Zpět na článek

Diskuze: IP Telefonie aneb ta drátová jak ji většina z nás nezná

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

-:)
- martin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechapu proc se clanek nejmenuje Call manager od Cisca? chapu, ze reklama je potreba, ale oznacit ten clanek jako clanek o IP telefonii je trochu nadnesene, bezny clovek muze ziskat dojem, ze nic jineho nez reseni od Cisca s call managerem a IP telefony neexistuje.
- Dan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jiste, ze existuji i jina reseni. Ale Cisco bylo v tenhle moment nejdostupnejsi na prime zkouseni. Ale rozhodne to nebyla cilena reklama.
- Michal Habala

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není tohle náhodou reklama na CISCO výrobky ...
<br>Nico proti ale tahle firma nepatří k těm nejlevnějším ikdyž kvalitativnejším rozhodně
- KoNG

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle neni PR. Clanek chapu jako Michaluv pokus predstavit komplexni reseni IP telefonie ctenarum kteri si jinak IP telefonii spojuji prave se smesnymi pokusy o Voice-Over-IP jako je napr. Fayn. Alespon maji ctenari moznost seznamit se s resenim o rad robustnejsim a propracovanejsim. To ze je to zrovna Cisco a nikoliv treba Avaya je pri trznim podilu prezentovaneho reseni zcela logicke.
<br>
<br>
- Mirek Petricek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to je spatne?
- Mirek Petricek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a) je fajn, že pan redaktor objevil IP telefonii, nicméně speciálně řešení Cisca jsem poprvé měl v ruce asi před 3 lety - fakt hot new
<br>b) nechápu, co to má co dělat na pctuningu
<br>c) je to defacto reklamní bulletin a ještě nic moc - přístup "proč si nezatelefonovat levněji" je hustej, možná by stálo za to rozebrat ekonomickou stránku věci (náklady, TCO, úspory, atd.) o tom, že by bylo vhodné rozebrat aspoň trochu technické pozadí je škoda mluvit (ad "návod" - nainstaluje se a jede LOL)
<br>d) bude se se mnou někdo hádat, že to bylo vytvořeno metodou copy-paste?
<br>e) chápu, že je to Váš web a můžete si publikovat, co chcete a v libovolné formě, tohle jsou tudíž jen mé přípomínky, které mohou padnout na úrodnou půdu
<br>f) pozn.: těch bodů bych mohl mít tolik, že by na ně nevyšla abeceda :)
- Karlos

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a1) co jsem cetl reakce od tebe, jsou jen negativni, zjevne patris k lidem, kteri jsou vecne nespokojeni
<br>
<br>a) o tom, ze by byl na PCT clanek o IPT nevim, takze neni na skodu, sem neco, i kdyz hodne lehce napsaneho, hodit
<br>
<br>b) mam nutkani Te fakt poslat nekam - PC Tuning - Vas pruvodce svetem pocitacu a digitalnich technologii - umis si to prebrat??
<br>
<br>c) IPT je draha zalezitost, ale prave rozebrano do budoucna, je to levnejsi reseni, timhle zpusobem se to taky propaguje, aspon co ja cetl
<br>
<br>d) ano, priznam, ze neco bylo skopirovano, ale technicke pojmy je holt jen tak zamenit nedaji.
<br>
<br>e) nemam co odpovedet
<br>
<br>f) skoda, chtel jsem reagovat na vsechny... mel jsi to cislovat pomoci dvojkove soustavy - mel bys bodu neprebernej pocet :o))
- Michal Habala

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prekvapilo me, ze zrovna ty jsi na tohle narazil aniz bych se zminoval... a rovnou s kladnou reakci. Takze diky! A samozrejme mas pravdu - slo o to tuhle vec predstavit sirsimu okruhu ctenaru, neni to naprosto profesionalne popsane, ale jisty dojem a zakladni prehled o veci z toho myslim pochytit lze...
- Michal Habala

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

g) Pro socky je tu přece ...
<br>http://www.vitez.it/picophone/index.html
- kert

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím si, že IP telefonie budoucnost má, jen se u nás rozjíždí pomaleji než v okolní Evropě.
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Volani pres FAYN zase tak vyhodne neni, platit si nejaky mesicni pausal jen pro obcasne volani z domova je mirne nevyhodne a socka zrovna nejsem. Vetsinou musim volat pres den, vecer se uz nic zarizovat neda a znami chtej mit taky vecer klid. Vyuzival bych to na volani pratelum do zahranici, ale ani na to neni FAYN dost vyhodny.
<br>Kdyby mel FAYN obdobnou cenu za volani jako placene volani pres SKYPE, tak do toho jdu, ale bez pausalu !!! Jako predplacenku, co provolas, to provolas.
<br>
<br>Jo a kdyz mluvime o SKYPE, skoda ze neumoznuji platbu prevodnim prikazem, na platebni kartu jim seru, moc bezpecne mi to nikdy neprislo.
<br>Zna nekdo specialni elektronickou platebni kartu od Komercky, ktera je dle informacni brozury urcena prave pro "bezpecnou" platbu na internetu?
- Jerry-krtek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. Zkuste sem hodit cenu za Call Manager Pro 100 useru a cenu za lepsi IP telefon Cisco a zamilujete se do Telecomu
<br>2. Zkuste se jako ja zeptat technicke podpory na budouci podporu IPv6 (i kdyz nepochybne v internich sitich bude prezivat i IPv4)
<br>3.Nezapomente uvest sirku pasma pro jednoho klienta a co provede QoS s ostatnim datovym provozem v neustale pretizenych linkach
- Ozi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mno ja nejakou takvou mam..hlavne proto ze moje normalni neumozovala platby pes net:) Jde ot to ze tam mas nastavany maly limit takze i kdyby nahadou to chtel nekdo zneuzit tak ti mioc nevybere..a mozna tam sou i jine figle,mam ji uz delsi dobu:)
- Wolferine

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen bych rád reagoval na
<br>"Díky stabilní kvalitě služeb (QoS)"
<br>Na IPv4 v podstatně není žádná garance. Je zde sice jakýs takýs QoS, nicméně pořád se garance pásma musí dělat přes záložní kapacity (nevyužité pásmo) - např. když potřebuji mít garantovaných 64kbit/s, tak pásmo musím omezit přinejmenším na nějakých cca 70-80kbit/s. Pokud je opravdu nutné udržet pásmo za každou cenu, tak např. i 128kbit/s.
<br>Trošku zlepšení má přinést IPv6, nicméně zázrak to taky nebude. A pochybuji, že by se rozšířilo ATM.
<br>Tohle všecko vyplývá vůbec z podstaty IP protokolu (jak jsou přenášeny pakety).
<br>
<br>Jinak se na všecky "všeználky" a "všeuměly", co všecko znají a všecko měli třikrát vykašlete. Plno lidí o IP telefonii neví nic, takže je dobře, že jste něco uveřejnili. Možná to chtělo více zabřednout do technologií / sítí, ale to taky každého nezajímá (mě ano O-)).
- Starmen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahojte, mame tyhle kramy od Cisca ve firme (ty vetsi managersky) mame jich baj voko tak 300-400.. ted nevim kolik ma prazska pobocka lidi. Co je na tom fajn - vzdycky vidite kdo vam vola, pokud je to nekdo vnitrofiremne nebo nekdo koho mate v seznamu zobrazi to jmeno (ale to umi i normalni phone ale ne vsecky). velkej displej je fajn, aspon neni neprehledny kdyz se stourate v nastaveni anebo delate konferencni hovory a podobne. Co je zajimavy - eth drat vede pres tehle telefon takze to jde po stejny zasuvce. Do telefonu se logujete pod svym ID a heslem - super je ze vam to natahne vas seznam, takze kdyz mate e-place tak se muzete posadit kdekoliv, lofgnete se a mate svuj phone. Asi je i dobry ze z nezalogovaneho telefonu se dovolate tak maximalne na 112 nebo na recepci. Kvalita hovoru dobra, nepoznate rozdil. Za celou dobu sem zazil asi jednou kdyz padla cela telefoni sit a asi dvakrat se telefon hryznul ze se do nej neslo zalogovat ale ze by uplne zamrz to ne. takze z hlediska uzivatele, jen sama plus oproti normalnimu telefenu. ale fakt nechci vedet kolik to firmu stalo cela tahle sranda :-)
- Kuba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, čekal bych tenhle článek spíš na Světu sítí ale budiž. Myslím,že laik z toho moc nechytne.
<br>Zrovna sme buduvali pobočku tak 40lidí IPčkama toho managerskýho typu - vypadá to pěkně, funguje dobře. Má to ale nevýhody. Jednak Cena - k samotným přístrojům je třeba připočíst cenu obsazených portů na cisco switchích, to zhruba dělá rozdíl oproti klasickým digitálům (který sou schopný nabídnout obdobné funkce). Další nevýhodou je spojení s LAN - ruší se tak oddělenost systémů, což by mohlo vadit na kritičtějších pracovištích, kde je oddělenost systémů potřeba kvůli krytí výpadků - nejde lan - dete dom.... V rámci pobočky na 100Mbit lance je to pohoda, spojení přes broadband na dálku je už horší - jednak relativně velká datová náročnost při více současných hovorech (je třeba přičíst část nákladů za dig okruh), navíc sme měly problémy s ozvěnou a spožděními, nepodařilo se to úplně vyladit...
<br>Kdybych zakládal firmu, tak je to jasná volba. Přechod ze stávajících digitálů je ale podle mě zbytečnej.
- test11

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ozi, k tomu aby jste miloval Telecom nemáte důvod. Na našem trhu jsou společnosti, které vás mohou za velmi výhodných podmínek připojit na vlastní virtuální ústřednu a poskytnout Vám IP telefony za dotovanou cenu. Doporučuji Vám navštívit stránky http://www.contactel.cz a podívat se co nabízejí pavilony služby Contactel Forum. Myslím že se přesvědčíte, že MVoIP je reálná cesta jak snížit náklady na firemní komunikaci na minimum. Doufám, že zde naleznete odpovědi i na otázky týkající se technického provedení služby.
- MVoIP

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2004 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ad a + b) Je pravda, ze IP telefonie včetně řešení od společnosti CISCO není žádná novinka. V poslední době však tuto službu nabízí stále více providerů a proto se pomalu dostává do povědomí uživatelů. Z toho důvodu je zcela v pořádku, že se objevil na PCtuningu článek na toto téma.
<br>ad c) A recenze na jakýkoliv hardware není reklamní bulletin? Máte však pravdu v tom, že zde mohlo být lépe popsáno, co vlastně všechno společnost FAYN CZ nabízí. Docela by mne zajímalo porovnání například s Contactelem.
<br>
- MVoIP

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 9. 2004 00:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Společnost Contactel byla první ve střední Evropě a mezi prvními v Evropě, která nabídla ucelené řešení na bázi VoIP. Budoucí vývoj a s ním i masové nasazení však bohužel závisí na obecném rozšíření připojení k internetu. S tím to však, jak všichni víme, nevypadá kvůli monopolu jisté společnosti v porovnání s okolními státy nijak růžově.
- MVoIP

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 9. 2004 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím s Vámi, co se týče telefonů Cisco. Já mám na stole k testování modely 7940 a pokud si mám vybrat, jestli budu volat z klasického telefonu nebo z Cisca, volím Cisco :) . Co se týče ceny, v porovnání s kvalitním digitálním přístrojem pro analogovou linku či ISDN (přístroj by měl mít alespoň osobní seznam a funkci přesměrování) vychází Cisco na zhruba stejnou cenu. Tím eth dratem jste asi myslel to, že 7940 a 7960 umožňují připojení PC až za telefonní přísroj díky integrovanému switchi.
- MVoIP

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 9. 2004 01:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co to je?? HNUUUUUUUUUUUS!!! Toto ma byt "odborny clanek" o IP telefonii nebo to je reklama na Cisco???
- Kuba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 9. 2004 06:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Na fotce máme CallManager v podání serveru HP ProLiant DL320. CallManager na ní sice fyzicky vidět není, ale je to jen pro ukázku, aby byl případný zájemce v obraze." :o)
- Kadlos

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 9. 2004 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, s tou obsazenosti portu mate pravdu, nedelam si iluze jak to vypada u nas na serverovne. Spojeni s LAN se jevi jako nevyhoda, v praxi pokud mate dobre udelanou LAN a redundance tak vypadek je minimalizovan - jak sem se zminil zazil sem pouze jednou asi na pul dne. Ovsem problemy s ozvenou a zpozdenimi - asi se jednalo o nejaky drobny technicky problem na Vasi strane protoze ja sem nic takoveho nezazil za celou dobu pouzivani telefenu (cca rok a pul) - ovsem nejdal sem volal do US (vetsinou spis Viden, Germansko, UK a podobne) mozna kdybych volal do Australie pres Fidzi tak bych asi take narazil :-) nicmene kvalita hovoru je lepsi nez v mnoha pripadech mobilniho spojeni pres T-mobil..
<br>ad 2 - s tim eth dratem jsem to opravdu myslel tak jak pise kolega nize, dekuji za upresneni
- Kuba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 9. 2004 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, s tou obsazenosti portu mate pravdu, nedelam si iluze jak to vypada u nas na serverovne. Spojeni s LAN se jevi jako nevyhoda, v praxi pokud mate dobre udelanou LAN a redundance tak vypadek je minimalizovan - jak sem se zminil zazil sem pouze jednou asi na pul dne. Ovsem problemy s ozvenou a zpozdenimi - asi se jednalo o nejaky drobny technicky problem na Vasi strane protoze ja sem nic takoveho nezazil za celou dobu pouzivani telefenu (cca rok a pul) - ovsem nejdal sem volal do US (vetsinou spis Viden, Germansko, UK a podobne) mozna kdybych volal do Australie pres Fidzi tak bych asi take narazil :-) nicmene kvalita hovoru je lepsi nez v mnoha pripadech mobilniho spojeni pres T-mobil..
<br>ad 2 - s tim eth dratem jsem to opravdu myslel tak jak pise kolega nize, dekuji za upresneni
- Kuba

Reklama
Reklama