Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire | Kapitola 12
Seznam kapitol
Dnes se s mírným zpožděním podíváme na platformu ATi CrossFire, která by měla být konkurencí pro nVidii a její SLI. Obě technologie umožňují využití dvou grafických karet v jednom systému. SLI je na trhu již nějaký čas a společnost ATi musela taktéž přijít s podobným řešením. Jestli se nové řešení prosadí, ukáže jen čas. V článku se podíváme na výkon dvou Radeonů X850XT spřažených dohromady.
Verze | Splinter Cell : Chaos Theory |
Rozhraní | DirectX |
Heslovitý popis | Unreal Engine 2 (upravený), multitexturing, HDR, tonemapping |
Nastavení | 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Návod jak testovat | Splinter Cell Chaos Theory Benchmark |
Splinter Cell je doménou ATi a patří k modernějším hrám (podporuje SM2.0 i 3.0), které dokáží vytížit grafickou kartu i při nižší rozlišení. SLI má drtivou převahu a výsledky rovné dvojnásobku výkonu jedné karty působí přinejmenším nevšedně. CrossFire přináší nárůst výkonu rovný 75%, SLI - jak jsem již zmínil - 100%.
FSAA zvyšuje náskok ATi (v 1600*1200 dokonce dorovnává) a výsledky SLI (+82%) se blíží výsledkům CrossFire (+79%)