Hru Viewfinder není snadné vysvětlit, Armored Core VI se blíží #HRY - 28. července
i Zdroj: Sad Owl Studios
Novinka Hru Viewfinder není snadné vysvětlit, Armored Core VI se blíží #HRY - 28. července

Hru Viewfinder není snadné vysvětlit, Armored Core VI se blíží #HRY - 28. července

Martin Zavřel

Martin Zavřel

28. 7. 2023 13:00

Nenápadná indie puzzle hra Viewfinder sklízí pozitivní ohlasy díky unikátním herním mechanikám. Autoři Elden Ring, nejlépe hodnocené hry loňského roku, nám již za pár týdnů nabídnou Armored Core VI, což by mohlo oživit poněkud zapadlý herní žánr.

Reklama

Nová série týdenních novinek #HRY si bere za cíl jednou týdně stručnou formou nabídnout upoutávku na nejzajímavější aktuální počítačové hry a videohry. S přípravou jeho obsahu pomáhají redakce partnerských herních magazínu Zing.cz a Hrej.cz.

Hra, kterou nestačí popsat slovy

Žánr puzzle her z vlastního pohledu je zdánlivě okrajová záležitost, ale ve skutečnosti se u něj rádo odreaguje překvapivě velké množství hráčů - jak ostatně dokazoval již kdysi dávno třeba pradědeček tohoto žánru jménem Myst. Za roky své evoluce tenhle žánr dokázal nabídnout výrazná díla, ať už se jedná třeba o sofistikovaný The Witness nebo vysoce příběhový a “akční” Portal. Nejnovější přírůstek do této rodiny je sice zdánlivě nevinná, cenově i časově nenáročná indie hra na pár hodin, která vám ale ve skutečnosti snadno učaruje, jakmile ji vidíte v pohybu - nebo pokud si ji dokonce vyzkoušíte na vlastní klávesnici či ovladači.

Kromě toho, že ve hře řešíte zábavné logické puzzly z pohledu vlastních očí, klíčovým nástrojem je hlavně perspektiva, díky které jste schopni dynamicky přenášet dvourozměrné obrazy (nebo fotografie) plynule do trojrozměrného světa kolem vás a například tak doplnit chybějící most přes propast nebo dveře do zdi. Takhle napsané to může znít jednoduše, ale tvůrci v praxi tyto triky využívají nápaditým a vizuálně působivým způsobem, který prostě musíte vidět v pohybu, abyste jej plně docenili. Případně si o tom můžete přečíst podrobně v recenzi našich kolegů, kde se dozvíte i to, že pod zdánlivě nevinným povrchem hry se skrývá poměrně ambiciózní příběh o budoucnosti, experimentech a umělé inteligenci.

Renesance “mecha” žánru

Japonské herní studio FromSoftware proslavilo především vytvoření “souls” žánru počítačových her, z nich ta nejnovější, Elden Ring, loni vyhrála většinu všech odborných i veřejných hlasování o nejlepší hře roku. Fanoušci často říkají, že jakmile si jednou pořádně zahrajete jakoukoliv hru od FromSoftware, navždycky si styl a tvorbu tohoto studia zamilujete a budete chtít hrát každou další. Nyní bude toto rčení podrobeno pořádné zkoušce, protože se po mnoha letech tvůrci z tohoto studia vrací ke své starší sérii Armored Core her, v nichž stavíte, upravujete a hlavně pilotujete bojové obleky, neboli “mecha” tanky. Je to od základu citelně odlišný styl her od těch fantasy RPG, kterými tvůrci prosluli během posledních let.

Ačkoliv jsou ale zasazení i herní styl výrazně odlišné, určité dílčí aspekty rukopisu slavného studia jsou zcela viditelně přítomné. Od depresivní atmosféry zdevastovaného světa přes mimořádně vybroušené bojové mechaniky až po naprosto epické souboje s extrémně nápaditými bossy, fanoušek souls her má šanci i zde najít mnohé prvky, které mu udělají radost. Na hře lze navíc cítit i poměrně vysoké investice z hlediska velikosti vývojového týmu a délky vývoje, které si v některých ohledech nezadají s oslavovaným Elden Ringem. Není tedy divu, že se mnoho fanoušků temných fantasy rozhodlo svým oblíbeným tvůrcům důvěřovat a jsou připraveni naskočit do kokpitu svého prvního bojového stroje z budoucnosti. Bude velmi zajímavé sledovat, jak tvůrci zúročili svůj růst a zkušenosti z posledních let a zda náhodou jejich nová hra nepovede k určité obrodě “mecha” žánru jako takového.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama