Zpět na článek

Diskuze: Film The Hobbit se natáčí v rozlišení 5k a 48 snímcích za vteřinu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kokbulik
kokbulik
Level 20 Level 20
6. 11. 2011 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

konečně film na ktery se bude radost divat :D

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč proboha to natáčí jen ve 3D? Dyť se na to 3D nedá koukat, ani v kině, ani doma, kvalita obrazu mizerná, ještě musíte mít brýle, myslim že klasické 2D by nebylo na škodu.
- eagleking

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Z 3D jde udělat 2D v pofhodě, to je jako zlobit se na ně, že to natáčí barevně a ne černobíle, případně ve 48 snímcích místo 24 nebo v rozlišení 5K místo FullHD...

Jimmy.Tulip
Jimmy.Tulip
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Byl jsi nekdy v IMAXu? Zkus si zajit na nejakej film (treba tady na Hobita) do IMAXu a uvidis ten rozdil oproti Digital 3D (ktery ja osobne taky nemam rad) ...

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jimmy.Tulip No v IMAXu jsem byl, za ty prachy teda nicmoc, taky potřebuješ brejle a kvalitativně mezi tímhle a tím 3D v běžných kinech moc rozdíl není
- eagleking

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mimochodem, ze 3D se dá 2D udělat vždy, stejně jako se z barevného filmu vždy dá udělat černobílý. Ovšem naopak to NEJDE!!!

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Rok 1950: Proč to proboha natáčí jen v barvě? Dyť se na ty barvy nedá koukat, ani v kině, ani, no v té době jen v kině.

Jen proto, že dnes je techonologie 3D silně nedokonalá ještě neznamená, že se na ni máme zcela vykašlat. Jednoho dne, až se to celé zdokonalí budete nad 2D ohrnovat nos a budete chválit Jacksona že se to rozhodl točit ve 3D

Ocik
Ocik
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo Jediné použitelné 3D je hologram, tohle rádoby 3D s brýlemi je otrava.

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo @Ocik: A slyšel jste třeba o takových autostereoskopických displejích? Ano, uznávám, že zatím mají až příliš mnoho omezení, ale JDE to i bez brýlí!

Ondřej Košťál
Ondřej Košťál
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ve skutečnosti bude na výběr ze dvou variant. Buď 3D s klasickými 24 snímky za vteřinu, nebo klasické 2D se 48 snímky za vteřinu. To jsou slova Petera Jacksona, když o mluvil o výběru techniky při připravách na natáčení.

Mers
Mers
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedinej film kterej by mohl stát za to a oni ho natočí v nějakým vyje.baným 3D pro děcka...

Irreversible
Irreversible
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No a pak to stejně bude promítat 4K :D

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irreversible no čo ... veď IMAX kamery majú ďaleko vyššie rozlíšenie ako tuto tieto RED kamery a premieta sa na 2K projektoroch :D

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic V IMAX se promítá i natáčí v rozlišení 10000x7000.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic @zumik31: IMAX premietal max v 4K rozlíšení, po najnovšom už len v 2K ... a natáča sa na 70mm film, ktorý má [b]teoretické maximum[/b] okolo 12000 x 9000 px ...

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic @zumik31: Tak koukám, že letos na jaře se v Praze v IMAXu instalovaly nový digitální projektory s rozlišením pouze 2k, to je pěknej podvod. Tak to už mě tam nedostanou.

aresik
aresik
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irreversible no len kolik tych 4K najdes dokonce i IMAX bezi na dve 2K promitačky

Irreversible
Irreversible
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aresik V ČR je 7 sálů 4K, v SR nevím.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aresik majú vyše roka na upgrade :D

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
6. 11. 2011 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irreversible Dobrá poznámka, neb 10 mpix projektory ještě nejsou (10 mpix = 5K).

atomic:)
atomic:)
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych to 3D tolik nezavrhoval..Jasně, není to dokonalé, má to hodně mušek, ale na druhou stranu..Mně se to líbí..Když jsem byl na Avatarovi 3D, dostalo to imho mnohem větší hloubku..A třeba včera jsem byl na freeski filmu, kde měli část natočenou ve 3D, a z těch záběrů mi padala čelist :shock:

motodriver
motodriver
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já bych všechny ty internety a 3D zakázala, všechny ty aféry lidi jenom otravujou

prasik
prasik
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote] The Hobbit, který se do kin dostane [b]v průběhu příštích měsíců[/b], je kompletně točený v nativním 3D.[/quote]

[quote]Premiéra prvního dílu je plánována na prosinec 2012.[/quote]

A jinak, rozdělovat tady filmy na 3D a 2D je vtipné. Každý film je ve 3D, a 2D film by byl opravdu k pokukání. "3D" film = reklamní trik.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 23:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když to tak vezmete, tak FullHD monitory (nebo 16:10 1920x1200) jsou tu už hodně dlouho a až snad dnes je rozlišení 1920x1080 standardem. Vývoj do výššího rozlišení se u monitorů zastavil,když si vezmeme, jak všechno jde každým rokem nahoru. Též počet palců. Co stojí na místě je počet snímků/sek.24. Ty tu máme už od nepaměti. Když se dívám na film ve FullHD s 24FPS je to otřesné. Hlavně v rychlých scénách. A též i když kamera přejíždí přes exteriér např.: film 10 000 př.n.l. pohled na pyramidy se obrázek seká. 60FPS tu mělo být s FullHD. A teď k těm jejich kamerám. Proč jen 48FPS, když kamera umí směle 120FPS?! Proč ne rovnou 60FPS pro 2D. Pro 3D je jasné že musí být 120FPS.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
7. 11. 2011 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Lolendo [i]Proč jen 48FPS, když kamera umí směle 120FPS?[/i]

Datovy tok, storage?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 04:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Lolendo Pletes dohromady fps a obnovovaci frekvenci obrazovky (Hz). Se zbytkem souhlasim... vyvoj zobrazovacich zarizeni je vseobecne pokriveny a nejde jen o jejich rozliseni, ale hlavne o pouzivane technologie. Jak jeste dlouho budeme trpet TN panely?

djlmc
djlmc
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 01:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Ondřej Košťál]Ve skutečnosti bude na výběr ze dvou variant. Buď 3D s klasickými 24 snímky za vteřinu, nebo klasické 2D se 48 snímky za vteřinu. To jsou slova Petera Jacksona, když o mluvil o výběru techniky při připravách na natáčení.[/quote]

3D bude mít také 48 snímků za vteřinu - právě 3D je jedním z hlavních důvodů proč se točí ve vyšším framerate - 48 snímků za vteřinu vyřeší bolesti a motání hlavy atd. Avatar byl pouhých 24fps (Cameron chtěl točit ve vyšším FPS, ale studio mu to zamítlo...)

CRYPT
CRYPT
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 05:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na hobita se tesim uz od prvniho dne co jsem se dozvedel, ze se bude tocit. Pozdeji jsem se dozvedel o nataceni ve 48 snimcich za sekundu a ze bude v 3D. Tady neni co resit, jak jsem jeste ve 3D kine nikdy nebyl, tak na toto jiste pujdu

Kotty
Kotty
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co dodat, těším se jak malý kluk. Ale osobně zajdu na 2D po nevalných zkušenostech z 3D, kde mě místo lepšího zážitku spíš víc bolely oči a za ušima (od brýlí).

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kotty videl jsem uz vic filmu ve 3D a musim rict ze treba Avatar byl uzasny a diky 3D je to pro me prumerny film, kdybych ho videl jen ve 2D tak bych ho asi hodnotil jako sr*cku. Doufam ze bude mit Hobit skvelou atmosferu jako pan prstenu a stopro pujdu na 3D

Kotty
Kotty
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 Tak zrovna Avatar byl můj první film ve 3D a navíc jsem ho v kině viděl i ve 2D, takže celkem mohu porovnávat. Některé scény byly díky 3D působivější, ale že bych si kvůli tomu nedošel na záchod, to opravdu ne. Rozhodně mě daleko víc iritovaly problémy zmíněné nahoře. Ať se dívá každý na co chce, ale já dám přednost staré dobré klasice :)
Jinak souhlasím, že Avatar je celkem průměrný film, aspoň co se příběhu týče (hned po shlédnutí mě napadlo, že je to až nápadně podobné Pocahontas).

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @Kotty: prave ze Avatar je uz potisici omylanej pribeh z filmu jako Tanec s vlky, Battle for Terra (nevim, Pocahontas sem nevidel) apod. takze spis hooodne podprumernej pribeh kterej zachranuji jen ty efekty, ktery jsou opravdu uchvatny ale az hodne me to pripomina situaci na hernim trhu s FPSkama. Kde si driv mohl clovek vybrat jakou cestou pujde ale dnes? Napr. COD (naposled sem zkousel nejakou 4 u kamose) cutscena :arrow: strilis jak o zivot :arrow: cutscena :arrow: jdes dal a opet strilis jak o zivot, kdyz te nedejboze trefej tak staci 10sekund pockat za rohem a ses vyhealovanej a muzes zas strilet jak o zivot do dalsi cutsceny :roll: jak tohle muze nekoho bavit? Kde jsou ty labyrinty s hledanim klicu a koseni nepratel v nejakych komplexech kde se muze pobihat vsude a ne jen po jedny chodbe? Presne takhle na me pusobil Avatar, efekty super ale dej a dialogy naprosta sr*cka

Kotty
Kotty
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @kalda69: Já ale nehodnotím kvalitu efektů Avatara, v tom ohledu je dokonalý. Pouze hodnotím přínos 3D z mého pohledu.
Jinak srovnání srovnávat herní scénu s tou filmovou moc nejde. Např. Pocahontas je z roku 1995 a ten příběh je takřka identický, tudíž o nic lepší ani horší. Filmy s různě kvalitními scénaři vznikali vždy a vnikat budou :)

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @Kotty: prave ze uz se to skoro srovnavat da :( coz nerikam ze to je dobre ale treba avatar by sel asi do kytek kdyby nebylo efektu ve 3D, podobne to je s hrama kde se jede taky hlavne na grafiku ale dej uz neni tak dulezitej. Pro me treba 3D prinos je ale zatim ne moc velkej a hlavne kdyz jsem byl v jednom sh*t kine kde me brejle porad sjizdely po nose dolu a ja je musel cca kazdejch 5 minut rovnat a kdyz jsem nahodou sahnul mezi skla tak se to rozostrilo.

Kotty
Kotty
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @Kotty: vznikaly* - docela by se tu hodil edit button...

Kotty
Kotty
Level 1 Level 1
8. 11. 2011 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @kalda69: Srovnávat se dá snad pouze to, že u obou hraje prim to vizuální zpracování (což ale u MW3 už není úplná pravda). A to jen u těchto dvou konkrétních titulů.
Nemůžu souhlasit ani s tím, že by bez 3D šel Avatar do kytek. Dokonalý film to není, ale to automaticky neznamená, že by to byl špatný film či dokonce propadák. Spousta mých známých viděla film "pouze" ve 2D a film se jim líbil, byť měli víceméně stejné připomínky jako mám já nebo vy (tj. slabší/neoriginální příběh, ale perfektní audiovizuální zpracování).

msroubek
msroubek
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady [url]http://nofilmschool.com/2011/04/peter-jackson-shoots-the-hobbit-48-fps/[/url] si o tom něco poslehněte a pak se hádejte... :!:

jen94ek
jen94ek
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda lidi ze jste zapomnely na filmove policko 35mm!s vice jak 18MPix pres 100let stare.A pokud vim tak CB fim ma jeste vetsi res.
Ja vim je rok 2012 pomalu!
Kdo je stastsny s full hd?a jeste k tomu LCD :)Jediny co mam rad na svych lcd je velikost reps nenarocnos na prostor.
Mate jeste nekdo CRT s 2560 x 1920 ?
Pocitam s tim ze tohle vydelo tak 5% znas.

Takze az bude doba 5k-7k for user tak sezase preskenuji vcheny filmove banky z HD na K.

DavidCZ
DavidCZ
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jen94ek Viděli jsi některe české filmy 20 let stare, jak jsou poškrabane maji vyhnite kolečka atd?

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
7. 11. 2011 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavidCZ no vidis a nejaky filmy se delaji s temahle efektama schvalne :lol:

nameless1
nameless1
Level 1 Level 1
8. 11. 2011 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jednoznačně schvaluju, už i to slavné Full HD je dost o ničem s tak pomalým framerate, bohužel tohle vidím jako víc možností pro tvůrce a investici do vzdálenější budoucnosti. Promítačky ani televize to nedaj. Určitě se na to teď tak nepodíváme...

Reklama
Reklama