Diagnóza českého hráče, výzkum eshopu CZC odhaluje trendy při nákupu herního zboží i preference platforem
i Zdroj: Alexander Kovalev / Pexels
Novinka Diagnóza českého hráče, výzkum eshopu CZC odhaluje trendy při nákupu herního zboží i preference platforem

Diagnóza českého hráče, výzkum eshopu CZC odhaluje trendy při nákupu herního zboží i preference platforem

David Jiránek

David Jiránek

21. 6. 2023 15:20 11

Eshop CZC se rád chlubí čísly a statistikami, přičemž poslední průzkum odhaluje celkem zajímavá fakta o hráčích. V přehledné infografice se tak dozvídáme, že většina hráčů neutratí ročně ani pět tisíc korun za nový hardware. Avšak skoro dvě třetiny touží po lepším herním stroji.

Reklama

Ačkoliv přesnou metodiku průzkumu CZC neznáme, z dostupných informací víme, že se do něj zapojilo více než 2 000 českých hráčů a hráček a průzkum proběhl v letošním roce. U 76 % šlo o muže. Nyní už k herním preferencím.

Mezi nejpopulárnější tituly patří střílečky z první osoby (FPS), následované akčními hrami a RPG. Pokud měli dotázaní desktop, šlo u 70 % případů o běžné neherní počítače. Situace je ale diametrálně opačná u notebooků. Pokud má doma někdo přenosný počítač, ze 79 % šlo o herní stroj. Tvrzení, že herní notebooky netáhnou můžeme vyvrátit. Konzolisté nejvíce paří na PlayStationu, celých 59 %. V případě Xboxu jde o 35 % a zbytek vyplňuje Nintendo.

Celkově na stolním PC hraje 61 % hráčů, pětina z dotázaných používá notebook, 15 % konzoli a jen 4 % mobil. Ve virtuálních světech tráví hráči většinou více jak 10 hodin týdně.

Pokud se podíváme na nákup herního hardwaru, celých 63 % neutratí za tyto položky víc jak pět tisíc korun. Pouhá třetina investuje více, jen 4 % přes 20 000 korun. Na druhou stranu celých 62 % uživatelů by rádo vylepšilo svůj herní stroj.

Mezi nejoblíbenější značky na CZC patří Logitech, HyperX, CZC.Gaming, Asus, Razer a SteelSeries. Nejkupovanější PC sestava obsahuje procesor Ryzen 5600, grafiku RTX 3060 Ti a 16 GB RAM. Podsvícení do počítače volí valná většina hráčů, konkrétně masivních 93 %. Pro 35 % jde dokonce o nezbytnost.

Stejně tak lehce přes polovinu uživatelů oslovily displeje s vyšší obnovovací frekvencí. Kromě toho, že je doma má 55 % uživatelů, dalších 39 % je chce. Pouze 6 % uživatelů obnovovací frekvenci neřeší.

Na závěr zde máme periferie. Klávesnice je podle statistik nezbytnost, naopak samostatný mikrofon má jen 61 % uživatelů. Polovina hráčů řeší židli a jen 9 % webkameru.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama