Zpět na článek

Diskuze: GeForce GTS 250 a Radeon HD 4850 — stačí ješte?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

morke
morke
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 05:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak je vidět, vývoj her pro konzole úspěšně brzdí nároky na grafiku jejich PC variantám. Dobré pro ty, co mají starší grafiku a nemusejí kupovat kvůli aktuálním hrám novou, špatné pro evoluci grafické úrovně. Stále čekám nějaký Crysis, který by opět dokázal poukázat na jedinečnost PC her.

gringoAD
gringoAD
Level 20 Level 20
12. 8. 2011 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke No ono to neni jen o brzdeni grafickeho pokroku, ale i o vypocetnim - procesor E8500, co mam 3,5 roku doma, intel dnes stale prodava za cenu pomerne vyssi, nez jsem koupil tehdy a dvojjadrovy procesor na 3,1 GHz dnes stoji jen o neco malo mene, nez stal muj - i3 2100 za 2,5 tisice ...

imperator
imperator
Level 0 Level 0
12. 8. 2011 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ci prave crysis poukazal na jedinecnost pc hier...podla mna poukazal na to ze grafika nie je vsetko a bola to akorat nuda...jedinecnost pc hier je napriklad v serii total war...

morke
morke
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@imperator Hra samotná je věci vkusu. Crisis byl ve své době grafickou revolucí a konzolové hry se mohly se svou grafikou jít zahrabat.

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@imperator Souhlasim, prave strategie a ne jen Total War delaji z PC jedinecnou platformu. Muze to byt treba civilizace (ktera je na konzolich spis k smichu) a nebo serie Hearts of Iron (trojce jsem na chut neprisel) Nic z toho se na kozoly moc hrat neda....uz jen proto ze je potreba dost velky vykon CPU kdy i Intel i7 4Ghz se rade zapoti....

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neznalí zjistili, že i na starším železe se dá bez problémů hrát, ale nebylo by špatné porovnat i spotřebu dnes výkonem odpovídajících grafik - protože třeba testovaná HD4850 je nehorázný žrout, který ve 2d neumí spořit 8)

Atreides1
Atreides1
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdysi jsem měl na dvoujádru (2.1 GHz) 7600GT, kterou jsem upgradoval na GTS 250. Výkonostní skok byl samozřejmě velký, ALE např Mafii 2 jsem hrál na 25-30 fps.
Upgradoval jsem CPU na 3 jádro (3.3 GHz) a fps vyskočilo u Mafie 2 na 55-60 fps.
Co tím chci říct? Ano, GTS 250 dostačuje i na novější hry, ale je třeba k ni mít aspoň trochu rychlý procesor.

gringoAD
gringoAD
Level 20 Level 20
12. 8. 2011 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nevim - prvni dil jsem nevidel, ale urcite mate nekde v historii podobne herni testy na soucasnych generacich grafickych karet, takze by urcite neskodilo k testum 2 grafik prihodit nejakou soucasnou - pro porovnani.

kaufly
kaufly
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám GTS 250 sice jenom s 512MB pamětí, ale všechny nový hry jsem si zahrál na rozlišení a detaily abych si je dostatečně užil, takže s touto grafikou také nemám problém jako běžný Počítačový hráč..

HAGGI
HAGGI
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovolím si oponovat, jelikož ne všechny 4850 jsou takoví žrouti , má 4850 Vapor_X má zcela jiný pcb oproti referenční a ve 2D krásně zpomaluje( stejně umí i 250GTS) přesně si nepamatuju frekvence GPU kolem 250-300Mhz MEM 600Mh,musel opsat z Everestu. navíc max TPD má 4850 nižší než 250GTS a to 110W vs. 150W. Shodou okolností vlastním obě tyto karty právě v 512MB verzích karty v podobných sestavách (C2Duo)a nemít u ASUS 250GTS AC S1 + 120FAN tak jí v Metru 2033 skoro upeču (bez fanu šla až přes 90°) :roll: .Obecně za článek jsem velmi vděčný pro přehled výkonu v mnoha hrách,spíše je vhodný opravdu pro neznalé a případné kupující v bazarech ,my letití vlastníci potenciál známe a někteří jistě budou tyto karty užívat a trápit v nových hrách ještě další rok dva dokud to půjde včetně mě 8)

Kotty
Kotty
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HAGGI Jo jo, 4850 Vapor-X v 512 MB verzi byl opravdu povedený kousek, skoro lituji, že jsem ji prodal a nahradil 6850.
Chladič byl opravdu paráda, spotřebou navíc vycházela z tehdejší generace "herních" karet úplně nejlépe (samozřejmě řada 5xxx byla zas úplně někde jinde).

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HAGGI Holt nereferenční návrh a možná promyšlenější firmware - ale ani to nemusí znamenat, že spotřeba klesne na rozumnou hodnotu - zkus změřit, pokud máš jak :wink:
V článku jednoznačně chybí minimálně zmiňovaná 6670 (=5670) - její spotřeba je cca poloviční - což už může pro někoho hrát významnou roli :win

HAGGI
HAGGI
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan změřím až budu mít jak :) chystám to už delší dobu ,pochybuju ale že pro někoho kdo má teď 250gts,4850 bude kvůli spotřebě upgradovat na 6670,5670, je jasné že výkon na watt musí být u karet o 3-4 rok novějších zcela jinde, hráč ale potřebuje fps ve hrách a spotřebu řeší až na druhém místě i když v dnešní době je to snad první zmiňovaný údaj v prezentacích grafik :) Ale to že většina dnešních mainstreamových karet ve 3D sežere stejně i víc W něž tyhle starý karty už žádný výrobce nikde logicky nezmíní :) ale v tom srovnání souhlas

tech7
tech7
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan 6670≠5670

Kotty
Kotty
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Výkonnostně ale na tyto dvě karty nestačí. Konkurentem je spíše 5750 (6750) a to i cenovým. Je jasné, že i ta má lepší spotřebu jak tyto dvě testované, ale pro někoho kdo již jednu z těchto karet má je nesmysl kupovat kartu stejného výkonu jen s lepší spotřebou. Pro někoho, kdo opravdu šetří každou korunu pak bazarové 4850 nebo 250 vyjdou cenově lépe (i když osobně vždy preferuji zboží s plnou zárukou).

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan @Kotty: Nedohledával jsem - jen jsem vycházel z textu v článku - tedy jak v jiných recenzích vidím - nepravdivého :)
I upgrade by mohl mít smysl - obyčejná HD4850 je v klidu opravdu hodně žravá a pro někoho s PC 24/7 velmi drahá na provoz.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan @tech7: nj - chybka :evil:

iivanovic
iivanovic
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tiež som čakal, že mi tento testín navrhne náhradu za moju 4830 :evil:

kapa
kapa
Level 25 Level 25
12. 8. 2011 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyborny clanok, dakujem, pekne citanie a pre mna vcelku dolezite informacie. Taketo clanky tu mam velmi rad... :twisted:

Walltr
Walltr
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám 4850-ku a na můj monitor i kvůli 4-výstupům jsem si koupil druhou 4850-ku, nyní je mám zapojené pro hry do CF a pohoda. A v bazaru jsem ji koupil za 1300,- :-D, to je až absurdní cena, ale zcela poplátná stáří věci. Zdá se, že možná do nové PC příští rok se mi tato dvojce přestěhuje. Prostě není důvod k upgradeu. Zatím....

Garak
Garak
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Atreides1]Kdysi jsem měl na dvoujádru (2.1 GHz) 7600GT, kterou jsem upgradoval na GTS 250. Výkonostní skok byl samozřejmě velký, ALE např Mafii 2 jsem hrál na 25-30 fps.
Upgradoval jsem CPU na 3 jádro (3.3 GHz) a fps vyskočilo u Mafie 2 na 55-60 fps.
Co tím chci říct? Ano, GTS 250 dostačuje i na novější hry, ale je třeba k ni mít aspoň trochu rychlý procesor.[/quote]

Mafia II je jedna z málo her která je náročná na procesor. Pokud se člověk nezaměřuje vyloženě na strategie a hry typu GTA, tak ke starší grafice dvoujádrovej procák v pohodě dostačuje.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
12. 8. 2011 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Garak článek nám jasně ukázal hranici nehratelnosti pardon ten kdo má monitor fullHD(dnes kupuje už každý) a chce si trochu užít grafiky bude muset měnit ATI HD 4850 protože tahle karta má své limity za sebou a pro starší DX9 hry ještě dostačující no DX10 a nové hry už jsou pro ni problém navíc proč se vracet k nižším rozlišením v dnešní době je to spíš krok zpět.Jinak už to platí minimálně 5 let že herní grafika má svou cenu +- 5000.- a co je míň už může nějakým způsobem ukazovat své limity - [b][u]v případě těchto grafik je čas na upgrade[/u][/b] a tyhle grafiky dát do PC pro net/video/a starší hry.

Arathorn
Arathorn
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také vlastním RadeonHD 4850 Vapor-X 1GB a musím říct že veškeré tituly hraji na svém monutoru s full hd a u vetšiny na nejvyšší detaily(např. Assassins Creed Brotherhood, Crysis 2, Dirt 3) :!: . Jediná hra kterou jsem hrál a dělala problémy je GTA, ale to je asi samozdřejmé. Takže zatím nevidím důvod k upgradeu :)

Atreides1
Atreides1
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já netvrdil, že nestačí dvoujádro, ale je rozdíl jestli jede na 2.0 GHz nebo na 3.3 GHz. Tam je je znát rozdíl nejen u her typu GTA4 nebo Mafie 2.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
12. 8. 2011 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Arathorn]Také vlastním RadeonHD 4850 Vapor-X 1GB a musím říct že veškeré tituly hraji na svém monutoru s full hd a u vetšiny na nejvyšší detaily(např. Assassins Creed Brotherhood, Crysis 2, Dirt 3) :!: . Jediná hra kterou jsem hrál a dělala problémy je GTA, ale to je asi samozdřejmé. Takže zatím nevidím důvod k upgradeu :)[/quote]
Měl jsem HD 4870 a Crysis 2 dala na fullHD jen tak tak!!! rád bych vám to věřil ale z vaší strany je to jen mystifikace!

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
12. 8. 2011 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=morke]Hra samotná je věci vkusu. Crisis byl ve své době grafickou revolucí a konzolové hry se mohly se svou grafikou jít zahrabat.[/quote]

ty si stale nepochopil, ze to nieje o grafike ale o hratelnosti. To je ako keby si chvalil treto-triedny film len preto, ze bol vysielany vo fullHD. Alebo chvalit auto podla toho ako vyzera, hoci by malo pod kapotou slaby motor, blbu prevodvku a stale by sa kazilo.

morke
morke
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Ale my se tady bavíme pod článkem "GeForce GTS 250 a Radeon HD 4850 — stačí ještě?", takže se bavím o grafice. Lidem se líbí různé hry, takže pro někoho dobrá hra je pro jiného slabá, tak jako v hudbě, umění..., vše je individuální.

alica
alica
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekný a veru článok z reálu :-).
Dávam palec hore.

Aj v mojom PC ašte stále maká Gainwart Radeon HD 4850 a veru nemá sa za čo hambiť ani v dnešnej dobe.

jarous
jarous
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem majitelem téhle karty 8800 GTX 512 a článek mě potěšil mam ji cca 3 roky a jsem s ní spokojen. Občas hodím nějakou starší gamesku (TDU, HL2) a to mi dostačuje. Ćlánek mě potěšil a ukázal mi, že se nemusím bát ani nových herních titulu a, že výrobci se z z nás snaží něco vyrazit, ale mi se díky takovým článkům nenecháme opít rohlíkem. Děkuji autorovi za kvalitně otestovaný hardware. 8)

pvkiller
pvkiller
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

4850 GLH mam dosut v PC, provozuju to na 22" FULLHD. Nejlepsi koupe, doposut jsem nemel problem cokoliv rozbehat, velice podarenej kosuek. V podstate to je 4870.
http://www.alfacomp.cz/php/index.php?eid=106145&Search=4850+glh&SearchType=2&SearchSubmit=1

zolik112
zolik112
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mám ATI hd4850 1GB a dosud mi všechny hry fungují na maximální detaily s 16x AA okolo 40FPS (Metro2033, Mafia2, Battlefield bad company2). Takže o žádném trápení zde nemůže být řeč.Hraji na rozlišení 1680x1050 a mám procesor Q6600 2.4GHz. Podle mě je přehnaný i tento článek.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
12. 8. 2011 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolik112 Jsi zapomněl na jakém serveru jsi.. :D

Arathorn
Arathorn
Level 1 Level 1
12. 8. 2011 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jarod72pm][quote=Arathorn]Také vlastním RadeonHD 4850 Vapor-X 1GB a musím říct že veškeré tituly hraji na svém monutoru s full hd a u vetšiny na nejvyšší detaily(např. Assassins Creed Brotherhood, Crysis 2, Dirt 3) :!: . Jediná hra kterou jsem hrál a dělala problémy je GTA, ale to je asi samozdřejmé. Takže zatím nevidím důvod k upgradeu :)[/quote]
Měl jsem HD 4870 a Crysis 2 dala na fullHD jen tak tak!!! rád bych vám to věřil ale z vaší strany je to jen mystifikace![/quote]

Jakápak mistifikace. Jak si můžete všimnout je tu více takových uživatelů kteří tvrdí totéž. Crysis 2 mě na full hd, střední detaily a vyhlazování hran 2xAA běžel naprosto plynule.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
14. 8. 2011 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Arathorn střední a vysoké detaily jsou velký rozdíl :wink:

Karmir
Karmir
Level 1 Level 1
13. 8. 2011 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen malou poznámečku. Přes tři roky provozuji GF 8800GTS 512 ve SLI (750/1000) s Q6600(@3GHz). Výkon pro 1920x1200 se vetšinou pohybuje na úrovni GF280 což opravdu je na hraně hratelnosti při maximálním nastavení detailů. Samozřejmě bez vyhlazování pokud to jde.
Po aplikaci patche 1.9 na Crysis2 se hra spouští v DX10 a to je je pro nastavení Ultra propad na ubohých +-15FPS, tedy víc jak o polovinu.. :confused:
Shodou okolností jsem měl tu možnost sestavovat herní mašinku pro příbuzného (i5 2500 , GF560Ti SLI) a jako napotvoru jsem musel okamžitě reklamovat desku a jednu z grafik (vše Gigabyte,GK mrtvá a na MB nešela síťovka).Měl jsem tedy možnost otestovat GF560Ti na mém stroji. :lol: Překvapením nebylo,že vše běželo daleko svižněji.Překvapením bylo,že CPU Q6600@3GHz nedokáže uživit GF560Ti a odhaduji o dobrých 30%. S i5 2500 (@3600MHz) šlape úplně jinak. Dále pak mě nemile překvapil na sestavě i5+GF560Ti jakýsi "lag" na myši u Crysis2 s patchem a HD textury(DX11+Ultra/1920x1200) . FPS cca 30. Ovšem po třech týdnech a několika nespokojených urgujících telefonech do Alzy došlo na zapojení SLI a FPS rázem šla zajímavě přes 60 čemuž nerozumím,ale je tak. Hra se dala konečně svižně hrát....
Tolik ke starému hardware.. Je opravdu staré a pomalé ,spíše "nouzovka".
A ještě jen tak pro zasmátí. Crysis2 s patchem 1.9 jsem rozchodil na notebooku (Turion X2 1.6 /GF7600Go) Muhehehe ....při 800x600 "ďábelských" 9 FPS :wink: :wink:

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
18. 8. 2011 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jarod72pm][quote=Arathorn]Také vlastním RadeonHD 4850 Vapor-X 1GB a musím říct že veškeré tituly hraji na svém monutoru s full hd a u vetšiny na nejvyšší detaily(např. Assassins Creed Brotherhood, Crysis 2, Dirt 3) :!: . Jediná hra kterou jsem hrál a dělala problémy je GTA, ale to je asi samozdřejmé. Takže zatím nevidím důvod k upgradeu :)[/quote]
Měl jsem HD 4870 a Crysis 2 dala na fullHD jen tak tak!!! rád bych vám to věřil ale z vaší strany je to jen mystifikace![/quote]LOL jakou mystifikaci? Vy nerozumite psanemu textu? Vzdyt sam pise ze to rozjel u vetsiny (neee u vsech) a uvadi priklady, takze zrovna u Crysis 2 to nemuselo bejt vsechno na max. :lol:

raskin
raskin
Level 1 Level 1
18. 8. 2011 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano "souhlasím", ten kdo kupuje fullHD monitor, neměl by k němu kupovat bazarovou HD4850. Ten kdo má monitor v rozlišení 1680x1050(v době vydání těchto karet běžné rozlišení) nemá mnoho důvodů k upgradu.

yoo69
yoo69
Level 1 Level 1
21. 8. 2011 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmm , mě se zase nelíbí že ve všech testech se ukazuje že by měla bejt NVlowidie ve všech hrách vkonejší ale nikde se už nikdo nedočte že ati je stará 3roky NVd 2 roky stím že ještě kevšemu ATI stála 4ooo a NVd 5ooo,- a ještě kevšemu je mezi kartama generační rozdíl ...
tudíš vzhledem k tomu že v té době byla roky ATI králem v poměru cena/víkon
dal bych do testu stejnou generaci karet abych poukázal na realný potenciál karet a ne srovnávat AMD6850 s GTX570 ...

Reklama
Reklama