Zpět na článek

Diskuze: Herní streaming – Hrajeme bez počítače či konzole!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

schali
schali
Level 9 Level 9
16. 9. 2010 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Priznam se ze tomu verim cim dal min, jako argument se pouziva naklady na HW, ale ja bych si zrovna timhle nebyl vubec jistej, dokazete si predstavit kolik budete muset zaplatit aby jste zajistili stejny komfort jako pri hrani z Vaseho PC?? Vase pripojeni k netu bude muset byt naprosto dokonale a to doslova, v ceskych podminkach a to i v roce 2010 je to utopie. A to je jenom zacatek:)

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

konzole je levnější než PC, ale hry na ni jsou dražší, při třiceti hrách za 1500 vs třiceti za 1000 už vychází cenově konzole a PC srovnatelně a z hlediska kvality a univerzálnosti bych volil spíše PC. Obávám se ,že hry na on-live budou ještě dražší, vyplatí se možná v případě, že si je půjčíte na měsíc, ale pokud je člověk bude chtít skutečně hrát, tak se to prodraží, navíc se bude platit nemalý paušál a kvalita se PC zatím nevyrovná (žádné fullHD a nic většího..

pute
pute
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme Navíc většina lidí má PC i na jiné věci než hraní, takže celou pořizovací cenu PC bych rozhodně do ceny hraní nepočítal. Přijde mi to jako dost tendenční "výpočet".

blizz.boz
blizz.boz
Level 1 Level 1
4. 9. 2010 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pute ja som čakal či aj v dnešnom článku bude obrázok minimálne jedného výrobku od apple a Michal Rybka nesklamal jeden iPad sa v článku predsa len objavil. Mňa by len zaujímalo koľko mu za to apple platí.

marek p
marek p
Level 26 Level 26
3. 9. 2010 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myšlenka sice hezká,ale reálně použitelná možná se spuštěním první funkční termojaderné elektrárny(dnes+30let).
To si spíš zahraješ na mobilu.

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I teď člověk bojuje při trochu horším připojení neustále s vyšším pingem a online servery třeba COD2 jsou fůru času nedostupné resp. "timed out"...

nedovedu si moc představit, jak udržet pokud možno špičkový ping na slušné hraní FPS při nonstop přenosu takového pásma...

stačí si na dnešním počítači při online hraní pustit nějaké stahování, řekněme 16 souborů najednou když to bude 16 streamů a k tomu online střílečku :) A to by měla zvládnout nějaká malá krabička??

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2010 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie No o tu krabicku vubec nejde, ta by zvladla i video ve vetsim rozliseni. Specializovane dekodovaci cipy jsou neco jineho nez zrave pocitace ci konzole. Nezvladnou to spise nasi provideri, tedy lepe receno zvladnuli by, ale nechteji. Neni duvod, stavajici ADSL pripojeni je levne a pokud by lidi zacali tahat opravdu naplno pres ty 16 Mbps linky, ucpou pasma provideru velice rychle. Na druhou stranu ale zase prakticky v jakekoliv nove vystavbe (samozrejme vetsiho rozsahu a u vetsich mest, ale i tak) uz je dneska natazena optika a rychla a spolehliva linka neni az takovy problem. 100 Mbps pripojeni pod tisicovku? Proc ne, jen musi mit clovek stesti na to kde bydli :)

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček To je trochu paranoia ... oni by i chtěli, ale nejsou na to peníze. Protože to není jen vyměnit last mile na optiku, to znamená i rozšířit uplink a to už žádná sranda není.

A k těm co mají 100Mbps optiku až dom ? Ti mají jen last mile ... ale nahoru se to stejně musí vejít stěží do nějakých 1-2 Gbps...

Rebel44
Rebel44
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rad bych k clanku doplnil nektere udaje:

"normalni" cena za Onlive neni 5 ale 15USD (momentalni akce je na rok zadara a dalsi rok za 5USD - pak uz za 15USD).

Hry samotne jedou na stredni detaily (nove hry) a obraz v rozliseni 720P spolu s kompresi vypada hrozne pro ty kdo jsou zvykly na 1080P na PC.

Co se financi tyka tak clovek stejne potrebuje PC na praci, web, programy ktere pouziva atd. a rozdil mezi kancelarskym PC a decentnim hernim strojem neni az tak drahy (okolo 5K) pritom za PC nemusi clovek stale platit "predplatne" a vseobecne jsou PC hry levne - ja napr. kupuju na Steam kdyz je neco dobreho v akci a prumerne me tam hra vyjde na 5-10€.

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2010 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rebel44 No zrovna Steam se i se vsema jejich akcema (snad az na tu velkou pred prazdnimama) nevyplati, maji vsechno neuveritelne prepalene a normalne v obchode vyjde hra v 90% pripadu levneji nez online. Nejvtipnejsi na tom je, ze casto to je hra prave pro Steam, takze clovek pak jen z krabice vybali cislo a vrazi ho do Steamu :)

Ono bohuzel vetsina distributoru moc nerozlisuje mezi US a EU, takze ceny davaji stejne v $ i E a vesele si masti kapsy.

Rebel44
Rebel44
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček Nesouhlasim - Steam ma kazdejj tejden akci na neco a silne pochybuju ze napr. CoH i s obema rozsirenima sezenes jinde za 12€.

seiferalmasi
seiferalmasi
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček @Rebel44: ono je pekné, že má steam akciu na "něco", problém je, že ja chcem něco konkrétne, nekupujem si hru pretože je lacná, ale preto, že ju chcem hrať teraz, nie čakať mesiac, dva, rok, či ju náhodou steam nedá do akcie.

mjalovec
mjalovec
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

osobne bych vic ocenil a vyuzil moznost tohle provozovat doma - jeden naslaply turbokomp v komore, ktery by umoznil hrat vice lidem doma na tenkych klientech. pokud neco takoveho existuje, prosim o info. pokud vim ale ne :-P

M-Kk83
M-Kk83
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že by se jen tak vzdaly prodejů výkoných grafik na pc silně pochybuju... takže bych to nějak vážně s tímhle "online hraním" neviděl.

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M-Kk83 Těm to bude jedno... buď to prodají koncovému uživateli, nebo to prodají provozovateli farmy. Někdo někde tu grafiku prostě spočítat musí, aby ti ji mohl poslat. A na to pořád budou nejlepší dedikované čipy.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
5. 9. 2010 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xkryspin Kdepak provozovatel farmy nezaplati nikdy tolik co koncovy uzivatel. Jinak by to ani nebylo vyhodne pro steamove hrani toho koncoveho uzivatele, takze NVidia ani ATI se do tohohle byznysu urcite dvakrat nepozenou. :wink:

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je trochu paranoia. Oni by i chtěli, ale není to ekonomicky schůdné. Představuješ si to jako hurvínek válku - musíš vyměni last mile, musíš nahradit dslamy a podobné věci na optiku, a hlavně musíš změnit uplink a zajistit dostatečnou zahraniční konektivitu...
K čemu ti je 100Mbps optika do domu (kromě rezervy pro budoucnost), když stejně od providera to jde nahoru max 1-2 Gbps (kterou vytíží 10-20 lidí)? A tohle vyměnit není sranda. Kvůli pingu můžeš zapomenout na satelity, pozemní rádio zabijou retranslace, takže ti zůstává optika ... a dokud nebude naklonován nějaký brouček co tlačí optické kabely, tak to prostě bude sakra drahé. (Zvyšování kapacity stávajících kabelů má své meze).

