Zpět na článek

Diskuze: Doba post PC, post tabletová, post smartphonová?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se mi opravdu příčí, je myšlení směrem k centralizaci a homogenizaci čehokoli - to nikdy ničemu neprospělo. Pouze decentralizace a diverzita může být dlouhodobě úspěšná strategie v boji o přežití. Myslím, že tyhle snahy jsou prostě jen dalším obdobím temna, ze kterého nás možná na čas zase probudí nějaká pořádná přírodní katastrofa, či konflikt, pokud nás ovšem rovnou nesmete z povrchu téhle planety.

Strach mám taky, ale spíše z toho, že už blízká budoucnost nepochybně patří transhumanismu a augmentacím lidského těla - tady totiž vidím opravdu mimořádně velkou zákaznickou základnu.

Stanix
Stanix
Level 1 Level 1
1. 5. 2016 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Přesně tak Xcute, tohle tvrdím už velmi dlouho. Mnozí lidé si už dnes nepřipouštějí, že jsou stále součástí pravidel přírody, a že pokud se budou těchto pravidel zdráhat, vznikne vždy nějaká nestabilita, nerovnováha, která bude mít za důsledek negativní reakci.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ani cloud, vsetci budeme post-radioaktivni

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
30. 4. 2016 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vše se mění jen změna zůstává

jeronim77
jeronim77
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velice rád čtu úvahy Michala Rybky - často v nich vidím satirické pojetí reality. Miniaturizace s ním spojený přechod od PC na tablety/mobily při zachování výkonu dostatečného pro uživatele je skutečně nevyhnutelný fakt. Je to již několik let zpátky, kdy jsem si uvědomil stejnou věc, tedy že pro nenáročného FullHD hráče stačí 5 let starý hardware, pro kancelář klidně i starší. Stačí vyměnit HDD za SSD a C2D je výkonově pro kancelář stále dostatečný.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
30. 4. 2016 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz se lidí zeptáte co chtějí řeknou rychlejšího koně (a kdyz se jich zeptáte jak se má jmenovat nový nápoj zvolí si "Hitler did nothing wrong" ) Zbavit se drátových sluchátek je super stejne jako zbavit se klavesnice a mit tablet - ale lidi to sami od sebe neudelaj Kuli logice "naco mobil kdyz stejne volam jen z domova"

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk mám win mobil, android tablet, notebook ve skříni, ale 99% času jsem na stolním pc ... mobil nosím sebou jen na delší cestu, jen kdyby něco, takže o pc trh bych se nebál ...

1pejo1
1pejo1
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 Nechápem prečo si niekto kúpi zariadenia, ktoré potrebuje na 0,33% času a ešte sa sťažuje alebo asi nimi chváli.

Survivor80
Survivor80
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dokud nebude nějaký spojení přímo k lidské mysli, tak pořád bude probíhat přenos informací do mozku pomocí základní smyslů: očí, uší a hmatu (pomocí čichu a chuti se moc informací přenést nedá). Takže výrobci jsou limitování. :)
Ale je krásné, že si každý může vybrat co mu vyhovuje. Kdo sedí hlavně doma jako já, tak mu jsou jaksi mobilní zařízení k ničemu. Takže tablety a smartphony například mě zcela minuly. Výrobci HW na mně zase ale vydělali na PC komponentech.

taita
taita
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S většinou souhlasím, jen si nemyslím, že snaha Intelu prosadit na sluchátka USB C je krok špatným směrem. USB nám postupně nahradilo sériový port, paralelní port, PS/2 porty, Firewire, eSata, napájecí konektor...
A je to špatně? Mně to celkem vyhovuje, že existuje jedno rozhraní, přes které lze připojit cokoliv. Jen to výrobci ala Apple nesmí pokakat tím, že dají do nerozšiřitelného zařízení jen jeden port a tváří se, že to musí stačit každému. Pokud normální výrobci notebooků dávají do svých zařízení 3x USB, napájecí konektor, audio jack, VGA, HDMI a RJ45 a nyní místo toho začnou dávat jen USBčka, nemám s tím problém, ba právě naopak.
Vezměte si, jak je skvělé, že všechny (přiblbý Apple nepočítám) telefony a tablety se nabíjejí jedním typem USB.
S těmi sluchátky ještě dodám, že dneska od nich už člověk očekává i jiné funkce, než je jen přenos analogového zvuku jedním směrem, proto je načase se s 3,5 mm jackem rozloučit.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
30. 4. 2016 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita mnoho techto portu se dodnes pouziva takze plne nahrazeny nejsou ...az na par vyjimek souhlasim ale s tim ze je velmi prijemne neresit co kam strkam a zarizeni na obou stranach se prepne do spravneho rezimu (az to prijde a bude to vyladeno k dokonalosti budu jen rad)

sluchatky ovladam prehravac a funguji mi i jako mikrofon a jedou pres jack 3,5 :) co vic od nich ocekavat mimo vetsi mechanicke odolnosti jacku coz je velmi dulezity faktor?
jestli vyzadujeme od slucahtek vice nez jen dalkove ovladani a obousmerny prenos zvuku tak jsou uz dnes k dispozici digitalni bezdratove technologie...

a nechci videt cenu plne digitalnich sluchatek ktera by se vyrovnala kvalitou reprodukce analogove klasice ...

taita
taita
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox Ono by to chtělo si o tom něco přečíst. Idea je taková, že ta sluchátka sice budou připojena přes USB, ale přenos bude probíhat analogově přes určité piny toho USB C, jejichž význam může být uživatelsky definován podle toho, jaká zařízení se připojí.
Jinak možnosti sluchátek, které dnes nejsou, mě napadá třeba nastavený profil equalizéru, který může mít každý ve svých sluchátkách podle svých potřeb a je jedno, k čemu je připojí.
Hlavní výhoda USB C by ovšem byla v tom, že lidi jako já, kteří sluchátka nepoužívají, by měli k dispozici další USB k jiným účelům.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox Tady nejde o cenu, ta bude stejná - prostě smartphone bez převodníku bude levnější a sluchátka o to dražší.

Tady jde o logiku věci - přesouvat převodníky ze zdrojového zařízení do koncového, což je prostě, až na vyjímky (audiofilní mezičlánky a bezdrátová technika), do nebe volající krávovina. Další krávovina je vydělování nového typu zařízení sloužícího stejnému účelu, když je celý hudební svět (od produkce) postavený na ustáleném a spolehlivě fungujícím standartu a logice.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
30. 4. 2016 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @taita: a) kdyz USB-C bude prenaset analogovy signal tak proc mit dalsi elektroniku ve sluchatkach pro kterou by se musel vyvinout dalsi SW pro nastaveni :) pokud by byl prenos ciste digitalni tak se budou urcite lisit kvalita obvodu v zavislosti na cene nejen ze to zvysi spotrebu sluchatek ale taky vyrazne zvedne cenu a to tak ze slusna sluchatka budou stat klidne 5-6 tisic minimalne :)
b) proc je nutne mit u telefonu dva plnohodnotne USB porty ? jedine co me napada je ze do jednoho portu pripojime monitor a do druheho treba flash disk :)
c) uz mimo tema USB-C je dle meho mene odolny a apple konektor je dle meho vyreseny lepe

b)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @taita: "Hlavní výhoda USB C by ovšem byla v tom, že lidi jako já, kteří sluchátka nepoužívají, by měli k dispozici další USB k jiným účelům."

Vaše logika je tristní, člověče! Oni chtějí vystrnadit Jack aby uvolnili místo! Na to místo nepříjde žádný jiný konektor!

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @taita: Tak teď si nejsem jistý kdo z nás o tom co četl, ale Intel dával v uveřejněných materiálech jasně najevo úplný odklon od analogu - jeho odstraňování.

Nezávislý ekvalizér je ta zázračná featura pro kterou potřebujeme digitální výstup? Jste zábavná osoba, pane.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
30. 4. 2016 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Xcute: jedno drazsi zarizeni nebo drazsi veskere periferie ktere nakoupim (dost lidi ma vice sluchatek ..aspon tak to mam ja nedej) ==> co je lepsi ?
desiva predstava ze bych musel prezbrojit svou audio vybavu pripadne resit obousmerny usb-Cjack D/A prevodnik :) jako dalsi zbytecny meziclanek

se zbytkem souhlas :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: b) - dva plnohodnotné USB-C porty na 99% smartphonů nebudou - idea USB-C, tak jak ji Intel předkládá a uvažuje o ní, je "jeden konektor na všechno". Což taitu nebyl schopen pochopit, protože si nedokázal příslušné materiály ani přečíst, přitom nás k tomu paradoxně a vtipně nabádá.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: Já si na kvalitu poslechu potrpím, ale představa, že budu hrotit mezičlánek (převodník, sluchátkový zesilovač) ke smartphonu (jinému ultramobilnímu) ve mě fakt vyvolává psotník. Když chci kvalitní poslech, zavřu se doma, na ulici/venku může, dle mého, trvat na hi-fi bez kompromisů jen pošahaný pozér.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Xcute: Jiný, než audiofilský (nebo bezdrátové řešení), důvod pro vydělení převodníků ze smartphonu fakt nevidím a ten audiofilský mi v tomhle konkrétním řešení připadá úplně na hlavu postavený - tudíž to pro mě postrádá jakýkoli smysl...

Ale třeba nás taita uvědomí o nějakých zásadních featurách, bez kterých ve sluchátcích (mezičláncích) prostě nemůžeme žít :D

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Xcute: Ale ono to nakonec nebude tak žhavé, tedy alespoň doufám - stačí se podívat, kde je s rozšířeností a uplatnitelností Thunderbolt (což je taky "Intelácká manýra"). Takže dost možná je to prostě mnoho povyku pro nic...

SoldierKopi
SoldierKopi
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane redaktore,jen taková malá připomínka. Máte na první straně jeden odstaveček napsaný 2x :
To samé se týká procesorů a to nejen v PC, ale také v telefonech. Moderní smartphony jsou velice rychlé. Našel jsem poměrně hrubé srovnání, které výkon iPhone 4 z roku 2010 přirovnává k výkonu superpočítače Cray 2 z roku 1985 a výkon Samsungu Galaxy S6 z minulého roku k výkonu pěti PlayStation 2 spojených dohromady. To je opravdu hodně a nabízí to slušný potenciál i pro hry.

To samé se týká procesorů a to nejen v PC, ale také v telefonech. Moderní smartphony jsou velice rychlé. Našel jsem poměrně hrubé srovnání, které výkon iPhone 4 z roku 2010 přirovnává k výkonu superpočítače Cray 2 z roku 1985 a výkon Samsungu Galaxy S6 z minulého roku k výkonu pěti PlayStation 2 spojených dohromady. To je opravdu hodně a nabízí to slušný potenciál i pro hry.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
30. 4. 2016 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale v ekonomice, doba "rustu" pozaduje na firmach trvaly rust, jinak skonci, ale to proste neni mozne.
Priklad:
Pekarna pece dobre housky, pekar na to osobne dohlizi a pekarna je limitovana vykonem pekare. Pekarna se zacne rozrustat, pekaru pribyva, pripadne ji nekdo koupi a vysledkem jsou hnusny gumovy babisovky co nejsou k zradlu.
---
Stejne tak ocekavat trvaly rust pocitacu je najivni, jeden clovek si koupi PC, potom druhy, treti, atd. No ale ty lidi proste nebudou furt obnovovat dle prani vyrobcu, zvlast kdyz to vyrobci zacnou flakat a s kazdou dalsi generaci pocitace pribyva stale mene vykonu.
---
Mobily se jen dostavaji do stejne faze. Treba ja mam SGS5 a novejsi smartphony proti tomuhle neprinasi v podstate nic navic krome nesmyslu typu USB-C. Vyrobci se dostali do faze, kdy potrebuji prodat co nejvic zarizeni a uz nedokazi vymyslet pro lidi prinosne funkce a do mobilu je integrovat. Pritom je stale co nabizet(vodeodolnost, odolnost proti poskozeni, vetsi baterii, ...), ale proste se za chvili zane spis kvalita zhorsovat ala babisovky.

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
1. 5. 2016 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo Osobně miluji dneska to, jak kde jakému mobilu praská displej. V době prvních "GorillaGlass" něco nereálného, pak Apple přišlo s jakýmsi sklem a hned se výrobci začali opičit. Přitom ty skla praskají i z půl metru, pokud spadne mobil na hranu. Těla z kovů jsou náchylnější na deformaci než plasty, plus sklíčka ala 2D / 2.5D / 3D k tomu... každý soudný člověk ví kam to spěje. Co sem četl, tak nové Zenfouny od Asusu také budou mít 2.5D sklo, tak to už další řada mobilů bude u mě pohřbená. Do teď všechny jejích mobily mají "GorillaGlass", a že se s prvním Zenfounem u nás zacházelo fakt nekale... drží, sklo je nedotčené, jenom tělo je doškrábané. Jediné co táhle "strategie" se skly přináší, je uměle vytvořit "servis" na mobily a roztočit peníze. A že nejde o malé peníze. (oprava skla galaxy s6 edge cca 6000Kč? Fakt hnus)

A teď z jiného soudku... koupil sem si balíček Sedlčanských hermelínů na grilování. (je více druhů) Na obalu je hned pak napsáno "grilovací koření zdarma!" což zní hned jako vtip. Pak zjistíte, že si tu směsku stejně musíte udělat sám pomocí oleje. Pak kde je pointa toho baličku? No rozšířit nabídku, prodat více sýrů, snížit náklady, oblbnout spotřebitele. Naštěstí sem to kupoval kvůli ceně, (sleva) ne kvůli obalu. :)

Mari0
Mari0
Level 1 Level 1
12. 5. 2016 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy jezis tak vemes olej, bez kteryho stejne nejede vlak a koreni mas namichany a o nic se nestaras. Olej neni koreni, takze nelhali. Psali koreni zdarma- dostals koreni zdarma- pokud opravdu zdarma bylo

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
6. 5. 2016 00:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stačí se kouknout, jaký SW je dnes dispozici a jaký byl k dispozici před 10 lety. Čistě technicky je rozdíl nula, jediné zaznamenatelné posuny byly u GUI, tj. malůvky. A když Win10 lítají (skoro) jak z praku na 10 let starém HW, proč kupovat nový, když ten starý funguje více než dobře? Navíc, jaký je benefit toho, že si pořídím nové PC? Výkonově mi to přidá jednotky procent, takže se to nevyplatí. Jediný viditelný přínos k výkonu měly dostupnější RAM (takže dnes má 4GB už prakticky každý) a hlavně SSD, jenže k obému není většinou třeba nové PC.

A kde není tlak na výkon ze strany SW, není ani potřeba nakupovat nový HW. Sám používám už 5 let i7-2600K, přetaktovaný, a výkonu má to PC na rozdávání, prostě kromě her (a možná střihu videa) není dnes aplikace, kde by se dal využít jeho potenciál.

Spotřební chování u PC, mobilů i tabletů bylo způsobeno nedostatečným výkonem, kdy uživatelé nahrazovali méně výkonné stroje tím lepším, co výrobci zvládli vyrobit. Dnes už ale všechny tři segmenty trhu jsou saturovány dostatečně výkonným hardwarem a uživatelé necítí potřebu inovovat a zahodit HW, který ještě funguje a nemá zásadní potíže s výkonem.

Nic víc složitého bych za tím nehledal.

Mari0
Mari0
Level 1 Level 1
12. 5. 2016 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja se nejvic bojim doby, kdy mi nezbude nez nainstalovat treba operacni system a dalsi a dalsi programy, ktery ale doopravdy chtit nebudu. Treba W10. A u pocitace nebo jak se to bude jmenovat budu za trest. Budu cislo, ktery bude prispivat do jejich "anonymnich" statistik. Ze pro normalniho uzivatele nebude zbyti. Myslim, ze se te doby dockam.

Reklama
Reklama