Zpět na článek

Diskuze: Doporučené sestavy a monitory – únor 2012

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

taita
taita
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor vychvaluje SSD, ale zase ho je ochoten dávat pouze do nejdražších sestav. Proč?
SSD patří jednoznačně do kancelářských sestav. Stejná cena, vyšší rychlost. Na kapacitu se ve firmách nehraje.
Naopak rvát do všech sestav DVD mechaniku je dneska trošku přežitek a trošku mi to připomíná situaci, kdy se FDD mechanika dávala do všech počítačů ještě 10 let poté, co ji prakticky nikdo nepoužíval.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita SSD je revoluční technologie. Jsem její velký fanoušek, ale do "kancelářských" (v uvozovkách) a levnějších sestav SSD doporučovat zatím nebudu. Vysvětlím proč.

Tento článek vzniká, aby čtenáři měli přehled, co za hardware aktuálně na trhu je a podle toho si mohli postavit či nechat postavit počítač. Pokud uvedu, že se jedná o "kancelářský" počítač, je to spíše přirovnání k tomu, co se v kancelářích používá. Ano, dá se dát i do firem, což uvádím také. Ale primárně není článek směřován na firmy, ale na koncové spotřebitele, tedy tzv. lidi z ulice (consumer).

Proto nemohu doporučit pouze SSD o velikosti 64 (či 60) GB jako jediný disk do sestavy. Někdo by si to domů někdo koupil, zjistí, že si nemůže po měsíci či dvou skoro nic uložit, protože není místo.

I kdybychom se bavili o firmách, tak není firma, jako firma. V menších podnicích by také často docházelo k přeplnění SSD, protože si tam často zaměstnanci mohou stahovat apod.

Doba, kdy SSD budou osazovány do firemních stanic zatím nenastala. Ač s tím začnou velké firmy jako HP, Lenovo, Dell a podobně, bude to reálné doporučit třeba i zde. Do té doby by to byla jen slepá propagace SSD beze smyslu.

smith007
smith007
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Hort [quote]SSD je revoluční technologie.[/quote]
Vždyt je 20 let stará...

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Hort @smith007: ...promyšlená poznámka.

Tak třeba technologie OLED - stáří 25 let a uživatelské monitory stále nikde. A co to znamená? Technologie může být stará jak chce, ale revoluční se stane až po uvedení do běžného využivání masou uživatelů, pokud v takovém případě něco výrazně změní v zaběhnutém systému. A to se právě s aktuálním rozšiřováním SSD děje. Takže děkujeme alespoň za historickou informaci.

moas
moas
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Obrazový VGA (D-Sub) konektor (ten modrý) stačí, ale dnes už je přeci jen používán spíše digitální DVI. [/quote]

Už jsem na to upozorňoval minule. :) D-Sub je tragédie, v žádném případě dnes už nestačí a jeho důvod osazování nechápu, protože díky nutnosti dodatečného A/D převodníku jen navyšuje cenu. Už ani nevím, kdy naposledy jsem viděl GPU pouze s analogovým výstupem.
No a monitory pouze s D-Subem - tam je to jasné. Nechť se smaží v pekle.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas Jasně. To je jako, když se podíváte na osazovaní levných základních desek pro Sandy Bridge od Asusu LPT portem.

Na druhou stranu je nezpochybnitelné, že většina i nových monitorů hlavně ve firemní sféře (kanceláře) běží na D-Sub. Na čem myslíte, že jede ten můj Samsung BX2235, na který teď koukám...prostě je to fakt a výrobci s tím zatím nic dělat nechtějí. U většiny monitorů do 5 tisíc je v základu přiložen pouze D-Sud kabel a ne DVI? to je další fakt, který situaci ovlivňuje.

Takže já bych byl také rád, kdyby tu už D-Sub nebyl, ale je a počítat se s ním stále musí.

kapa
kapa
Level 25 Level 25
4. 2. 2012 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Hort ja mam 2 pc pripojene k jednemu monitoru, prepinam si medzi PC, jeden je na pracu, druhy na zabavu, jeden cez DVI, druhy cez d-sub. napojene na 27" monitor iiyama ktory ma DVI aj D-sub konektor, rozlisenie FHD. proste bud som slepy alebo mam nieco nadpriemerne, no rozdiel medzi dvi a dsub nejako nevnimam, kable mam tienene myslim ze standardne. ras som mal PC s gma3000 grafikou cez d-sub napojenu a obraz bol nahowno nech som robil co som robil, to je pravda, no musela byt kvalita zakladnej dosky a spracovania vystupu...., velmi zalesi od dosky.... ale ked ide D-sub ako ma, tak rozdiel nieje vidno nejako zasadne.

Lidi? To přejde...
Lidi? To přejde...
Level 1 Level 1
21. 2. 2012 01:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas Prosím, technologii CRT považujete za nedostatečnou či zastaralou proč? Věřím, že jste mohl mít problém třeba se sledováním obnovovací frekvence, (já ze stejného důvodu nemohl dlouho sledovat LCD) ovšem u nízkých modelů. Své CRT EIZO T965/T966 si budu opatrovat. Zatím má v dosti obrazových vlastnostech nad LCD navrch. Vlastním i HP LP2475W, ale v porovnáním s CRT mě dost zklamalo. (i když se pomalu zlepšují)
A ohledně D-sub. Problém v kvalitě přenosu obrazu analogem, musím přiřknou všeobecně špatným A/D převodníkům spíše než D/A. Převodníky v LCD jsou často až tragické a beru i fakt, že pro LCD je z principu daleko vhodnějši propojení digitální... Ale prosím analog jako takový nezatracovat, to je hloupé a dáváte tím najevo nedostatečné znalosti a zkušenosti v tomto směru. :cry:

nhkg
nhkg
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, sestavy pěkné, ale volba chladičů CPU a Skříní je tragická. Gelid Tranquillo v redakci neznáte? Levnější než hyper a Noctua, výkonem a hlukem stejný nebo lepší. Proti Freezru o 200Kč dražší, ale výrazně lepší. Další věc co nechápu je volba skříní. Elite jasně, to je nouzovka jak nejsou peníze. Ale proč furt Fractal, když nemá dost pozic 5,25 (nutnost pro ztišení disků), nepraktické přední dveře, ...
A to že cpete všude výrobky Gigabyte radši nekomentuju...

jegros
jegros
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nhkg proc platit 200 navic tam, kde to neni potreba? s vymenou za hyper se da souhlasit.
R3 je vyborne odhlucnena uz od zakladu, "green" disk vevnitr neni potreba nijak dal tlumit.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nhkg Váš názor vám neberu, ale fakt je ten, že dělám sestavy podle toho, kolik stojí a podle toho tam dávám kvalitní komponenty.

Příště bych prosil použít normální klidnější tón i v psané komunikaci, protože Gelid samozřejmě znám, leč do každé sestavy se vejde pouze jeden chladič procesoru a já jsem vybral takové, jaké jsem vybral. Není to vždy jen o ceně. V tomto směru ve výběru zřejmě nic měnit nebudu, ale i tak děkuji za tip.

Elite není nouzovka. Skříň nám výkon nedělá a já osobně mám s doporučovanými skříněmi u běžných sestav do 20 tisíc velmi dobré zkušenosti, proto doporučuji. Fractal je obecně výborně hodnocená skříň, na čemž názor jedince nic nezmění, takže tu bych nechal také.

Výrobky Gigabyte splňují kvalitativní předpoklady spolu s cenou komponent. U základních desek je to rozloženo napůl mezi Asus a Gigabyte, což jsou hlavní a kvalitní výrobci, v oblasti grafických karet Gigabyte prostě nabízí modely s přidanou hodnotou (přetaktované) za cenu základních modelů, takže byste chtěl raději zbytečně drahé grafiky o referenčních taktech, když drahé chladiče jsou špatně? Asi ne, takže proto volím často Gigabyte.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
4. 2. 2012 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Hort S tím se nedá nic jiného než souhlasit . Přesné a výstižné.

