Zpět na článek

Diskuze: Fractal Design Define R4 k nepoznání: Stoobiho Snowflake

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Reynevan
Reynevan
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle se mi hodně líbí, už se nemůžu dočkat na soutěž :)

VaxMarkus
VaxMarkus
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to krásná práce

Jaroch
Jaroch
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dvířka drží jeden šroubek dole takže sebemenší vibrace tomu jistě dodají zvukovou kulisu :!: Kolik otevření ocelového čela vydrží motorek DVD mechaniky :?: Proč je na čelním fanu uvnitř skříně kovová mřížka :?:
Proč je na zadní stěně ponecháno nahoře těch pár dírek a proč to není zarovnané :?: Myslím , že podlepení a zatmelení dírek by nestálo tolik času :idea:
Ale hodně líbí se mi kryt DVD mechaniky který ladí se zdrojem a vytváří optickou protiváhu v otevřené skříni.
Dizajnově velmi hezká case a ještě kdyby tam byla osazená bílá SAPPHIRE PURE CrossFire 3200 tak by to byla ledová královna .

blaho
blaho
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pekne

Melo
Melo
Level 35 Level 35
10. 3. 2014 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super

mara.t
mara.t
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu se povedle a je vidět, že Stoobi už sprofesionálněl. I podle obrázků z dílny jde vidět, že je to profík a skříň vipadá hezky. pak se, ale na to podívám střízlivým okem a... Tohle bohužel není tuning, ale tuzing. (zde tedy říkají modding). Proč vzít velmi dobrou, vyladěnou a perfektně funkční skříň a technicky ji sprasit?! Dřív jsme tu viděli staré ošklivé a špatně funkční skříně předělané na opravdu účinné schránky na "železo". To bylo vytunění favoritu. Dnes je to skvělá skříň rozdrbaná. To je polepení ferrari nálepkama a postříkání sprejem :( . I ferrari se dá pozlatit, diamanty do klik a vyšperkovat detaily..ale to je jiná třída skříní kde se hodnotí i milimetrové detaily. Prostě..přejít od tuningu, kde jsem koukal jak umělec Stoobi dělá ze starého křápu nabušený majstrstick, k tuzingu je podle mne špatné :( .

mara.t
mara.t
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mara.t Po odeslání člověk zírá na pravopis, ale edit není :( Takže za něj omluva :)

strenkp
strenkp
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sánka dole, nemám slov

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 3. 2014 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně po dlouhé době něco pěkného. Tento casemod se designově povedl...

F3rda
F3rda
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je jedna z nejhezčích úprav, co jsem viděl!!! Pod článkem bych změnil jen částku, kterou se dá autorovi přihodit 8)

snejdy
snejdy
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Design super, krásná práce, něco takového bych určitě já nezvlád (a to ovládam dremel celkem slušně :P ). Akorát je to vše na úkor praktičnosti a funkčnosti. Pouze jeden 120mm otvor na vyfukující ventilátor a jeden na nasávací, když tam bude nějaké hodně výkonné železo tak se to v zátěži neuchladí a nebo ty větráky pojedou přes 2k otáček a bude to hlučné. Tlačítka na spodu skříně (to bude vážně super se shýbat na podlahu pod stůl a nahmatávat tlačítko), přední USB v háji, dvířka mechaniky přidělaná k čelu - to dlouho nevydrží a mechanika brzo odejde, nehledě na to že se nedá vysunout tlačítkem.

chaler1
chaler1
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snejdy V těch tlačítkách ve spodní části skříně bych problém neviděl, protože tuhle skříň bych chtěl určitě vidět, proto bych ji nedal někam na zem, ale určitě na stůl a tam už nevidím problém jenom po tom cvaknout. A mechanika se v dnešní době používá stále méně a méně já osobně ani mechaniku nemám a nechybí mi :) Ale těch otvorů na ventilátory by mohlo být více. Na druhou stranu by to asi narušilo celkový design a o něm tahle skříň hlavně je :)

snejdy
snejdy
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chaler1 Já mechaniku taky už téměř nepoužívám, stále se ale najdou věci pro které je nutná a čas od času jí potřebuju (Například převod hudebních CD do FLAC, to se mi pak protočí v mechanice hodně cdček). Jeden čas jsem měl taky skříň na stole, ale mít hukot větráků hned u hlavy časem omrzí a tak šla na zem, i tam ale může být vidět dobře. A zbytečně přijít o 4 USB a muset si vytahovat zezadu prodlužovačky a huby taky není ono.

snejdy
snejdy
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snejdy Ještě bych dodal, že pokud by dvířka byla otevíratelná ručně, stejně jako u originální skříně, pak by tlačítka a USB mohly být pod mechanikou a samotná mechanika by se dala otevírat normálně.

pc_tuzing
pc_tuzing
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Technické provedení skvělé, výsledný celkový dojem - nádherná case. Bohužel jen na ozdobu. Jestli dobře vidím, přední ventilátor nemá prachový filtr? Navíc jeden outtake plus zdroj vs. jen jeden intake větrák - myslím že to bude nasosávat prach kde se dá. Takže za nějakou dobu to čiré plexisklo nebude moc čiré, vnitřní lakované povrchy taky utrpí. A nedejbože pokud to bude někde kde se kouří. To bude pohled na zvracení.
Ovšem jako designový pokus velice zdařilé, Stoobi je fakt machr.

morke
morke
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čistě jako práce a úprava dokonalé, ale stále si nedokážu představit, že bych to měl doma. Existuje pravidlo, čím fádnější design, tím méně omrzí. Z této skříně bych byl nadšený týden, abych se ji snažil potom prodat. Zlatí Lian Li.

stud3nt1k
stud3nt1k
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celý článek jsem si užíval a těšil se na jeho závěr a nezklamal mě. Všiml jsem si tady poznámek, co tu lidé napsali. Fascinují mne jejich komenty poukazující na to, co by jak udělali jinak. Přitom z předchozích prací Stoobiho je zřejmé, že pokud by chtěl např. zbytek perforace zakrýt, pak by to udělal.
Tady se díváme na umělecké dílo, které máme brát takové jaké je a ne na něm hledat prvky, které se nám nelíbí. Tohle už není jen počítačová skříň. A z celé práce zřetelně vystupuje, že tenhle projekt si Stoobi opravdu užíval.
Za mne sklízí výhradně můj obdiv a tichou závist, že má prostředky a možnost tvořit tak, jak tvoří.

mara.t
mara.t
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stud3nt1k Dobrý den. Váš komentář mě přiměl k odpovědi a to i proto, že červené palce dolů, bez snahy něco říc a diskutovat je podle mne nízké. Vzhledem k tomu, že jsem měl také částečně negativní komentář tak beru, že jste oslovil i mne. O tom, že Stoobi umí, nás již dříve přesvědčil. Komentoval bych, ale ten pohled na umělecké dílo. Nedávno jedna uklízečka zametla drobky od sušenky ve výstavní hale a nějaký "umělec" ji žaloval, že mu zničila "umělecké dílo". Tomu se směji. To, že vás nějací zloději připravují o zdravý rozum a peníze tím, že se snaží uměle zvednout hodnutu ničeho (někdy třeba i zvratků, či výserů, AKA obrazy blitím, či klystýrování barvy na plátno ) bych za uměleckou činnost nepovažoval! Umělecké dílo je něco co má hodnotu. Ovšem ne peněžní! Hlavně užitnou. Když slyším Bacha či Beethovena tak to ve mně něco vyvolává, i když na vážnou hudbu nejsem. Když slyším přes zeď od sousedů nějaký rámus a napřed si nejsem jistý jestli to není pračka a až pak, když na chodbě vidím ty "existence" a z jejich otevřených dvěří zaslechnu, že to má víc než bum bum bum, tak to ve mně nic nevyvolá. Krom teda odporu. To není umění. Viděl jste někdy obraz od opravdového umělce? Cítil jste někdy při pohledu na takový obraz co ve vás vyvolává. Ne? Vemte si mladé architekty. Já je lituju. Dnešní návrhy budov, kterým pak praskají zdi. Nedá se vnich dýchat. Musejí se překopávat atd. To je děs. Za umělecké dílo se dá považovat původní skříň! Perfektní design a funkčnost! Říkáte, že umělecké dílo se musí brát takové jaké je. Já tvrdím, že to jaké dílo je, říká jestli je umělecké, nebo jen brak. Kdyby Stoobi vzal starou skříň, třeba od počítače od Autocontu, tak po takové úpravě je to umělecké dílo. Nejen hezké, ale zvedne určitě i její užitkovou hodnotu. ALe tady se užiková hodnota snížila.

Tryas
Tryas
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mara.t Dobrý večer. Mňa zase Váš komentár donútil ku príspevku do diskusie. Čo sa týka úžitkovej hodnoty tejto skrinky po jej modifikácií tam voči Vám výhrady nemám. To je jednoznačná pravda, že táto upráva znížila jej úžitkovú hodnotu. Avšak dovolím si nesúhlasiť s Vaším pohľadom na umenie. Zdá sa, že sa snažíte spojiť nespojiteľné, prípadne používate jeden pojem vo zvláštnom význame. Ak tu hovoríte o umení ako o dajme tomu vysokom umení (Beethoven) a snažíte sa ho spojiť zo slovom úžitok, dopúšťate sa dosť veľkého omylu. Ak chápete všetko umenie ako úžitkové, teda povedzme nižšie umenie v takom prípade nemám výhrady. Pri úžitkovom umení môžeme rozprávať o akejsi hodnote, dokonca aj o objektívnej hodnote. Úžitkové umenie musí spĺňať určité estetické požiadavky avšak dbá sa pri ňom aj na použitie, hodnotu a podobne. Avšak ak sa budeme baviť o umení tak ako je chápané poslednú dobu ako o "Umení pre umenie" v takom prípade nemôže byť reč o úžitku ani o objektívnej hodnote. To čo popisujete ako vnútorný pocit, "že Vám to vnútorne niečo dá" je pocit, ktorý môže mať človek pri hocičom. Teda keď sa budeme baviť o umení v modernom zmysle slova tak aj tie omrvinky na podlahe môžu v niekom vyvolať ten pocit, ktorý spomínate. Pre niekoho je Warhol úplný gýč, pre niekoho srdcervúca výpoveď o súčasnej dobe. V súčasnosti sa objavuje dokonca aj tzv. bezpredmetné umenie. V tomto prípade tu neexistuje objekt na ktorý by sme v bežnom zmysle slova mohli ukázať a považovať ho za dielo. Predstavte si to ako symfóniu bez toho aby mala nejaké noty (existuje klavírna skladba pri ktorej umelec iba dve minúty ticho sedí za klavírom). Mohol by som pokračovať podobnými príkladmi ďalej, ale predpokladám, že sa pochopíme. Teda aby som to zhrnul, každý človek má na "umenie" vlastné "požiadavky". Pre niekoho to musí byť realisticky namaľovaný obraz lepší ako fotka, niekomu stačí biele plátno, či dokonca len myšlienka nejakého diela. Umenie vo svojom súčasnom zmysle je samoúčelné, dokonca nemusí niesť žiadne reálne hodnoty. To čo stojí za umením a čo máme všetci ohľadom umenia spoločné je akýsi neistý vnútorný pocit príťažlivosti, či tiahnutia k niečomu. Teda čo sa týka tu upravovanej skrinky, z pohľadu "nižšieho" umenia je úžitková hodnota úpravou znížená. Avšak ak túto skrinku budeme rozumieť z pohľadu "vyššieho" umenia, môže pre nás byť niečim vnútorne príťažlivým a "hodnotným" pre to samo. Ak chcete o tom vedieť viac odporúčam filozofa umenia a jeho prácu Hra, Symbol, Slávnosť. Dúfam, že som Vás neurazil. Pekný večer prajem.

PS: Sorry za gramatické chyby nemám chuť ich opravovať :D

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
10. 3. 2014 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mara.t No minimálně máte pravdu v tom že na modifikaci v takovém rozsahu jako byl provedenej tady, je základní skřiň až možná zbytečným luxusem. NA druhou stranu možná u šmejdu typu eurocase by taková modifikace nebyla možná, protože je vyrobená z uplnějiných materiálů.

