Zpět na článek

Diskuze: Intel Core 2 Quad Q6600 - čtyři jádra za cenu dvou?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dájí se v BIOSu vypnout dvě jádra, tak aby běžel jako Core 2 Duo?
- Tomáš Baroš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Na desce eVGA nF680i jdou vypnout vsechna jadra, na ni muze Quad Core bezet s aktivnim treba jen jedinym! Ovsem tuhle moznost maji jen maloktere desky ... Asus Striker napriklad ne ... zde dukaz ... http://www.pctuning.cz/ilustrace3/obermaier/680i/bios_9.jpg
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Tomáš Baroš: kvůli nižšímu příkonu se nekupují čtyřjádra... kdyby to šlo vypínat on-the-fly jako u mobilních, tak to jo, ale přes BIOS, to je o ničem.
- Lukáš Fiala

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukáš Fiala: Já bych, ale několik dní čtyřjádro nevyužil, když jen tak prouzdám na netu a stahuju 24hod denně, zato někdy se mi čtyřjádro hodí, tak proč to třeba na týden nevypnout a neušetřit?
- Tomáš Baroš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Tomáš Baroš: Ale ty jádra se stejně umí dynamicky "vypínat." Když je nepotřebuješ, nežerou.
- Aros Studios

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

z těch her - Crysis prý bude optimalizován na čtyřjádra...
- Tomáš Baroš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace co znamená, že bude optimalizován na 4 jádra? snad na multicpu/core takže jeslti poběží na 2jádru 2x rychleji než na singlecore cpu tak na 4jádru poběží 4x rychleji...teoreticky
- karf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace asi tím bylo myšleno, že na dvoujádru pojede určitě rychleji než na jednojádru a na čtyřjádru rychleji než na dvoujádru, ale další jádra navíc už žádnej nárůst nepřinesou.
- Lukáš Fiala

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejsou náhodou slevy Intelu naplánovány na 22.7 ? Bylo to v [URL=http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=8801&Itemid=67]této newsce[/URL]

- Sanchez BTC

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pisete, ze supreme commander oficialne podporuje viac jadier. preco potom nespravite aj taky test? co mam z toho, ze spravite testy 4 hier, ktore viac jadier nepodporuju?
- joeqr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Zamerem bylo ukazat jak budou hry na quadu hratelne stejne jako na dualu. Ne testovat jedinou hru ktera je pry podporuje.
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ale to je podla man spatny zamer. zamerom by malo byt ukazat, ze na stvorjadrovom procesore to pojde lepsie ako na dvojjadrovom. z takychto vysledkov mi vyplyva, ze stvorjadrovy procesor pre mna nema vyznam.
- joeqr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Taky nechápu, proč není otestován Sup.Commander. Právě tahle hra je na CPU velmi náročná, a právě tahle hra může ukazát výkon 4jádra ve hrách. Navíc je přeci jedno, jestli testuju Single,Dual nebo Quad, je to jen o testu výkonu CPU ve hře.
Pro mě jako pro hráče je Quad velmi důležitý, protože kdybych věděl, že Quad dokáže v SC nebo v Crysis nebo ve Stalkerovi zvýšit FPS o desítky %, pak neváhám a jdu do toho. Na svém E6400(@3.3GHz) a 8800GTS s bídou dosahuju 20FPS(vše na max a několik set jednotek).
- Jiří Šeda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Šeda: mě to jede na C2D E6600 a x1650xt úplně v pohodě a úplně na max, dosáhl jsem i max. počtu jednotek a pohoda...na P4 2.4 GHz (Northwood) a 6600 GT to jelo asi 1 FPS za sekundu při jakémkoliv nastavení...
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Šeda: Na SupremeCommander je quadcore nezbytnost.

1 CPU: 6 FPS
2 CPU: 19 FPS
4 CPU: 32 FPS

Viz:
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTMwNiw1LCxoZW50aHVzaWFzdA==
- Naprostá Lama

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Šeda: sice v nižších rozlišeních se to neprojeví až zas tolik, ale tohle rozlišení mě opravdu zaujalo. Jen shrnu, že na C2Q s plnými detaily rozjede SC na 30FPS a s C2D s nízkými detaily to rozjede na 20FPS - http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/1174066643Rrrbl528Ru_4_9.gif
- Tomáš Baroš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Šeda: V Sup.Commander je vytazenie druheho jadra menej ako 50%, preto neverim, ze 4 jadra by znamaneli zasadny skok.
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Šeda: To bych bojkotoval. Pokud ani procesor rychlejší než nejvyšší dual-core model za dvacet tisíc tu hru nerozhejbe, pak to neni problém procesoru, ale zprasenej engine...
- Lukáš Fiala

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ASD: jak píše o řádek výše, tak na hardocp to mají pěkně rozebráno. jinak se ukázalo, že Visty umí lépe využívat quad-core, než windows XP.
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTMwNiw4LCxoZW50aHVzaWFzdA==
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukáš Fiala: To nebude zprasenym enginem, ale lehce trhlym uzivatelem. Hry se programuji tak, aby bezely na stredni detaily na soucasnem hardware. Pokud se najde clovek, ktery si nastavi maximalni detaily (jinak receno detaily pro lidi, kteri si tu hru koupi za rok ci dva s novym PC) a nadava, jak je to pomale, tak je chyba jednoznacne u nej.
- Vodic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukáš Fiala: hru rozhejbe bez problému, problém nastává při bitvách čítajících stovky jednotek...pokud se o každou skupinu jednotek stará vlastní vlákno, výkon poroste s každým CPU navíc.. Na jednojádrovém CPU je to nehratelné.
- xBl4d3x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ASD: :-) měl by sis přečíst nějaké recenze té hry v závislosti na počtu jader .. viz HardOCP ;-)
- xBl4d3x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Vodic: je úplně jedno, v jakém to hraju rozlišení, protože jsem závislej na CPU. Tahle hra by potřebovala multijádro na hodně vysoký frekvenci. Je tam jedna možnost, jak ovlivnit FPS, a to je snížit Fidelity. Ale ikdyž jí mám na Low, stejně se to při několika stovkách jednotek moc nehejbe.
To je stejný jako s EmpireEarth2. Tam jsem byl překvapen, že když jsem si pořídil poměrně výkonné PC, tak stejně se v boji sotva hejbe.
Mrzí mě, že autoři testů, zejména procesorů, tyhle hry netestují, tam by to totiž bylo výborně škálovatelné.

- Jiří Šeda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Vodic: Nj problém je, že supremme commander je náročná hlavně na procesor já se svojí x800 to můžu hrát jak na max detaily s rozlišením 1650x1080 a nebo s rozlišení 800x600 s minimálníma detailama, a je to uplně to samé, jediné co značně pomůže je vypnout textury, ale to pouze vypnutí úplné
zas třeba kvůli jedné hře bych nevihodil peníze za upgrade z c2d na c2q (ikdyž c2d sám nevlastním)
- zumik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl bych dotaz na autora jak to pujde s pretaktovani na novem chipsetu P35 napr. Gigabyte xxx - DQ6. Diky
- Martin Odstrčilík

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máte chybu ve velikosti cache, není to 4x2MB ale 2x4MB vždy zdílené pro dvě jádra (následek spojení dvou conroe jader)
- Vladimír Štill

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Procesor se vůbec s boxovým chladičem neprodává?
- Tomáš Baroš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 6. 2007 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaké je maximální možné bezpečné napětí GTL na ICFX3200?
- Fachman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek. Chci se zeptat,na kolik procent byl vytížený procík při enkódování do XVID?
Ptám se proto,že já se dostávám při použití verze XVID s podporou multithreadingu na cca 70% zatížení procesoru.
- Libor Vodehnal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tento kodek je prezitek a vytezuje cpu jen malo ... opravdu se procesor zapoti az u H.264 ve vysokem rozliseni ...
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak tenhle nazor je naprosta kravina. Prezitek to rozhodne neni 1) protoze AVC momentalne neposkytuje majoritne lepsi kvalitu nez dobre vyladeny XVID (pokud se bavime o strednich az vyssich datovych tocich). 2) podpora XviDu vetsiny stolnich prehravacu (na rozdil od AVC). 3) Rychlost XviD enkodovani nekolikanasobne vetsi nez AVC pri temer stejne vysledne kvalite (stredni az vyssi biterate). 4) Vytizeni dualcore je temer 100% pri obou pruchodech pro XviD. Pro Quad to overim, az sezenu MB.
- JnZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @JnZ: jakykoliv mega datovy tok Xvidu v maximlanim rozliseni nesaha kvalitou "strednim" tokum HD videa ve vyskome rozliseni ani po kotniky kvalitou obrazu a detaily sceny ...

Xvidem na max rozliseni se neda zatizit ani dual core, jestli vubec vic co jsou dva pruchody - dva po sobe jdouci enkodovaci akty a ne zaroven jdouci!
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Obermaier Zdeněk: :-) Mily pane! Me nemusite poucovat, jak pracuje n-pruchodove enkodovani. Ja delam video od doby, kdy neexistoval jeste ani DivX 3! A HD video koduju temer tri roky, kdy o takovych vecech jeste bezni smrtelnici ani nevedeli. Vetsinu HD ripu jsem delal v XviDu a nekolikrat jsem je porovnaval s H264kou. Vzdy se stejnym vysledkem. Pri zaloze vetsiny HD filmu na DVD5 vcyhazi datovy tok kolem 4Mbps++, coz je dostatecna hodnota, pri ktere je kvalita XviDu k nerozeznani od AVC. AVC pouzivam pouze v extremnich pripadech, kdy datovy tok klesa pod 3Mbs. V tom pripade se ukazuje prava sila AVC. Nicmene kodeky musi byt nastaveny na "spravne" nastaveni, coz drtiva vetsina radoby riperu nedela. Enkodovaci doba je oproti XviDu temer dvojnasobna a rozhodne neospravedlnuje minimalni zlepseni kvality.

Asi nevite, ze XviD existuje take v SMP verzi, ktera dokaze dvou a vicejadra pekne potrapit. Samozrejme ze oba pruchody funguji s podporou SMP!

Detaily sceny ma paradoxne vetsinou lepsi XviD nez AVC, protoze v zakladnim nastaveni AVC pouziva deblock loop filter, ktery vetsinu detailu dosti ponici. AVC je nutno pri dostatecnem datovem toku spravne nastavit a vypnout deblock filter. Nicmene prave zmineny deblock pomaha AVC filtrovat (a to velmi uspesne) sum ve scenach. XviD rozhodne s detaily problemy nema, spise naopak, pri malem biterate ma tendenci k makroblokum.

Tot vse.
- JnZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi by nebylo od věci řící jak jsou na tom ostatní desky které nemají zmíněné možnosti. Ne každého zajímá přetočení o 1GHz ale potěšího i přetočení o 100Mhz. Nehledě na to že ten kdo investuje do takovéto sestavy, potřebuje předevšín stabilitu. Jak jsou na tom v tomto směru desky třeba přímo od Intelu? Nedávno jsem musel postavit pecku na BAD AXE a v menu bla možnost přetočení o xx% a chovalo se to mravně. Nakonec jsem tam nechal +15% a chodí to spolehlivě několik měsíců. Bude toto možné udělat i s quadem?

- Mrmla

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace na kazde slusnejsi desce se ti podari tenhle cpu pretaktovat urcite na 3GHz ... to nebyva problem ...
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Keby ste mali vybrat medzi C2D E6300 a C2D E4400,ktory by ste si vybrali?
- blackred98

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace E6320 :-)
Tada ak to kupujes v obchode. Ak mozes vyberat fakt iba z tychto dvoch, tak radsej E6300, ale zalezi tiez na cene.
- Fikus Kukis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl tento CPU koupit, a tak by mě jako hráče CS:S zajímalo, zda je CPU podporován . Nevíte jak to je?

- jarda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Valve na tom nyní pracuje, podpora vícejádrových procesorů bude umožněna i zpětně pro starší hry od Valve (vše co běhá na source engine). Před vydáním EP 2, TF 2 a Portalu má vyjít velký update source engine, který přinese podporu vícejádrových procesorů.

- doktor1

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kterou desku bys tedy doporucil pod Q6600? DFI nebo eVGA, nebo neco jineho? Pocitam s pretaktem na cca 3.2 - 3.6 GHz a dvema GPU/SLI.
- X3ME

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pro quad jedine EVGA je to nejlepsi deska na trhu, bohuzel se v cesku uz neda koupit a ta nova revize uz vubec ne, jedine v Nemecku ...
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

P5B - De Luxe bez WiFi
- blackred98

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně začíná být kvalita i pro běžné uživatele.. povedený test..
- Dawe111

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě, jaký byl použit chladič na CPU a na kolik stupnu se dostala teplota při 100% vytížení CPU a kolik je max. teplota? Dekuju Andrzej
- Andrzej Bielesz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na PC Tuningu je skvělá věcnost pojetí a přitom se každý dozví, co potřebuje..
- Dawe111

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jelikoz mam jeste P4Northwood a moc se neorientuju v soucasnem OC,tak me zarazilo,proc nemuzu zvednout napeti FSB?Myslim ze aspon standartnich 10% by nemelo CPU vadit?Nebo se musi zvedat podstatne vic?Prosim o mensi osvetu:-)
- mxv

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Však to máš poměrně jednoduše napsaný na 1. a 2. stránce - protože C2Q má ty FSB sběrnice 2 - jednu mimo a jednu uvnitř CPU.
Zatímco tu vnější jde běžně dopovat elektřinou, u té vnitřní to umí jen několik málo desek.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zaujímam sa o skrinku z testu, nemohli by ste na ňu urobiť recku? dikes
- tondik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 6. 2007 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Netestoval někdo někde na tomto procesoru distribuované výpočty ? Řekl bych, že je to nejrychlejší způsob,jak zatížit tento procesor.
- Mrmla

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 6. 2007 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu je vice jader to, co potrebujete k maximalnimu vykonu? Tedy nevim jak vy, ale ja jsem nezaznamenal dostatecne mnozstvi softwaru, ktery by mel podstatne vyssi vykon s vice jadry a nemyslim si, ze 4 jadra jsou necim prevratnym, napriklad san uz ma 16 jader, to je dobre pro distribuovane vypocty, ale mit to na desktopu je plytvani energii.

Osobne preferuji vyssi pracovni frekvence CPU, diky kterym lze vykonat vice instrukci za sekundu, tim se mi symetricky urychli naprosto veskere cinnosti, zavisejici na CPU (tzn. vetsina cinnosti).

x86 / x64 platforma mi za tu cenu opravdu nepripada jako dobre reseni, vzdyt vydavaji porad dokola procesory se stejnou ci velice podobnou frekvenci, jediny rozdil je, ze maji vice jader (bezne budete mit 3 jadra vytizene na 0% a 1 jadro napriklad na 95%).

Myslite ze je lepsi "marketingovy" CPU se ctytmi jadry a 2GHz taktem, nebo "neprilis marketingovy" CPU s 6GHz ? http://news.softpedia.com/news/New-Power6-IBM-Processor-Trashes-Competition-with-6-GHz-17765.shtml

PS: Na zminenem CPU od IBM lze prozovat OS AIX, v nem pomoci virtualizace mit napriklad M$ Windows + GNU/Linux a na tom jde efektivne pracovat i hrat hry.
- fr33z

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 6. 2007 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace "bezne budete mit 3 jadra vytizene na 0% a 1 jadro napriklad na 95%"

Pokud se tohle stane, je to chyba operačního systému, který neumí správně rozdělit thready mezi jádra. A ti si piš, že ti běžně na PC nebeží jeden thread (to co je nejlepší pro single-core), ale několik desítek.

A nakonec, quad-core nejsou pro každýho. Proto taky stojí několikrát víc než DC na stejné frekvenci.

Snaha vysoký frekvence už tu byla (v podání Intelu) a naskončilo to zrovma dobře.
On by se NetBurst třeba na těch 6GHz dostal (na THW dosáhli 5,25GHz), jenže to prostě nestálo za to.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace windows nebo přímo CPU rozkládají práci na jednotlivá jádra rovnoměrně, pokud jde o jednovláknovou aplikaci - všimni si, že při spuštění takového programu je vytížení CPU 50:50 procentům (u quadcore 25:25:25:25), ne 100:0 :-)
- xBl4d3x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xBl4d3x: Pokud jde o jednovláknovou aplikaci (tj. která umí využít jen jedno jádro), pak jedno jádro pojede naplno a ostatní nebudou dělat nic.
- Lukáš Fiala

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 6. 2007 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Musíš se na to podívat taky z hlediska dostupnosti, kde pořídíš toho SUNa v ceně Intelu ? Nikde. Bude tě to stát balík a budeš mít stejně problémy s provozováním aplikací. Ty 4 jádra ti dodaj reletivně dost výkonu na práci a v době kdy je nezatěžuješ je můžeš používat třeba pro výpočty www.boinc.cz. Já takto provozuji C2D a jsem naprosto v pohodě. Bohužel málo kdo chápe že můj počítač jede permanentně na 100%. Jinak pracuji s videem a tam toho výkonu je potřeba dost, hlavně při renderingu a tam ty 4 jádra užiju.
Co se týče platfomy tak to bohužel vyhrál CISC nad RISCem. Ale je to hlavně o marketingu. Pokud pamatuješ na DEC ALPHA tak víš o čem mluvím. A těch příkladů z minulosti je spousta.
Když začne SUN valit jeho procesory mezi lidi tak určitě nezapadne.Ale to se nestane.
Takže musíme brát to co je, Intel AMD VIA.
- Mrmla

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 6. 2007 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ještě jsem zapoměl třeba na SGI, vše super a funkční, bohužel se topí v problémech a aktuálně nevím v jaké fázi rozkladu jsou. Ale nezoufejme vznikla Nvidia...
- Mrmla

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 6. 2007 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem zde je onen SUN se 16-ti jadry -> http://www.svethardware.cz/art_doc-0B1F43DE0380D9BBC12572BA0064EF70.html
- fr33z

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě by zajímalo, jestli je pravda, že Core 2 Duo a všechno příbuzné, nejsou 64-bitové procesory, ale akorát dokáží 64-bitové aplikace provozovat. Prý plně 64-bitový procesor je např. Xeon a Core 2 Duo nikoliv.
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 02:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co jste použili za H.264? Nezdálo se mi, že by to cpu bylo 100% saturované...

x264 je skoro nejlepší a ještě dokáže 4 jádra vytížit skoro na maximum. Je open source, takže v našich končinách bez patentů rozhodně nejlepší volba.

- Jan Olšan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemyslíte si, že je to na hry naprosto zbytečný? Kdo si to nemyslí ať mi prosím napíše s jakou hrou má v dnešní problémy, které se týkají CPU. Mám přetaktovaný 3200+ na 2600MHz a neměl jsem s žádnou hrou problém.

- STB

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Kterákoliv strategie s neomezeným(nebo velkým) počtem jednotek. Nemusí to být ani letošní hit - stačí třeba AOE3 v osmi lidech na LANce, když se sejdou tak 3 kompletní armády(tzn v každé hře), tak to nemá ani 1fps na mém AXP@3300+. A na Athlonu 64 to není o moc lepší. Prostě ani na jediném z osmi kompů(a některá tam byla děla) to nejelo plynule.
To samé, v trochu menší míře Age of Mythology a dokonce i stařičký Warcraft 3!

Zmiňovaný Supreme Commander je extrém v tom směru, že stačí střet 2 armád, aby zneschopnil skoro jakýkoliv stroj.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak řekněme, že SC je náročná na výkon CPU ale když mě nezajímá tato hra ani podobná strategie tak to teda smysl nemá. Hrál jsem Lost Planet, R6:Vegas, FEAR a nikde jsem nepocítil nutnost pořídit si quadcore nebo dualcore. Všechny tyto hry jsou převážně závislé na grafice a procesor je jen nesmí brzdit a na to mi stačí i Athlon 3200+ (na 2600MHz žádný problém). Revoluce s fyzikou ve hrách, kde by se asi 2jádro uplatnilo tady taky není takže proč? Je to asi podobné jako 64bitový procesor. Kolik dostupných her využívá 64 bitový procesor a kolik operačních systémů máme na 64bitové procesory, na kterých se dají hrát hry? Pamatuju si jak jsem kdysi s příchodem 64bitových četl, že se budou dát ve hrách ničit textury a jak bude prostředí plně zničitelné. A hle po jaké době od příchodu těchto procesorů nic nevidím (jsem snad slepý?) nebo nám jen oni vnutili nutnost kopovat 64bitové procesory, protože za "chvíli" už 32bitů jen minulost.
- STB

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2007 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @STB: Tak 64bit CPU je důležitý k tomu, aby šlo lehce přejít omezení na 4GB RAM, což je dnes ještě třeba dost, ale výhledově do 3 let a dál je to hrozně málo. Pokud to někdo spojil s nějakým "zničutelným prostředím ve hrách" tak tomu zjevně nerozumněl.

64b OS pod kterýma jedoou kry jsou nejmíň 3 - WinXP, Vista a téměřv libovolnej derivát Linuxu, nicméně většina her nejsou 64b aplikace.

S tou fyzikou je to víceméně tak že CPU není moc vhodný pro počítání fyziky. Na nějakou základní newtonovskou pro pár set objektů to stačí, ale nejde třeba simlovat kapaliny v real-timu s interakcí milionů částic v různých polích nebo tenzory deformací objektů - k tomu jsou dnes mnohem vhodnější procesory podobný GPU. Taky se na tom pilně pracuje.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 6. 2007 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @STB: slovo vnutil mi tam moc nesedí.je sice pravda že se kolem 64bit cpu "pro normální usery" namluvilo a naslibovalo dost.ale mě osobně ho nikdo nevnutil.ja jsem si ho koupil jednoduše proto že byl vykonější i v 32bit aplikacích než ten procesor co jsem měl předtim.no a do novych cpu neimplementovat 64bit instrukce by byla tak trochu blbost(ne z praktického hlediska pro uživatele,ale čistě marketingový tah).ono jde o to ,že my co mame o hw trochu pojem nejsme a nikdy nebudem ve většině.a líp se slyší na to když ti někdo nabízí 2x tolik.
- Aleš co ti je po tom?

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2007 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @[CZ]Hunter: Nemyslel jsem žádný WinXP který nebyl vyvíjen jako 64bit. systém a ani Linux na kterym si teda asi moc her nezahraju. Vista je na tom podobně, nefunguje na něm plno her a když už, tak ještě hůř. U počítačů se podle tebe musí na vše přecházet plynule s několikaletým předstihem. Takže když budememe převídat tak nutnost 4GB bude tada podle tebe asi až za 3 roky. Když si vemu jak dlouho už jsou tyto procesory na trhu tak ten přechod by byl opravdu nádherně plynulý. První procesor Athlon 64 vyšel v roce 2003 a podle tebe se tedy v herním průmyslu uplatní až v roce 2010. Opravdu plynulí nájezd :-)). 7 let by trvalo než se opravdu nějak využije jeho výhoda adresovat 4GB. Jinak tohle hrocení probíha i v oblasti s DX10. Plno lidí si už koupilo grafiku s podporou DX10 s očekáváním brzkého vydání her s jejich podporou a 7 měsíců od jejich vydání tady není ani jedna (nepočítam Lost Planet která nebude vyloženě DX10 tytul). Je to něco jako kdyby vydali X360 a první hra by se na něj objevila až třeba za rok. Proto si i řikám, že ATI nemusela vůbec pospíchat s vydáním 2900XT, když jí ani nic nevyužije. Prostě je to všechno jen o prachách.
- STB

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 6. 2007 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Aleš co ti je po tom?: No mě zase to slovo vnutit tam právě sedí. Stejně tak jak mi časem donutí si koupit multi-core. Voni prostě panové co vyvíjí ty procáky nejsou schopný nebo nechtěj, už ten výkon CPU zvedat tak nám vnutí 4 jádra. A hodí to na programátory at vyvinou aplikace pro 4ři jádra. Takže k dnešku je toho využití tak málo, že domů to nemá smysl kupovat a do práce do profi stanic je urcitě lepší řešení (otázka je jestli někdy těch aplikací bude dost a mimochodem SLI není taky 2krat rychlejší ono to není tak jednoduchý všechno pěkně rozdvojit nebo dokonce rozčtvrtit). Ale co mají kluci vývojáři od Intelu nebo AMD dělat, šefové je nutí, že musí být pořád lepší CPU (aby sme si kupovali pořád nový PC ostatně to platí o všech PC komponentech) tak proč to nezkusit takhle výkon sice nahoru moc nepude, ale aspoň si budeme kupovat dvě jádra pak 4ři jádra pak 8 jader. A hlavně musí bejt pořád nový a hlavně náročnější hry (bez toho by to nešlo  ). Já třeba za nejlepší strategii co sem hrál považuju Starcraft a na to sem 4jádra nepotřeboval. K závěru mi jenom zaráží, že místo aby se v recenzi objevilo, že to nemá kdnešku skoro žádný využití je nápsano 4ři jádra za cenu dvou . Tím nechci napadat PC tunig ani autora. Je to stejný totiž i jinde.

- grosi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2007 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @STB: Někteří lidé mají 4GB paměti už 2 roky. To že je nemáš ty nebo já (klidně si je můžeš za 3000kč koupit, pokud máš desku na DDR2) neznamená, že to nikdo nevyužje.

V praxi je ten problém mnohem větš, protože přestože by WinXP (32b) měli zvládnou adresovat 4GB, tak problém je už u 3GB a dokonce ani standartně neumí přidělit jednomu procesu víc než tuším 2,55GB. A to je sakra velkej problém. Ne za 3 roky, ale už před 3ma rokama byl. Možná tomu neuvěříš, tak čti pozorně:
[B]Hry nejsou jediné využití PC.[/B]

(Bavím se pořád o desktopech, ne o serverech, který můžou mít třeba 16GB RAM už pěkných pár let i s Win2000).
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 6. 2007 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @grosi: ješte poznamku čim vic jader tím to pude hůř chladit a taktovat. A sme tu na PC tuningu ne a o to tu de :)
- grosi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2007 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @[CZ]Hunter: Nesjsou jediné ale jsou to hlavní kvůli čemu si lidi kupují počítač. Nevěřím, že si někdo bude běžne kupovat 4 nebo 2GB RAM na Word nebo Excel ale koupí si je proč? Hry jsou to co táhne počítačovej průmysl. Nebo snad ne?
Mám 1GB RAM a zatím jsem nepotřeboval víc (myslím hry). Běžný uživatel PC ještě dlouho nebude potřebovat 4GB.
- STB

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 6. 2007 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @grosi: JJ,z těma jadrama souhlas,myslím že pro uplneho smrtelníka stačí Core 2 Duo E6600.Senza procesor,za senza cenu.Přetakt.je ekcelentní,a bez problemů,sejme i core extreme X6800 o pěkných par procent..Mimochodem,mam jeden tenhle procesor k prodeji za 4500kč.Je uplně novej,a nepoškozenej.Kdo ma zajem ať když tak pisne na Mauricius@seznam.cz
- Vlastimil Tejkl

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2007 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @STB: To platí víceméně jen pro grafický karty. Multicore CPU, 30' LCD a 500GB disky tu určitě nejsou kvůli hrám. Navíc přece platforma nemůže být stavěná pouze pro potřeby "běžného uživatele", protože by to skončilo tak, že by byla nepoužitelná pro všechny.
Naopak musí být dimenzovaná velmi robustně, tak aby všechny možný technický omezení byly optimálně co nejdál. To už se několikrát nestalo (FAT16, W2K, teď 4GB RAM) a vždycky to přinese jen zbytečný problémy.

Mimochodem hry nejsou hlavní důvod, proč si lidé kupují počítač, hry jsou hlavní důvod, proč si lidé kupují konzole.

Stejně tak svět IT vyjma her se netočí jen kolem balíku Office.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2007 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @[CZ]Hunter: Hlavní důvod proč nVidia a ATI maj taková zisky je herní průmysl. Nevím kde by tyto firmy byli bez her. Jestli jsi se někdy podíval na prodejnost her na PC (když je to opravdu pecka), taky by ti muselo být jasné že v tom jsou miliardy dolarů a když k tomu ještě připočítam potřebu neustáleho obmněňování HW tak je to pak částka asi neskutečná. Říkej si co chceš ale majoritní podíl na vývoji HW mají hry. K čemu by ti bylo 3Dnow, SSE 1,2,3 a různý další fce. v procesorech. Neříkej mi, že všichni dělaj v 3D studiu nebo CADu.

- STB

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2007 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @STB: He,kterej "zisk" ATi máš namysli? Těch -321 milionů USD? :D

Jinak mě moc o hrách a financích v nich poučovat nemusíš, já hry dělám. A jak na potvoru dělám i v tom 3ds :)

A taky vím, jak jsou na tom konzole vs PC
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2007 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @STB: Nejsem programátor enginu, takže to neovlivňuju, bavíc zrovna teď dělám na adventuře apochybuju, že bude mít podporu multi-core a bude vyžadovat víc, než 512MB RAM :)

Ale jednou ti dám vědět.
- [CZ]Hunter

Reklama
Reklama