P_Orka
P_Orka
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, pane Horte,
mám v úmyslu postavit nový počítač, zejména na úpravu fotek, v cenové relaci okolo 20 tis. Má podle vás smysl čekat na Trinity? Případně, je to dobrá volba pro toto použití?
Děkuji a přeji pěkný den JiP

jfb
jfb
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P_Orka Ač fanda AMD, tak pokud máte na PC 20000 tak je zbytečné čekat na Trinity, koupit sestavu na Intel i5 bude lepší.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P_Orka Dobrý den. Souhlasím s názorem uživatele jfb. Nemá cenu čekat, po stránce procesorového výkonu nebudou Trinity nic přelomového, jen vylepšené Bulldozery, grafická část bude velmi dobrá na APU čip, ale celkově bude lepší každá dedikovaná grafická karta nad 1500 až 2000 korun. Takže smysl to nemá, za dané situace bych pořídil také Intel Core i5 a k tomu případně grafickou kartu dle potřeby výkonu.

Pokud chcete APU čip a PC bez dedikované grafiky, můžete zvolit třeba nový model AMD Llano A8-3870 s nějakou A75 základní deskou. Ty jsou velmi dobře vybaveny a procesor ani grafická část jsou poměrně dobré.

alica
alica
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podľa mňa v HTPC zostave by už namiesto DVD mechaniky mala mať svoje miesto Blu-Ray mechanika.
Však zostava slúži na "home theater" takže by sa na nej mal dať, bez problémov pozrieť film z tohto optického média. Čiže film vo vysokom rozlíšení.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alica Pravda, mělo by to asi při cenách Blu-Ray mechanik tak být. Děkuji za tip, píšu si a příště napravím. :wink:

morke
morke
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Devátá kapitola nejde otevřít. Možná na to nikdo nepřišel, protože nikoho nejvýkonnější sestavy nezajímají :D .

zweibeiner
zweibeiner
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky jsem si toho všimnul, zrovna ta 9.k. mě zajímá.... :cry:

gadzin
gadzin
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=zweibeiner]Taky jsem si toho všimnul, zrovna ta 9.k. mě zajímá.... :cry:[/quote]

Ale zajima, i kdyz na ni nema :(. Me taky nejde otevrit

zweibeiner
zweibeiner
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gadzin Tu devátou kapitolu jednoduše řečeno někdo vybílil.. :lol:

gadzin
gadzin
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebo nas autor chce ochranit pred poslintanou klavesnici. Pocitam za osazeni bude i7 + HD7970

belto
belto
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ahoj :) myslíte že bych měl koupit i5 2500k nebo počkat na ivy bridge ? do duba nebo kdy to má bejt bych to vydržel.. popřípadě ještě počkat na nový grafiky od nvidie :) diky za info.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@belto Ivy Bridge bude v CPU jen o málo výkonnější než Sandy. Největší pokrok bude v integrované grafice a pak ve spotřebě.

belto
belto
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb ok dik :) vyřešil jsem to tak že zatím vemu i3 a časem novější ivy bridge :) deska je Asus P8Z68-V/GEN3 - Intel Z68

alica
alica
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@belto [quote=belto]ahoj :) myslíte že bych měl koupit i5 2500k nebo počkat na ivy bridge ? do duba nebo kdy to má bejt bych to vydržel.. popřípadě ještě počkat na nový grafiky od nvidie :) diky za info.[/quote]

Ak máš prašule, tak určite nečakaj. Vyber si zo súčastnej ponuky a uži si to.
To by si mohol takto čakať donekonečna :-).

Keď si k tomu procáku dopraješ kvalitnú GPU zo súčastnej ponuky AMD, alebo NVidie, budeš mať na dlhý čas pokoj :-).

belto
belto
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alica právě že peníze budu mít až v březnu.. a budu mít zatim na tohle

http://www.czc.cz/8u9pi19gvmi01bcr6le0itbtu3/seznam

a někdy na podzim bych udělal upgrade procaku a grafiky :) harddisk mám svuj 2tb na data a ssd na system.

Ico33
Ico33
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nemohli by ste zrecenzovat TOTO ? -zaujima ma celkom hlucnost (realna) nie marketingova a taktovaci potencial a pod..
http://www.tichepc.sk/EVGA-GeForce-GTX-580-Classified-Ultra-3072MB.html?arg1=001

Pjenkys
Pjenkys
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chybí mi zde nettopy. Podle mě ideální levné sestavy, pokud to má být opravdu levné. Samozřejmě, že je zde prakticky nulová rozšiřitelnost, ale má to i spoustu výhod. Malé rozměry, malá spotřeba, malá hlučnost, integrované wi-fi. Nejsou to trhači asfaltu, ale na internet, filmy, dokumenty a podobné činnosti procesory jako E450/ Atom D2700 stačí (otec má teď pracovní NB s E350 a je to v pohodě). Přidávám odkaz na dva nettopy z CZC. Jeden Intel, druhý AMD. Nejsou to zdaleka nejlevnější, ale podle mě povedené sestavy, zvlášť ta na Intelu.

http://lod.czc.cz/product.jsp?artno=102225
http://lod.czc.cz/product.jsp?artno=98139

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjenkys Nettopy jsou zajímavá zařízení. Teď přišla na trh Lenova s Atomem D2700, což je celkem dobrý procesor. Děkuji za tip, píšu si a příště u levných sestav zmíním.

alica
alica
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=belto]právě že peníze budu mít až v březnu.. a budu mít zatim na tohle

http://www.czc.cz/8u9pi19gvmi01bcr6le0itbtu3/seznam

a někdy na podzim bych udělal upgrade procaku a grafiky :) harddisk mám svuj 2tb na data a ssd na system.[/quote]

Len v krátkosti, kedže táto diskusia sem veľmi nepatrí :-)
-Nemyslím si, že by to nevydržalo dlhšie, ako len do jesene.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zacal jsem clanek cist, ale hned na prvni strane mne sejmula tato veta:
[quote]Již v tomto měsíci chce AMD začít vyrábět konkurenci pro nové Atomy D2600 a D2700, kterou je AMD Trinity. [/quote]
Chci se zeptat - je to preklep nebo tu autor skutecne porovnava Atom a Trinity?

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Omlouvám se za nedokonalost. Konkurence pro nové Atomy (pokud bereme, že čekáme na nový Brazos) by mohl být derivát Trinity, ne Trinity samotné. Brazos 2.0 uvidíme, jak dopadne, zatím o tom není moc informací. Správná připomínka, palec nahoru.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
5. 2. 2012 02:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Hort Diky za reakci, trochu mne to srovnani prekvapilo ;-)

Co se tyce Atomu a jeho konkurence - ony konkurenci nemaji :-D protoze Brazos je proti nim na tom vyrazne lepe jak v CPU tak GPU casti :-D Ale to uz trochu prehanim ;-) Cenove a spotrebou si samozrejme + - konkuruji.

Co se tyce Brazos 2.0 - je to jak rikate, tech info zatim moc neni, ja doufam, ze spis posunou vyrobni proces a jadro nechaji na puvodni architekture. Proc? Protoze dokud mne nepresvedci, ze Pilledriver je fakt terno ;-), tak si do masiny nic odvozeneho od Bulldozer neporidim :( A s tim se prave bojim i Trinity - Llano je docela uspesny, protoze ma jakz-takz konkurence schopny CPU jadro jeste z Phenomu a slunou GPU cast. Pokud to CPU v Trinity zabijou Bulldozer-like Pilledrive - bude to velkej problem (a slibovat oni umi :-( )

lordmystic
lordmystic
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

měl bych dotaz. vybírám novou sestavu kolem 15-25k na střih full hd videa a zpracování RAW souborů ze zrcadlovky v photoshopu včetně hdr (hodně náročné).

deska by měla stačit klasika:
Gigabyte P67X-UD3-B3 ​- Intel P67
2891kč

cpu bych rád přetaktoval:
Intel Core i5-2500K
5099kč

s chladičem pro taktování nevím zda-li klasiku
Noctua NH​-D14
1775kč
nebo raději vodníka
Corsair Hydro Series H100
2576kč
zde hodně tápu zda-li se ten vodník vyplatí

paměť 8GB, disky mám včetně ssd, case mám také, mechaniku nechci, zdroj mám.

poslední s čím váhám je grafická karta. někde sem zahlédl nějaké testy, kdy často grafika byla při renderování přítěží pro procesor. moderní kodeky dnes umí využít všechna jádra, navíc u přetaktovaného procesoru je to paráda. proto nevím zda-li investovat velké peníze do pořádné grafiky nebo zda-li pouze nekoupit nějaký průměr jako je např.
Gigabyte GTX560 Ti 1GB DDR5 OC
5279kč

za každou radu budu moc rád. předem díky!

ps pro autora článku - možná kdyby do budoucna zvážil přidat jednu kapitolu - právě ideální komponenty pro střih videa a práci s grafikou (2D), čím dál víc lidí kupuje stroj právě kvůli tomuto.

trumpeta
trumpeta
Level 1 Level 1
3. 2. 2012 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A zase ta naprosto zbytecne predrazena pamet v intelacke sestave... autor je nepoucitelny :)

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@trumpeta Stroj za 50 tisíc si nekupuje každý. Pokud chce něco lepšího, koupí si i lepší paměti (jinak by na trhu nebyly). S tím počítám i v sestavách.

Autor je poučitelný, ale stojí si za tím, že je možné mít při lehkém přetaktování vyšší frekvenci na pamětech a mít pocit, že má člověk ještě něco lepšího než standard. Příplatek 700 korun oproti Kingston blu. je v poměru cena/výkon vysoký, ovšem ani sestava za 50 tisíc není zcela jistě o poměru cena/výkon.

Navíc ty sestavy nejsou dogma, každý má jiný názor, já mám takový, jaký vidíte.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 00:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ked tak pozeram na tie zakladne dosky tak nevidim nejako dvovod nezaradit tam napriklad dosku ktora ma Z68 chipset ked tam uz tak spominate to vynechavanie grafickej karty. Elegantne riesenie ASUS P8Z68-V.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ahoj Zumpare. Možné to samozřejmě je, tuto možnost zmiňuji, ale do každé sestavy jde dát jen jedna deska, takže na některé e nedostane.

Nicméně ASUS P8Z68-V je pěkný model, s dobrým zadním panelem na to, že tam jsou i tři obrazové porty, takže se na to do příště kouknu, případně zmíním jako alternativu ;) Díky za tip.

Wakizashi
Wakizashi
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=lordmystic]měl bych dotaz. vybírám novou sestavu kolem 15-25k na střih full hd videa a zpracování RAW souborů ze zrcadlovky v photoshopu včetně hdr (hodně náročné).

deska by měla stačit klasika:
Gigabyte P67X-UD3-B3 ​- Intel P67
2891kč

cpu bych rád přetaktoval:
Intel Core i5-2500K
5099kč

s chladičem pro taktování nevím zda-li klasiku
Noctua NH​-D14
1775kč
nebo raději vodníka
Corsair Hydro Series H100
2576kč
zde hodně tápu zda-li se ten vodník vyplatí

paměť 8GB, disky mám včetně ssd, case mám také, mechaniku nechci, zdroj mám.

poslední s čím váhám je grafická karta. někde sem zahlédl nějaké testy, kdy často grafika byla při renderování přítěží pro procesor. moderní kodeky dnes umí využít všechna jádra, navíc u přetaktovaného procesoru je to paráda. proto nevím zda-li investovat velké peníze do pořádné grafiky nebo zda-li pouze nekoupit nějaký průměr jako je např.
Gigabyte GTX560 Ti 1GB DDR5 OC
5279kč

za každou radu budu moc rád. předem díky!

ps pro autora článku - možná kdyby do budoucna zvážil přidat jednu kapitolu - právě ideální komponenty pro střih videa a práci s grafikou (2D), čím dál víc lidí kupuje stroj právě kvůli tomuto.[/quote]

Zdravím,

desku a cpu bych nechal na Vás. CPU je skvělá volba. Co se týče pamětí... pokud nebude SSD disk, tak bych doporučil RAM alespoň 16GB. Pro většinu lidí mnoho, ale protože to máte na "profi" nebo "poloprofi" a nehrajete právě jen hry, mohl byste toto ocenit při úpravách ve PS 64bit při vypnutém swapu. Pokud se mýlím, tak mne prosím opravte.

U chladiče bych Vám poradil toto. Ta 14cm Noctua je podle výsledků velmi účinná, ale při vší hmotnosti bych se bál o socket desky (1,4kg). Myslím, že by vaše cpu uchladil i levnější chladič. Ventilátory doporučuji od firmy Noiseblocker, jejich střední a nejvyšší třída je skvělá. Také finančně jsou výhodnější než Noctua fany.

Ohledně grafiky bych asi čekal na uvedení Ati 78** série. Nebude stát tolik a výkon bude skvělý a přínosný pro akceleraci v PS.

bigglebowsky
bigglebowsky
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdravím odborníky, prosím poraďte jakej monitor do 5000,- ale chci tak 24-27" prostě to nejlepší na hry a filmy. můj 6let starej viewsonic vp2030b původně za 16tis. má najednou problémy se nastartovat prostě jen bliká usb lampička v hub monitoru :( po půlhodině někdy hodině se zničeho nic rozjede parchant ! díky za informace

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ocenil bych doporuceni ohledne nejakych sikovnych podlozek pod mysi. jestli je lepsi ultratenka nebo tlustsi aluminiova.. a tak dale..

jinak uplne na konci clanku mate fotografii jineho monitoru dell, nez o kterem se mluvi. myslim, ze to je u2410, ale u2412m vypada jinak a hezceji. sam do neho cucim a je to fantasticky monitor nebyt dvou veci: neprilis homogenni svetle barvy (smerem doprava zrejme tmavne podsviceni ale to je loterie vybrat ten spravny, bohuzel zatim vyrobce nenapadlo to v tovarne testovat a rozdelit kvalitu podle homogenity - blbci) a z uhlu je patrne typicke prosvitani svetla z podsvecovaci vrstvy, takze cerna se meni v sedejsi odstin, coz vadi pri tmavych zobrazenich, pri svetlych to prebije kontrast a jas vsech barev na obraze. ale za 6,5k proste nic lepsiho neexistuje, nebot temito neduhy trpi vsechny monitory s cenou pod 15k a bezny clovek holt nema po kapsach kolorimetrickou sondu, aby zkoumal homogenitu panelu pobliz vydejniho okynka v obchode. snad se brzo objevi 30" oled 16:10 a to budou barevne orgie.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
4. 2. 2012 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=nhkg]Hmm, sestavy pěkné, ale volba chladičů CPU a Skříní je tragická. Gelid Tranquillo v redakci neznáte? Levnější než hyper a Noctua, výkonem a hlukem stejný nebo lepší. Proti Freezru o 200Kč dražší, ale výrazně lepší. Další věc co nechápu je volba skříní. Elite jasně, to je nouzovka jak nejsou peníze. Ale proč furt Fractal, když nemá dost pozic 5,25 (nutnost pro ztišení disků), nepraktické přední dveře, ...
A to že cpete všude výrobky Gigabyte radši nekomentuju...[/quote]
Gelid není lepší Freezeru to je jen tvá představa a poměr cena/výkon rozhoduje
prostě někteří se neumí smířit s faktem že chladič do 1000.- je nejlepší freezer 13 a nad 1000.- je to Noctua.
Ostatní více méně sekundují a uživatel má tak možnost si vybrat podle vzhledu ,velikosti a užitné hodnoty pro něho!
Vyrobky Gigabyte jsou prostě nejmíň problémové a třeba Asus má občas nějaký problém(recenzí kolem toho jsou tuny na netu) - kdyby jsi dělal do IT tak by jsi to věděl !!! A skříně ? mít dnes v PC více jak 2-3 HDD je blbost a pokud potřebuješ zálohu existují velké externí HDD .

left4dead
left4dead
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jarod72pm]
Gelid není lepší Freezeru to je jen tvá představa a poměr cena/výkon rozhoduje
prostě někteří se neumí smířit s faktem že chladič do 1000.- je nejlepší freezer 13 a nad 1000.- je to Noctua.
Ostatní více méně sekundují a uživatel má tak možnost si vybrat podle vzhledu ,velikosti a užitné hodnoty pro něho!
Vyrobky Gigabyte jsou prostě nejmíň problémové a třeba Asus má občas nějaký problém(recenzí kolem toho jsou tuny na netu) - kdyby jsi dělal do IT tak by jsi to věděl !!! A skříně ? mít dnes v PC více jak 2-3 HDD je blbost a pokud potřebuješ zálohu existují velké externí HDD .[/quote]

to jsou pekny bludy to ze sis to koupil ty neznamena automaticky ze to je nejlepsi

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
4. 2. 2012 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=left4dead][quote=jarod72pm]
Gelid není lepší Freezeru to je jen tvá představa a poměr cena/výkon rozhoduje
prostě někteří se neumí smířit s faktem že chladič do 1000.- je nejlepší freezer 13 a nad 1000.- je to Noctua.
Ostatní více méně sekundují a uživatel má tak možnost si vybrat podle vzhledu ,velikosti a užitné hodnoty pro něho!
Vyrobky Gigabyte jsou prostě nejmíň problémové a třeba Asus má občas nějaký problém(recenzí kolem toho jsou tuny na netu) - kdyby jsi dělal do IT tak by jsi to věděl !!! A skříně ? mít dnes v PC více jak 2-3 HDD je blbost a pokud potřebuješ zálohu existují velké externí HDD .[/quote]

to jsou pekny bludy to ze sis to koupil ty neznamena automaticky ze to je nejlepsi[/quote]
NE na rozdíl od tebe skládám a testuji PC už několik let takže vím co a jak funguje včetně výkonu atd takže na nic si nehraju ,ale už jsem si zvykl že na pctuning na tyhle diskuze v drtivé většině chodí počítačový začátečníci a hrají se zde na experty.
Rád si podiskutuji ale na určité urovni navíc kdybych kecal tak nemám spokojené zákazníky!

left4dead
left4dead
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm [quote=jarod72pm][quote=left4dead][quote=jarod72pm]
Gelid není lepší Freezeru to je jen tvá představa a poměr cena/výkon rozhoduje
prostě někteří se neumí smířit s faktem že chladič do 1000.- je nejlepší freezer 13 a nad 1000.- je to Noctua.
Ostatní více méně sekundují a uživatel má tak možnost si vybrat podle vzhledu ,velikosti a užitné hodnoty pro něho!
Vyrobky Gigabyte jsou prostě nejmíň problémové a třeba Asus má občas nějaký problém(recenzí kolem toho jsou tuny na netu) - kdyby jsi dělal do IT tak by jsi to věděl !!! A skříně ? mít dnes v PC více jak 2-3 HDD je blbost a pokud potřebuješ zálohu existují velké externí HDD .[/quote]

to jsou pekny bludy to ze sis to koupil ty neznamena automaticky ze to je nejlepsi[/quote]
NE na rozdíl od tebe skládám a testuji PC už několik let takže vím co a jak funguje včetně výkonu atd takže na nic si nehraju ,ale už jsem si zvykl že na pctuning na tyhle diskuze v drtivé většině chodí počítačový začátečníci a hrají se zde na experty.
Rád si podiskutuji ale na určité urovni navíc kdybych kecal tak nemám spokojené zákazníky![/quote]

tak si skladej freezery pro svoje imaginarni zakazniky a nemystifukuj tady lidi kazdy si muze dohledat testy

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
5. 2. 2012 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@left4dead Já si tedy myslím, že je to úplně jedno. Jsou to všechno kvalitní chladiče, které oproti boxovému řešení shodí pěkných pár stupňů a hluku. Mezi nimi zase bývá poměrně malý rozdíl, který běžně nepoznáte, protože váš procesor asi nejede pořád na 100% jako v testech, aby se vám projevili ty rozdíly v pár stupních °C.

Dixel
Dixel
Level 1 Level 1
4. 2. 2012 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj pekne poctenicko :). Ovsem zarazila me takova drobnost. U pocitace bez penezniho limitu (asi za 87 000) uvadite jako osazene pameti Corsair Dominator GT spolu s chladicem Noctua NH-D14. 4x4GB sou sice vice nez dostacujici :D ale dyz uz bych chtel pridat dalsi pameti tak bych kvuli chladici nemohl :D. Nu inu asi to nejni pocitac bez limitu ;). Ale jen dorbnustka :) Velmi hezce napsane jako skoro vzdy ;). Jen tak dale.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
5. 2. 2012 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dixel Díky. Uvidíme, co příště. Tam u té maximální sestavy ještě něco přibude. Teď jsem udělal takový nástin a i jsem čekal, zda se někdo ozve. Takové paměti jsou šílené, ale zase tento typ (Dominator) je používán overclockery poměrně často. Jsou vysoké no. Také už mám raději po osobní zkušenosti s Corsair Vengeance ty běžné nízké paměti vzhledem k místu pod chladičem CPU. Ta jedna se vejde pod můj Scythe Samurai jen o fous.

