si musíte připlatit “sezónní jízdenku", abyste mohli odemykat ta nejlépe vypadající nová kosmetická vylepšení vaší postavy. Sezóna sice přidala i zajímavé mechaniky a kousek příběhu, ale není to dostatečná porce nového obsahu na to, aby ke hře přitáhla úplně všechny fanoušky. Ti se nejspíš vrátí až pro velké rozšíření, které nabídne kromě plnohodnotné nové kapitoly příběhu také nové lokace, nové bossy a samozřejmě nové hratelné povolání, údajně takové, jaké jsme v sérii ještě neviděli. Jak prozradil generální manažer Blizzardu Rod Fergusson, těchto velkých přídavků se dočkáme každý rok, což je stejný systém a kadence, na kterém se ustálila například oblíbená příběhová online střílečka Destiny.

Red Dead Online bylo trestuhodně zanedbáno

Ne každá “live service” hra se al dočká takové péče, jakou by si zasloužila. Velké hry s otevřeným světem od studia Rockstar jsou obrovsky populární a úspěšné, samozřejmě v čele s Grand Theft Auto, které již prodalo neuvěřitelných 185 milionů kusů. Vedle této moderní městské akce se ale nemusí stydět ani kovbojský výlet na divoký západ jménem Red Dead Redemption 2, který má na kontě také úžasných 55 milionů prodaných kusů. To je cifra, na kterou se podaří dosáhnout jen velmi malé skupině her a jelikož součástí téhle hry je také propracovaný online režim, bylo by na místě očekávat, že jej tvůrci budou náležitě podporovat. Opak je bohužel pravdou.

Jak rozebírá kolega z magazínu Hrej ve svém ohlédnutí za historií Red Dead Online, ačkoliv multiplayerová část této hry dostala do vínku podobně rozlehlý a nádherný svět jako příběhová část pro jednoho hráče, včetně záplavy propracovaných herních systémů, její potenciál nebyl nikdy pořádně naplněn ani smysluplně rozšiřován. Místo toho se fanoušci dočkali neférové ekonomiky, snažící se přimět je k nákupu herní měny přes obchod za reálné peníze. Nicméně větší přídavky se zajímavými novými aktivitami, typické pro GTA Online, se nedostavily. Frustrovaní hráči dali své zklamání nad mizivou podporou hry najevo kromě jiného symbolickým skupinovým “online pohřbem”. Těžko říct, co vývojáře ze studia Rockstar vedlo k tam slabé podpoře tohoto úspěšného titulu, ale nejspíš to bude kombinace snazší monetizace v přeci jen prodávanějším GTA 5 a samozřejmě také usilovná práce na budoucím GTA 6.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama