Google bude označovat při vyhledávání obrázků ty, které byly vytvořeny pomocí AI
i Zdroj: Bing AI
Novinka Google bude označovat při vyhledávání obrázků ty, které byly vytvořeny pomocí AI

Google bude označovat při vyhledávání obrázků ty, které byly vytvořeny pomocí AI

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

11

Proč? Protože dnes nemůžete už věřit ničemu. Natož na internetu. A brzo ani vlastním očím, stejně totiž žijeme v umělé realitě, která je mikroskopickou projekcí bleší řiti na kožichu vesmírného mola.

Reklama

AI. Taky už vám tahle zkratka leze krkem? Je to všude, nedávno se dokonce objevily i AI pevné disky. Samozřejmě je to pitomost, ale tahle značka láká davy jako mokřady komáry. Nicméně pomocí těchto algoritmů (žádná umělá inteligence dosud neexistuje, ne v tom pravém slova smyslu) si lze někdy usnadnit život. Problém je ovšem s generováním tun pitomostí a blábolů, miliard úchylných obrázků a kilometry nečtivého textu. I řekl si strýček Google, že bude aspoň ty umělé obrázky označovat, abyste při hledání své oblíbené pornoherečky nebyli oblbnuti její umělou kopií. 

I když občas to má ještě mouchy, že. 

Google bude označovat při vyhledávání obrázků ty, které byly vytvořeny pomocí AI
i Zdroj: Gencraft AI

Při vyhledávání tak přibude okno „About this image“, čili o tomto obrázku. Tahle záchrana světa bude ve funkcích Vyhledávání, Google Lens a androidí „Circle to search“ (vyhledávání pomocí gesta). Google se bude při identifikaci spoléhat na metadata Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA). To je průmyslová skupina, ke které se Google připojil jako člen řídícího výboru na začátku roku. Tato „metadata C2PA“ budou použita ke sledování původu obrázku, k identifikaci, kdy a kde byl obrázek vytvořen, a také k vybavení a softwaru použitému při jeho vytváření. Spása!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama