Zpět na článek

Diskuze: Keepod – flash disk s operačním systémem pro sociálně slabé

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
9. 2. 2014 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to chci! :D

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
9. 2. 2014 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak jsem to četl, tak se mi hlavou honila věta: To jsou zas nějací vykukové, co nakoupí tunu neprodejných flashek za babku, nahrajou na to OS a budou to střílet za (bratru) $49.99

A ono ne, dobře oni!

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
9. 2. 2014 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..k nam se to do CR ani nedostane a pokud ano, tak cena bude tak 5x vice :-) ...

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
12. 2. 2014 01:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Nene, to neni pravda ... prave jsem na heurece nasel za 4$ 8GB flashku, takze se to v CR prodava zhruba za polovic .....

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
9. 2. 2014 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel A proc by si cekal, az to do CR prijde? Vsak bude stacit to jejich distro stahnout (az bude dostupne) a hodit to na vlastni flashku. Ve vysledku te to vyjde levneji nez 150Kc, dnes uz totiz jde sehnat 2GB flashka za 100Kc. Ale nevidim duvod proc bys mel cekat, Live USB si muzes udelat snadno z libovolne distribuce.

Snazi se tak trochu jit stylem OLPC, ale uprimne moc nechapu pointu... spolecnosti do afriky jiz dnes posilaji slusna kvanta CD/DVD svych distribuci kde je o ne velky zajem.

MjuGen
MjuGen
Level 8 Level 8
9. 2. 2014 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejradši používám na USB SLAX

mara.t
mara.t
Level 1 Level 1
9. 2. 2014 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takový disk si může udělat každý. Distribucí linuxu je dost. Jak zmínili již jiní. Je to jen další "pozlátko" jaknalákat na už nepotřebné flashky lidi. Sociálně slabé? Ale pořád potřebuju počítač? To si tam můžu nainstalovat linux sám ne? A když chci přenosný tak si ho sám nainstaluju na flashku? V čem je toto lepší?

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
9. 2. 2014 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mara.t Hlavně je to určeno i pro počítačově negramotné lidi, stačí flash disk zasunout do portu USB a rozjet systém. Pak ho přenést k jinému PC a prostě na něm ihned pracovat.

Haluska
Haluska
Level 1 Level 1
9. 2. 2014 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Štěpánek Jasný :D Negramot si vleze do BIOSu, nastaví si bootování z USB a pak si to v klidu spustí.
S počítačema jsem ve styku pořád a možná tak 1 z 50ti má nastaveno bootování z flasky :)

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
12. 2. 2014 01:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Štěpánek @Haluska: Hehe, to jo no ... navic na cilovych pocitacich rady celeron I, by opravdu hodne dlouho hledali takovy, ktery bude podporovat bootovani z flashky:o)

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
9. 2. 2014 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mara.t Ber to tak, budeš se s tím dupat třeba 4h. Jestli bereš 100kč/h, tak to máš za 400kč. A oni ti to daj i s flashkou za 150kč. Vidíš ten rozdíl?

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
12. 2. 2014 01:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@edemski3 Ja tam skutecne zadny rozdil nevidim ... kdo rika, ze musis jit od piky? OS taky neprogramujes od piky ... staci si vzit jednu ze stovek podobnych srackoidnich live distribuci linuxu (pocitam, ze minimalne desitky budou s primhourenim obou oci jako totalni nouzovka aspon trochu pouzitelne) a hodit to na flashku ... pul hodiny hledani a vybirani .... no a tak hodina kopirovani na 8GB flashku (pocitam, ze zhruba takovou rychlosti budou ty Nairobske flashky oplyvat:o)
Kdyby ti nekdo rekl, pouzij distribuci XYZ a praskl ses pres kapsu a koupil "rychlou" flasku za aspon tech 150 korun, tak bys byl vcetne prostoju s kopirovanim, za ctvrt hodiny hotov ... ale jak rikam, jde jen o podvod a je to vlastne uplne k nicemu. Jen "zmedializovali" neco, co uz (ne)funguje, da se rict, desitky let (uz od dob minimalne XP a i linux to uz umi taky nejakou hodne dlouhou, mozna podobnou, dobu).

mara.t
mara.t
Level 1 Level 1
9. 2. 2014 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=edemski3]Ber to tak, budeš se s tím dupat třeba 4h. Jestli bereš 100kč/h, tak to máš za 400kč. A oni ti to daj i s flashkou za 150kč. Vidíš ten rozdíl?[/quote]
Tak, ale to samozřejmě ano. To máte pravdu :) Stejně jako když si postavit počítač můžete sám, nebo když jsou tu testovány sestavy s příplatkem cca 500kč za sestavení. Moje poznámka byla vyvolána spíš částí titulku "pro sociálně slabé". Protože právě ti si radši sestavy poskládají sami než aby obětovali tu pětistovku. Stejně jako si radši za tu samou cenu koupí větší flashku a sami si tam nahrají linux. Prostě tak jak říkáte..cenu to bude mít pro lidi co jsou líní, neohrabaní ale dokáží si to zaplatit (a nebo firma co nechce aby jejich IT pracovník strávil X hodina nahráváním v masovém měřítku). A stejně jako celé sestavy, myslím si že "sociálně slabí" tak neuvažují. Ale třeba se pletu, pak se omlouvám ;-)

Roumec
Roumec
Level 1 Level 1
9. 2. 2014 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=mara.t][quote=edemski3]Ber to tak, budeš se s tím dupat třeba 4h. Jestli bereš 100kč/h, tak to máš za 400kč. A oni ti to daj i s flashkou za 150kč. Vidíš ten rozdíl?[/quote]
Tak, ale to samozřejmě ano. To máte pravdu :) Stejně jako když si postavit počítač můžete sám, nebo když jsou tu testovány sestavy s příplatkem cca 500kč za sestavení. Moje poznámka byla vyvolána spíš částí titulku "pro sociálně slabé". Protože právě ti si radši sestavy poskládají sami než aby obětovali tu pětistovku. Stejně jako si radši za tu samou cenu koupí větší flashku a sami si tam nahrají linux. Prostě tak jak říkáte..cenu to bude mít pro lidi co jsou líní, neohrabaní ale dokáží si to zaplatit (a nebo firma co nechce aby jejich IT pracovník strávil X hodina nahráváním v masovém měřítku). A stejně jako celé sestavy, myslím si že "sociálně slabí" tak neuvažují. Ale třeba se pletu, pak se omlouvám ;-)[/quote] No ono je to pro sociálně slabé v Nairobi kde si někdo těžko něco sestaví. Spíš to vidím tak že v rámci nějaké humanitární akce podporující základní vzdělání dostanou nějaké staré křápy a k tomu tuhle flashku, kde je systém s upraveným rozhraním, který je povede za ruku a naučí je používat jejich první PC. A rvát systém do každého toho křápu zvlášť by byl asi porod. Tohle je docela elegantní řešení. PC se zformátuje jako uložiště a píchne se jen flashka.

properfix
properfix
Level 1 Level 1
10. 2. 2014 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Roumec [quote=Roumec][quote=mara.t][quote=edemski3]Ber to tak, budeš se s tím dupat třeba 4h. Jestli bereš 100kč/h, tak to máš za 400kč. A oni ti to daj i s flashkou za 150kč. Vidíš ten rozdíl?[/quote]
Tak, ale to samozřejmě ano. To máte pravdu :) Stejně jako když si postavit počítač můžete sám, nebo když jsou tu testovány sestavy s příplatkem cca 500kč za sestavení. Moje poznámka byla vyvolána spíš částí titulku "pro sociálně slabé". Protože právě ti si radši sestavy poskládají sami než aby obětovali tu pětistovku. Stejně jako si radši za tu samou cenu koupí větší flashku a sami si tam nahrají linux. Prostě tak jak říkáte..cenu to bude mít pro lidi co jsou líní, neohrabaní ale dokáží si to zaplatit (a nebo firma co nechce aby jejich IT pracovník strávil X hodina nahráváním v masovém měřítku). A stejně jako celé sestavy, myslím si že "sociálně slabí" tak neuvažují. Ale třeba se pletu, pak se omlouvám ;-)[/quote] No ono je to pro sociálně slabé v Nairobi kde si někdo těžko něco sestaví. Spíš to vidím tak že v rámci nějaké humanitární akce podporující základní vzdělání dostanou nějaké staré křápy a k tomu tuhle flashku, kde je systém s upraveným rozhraním, který je povede za ruku a naučí je používat jejich první PC. A rvát systém do každého toho křápu zvlášť by byl asi porod. Tohle je docela elegantní řešení. PC se zformátuje jako uložiště a píchne se jen flashka.[/quote][quote=Roumec][quote=mara.t][quote=edemski3]Ber to tak, budeš se s tím dupat třeba 4h. Jestli bereš 100kč/h, tak to máš za 400kč. A oni ti to daj i s flashkou za 150kč. Vidíš ten rozdíl?[/quote]
Tak, ale to samozřejmě ano. To máte pravdu :) Stejně jako když si postavit počítač můžete sám, nebo když jsou tu testovány sestavy s příplatkem cca 500kč za sestavení. Moje poznámka byla vyvolána spíš částí titulku "pro sociálně slabé". Protože právě ti si radši sestavy poskládají sami než aby obětovali tu pětistovku. Stejně jako si radši za tu samou cenu koupí větší flashku a sami si tam nahrají linux. Prostě tak jak říkáte..cenu to bude mít pro lidi co jsou líní, neohrabaní ale dokáží si to zaplatit (a nebo firma co nechce aby jejich IT pracovník strávil X hodina nahráváním v masovém měřítku). A stejně jako celé sestavy, myslím si že "sociálně slabí" tak neuvažují. Ale třeba se pletu, pak se omlouvám ;-)[/quote] No ono je to pro sociálně slabé v Nairobi kde si někdo těžko něco sestaví. Spíš to vidím tak že v rámci nějaké humanitární akce podporující základní vzdělání dostanou nějaké staré křápy a k tomu tuhle flashku, kde je systém s upraveným rozhraním, který je povede za ruku a naučí je používat jejich první PC. A rvát systém do každého toho křápu zvlášť by byl asi porod. Tohle je docela elegantní řešení. PC se zformátuje jako uložiště a píchne se jen flashka.[/quote]

Něco jako převrácený diskless client - server?

Jediný problém vidím ve velikosti té flashky - I když bych tam s takovouhle dal čistě ten "standardizovaný systém" a uživatelova data, které nejsou multimédia.

Spíš to vidím, že flashka bude sformátována na systémový a data ( /home ) oddíl, a PC pak jako SWAP oddíl a oddíl úložiště větších dat/multimédií (je tam VLC a Steam, závěry si vyvoďte) a případných (šifrovaných?) záloh uživatelských dat/obrazů /home oddílu.

V tom případě to ale dopadne zajímavě a docela i potupně: Obyvatelé slumů v Nairobi budou mít lepší zálohy jako má většina z nás :D

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
12. 2. 2014 01:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@properfix [quote=Roumec][quote=mara.t][quote=edemski3]Ber to tak, budeš se s tím dupat třeba 4h. Jestli bereš 100kč/h, tak to máš za 400kč. A oni ti to daj i s flashkou za 150kč. Vidíš ten rozdíl?[/quote]
Tak, ale to samozřejmě ano. To máte pravdu :) Stejně jako když si postavit počítač můžete sám, nebo když jsou tu testovány sestavy s příplatkem cca 500kč za sestavení. Moje poznámka byla vyvolána spíš částí titulku "pro sociálně slabé". Protože právě ti si radši sestavy poskládají sami než aby obětovali tu pětistovku. Stejně jako si radši za tu samou cenu koupí větší flashku a sami si tam nahrají linux. Prostě tak jak říkáte..cenu to bude mít pro lidi co jsou líní, neohrabaní ale dokáží si to zaplatit (a nebo firma co nechce aby jejich IT pracovník strávil X hodina nahráváním v masovém měřítku). A stejně jako celé sestavy, myslím si že "sociálně slabí" tak neuvažují. Ale třeba se pletu, pak se omlouvám ;-)[/quote] No ono je to pro sociálně slabé v Nairobi kde si někdo těžko něco sestaví. Spíš to vidím tak že v rámci nějaké humanitární akce podporující základní vzdělání dostanou nějaké staré křápy a k tomu tuhle flashku, kde je systém s upraveným rozhraním, který je povede za ruku a naučí je používat jejich první PC. A rvát systém do každého toho křápu zvlášť by byl asi porod. Tohle je docela elegantní řešení. PC se zformátuje jako uložiště a píchne se jen flashka.[/quote]

Hm, pak je teda otazka, proc ta flashka stoji 7$, kdyz i u nas se da sehnat za 4$ a proc z te flashky jen automaticky nejakou sracenu nenainstalovat na ten disk?:o) Proste je to jen jeden velky podvod, viz muj prispevek dole ....

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
12. 2. 2014 01:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ma byt jako vtip? Dost mi to pripomina takove hodne sockoidni WTG (Windows To Go), ale fakt hodne sockoidni. Dokonce jsem mi to nedalo (fakt jsem to nechapal, proc by o takove koko**** mohl nekdo psat...) a pohledal jsem to na netu. Je to sockoidni kravina, kde se sbira nejakych 38k$, uz jsou za pulko a vybrali zhruba pulku, cili je videt, ze se sice par pitomcu chytlo, ale porad mam v lidske pokoleni duveru.

Takze o co jde, o OBYCEJNOU (prachobycejnou) 8GB flashku s nejakym predinstalovanym jednoduchym systemem, kterych jsou na netu tuny .... kdyz se tak divam po ceskych e-shopech, tak 8GB zacina tesne nad 100Kc s DPH, coz jsou cca 4$!!! Tohle je 2x drazsi a pry pro chude .... MOZNA DUCHEM!
Stejne je k tomu potreba klasicky pocitac, tak jaky to ma proboha smysl? Prenaset si system na disku (WTG) je maximalni luxus pro bohate a ne pro chude:o) Ti k tomu budou potrebovat nekde pocitac, ktery zvladne bootovat z flashky, coz napriklad neumi ani moje stara deska s Q6600 a to ani dneska neni uplny kram ...
Takze nekdo si necha kralovsky zaplatit za nejaky "rozvojovy" projekt, kdy bude prodavat jen predrazene odpadni flashky (kdo by dneska chtel 8GB flashku ze?), ktere bude nakupovat po 1-2$ ..... no a kdyz to nevyjde, tak aspon shrabnou prachy od par pitomcu na crowfundingu:o)
Tomu rikam business plan:o)
Jeste bych mozna nekde vyhrabal svuj PE image Windows XP, kde jsem mel spousty uzitecnych veci, udelalo si to ramdisk a bylo to vypalene na CD:) Takze kdybych to dal na flashku a misto ramdisku na to mohl zapisovat, tak bych to mohl takhle prodavat a urcite by to jelo UPLNE na vsem, kde by se dalo rozchodit bootovani z USB:o) Ze bych taky zalozil nejaky crowfunding za milion a doufal, ze bude zajem?:o)))) OMG! Co ti lidi dnes nevymysli, aby nekoho podvedli .....

zzippy
zzippy
Level 1 Level 1
17. 2. 2014 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro ty kteří si to chtějí vyzkoušet je tu tenhle prográmek - stačí si jen vybrat distribuci ze seznamu nebo připojit vlastní (nejznámější UBUNTU, malé třeba SLAX, pro opravdu staré PC Slitaz:
http://unetbootin.sourceforge.net/

Pokud je flashdisk formátován na FAT32, tak na něm zůstanou i původní data. A pokud PC neumí bootovat z USB nebo i CDROM, tak na to se dá na netu najít image pro disketu.

Reklama
Reklama