DLSS rozšiřuje podporu o Unreal Engine 5 a několik AAA her
Technologie DLSS zvyšuje výkon již v 55 hrách včetně známých jmen jako Call of Duty: Warzone, Control, Cyberpunk 2077 nebo Fortnite. Nyní Nvidia oznámila, že je brzy doplní další velké tituly jako Rust od Facepunch Studios, LEGO Builder’s Journey, DOOM Eternal a Red Dead Redemption 2.
Rust patří mezi extrémně populární multiplayerové akce. V květnu nabídl až o 38 % nižší latenci díky Reflex, nyní se majitelé GeForce RTX mohou těšit na více výkonu díky DLSS. LEGO Builder’s Journey vychází 22. června, tedy už dnes, a nabídne realistické chování světla díky ray tracingu. DLSS zase zajistí až o 92 % výkonu navíc pro vykreslování náročných světelných efektů. Hra bude k dipozici také na cloudové platformě GeForce NOW. DOOM Eternal se mezi zástup AAA titulů s podporou ray tracingu a DLSS zařadí 29. června stejně jako Red Dead Redemption 2.
Dále bylo oznámeno, že 17. června došlo k vydání DLSS pluginu pro Unreal Engine 5. A na řadě s podporou DLSS je Unity, které přidá podporu ve verzi 2021.2. „S nejnovějšími ovladači pro Linux startuje také podpora DLSS pro Vulkan API v Protonu. Verze pro Direct X je chystána na podzim letošního roku,“ uzavřela Nvidia.
DLSS – jak to funguje?
DLSS je AI algoritmus akcelerovaný Tensor jádry na GPU GeForce RTX. Dokáže predikovat obraz o vysokém rozlišení vytvoření z nižšího renderovaného herním enginem při nižších nárocích na výkon. To vše při srovnatelné kvalitě s nativním rozlišením. Např. v případě 4K z 1080p tak dochází k predikování 6,2 milionů pixelů (8,2 milionů ve 4K rozlišení ze 2 milionů v 1080p). Věrného zobrazení je dosaženo díky 4 různým vstupům využívaných k vykreslení finálního snímku na monitoru.
Nabídku her pro různé platformy najdete v e-shopu CZC.cz.