Dixel
Dixel
Level 1 Level 1
5. 2. 2012 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Hort Zdravim znovu :). Jj ja jsem vlastnikem Noctuy NH-D14 a bohuzel jsem musel zvolit nizke pameti ADATA Extreme edition (1600Mhz CL8), mam s tim sve zkusenosti mno :)- ve funkcnosti rozdil zadnej - chalzene sou pomerne pekne - odhadem dle dotyku kolem 45 stupnu max maji :), coz si myslim ze neni zle. Predtim nez jsem kupoval mosntrum v podobe Noctua NH-D14 jsem mel Asus Silent Knight 2 a s nim OCZ Reaper Edition (velmi vysoke pameti) na desce Asus Maximus 2 Formula - s takovym tintitkem (tim Asusem) to problem nebyl :D. Nu spise me napadlo vychvaloval jste Corsair H80 - proc jste neuvedl ten do te nejvykonnejsi sestavy ? :) zajimalo by me jestli treba oproti te Noctue v necem zaostava (hlucnost, vykon). K tomuto "vodnimu" chlazeni by potom nebyl problem dat i druhy kit 4x4 GB Corsair Dominator GT ;). Ovsem jak by to bylo s uchlazenim co neuchlazenim to si nedokazu predstavit - nikdy jsem ten corsair v akci nevidel :). Ovsem co se te Noctue musi nechat - chladi mi Core i7 920 na 4,4GHz (revize D0) s navoltovanim kolem 1,4V - to uz chce poradnej vykon takze vyber chapu - proste 16GB musi stacit na ukor poradneho spolehliveho ticheho chlazeni :). Velmi hezke, moc dekuju za odpoved k predchozimu komentari a preji hodne stesti pri psani dalsi recenze.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
5. 2. 2012 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=left4dead][quote=jarod72pm][quote=left4dead][quote=jarod72pm]
Gelid není lepší Freezeru to je jen tvá představa a poměr cena/výkon rozhoduje
prostě někteří se neumí smířit s faktem že chladič do 1000.- je nejlepší freezer 13 a nad 1000.- je to Noctua.
Ostatní více méně sekundují a uživatel má tak možnost si vybrat podle vzhledu ,velikosti a užitné hodnoty pro něho!
Vyrobky Gigabyte jsou prostě nejmíň problémové a třeba Asus má občas nějaký problém(recenzí kolem toho jsou tuny na netu) - kdyby jsi dělal do IT tak by jsi to věděl !!! A skříně ? mít dnes v PC více jak 2-3 HDD je blbost a pokud potřebuješ zálohu existují velké externí HDD .[/quote]

to jsou pekny bludy to ze sis to koupil ty neznamena automaticky ze to je nejlepsi[/quote]
NE na rozdíl od tebe skládám a testuji PC už několik let takže vím co a jak funguje včetně výkonu atd takže na nic si nehraju ,ale už jsem si zvykl že na pctuning na tyhle diskuze v drtivé většině chodí počítačový začátečníci a hrají se zde na experty.
Rád si podiskutuji ale na určité urovni navíc kdybych kecal tak nemám spokojené zákazníky![/quote]

tak si skladej freezery pro svoje imaginarni zakazniky a nemystifukuj tady lidi kazdy si muze dohledat testy[/quote]
No nikdo ti to nežere ty kecy a kdybys nebyl línej a nelhal tak si ty testy najdeš taky ať víš co meleš ale strýček google ti to najde sám například zde:
http://www.overclockersclub.com/reviews/arctic_cooling_freezer_13/

Jsi jen jeden z mnoha chytrolínů zde co neví co mele.

Reklama
Reklama