mara.t
mara.t
Level 1 Level 1
11. 3. 2014 02:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mara.t @Tryas: Dobrý večer. Ne, neurazil jste mne :) . Dobrý večer. Ne, neurazil jste mne :) . Právě naopak, jsem rád za váš přízpěvek. Snad se nedostáváme mimo tento článek :). Vede mne k mnoha zamyšlením a bohužel si nejsem jistý zda je budu umět vysvětlit zpět v tomto malém okně přízpěvku takhle večer. S tím co jste napsal bych aspoň tak jak jsem to přečetl a chápal souhlasil. Měl bych, ale připomínku k jistým hranicím co a za jakých podmínek za co považovat. Na to co jste napsal bych totiž reagoval asi ze dvou směrů. Reagoval jsem na přízpěvek nademnou, v kterém autor říkal, že na vzniklou novou skříň se nemá koukat z hlediska funkčnosti, ale jako na umělecké dílo. S tím jsem nesouhlasil a měl jsem vítku na to za co jsou umělecká díla považována. Vaši reakci bych teď rozdělil na: 1. umění se nedá hodnosti podle užitkové hodnoty a za 2. lidé mohou mít vlastní názor co pro ně je či není umění. V obou případech souhlasím, ale:
Ad.1) Neznám umění, které při vzniku zničí to za co se samo považuje a přitom je horší. Ta nová skříň se totiž tváří jako plně funkční, i když ztratila spoustu funkčnosti. Ztrátu užitné hodnoty výměnou za estetickou nemohu považovat za umění. To je ten tuning vz. tuzing. Kdyby byla použita stará málo funkční skříň a tím pádem by došlo na zlepšení tak nemám námitek. Ale takhle, bych to za umělecké dílo bych to považoval, kdyby bylo jasně řečeno, že se sice dá použít, ale že je to spíš jen na okrasu/dekorace. Pak by souhlasilo to jak jste psal, že v uměleckém díle není třeba hledat užitku.
Ad. 2) Umění pro umění. To je podle mne (a to naznačuju snad pod jakýmkoliv článkem) ovlivněno "mocí peněz" v současném systému. Lidé když si koupí drahý lístek do galerie a pak tam musí koukat na drobky (omrvinky) od sušenek..tak jsou přímo nuceni hledat v tom umění. zaplatili si přeci. Má to nehoráznou cenovku. Tak to přeci musí v sobě něco mít. Lidé jsou bohužel stádo, které se dá lehce naočkovat.
Napsal jsem toho daleko více..ale je to na dlouho a zamotávám se do vysvětlování. Nicméně děkuji a přeji krásné chvíle dobrého umění.

Tryas
Tryas
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mara.t @Tryas: Sorry za double comment ale nie je tu editovanie príspevkov. Reágoval som na príspevok užívateľa mara.t o 16:13:23 ak by to nebolo zjavné. :D

Tryas
Tryas
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mara.t @Tryas: Do pekla, ospravedlňujem sa za triple post ale nenapísal som meno toho filozofa volá sa Hans Georg Gadamer.

MAX HACKER
MAX HACKER
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda Stoobi tohle se nepovedlo. Původní skřín si zachovává svou decentnost a celistvost, ale tohle je spíš pro náctileté teenagery. :!:

HentaiRush
HentaiRush
Level 1 Level 1
11. 3. 2014 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MAX HACKER A jaké věkové složení dle tebe asi chodí na PCT. :)

Kyselinka
Kyselinka
Level 1 Level 1
11. 3. 2014 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Presne tak. Takto ta skrinka straca to, v com je prave jej kuzlo, a to je strohy dizajn a samozrejme dobre odhlucnenie :roll:

Maor
Maor
Level 1 Level 1
12. 3. 2014 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kyselinka Fakt tam chybí něco na chlazení...
Jedině vyvést hadice od vodníka záslepkou a radiátor připevnit na pravou stranu.
A přední USB je nutnost. porty na klávesnici nebo monitoru nejsou vidět a blbě se do nich trefuje.

teeejay
teeejay
Level 1 Level 1
25. 4. 2014 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Práce od Stoobiho mne absolutně neoslovují. Podle mého názoru se jedná o úplnou ztrátu funkčnosti, jakou jinak nabízí Fractal. Po designové stránce nejsou skříně špatné, ale když stavím PC, tak nekoukám jenom na to, jak vypadá skříň, ale co mi nabízí, jaký prostor, možnosti větráků, radů, cable management, příp. odhlučnění. A ztratit všechno tohle kvůli pár vločkám a světélkům? No thanks.

Reklama
Reklama