Hardwarové nároky Ratcheta, Neil Druckmann v čele Naughty Dog #HRY - 14. července
i Zdroj: Insomniac Games
Novinka Hardwarové nároky Ratcheta, Neil Druckmann v čele Naughty Dog #HRY - 14. července

Hardwarové nároky Ratcheta, Neil Druckmann v čele Naughty Dog #HRY - 14. července

Martin Zavřel

Martin Zavřel

14. 7. 2023 13:00 7

SSD disk bude možná důležitý pro hru Ratchet & Clank: Rift Apart a její unikátní mechaniku "skákání mezi dimenzemi". Neil Druckmann dále posiluje svoji pozici v čele slavného studia Naughty Dog, známého především díky sérii The Last of Us.

Reklama

Nová série týdenních novinek #HRY si bere za cíl jednou týdně stručnou formou nabídnout upoutávku na nejzajímavější aktuální počítačové hry a videohry. S přípravou jeho obsahu pomáhají redakce partnerských herních magazínu Zing.cz a Hrej.cz.

Ratchet & Clank: Rift Apart

Rift Apart je nejnovějším pokračováním slavné série akčních plošinovek, ve kterých roztomilé zvířecí postavičky cestují vesmírem a ačkoliv jde o hru citelně zaměřenou na mladší hráče, obsahuje kromě hopsání také záplavu střelby ze všemožných nápaditých zbraní. Nejnovější díl představí kromě veterána Ratcheta (doprovázeného jeho robotím parťákem Clankem) také zbrusu novou dívčí hrdinku jménem Rivet, která okamžitě okouzlila všechny hráče. Rivet je nejen sympatická, ale stojí za ní také dojemný příběh, jelikož se jedná o “variantu” samotného Ratcheta z jiné dimenze, která ale nebyla v boji s hlavním zloduchem tak úspěšná, jako Ratchet v té svojí dimenzi.

Rift Apart byla jednou z her, kterými konzole PlayStation 5 demonstrovala svůj vyšší výkon oproti minulé generaci - především mechanikou, kde se v herním světě kolem vás v reálném čase otevíraly “díry v časoprostoru” a vy jste jimi mohli plynule proskakovat, čímž se okamžitě naprosto změnilo prostředí kolem vás. Šlo o trik, kterého vývojáři údajně dosáhli právě díky přítomnosti SSD disku v konzoli, bleskově posílajícího data o několika “světech” zároveň. Tím zajímavější jsou čerstvě zveřejněné hardwarové nároky pro PC verzi, která vyjde tento měsíc. Nejnižší doporučená sestava totiž místo SSD disku obsahuje pouze klasický HDD. Bude tedy velmi zajímavé sledovat, jak dobře na takové sestavě ona unikátní mechanika dynamického proskakování různými světy bude fungovat.

Neil Druckmann v čele Naughty Dog

Kalifornské herní vývojářské studio Naughty Dog patří k těm nejslavnějším a nejuznávanějším na světě, jejich hru The Last of Us Part II například Microsoft vyhodnotil ve své interní analýze jako “roky napřed před vším na trhu” a podotkl, že technický i kreativní náskok touto hrou demonstrovaný možná Xbox dožene až s další generací konzolí. O rekordním počtu udělených ocenění za hru roku nemluvě. Hry od tohoto studia dlouho vycházely pouze pro konzole PlayStation, ale díky nové politice Sony jsme se jich nyní dočkali také na počítačích, ať už jde o zmiňovanou The Last of Us nebo třeba sérii Uncharted.

Neil Druckmann
i Zdroj: Naughty Dog
Neil Druckmann

Neil Druckmann, jakožto klíčový tvůrce obou dílů The Last of Us i mnohem ponuřejšího čtvrtého dílu ságy Uncharted postupně stoupal v hierarchii Naughty Dog studia, až se stal jeho spolupředsedou (co-president) po boku Evana Wellse. Wells nicméně nyní po 25 letech oznámil svůj odchod z firmy, čímž se Druckmann stane jejím jediným předsedou. Jde tak o další posílení Druckmannovy pozice nejen v rámci firmy, ale také jakožto jedné z nejvlivnějších tvůrčích osobností současné videoherní scény. Druckmann je přitom velmi “hand-on” orientovaným typem tvůrce, který se například účastnil televizní seriálové adaptace vlastní videohry v roli spisovatele, producenta a dokonce i režiséra jedné epizody.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama