hydra-opravdu-funguje
Novinka Hydra opravdu funguje

Hydra opravdu funguje

Zdeněk Šarman

Zdeněk Šarman

13

Čip Hydra 100 od společnosti LucidLogix, který dokáže efektivně využit více grafických karet, funguje zatím bezchybně.

Reklama

O připravované (r)evoluci na poli multi-GPU řešení jsme vás informovali již v novince zde, kde byly rovněž popsány principy, na kterých má nový čip pracovat. Jen pro osvěžení, Hydra 100 je čip, který dokáže efektivně využít výkonu více grafických karet. Na rozdíl od současných technologií (CrossFire a SLI) výpočet obrazu neprobíhá horizontálním rozdělením scény mezi jednotlivé grafické karty nebo počítáním rozdílných snímků. Hydra 100 přímo analyzuje potřebné úkoly, které GPU musí zpracovat a následně je efektivně rozdělí mezi grafické karty podle jejich výkonu. Obraz jedné karty je potom zkopírován do karty druhé a výsledek zobrazen na monitoru.

Hydra opravdu funguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Poprvé se informace o novém řešení objevily minulý měsíc, a jak se zdá, prakticky všechny sliby, co se funkční části řešení týče, byly splněny. Společnost LucidLogix představila na právě probíhajícím podzimním IDF (Intel Developer Forum) funkční systému s Hydra 100 čipem. Podle výrobce může jeho čip vyřešit mnoho problémů, které současné multi-GPU řešení mají a přinést také další výhody.

Za prvé získáte možnost téměř dokonalého škálování výkonu. V testovacím systému na IDF běžely dvě karty GeForce 9800 GT a jako demonstrace výkonu a funkčnosti řešení posloužila hra Crysis. Ta běžela v DX9 módu v rozlišení 1920x1200 pixelů na maximální detaily, přičemž počet snímků za sekundu se pohyboval stále mezi 45-60. V případě zapojení tří karet by měl výkon vzrůst téměř lineárně, samozřejmě za předpokladu, že hra nebude limitována výkonem procesoru.

Druhou výhodou je podpora jak grafických karet společnosti Nvidia, tak ATI, přičemž technologie SLI ani CrossFire nejsou zapnuty.

Hydra opravdu funguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Třetí výhodou je možnost hraní na jednom monitoru, zatímco druhý monitor je stále aktivní. V případě zapnutí SLI technologie je třeba přepnout na konfiguraci s pouze jedním monitorem. Obdobná situace panuje u technologie CrossFire, kdy sice oba monitory mohou být aktivní, ale při spuštění hry využívající CrossFire je jeden vypnut.

Čtvrtou výhodou je možnost práce v okně, zatímco CrossFire a SLI pracují pouze v celoobrazovkovém režimu. Toho lze využít zejména u renderingu v grafických programech.

Poslední výhodou je možnost kombinace dvou různě výkonných grafických karet. Hydra tak například při zapojení karet Geforce GTX 280 a 8800 GT dokáže výkonnější kartu zásobovat více úkoly a efektivně využívat nižšího výkonu té méně výkonné. Určité omezení samozřejmě zůstává v zapojení grafických karet dvou různých výrobců, které spočívá v nutnosti instalace dvou DirectX nebo OpenGL ovladačů. Zde ale je problém na straně operačního systému, ne na straně samotného čipu Hydra 100.

Hydra opravdu funguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Čip Hydra 100 by se měl na trhu objevit v první polovině příštího roku a to pravděpodobně přímo v základních deskách nebo jako náhrada za PCIe můstek na dual-GPU řešeních typu Radeon HD 4870 X2 apod.

Protože čip není provázán s žádným určitým hardwarem, je prakticky vyřešena i budoucí kompatibilita. Jedinou nutností je podpora aktuálních DirectX a OpenGL funkcí, čehož je možno dosáhnout jednoduše pomocí aktualizace ovladačů.

Potenciální úspěch řešení tak bude záviset zejména na konečné ceně, která se promítne v celkových cenách základních desek nebo grafických karet a samozřejmě na spolehlivosti a kompatibilitě.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama