Jak iAd od Apple může pomoci Googlu
Plány Apple, díky kterým chce společnost proniknout na trh s mobilní reklamou mohou podle šéfa Googlu pomoci jeho firmě, která již delší dobu usiluje o koupi společnosti AdMob.
Americký antimonopolní úřad je však znepokojen tím, že koupě AdMobu Googlem by mohla ohrozit vývojáře aplikací, kteří za prodej svých programů dostávají malé částky a snaží se vydělávat především díky reklamě ve svých aplikacích. Podle Schimdta však plány Apple ohledně vstupu na trh s reklamou díky platformě iAd jsou "jasným důkazem konkurenčního prostředí na tomto trhu." "Připadá mi to zcela jednoznačné," řekl včera Schmidt. "Doufám, že to (koupi AdMobu Googlem) schválí."
Apple iAd představil minulý týden. Díky této platformě bude společnost prodávat reklamu v aplikacích pro iPhony/iPod touch a iPad a vývojáři těchto aplikací za její zobrazování dostanou 60% z příjmů. Google se o AdMob, který ovládá asi třetinu trhu s mobilní reklamou, snaží již od listopadu minulého roku. Google, jehož 97% příjmů pramení právě z reklamy, za společnost nabízí 750 milionů dolarů.
Zdroj: Reuters