Druhá generace Nintenda Switch nabídne Ampere čip, DLSS i ray tracing
Chystaný Switch 2 nabídne grafiku na úrovni mobilní RTX 2050, 12 GB RAM a podporu technologií DLSS a ray tracing. Nintendo se chystá konkurovat i větším konzolím.
Nintendo po měsících spekulací konečně potvrdilo hardwarové specifikace své nové konzole Switch 2. Jádrem zařízení je upravený čip od Nvidie založený na architektuře Ampere, tedy stejné technologii, kterou využívají notebookové grafiky GeForce RTX 2050 nebo 3050. Grafika nabídne 1536 CUDA jader a bude podporovat jak ray tracing, tak také DLSS.
Konzole bude disponovat 12 GB rychlé paměti LPDDR5X a 256GB interním úložištěm typu UFS. Uživatelé si budou moci rozšířit kapacitu pomocí microSD Express karet až do velikosti 2 TB. Procesor je tvořen osmi jádry ARM Cortex-A78C, z nichž šest bude dostupných pro hry. Frekvence se budou lišit podle režimu provozu — v přenosném režimu poběží CPU na 1,1 GHz, při zapojení do doku dokonce jen na 998 MHz (a ne, fakt jsem se nespletl, z neznámých důvodů taktuje v doku na míň, než v portable režimu). GPU na tom bude podobně, v přenosném režimu pojede na 561 MHz, v doku se frekvence zvýší na 1 007 MHz. Navzdory nižším taktům než má RTX 2050 nabídne konzole velmi slušný výkon díky optimalizacím a podpoře DLSS.
Co se týče výkonu pamětí, v přenosném režimu dosahuje propustnosti 68 GB/s, v doku až 102 GB/s. O plynulý chod her se postará také dedikovaný blok pro hardwarovou dekompresi herních dat, který využívá LZ4 kompresi, stejný formát, který Nintendo používá v distribučních balíčcích her.
Oficiální cena zatím nebyla oznámena, ale očekává se, že se bude pohybovat v rozmezí 10 000–12 000 Kč (v zahraničí). Nintendo se tak zjevně snaží nabídnout moderní herní zážitek i pro hráče, kteří nechtějí nebo nemohou investovat desítky tisíc do výkonných PC nebo velkých konzolí jako PS5 či Xbox. Switch 2 má vyjít ještě v letošním roce.