Zpět na článek

Diskuze: Hudba budoucnosti realitou: ovládajte své spotřebiče na webu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

romis
romis
Level 1 Level 1
15. 12. 2010 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu nechápu k čemu bych tohle mohl využít.. Vypnout zapnutý počítač vypnutím zásuvky(to samé jako kdybych ho "vyrazil ze zdi" není moc šetrné řešení vzhledem ke spoustě mechanických součástí v PC (HDD, mechanika..) a zapnutí počítače na dálku neprovedeme protože připojením do sítě počítač nezapneme. Dále nevím k čemu je dobré vypínat na dálku, sporák, televizi,rádio. Náběh těhto zařízení trvá pár vteřin. Zapnout je díky mechanickým spínačům s pojistkama taky nezapneme. V článku byla zmíněna klimatizace. To by nebyl špatný nápad ale to zařízení si pamatuje teplotu, jeden den jsem chladil na 23 stupňů a druhý den bych chtěl 18, jenže tohle už nenastavím... Koho napadne smysluplné využití ať mi to napíše :)

nagger
nagger
Level 1 Level 1
15. 12. 2010 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@romis myslím, že jestli umíš číst, tak příklady využití máš přímo v novince - zařízení umí i skripty - tedy jednotlivým zásuvkám můžeš přednastavit chování v čase - tedy přednastavíš si osvětlení zahrady, zavlažování... - a jednoduše kdokoliv od svého PC můžeš přenastavit - tedy pořídíš levnější zařízení, které má režim jen zapnuto a vypnuto a nemusíš obíhat X dražších a nastavovat je (pokaždé jiným způsobem) samostatně.

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
15. 12. 2010 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@romis hlavně nutnost vedení kabelů, tedy jestli jsem to dobře pochopil a systém nefunguje přes wifi, je docela problematická. Využití tohoto nástroje mě bohužel momentálně také nenapadá. Možná na nějaká pracovní stroje v nějaké firmě, které nejsou standardní, těžko říct.

BMJackal
BMJackal
Level 1 Level 1
15. 12. 2010 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@romis Nechci být za sýčka, ale Telnet? Jasně, kdo by se chtěl někomu nabourat do spotřebičů, ale přece jenom, server bych si do toho nezapnul :)

Brcaka
Brcaka
Level 2 Level 2
15. 12. 2010 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nějaké to rozumné využití se najít určitě dá, i když je jasné, že toto zařízení není určené pro všechny. Třeba takový přímotop by takhle zapojit šel, uvařit si vodu v konvici "napřed" taky (jsou to rychlé nápady, tak prosím nekritizovat :-) ). Samozřejmě to není pro všechny.

Mě spíš zarazilo, že jsou to zásuvky schuko, které jsou u nás pro hromadu spotřebičů na nic...

Rampage508
Rampage508
Level 1 Level 1
15. 12. 2010 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Brcaka Ještě jsem se nesetkal se spotřebičem, který by toto zásuvky nepodporoval (možná nějaká hodně stará elektronika, ale drív se spíše používaly dvoulinky bez uzemění, takže by to šlo připojit i tak)

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
15. 12. 2010 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Brcaka konvici pustíš, ale když se opozdíš, tak podruhé ji už nezapneš...jediné co mě napadá je to světlo...doma asi nic jiného s režimem zapnuto/vypnuto v závislosti na zapojení v zásuvce nemám:-/

Neo_GHOST
Neo_GHOST
Level 1 Level 1
15. 12. 2010 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Todle jsem si udělal trošku složitější. Můžu po netu řídit všechno možné, i otevírat okna, ale je to nebezpečné. Člověk by si tím nejčastěji zapínal topení na dálku, ale problém vzniká v momentě, kdy někdo to topení posune ke zdi, přehodí přes topení deku, nebo si otevře to okno někdo jiný a vybílí byt. Nebudu tu rozebírat jak jednoduché je zachytit a dešifrovat provoz po DSL lince atd...

VIVI
VIVI
Level 1 Level 1
15. 12. 2010 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=romis]...zapnutí počítače na dálku neprovedeme protože připojením do sítě počítač nezapneme.[/quote]
Uz nejakou dobu to umoznuji nastavit biosy stolnich pocitacu...but zapnout po pripojeni do site,nebo si pamatuji posledni stav,kdyz jel pred odpojenim proudu,zapnese po zapojeni...kdyz byl vyply predtim,zustane vyply...

Sapphirecze
Sapphirecze
Level 1 Level 1
15. 12. 2010 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=VIVI][quote=romis]...zapnutí počítače na dálku neprovedeme protože připojením do sítě počítač nezapneme.[/quote]
Uz nejakou dobu to umoznuji nastavit biosy stolnich pocitacu...but zapnout po pripojeni do site,nebo si pamatuji posledni stav,kdyz jel pred odpojenim proudu,zapnese po zapojeni...kdyz byl vyply predtim,zustane vyply...[/quote] myslím, že se tato funkce jmenuje power on AC a jde nastavit v BIOSu u takměř všech novějších počátačů. vzdáleně se tak restartují "zamrzlý" servery třeba :P

Brcaka
Brcaka
Level 2 Level 2
16. 12. 2010 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=MrMagor]Ještě jsem se nesetkal se spotřebičem, který by toto zásuvky nepodporoval[/quote]
Obecně jakékoliv zařízení třídy ochrany I (není kam připojit ochranný kolík)

nagger
nagger
Level 1 Level 1
16. 12. 2010 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Brcaka skoro to vypadá, že tomu rozumíš, ale opravdu jsem již dlouho neviděl novou koncovku, která by nebyla "kompatibilní" se Schuko - zkus se podívat doma, jak od zemnícího kolíku vedou plíšky na Schuko do stran :wink:

Brcaka
Brcaka
Level 2 Level 2
16. 12. 2010 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nagger ok, když nezapomenu, ozvu se :-)
Možná máš pravdu a dneska se tak už dělá většina kabelů k zařízením, já si ale obecně pamatuju ty "klasické".

petrib
petrib
Level 1 Level 1
18. 12. 2010 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.itlevne.cz/zbozi/rozvodny-panel-netio-230b-4x230v-s-managementem-web-teln-/detail.aspx?p=z:320963
jen nějak nevím k čemu bych to kromě toho topení mohl použít. mno třeba to uvítá nějaký akvarista nebo někdo se specifickými požadavky na řízení jednodušších zařízení bez vlastního managemetu.

Brcaka
Brcaka
Level 2 Level 2
20. 12. 2010 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Brcaka]ok, když nezapomenu, ozvu se :-)
Možná máš pravdu a dneska se tak už dělá většina kabelů k zařízením, já si ale obecně pamatuju ty "klasické".[/quote]

Zdravím, tak pozdě ale přece: našel jsem doma pá šňůr a dva přístroje, co mají kabel postaru, ale většina má opravdu kabel udělaný tak jak píšeš ty. Taže děkuji za upozornění, člověk se pořád učí :-)

Reklama
Reklama