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Václav Vlček]No zrovna Steam se i se vsema jejich akcema (snad az na tu velkou pred prazdnimama) nevyplati, maji vsechno neuveritelne prepalene a normalne v obchode vyjde hra v 90% pripadu levneji nez online. Nejvtipnejsi na tom je, ze casto to je hra prave pro Steam, takze clovek pak jen z krabice vybali cislo a vrazi ho do Steamu :)

Ono bohuzel vetsina distributoru moc nerozlisuje mezi US a EU, takze ceny davaji stejne v $ i E a vesele si masti kapsy.[/quote]

Kde nakupuješ prosím? Ať hledám jak hledám, tak zatím se mi vždy hru, kterou jsem chtěl, vyplatilo koupit na Steamu...

Ondřej Košťál
Ondřej Košťál
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xkryspin Jde o to, jak už tady někdo psal, že na steamu se $ = €. Tedy pokud máš Steam nastavený na English a máš ceny v $, pro tebe je to výhodnější než v obchodě. Ovšem když si nastavíš jazyk Česky, tak máš ihned ceny v € a nevyplatí se to. Navíc někdo na foru psal, že je někde psáno, že se toho nesmí zneužívat.

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2010 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál No nevim, ja mam Steam nastaveny na Eng a samo mam ceny v eurech, ono dneska bohuzel neni az takovy problem to rozlisit podle IP. A jinak to o tech $ = € jsem psal ja :)

Ondřej Košťál
Ondřej Košťál
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál @Václav Vlček: Taky jsem to zjistil, když jsem to poslal :-D To s těmi IP je možné, ale na foru jsem četl že to někomu funguje, změní na ENG a má to v $ :) Ale to jsem mimo téma.

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2010 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xkryspin Kdykoliv jsem si chtel koupit nejakou novinku, tak byla levnejsi v obchode. Prakticky jakemkoliv. Problem ale mozna bude v tom, ze chci hrat hru o kterou mam zajem hned a ne na nic cekat mesic dva, az bude ve sleve...

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ping, ping a este raz ping ...
- IQLogic

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ano přesně tak. Ta latence je zabiják pro každého slušnějšího hráče. Já nemohl hrát ani na konzolích. Samotná konzole mívá inputlag lako kráva + televize taky + teď ještě 2x takovej za ňákej spoj? Už takhle to bylo pro mě (PC hráče) nehratelný. Spustil jsem si UT3 a skoro jsem se tam netrefil do dveří (a to jsem měl připojenou myš + KB). Na PC mi vadí lag kterej způsobuje byť jen zapnutí vsync, monitor vybírám obvykle měsíc protože objíždim krámy a laptopem a hledam jakej maj inputlag (zlatý CRT), protože to se nikde v e specifikacích nepíše, tim se nikdo nechlubí. Prostě pro mě nepoužitelný už z principu.

Keeo
Keeo
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH zlaty CRT:) sam pracuju na dvouch vedle sebe:)

tribe
tribe
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bol by som zvedavy, aky prikon by musela mat a aku skalovatelnost vykonu taka server farma, co by utiahla WoW, ked ho hra par stotisic ludi online. (samozrejme grafika vsetko na max. :) Ozaj vidim jendoduchsie mat krabicku v televizii aj s nejakym standardizovanym akcelaratorom.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
3. 9. 2010 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je dobry prozatimni reseni jako sluzba pro kabelove TV..Ktere maji zajistenej nejakej trafik k zakaznikum, ale jinak globalne je to nepouzitelny.
Budoucnost internetu, je v cim dal kvalitnejsich(vetsi objem atd) informacich ulozenych na NETU a hlavne o kvalitnejsi prezentaci techto informaci u uzivatelu doma. Tzn zde bude i vetsi narocnost na domaci zarizeni. Preci jenom ztratova komprese obrazu je jedna vec, ale data co dopadnou na urodnou pudu v podobe kvalitniho SW+HW dava opravdu jine moznosti.
Krom toho, nebude zas tak dlouho trvat a vedatori prorazi vyrobu umelejch diamantu na ekonomicky zvladnutelnou uroven a kremik konci. To by znamenalo posun ve vykonu u polovodicu o 1000ce % diky dalsi miniaturizaci a efektivnimu vedeni tepla. Proste vzhledem k okolnostem pochybuji o svetle budoucnosti Online streamovani pri hrani her ci pouzivani software. Spis bych to videl na nejaky HW/SW Magic box kterej se postara o Digitalni stranku Vasi domacnosti. A vramci ni ty periferie muzou byt ruzne. Vcetne konzoli(ovladani a nejaky zobrazovani) k tomu pripojenejch. IT budoucnost neni zas tak daleko, ale OnLive to neni.

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Václav Vlček]100 Mbps pripojeni pod tisicovku? Proc ne, jen musi mit clovek stesti na to kde bydli :)[/quote]

I 100Mbps linka může mít blbej ping :) Vycházíte z předpokladu, že máte tu linku doma jen pro sebe a vyhrazenou jenom na svoje hraní?

Já mám doma taky řekl bych nadstandardní tuším 50/5 Mbps linku, ale nepoužívám ji sám, visí na něm dva desktopy, server, několik notebooků a mobily a průběžně, zejména večer ho používá více lidí najednou... zkuste vysvětlit svojí drahé, že si prostě nebude pouštět na streamu svoje seriály když vy paříte a ratolestem, že se nebudou vykecávat po skype kdoví kde, když vy paříte, vypněte všechny služby co Vám běží na všech strojích na pozadí a vyhradťe si celou linku jen pro sebe abyste měl dobrej ping......

PITTBULL
PITTBULL
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie Zene vyhradim 10Mbit/512Kbit, detem 10/1Mbit, dohlednu na spravny QoS a jedu.

Nicmene osobne to taky nevidim zas tak vyhodne. Pingy neoserete, pro singla je mozna 100ms OK, ale v multaku? Dekuji, nechci.

BTW taky kupuju hry na Steamu ve slevach a za par kacek tam jde postupne sehnat kde co, coz se podle ceniku uvedeneho vyse srovnat moc neda - a to nemluvim o tom, ze mi ty hry zustavaji dokud nezaklepu backorama (nezmeni se technologie...).

elukok
elukok
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hezká práce, až na pár chyb překladače celkem kvalitní článek. Jinak můj názor je, že přesně tohle je budoucnost hraní, nejspíš i počítačů celkově. Všechno dělat centrálně. Uživatel má jenom ovladání a výstpy, jinak všechno zařídí server. Jediná věc co tomu odporuje, je rychlost dnešních sítí. Jinak bych neviděl žádný problém a celkem mě překvapuje že se tomu nevěnuje větší pozornost a úsilí.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
3. 9. 2010 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=elukok]Hezká práce, až na pár chyb překladače celkem kvalitní článek. Jinak můj názor je, že přesně tohle je budoucnost hraní, nejspíš i počítačů celkově. Všechno dělat centrálně. Uživatel má jenom ovladání a výstpy, jinak všechno zařídí server. Jediná věc co tomu odporuje, je rychlost dnešních sítí. Jinak bych neviděl žádný problém a celkem mě překvapuje že se tomu nevěnuje větší pozornost a úsilí.[/quote]
No OnLive zrovna moc centralizovany neni..Mega server potrebujes kazdejch parset kilometru. A pokud budovat takovouhle mega sit s velkejma datovejma a pocetnima centrama kazdejch par kilometru. Dovedu si predstavit jak to vyuzit efektivneji nez pro streamovani neceho.. A v budoucnosti cokoli ciste centralizovanyho je fakt rana pro bezpecnost. Tzn urcite budoucnost neni v centralizovani..ale na opak ve vytvoreni datovejch ulozist ne systemem stromu , ale systemem site. Zejo je to logicky, velky mnozstvi dat bude potreba lokalne v ramci statu, mest atd. Tzn nac tocentralizovat.

elukok
elukok
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush Ano, souhlasím, bezpečnost je poměrně špatná, to je pravda. Jeden zničenej server by potom byla celkem katastrofa, ale odpadly by na druhou stranu neduhy osobních počítačů. Nekonečná kompatabilita hardwaru, mnohem snažší práce pro vývojáře atd. Pro mě osobně má tohle řešení víc výhod než záporů. A se sítí servrů by to tak v budoucnu mohlo taky jinak vypadat. Já bych to viděl asi tak jako že by byli řekněme tři centrální servry pro každý kontinent a pak už by se jenom dávali mezistanice. Technologie bude taky někde jinde než tohle bude realitou. Jediný výrazný problém je teda pro mě bezpečnost, ale třeba bude v budoucnu svět bez válek a násilí :D

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
5. 9. 2010 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elukok To je s prominutím pí...ovina. 1) Ty servery taky nebudou jeden jako druhý - vždy nějaké budou starší jiné novější (a jinak vybavené). Stavět farmu na každou hru zvlášť to asi moc nezlevní...Takže kompatibilitu budeš řešit vždy. 2) Ta navrhovaná hierarchie sítě je taky blbost: hlavní práce farmy je počítání kontentu, ne rozesílání stejného. Co že mají ty 3 horní servery podle tebe dělat?

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 9. 2010 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elukok Bez válek a násilí to pak dopadne jako v tom díle Simpsonů, kde Líza prosadila zákaz střelných zbraní...a pak přiletěli bezbranné lidstvo zotročit mimozemšťani.
- Jindřich Pirner

GlaDOS
GlaDOS
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsou lidi, co mají v čr optiku, pak ti, co mají normální, ale slušně rychlý internet a pak je tu plno lidí z vesnic, kde provider dává jen zbytky a jsme rádi za 256 kbps. Streamovat plnou kvalitu je pro hodně lidí je nemožné. A vysokorychlostní internet taky leze do peněz. Navíc latence musí být strašná (tipuju, že serverové farmy v čr na OnLive nebudou), hlavně u fps je jakékoliv trhání nežádoucí. A i když budu mít obraz v nejlepší kvalitě, pořád z toho půjde poznat, že je to video. Kvůli komprimaci obraz nebude nikdy tak čistý a barevný, jak čerstvě vyrenderovaný. Slušný počítač na hraní se dá poskládat za 15-20 tisíc. Zahrajem si na něm nejnovější hry, zajdem na net, zkouknem film, můžem pracovat s plno programy. K tomu připočteme cenu her (pokud je kupujem digitálně, třeba po steamu, je to příznivá cena). Ale u OnLive potřebujem rychlý internet (což je zhruba 800-1000 Kč měsíčně), budem platit měsíční paušál + hry + něco na čem to spustíme (pc, tu jejich krabičku, nebo konzoli). Navíc musíme počítat s latencí a taky s tím, že pokud nezaplatíme paušál, můžem se s hrami rozloučit.
Ať nad tím přemýšlím jak chci, pořád mi přijde jistější a levnější si poskládat pc a kupovat hry.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak autor naznačil v článku jsou finanční úspory hraní z nějaké farmy diskutabilní.Dnes má většina lidí připojení k netu v ceně kolem 500 Kč a stačí jim to.Když budeme kalkulovat s rychlou linkou s malou odezvou tak těch 1000 Kč je reálných ale rozdíl v nákladech na připojení dělá za 2 roky 12 000 Kč za což máte dnes slušnou GK + dobré CPU.Pokud někdo něco nabízí tak musí nutně přesvědčit lidi že je to pro ně lepší a tudíž vytáhli kešeni.Můžete lidi zblbnout reklamou a natáhnout je do tohoto hraní ale časem stejně dojde k tomu že si lidé zapojí své kupecké počty má dáti dal a výhoda nízkých vstupních nákladech jim umožní s lehkým srdcem toto celé zrušit ale problém je že náklady provozovatele zůstanou.Jsem pesimista a tohle je opravdu vzdálená budoucnost.

MAX HACKER
MAX HACKER
Level 1 Level 1
3. 9. 2010 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Žijeme v době kdy se mění téměř vše. Windows 8 je před náma a nový Socket 2011 nám klepe na dveře. Budouctnost jsou sami hry a vývoj za posledních 5let šel výrazně nahoru hlavně v hrách.
Bude doba kdy v obyváku budeme běhat při hraní her zpocení a totálně vyčerpaní. Hrát na klávesnici a PC myši je sice úžasná věc a všeho moc nového se lidstvo spíše bojí.
Jednou až bude technologie plně ve 3D a grafika bude realistická jako film tak přijde průlom. Nějaký mladý Japonec a nebo třeba Američan vyvyne nějakou zajimavou technologii, zpočátku to bude jen bezvýznamnost, ale až to bude vychytané tak najednou to bude každej chtít zkusit.
Budouctnost je podle mně hlavně v lidech a věřím že jednou přijde nějaká technologi (v té době tu budou AMD Radeon 35řada se 140jádry a nvidia s double teselací atd...) a většina her se bude hrát již pouze ve 3D. Takže bych se vůbec nedivil kdyby v roce 2058 můj 14letý syn běhal po místnosti s helmou na hlavě a hrál Crysis 2058. Tím chci řít, že pokud by ho někdo střelil hráč by dostal elektrický šok a ve hrách by šlo navolit jak moc velký šok hráč by dostal. Umíte si představit třeba takového Snipera v roce 2058 a vy jste schovaní v keři (zatímco byste byli doma v obyváku za gaučem tak byste se pohybovali v džungli) a náhle prásk kulka vám prosviští lebkou a vy dostáváte svejch 110Voltů :D Berte to s nadhledem ale kdo ví zda se někdy takového dočkáme i když nejistá budoctnost her nám zcela jistě klepe na dveře. Ne nebojte po přečtení článku žádnou ránu nedostanete neboť technologie ještě neexistuje ;) Možná, možná jednou bude kdo ví...

AirForce1
AirForce1
Level 1 Level 1
5. 9. 2010 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zřejmě autora asi nenapadlo to že většina lidí nedosahuje dostatečné rychlosti linky že? takže co asi bude levnější koupit si konzoli nebo PC s hrama za 20 tisíc a nebo si nechat natáhnout od telkomunikací nové vedení za pár set tisíc aby byla dostatečně rychlá linka? navíc si to s tou latencí nedokážu představit tu musí stát za to hrát nějakou akční střílečku ala call of duty s odezvou 100ms+ na ovládací prvky... to se asi bude opravdu přesně zaměřovat celý tenhle koncept je k ničemu dokud nebude server na zpracování doslova na dosah ruky

PS nejde samozřejmě o odezvu na servery kvůli lagům ale kvůli odezvě ovládání což je o dost horší

_Boss_
_Boss_
Level 1 Level 1
6. 9. 2010 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...jsem proste alergicky na podobna zamysleni na 5 stran, porad dokola o tom samem a dorhomady o nicem. Je toho tu cim dal tim vic :( Kdyz to nikdo nevyzkousi, tak se muzeme zamyslet do vanoc a nic nevymyslime... a prihazovat autorovi korunky, ovsem ne za zajimave vytvoreny clanek, ale za zajimave tema clanku. Absurdni.

Crazy Ivan
Crazy Ivan
Level 1 Level 1
9. 9. 2010 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[i]Hraní na PC je, jednoduše řečeno, tak strašně nákladné, že dává smysl pouze v případě, že za většinu her nezaplatíte nic.[/i]

Zde bych klidně povídaní uzavřel, neb uživatel, typický puboš čech, který dostal "nadupanou" mašinu k 15tinám a složila se mu na ní celá rodina, určitě nebude investovat tisíce do her.

Abych nechodil kolem horké kaše, dokud bude existovat isohunt apod. bude většina lidi stahovat, stahovat a stahovat. Ne proto že by neměli na originálku, ale přece v čR funguje morálka "proč platit za něco když to můžu mít zadarmo" ... co na tom že ušetřené prachy prochlastám za dva večery v knajpě ..

AirForce1
AirForce1
Level 1 Level 1
9. 9. 2010 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crazy Ivan a co takhle lidi co prostě lepší linku mít nemůžou né z důvodů že na to nemaj peníze ale prostě proto že rychlejší už neni technicky možné na to nikdo nemyslí nebo co? nebo si myslíte že na každý vesnici je ADSL z kterýho se dá vytáhnout 8 nebo 10Mbps jak hezky píšou v reklamě?

AirForce1
AirForce1
Level 1 Level 1
9. 9. 2010 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crazy Ivan tak s tímhle nesouhlasím stačí umět počítat... za předpokladu že PC stojí 20000 a hry 1000 a konzole stojí 10000 a hry 1500 se cena vyrovná už při 20 hrách takže bych začal počítat a né jen kecat

ceny berte jen jako orientační

Crazy Ivan
Crazy Ivan
Level 1 Level 1
9. 9. 2010 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AirForce1 Uvedu příklad - já.
Pc mám na práci, živí mě, tohle konzole zvládne těžko. (Grafika, editace fotek, psaní textů)
Pokud si chci zahrát, najednou mám volbu koupím/ukradu.
U konzole většinou jen koupím, v případě online streamu o kterém je řeč bude nějaké pirátství úplně akademické.

AirForce1
AirForce1
Level 1 Level 1
9. 9. 2010 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AirForce1 @Crazy Ivan: aha takže na konzolích se zřejmě nepirátí to bude asi novinka

RedDragCZ
RedDragCZ
Level 1 Level 1
10. 9. 2010 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Udává se, že systém funguje s latencí do 80 ms, což odpovídá to zpoždění 5 frames při 60 fps. To samo o sobě údajně nepředstavuje problém, i na konzolích je běžné zpoždění vůči uživatelské reakci 3–4 frames a dle studie zveřejněné na Gamasutře se dá hrát i hra, která má latenci do 200 ms.[/quote]
Nevěřím, že by bez jakýchkoli vnitřních optimalizací na klientovi (interpolace fyziky a animací, předevídání, atd.) to mohlo nějak solidněji běžet u většiny her ani s těma 80ms, natož pak 200ms. I v dnešních současných multiplayerovkách s thick klienty, které podobných technologií používají mnoho, se s podobnými pingy už stávají některé hry často hůře hratelné; s takovými optimalizacemi už ovšem jen dost těžko zase přenášet na klienta pouze audiovizuální output/input. Ačkoli má tento koncept celkově mnoho výhod a je to IMO také cestou do budoucna (alespoň částečně - sám jsem už i před časem studoval možnosti takovéto větší serverové centralizace a tenkých klientů pro naší hru, jakožto její programátor, takže vím o čem mluvím), nemyslím si, že by to bylo zatím v současné době příliš dobře proveditelné. Když to dotáhnou do zdárného konce, ještě se rád na vlastní oči přesvědčím, jak spolehlivě jim to funguje. :P

Jakub Petro
Jakub Petro
Level 1 Level 1
11. 9. 2010 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RedDragCZ [quote]Na PC je tento poměr obvykle výrazně horší – hra sama o sobě je levná, ale hardware je podstatně dražší. Nemá smysl nosit dříví do lesa, nebudu vám vykládat, co stojí moderní výkonné grafiky, ale řekněme, že v našem případě budeme mít PC za 20 litrů, opět 5 her po litru – a hraní jedné nás pak vyjde na krásných 5000 Kč. Hraní na PC je, jednoduše řečeno, tak strašně nákladné, že dává smysl pouze v případě, že za většinu her nezaplatíte nic.[/quote]
Za cenu konzoly je mozne kupit porovnatelne vykonny PC. Samozrejme bez monitora, ten nema ani konzola. A aj keby mal byt o 1/3 drahsi, je to stale MULTIfunkcne zariadenie a ponuka toho daleko viac ako hracka-konzola.

Reklama
Reklama