kingston-mel-problemy-s-ssdnow-v100-mame-opraveny-firmware
Novinka Kingston měl problémy s SSDNow V100. Máme opravený firmware

Kingston měl problémy s SSDNow V100. Máme opravený firmware

Jan Černý

Jan Černý

28. 3. 2011 19:30 12

U nás i na zahraničních fórech si několik uživatelů stěžovalo na záhadně nízký výkon řady Kingston SSDNow V100 a její následné úmrtí. Jde o vadu firmwaru, kterou vyřeší aktualizace.

Reklama

Je to již několik týdnů, co se na newegg objevila v diskusi hodnotící Kingston SSDNow informace, že disk po krátkém a nenáročném provozu „umřel“. Tou dobou začal situaci zkoumat i Kingston a přišel na chybu ve firmwaru řadiče. Ta se projevuje pouze ve výjimečných případech, ale může mít vážné následky. Díky tomu také Kingston jako jeden z prvních výrobců umožňuje aktualizovat firmware SSD disků založených na řadičích JMicron (nebýt současného stavu v Japonsku, máte ho tu o týden dříve). Právě před několika málo hodinami došlo k jeho uvolnění a PCTuning vám exkluzivně jako jediný a první přináší v České republice informaci o jeho uvolnění.

Kingston měl problémy s SSDNow V100. Máme opravený firmware
i Zdroj: PCTuning.cz

Celý problém velmi pěkně popsal 18. března/márca uživatel michalv na našem fóru: „Zdravím, no já mám také Kingstona SSDNow V100 ale 64GB verzi, a také cca po 2 měsících odešel (počítač jsem vypnul a ráno zapnul a už se disk nedetekoval). Reklamace v Alfě provedena výměnou, možná je to jen nějaká špatná série, to se stávat může, uvidím jak dlouho vydrží tento nový – dostal jsem ho v jinačí krabičce (blistru – jen disk bez příslušenství, tak jak ten první), takže jinačí série, ještě uvidím. Každopádně ten první měl pomalý zápis jen asi 60 MB/s v Crystal disk marku , tenhle má 110 MB/s. Předtím jsem myslel, že to nevadí, že to tak má být, ale asi ne, když ten nový je rychlejší. Jinak sestava je ta, co mám v podpise (Athlon II X2 @3,6 GHz, Gigabyte MA78GM-UD2H, zdroj Forton Bluestorm II 400W).“

Dnes, tj. 28. března/márca se však přišlo k neštěstné náhodě a druhý kus přestal fungovat krátce před vydáním této aktuality: „Zdravím dneska po práci mi umřel i ten nový reklamovaný. :-( Přehrát firmware již nejde, tak snad mě ho zase vymění a já si pak nahraji nový firmware, jen mě štve že jsem měl pech, že kdyby měl v plánu umřít zítra tak bych ho dokázal zachránit ještě dnes :-D No co no, o pár hodin to nevyšlo :-P Snad už s ním problémy nebudou, protože já krom tohoto jsem s ním byl spokojen :-) Nutno říct že ten nový měl stejný firmware jako ten starý ty rychlosti asi byly náhoda :-P“

Kingston měl problémy s SSDNow V100. Máme opravený firmware
i Zdroj: PCTuning.cz
Kingston měl problémy s SSDNow V100. Máme opravený firmware
i Zdroj: PCTuning.cz
Kingston měl problémy s SSDNow V100. Máme opravený firmware
i Zdroj: PCTuning.cz

A měl skutečně pravdu. Tiskovou zprávu ponechávám v původním znění: aby nedošlo ke ztrátě některých informací. Jinými slovy: majitelům disku Kingston SSDNow V100 z uvedených řad doporučujeme provést update firmwaru. Za sebe vás všechny žádám, pokud jste majitelem tohoto disku anebo jste jej reklamovali, abyste dolů v diskuzi uvedli model, místo zakoupení a původní verzi firmwaru. Vada se týká pouze poslední generace disků Kingston s řadičem JMicron (aka V100 32 nm). Tedy v žádném případě řady SSDNow V+100 a V+100E. Aktualizaci tohoto firmwaru však nedoporučujeme na konkurenční modely – nejsou totiž osazeny NAND flash čipy Toshiba, nýbrž IMTF (Intel-Micron), Hynix nebo Samsung a disk by přestal fungovat.

Podrobnosti v anglickém jazyce naleznete zde. Výběr z často kladených dotazů:

  1. O jakou vezi firmwaru jde? Špatná je D100811a, opravená D110225a.
  2. Jde o ztrátovou aktualizaci? Ano jde. Z toho důvodu doporučujeme před aktualizováním zálohovat všechna data uložená na disku.
  3. Jak mám nastavit BIOS? Je třeba  přepnout řadič do režimu IDE (AHCI a RAID není podporován) a musí být připojený na nativní SATA řadič na základní desce.

Vážený pane Černý,

zjistili jsme technický problém, který se týká našeho SSD disku SSDNow V100. Ukázalo se, že malé procento těchto disků se může po načtení BIOSu zaseknout a odmítne se nabootovat. Společnost Kingston již vyvinula aktualizaci firmware, jež tento problém řeší.


Na zákaznickou podporu klade společnost Kingston velký důraz a věnuje jí značnou péči. Právě proto komunikujeme s našimi partnery z prodejních kanálů, využíváme naše webové stránky, sociální sítě i další prostředky, abychom co nejvíce zpřístupnili veškeré dostupné informace. V rámci tohoto úsilí se snažíme oslovit i důležité servery, které se zaměřují na technické záležitosti a recenze, jako je Váš. Rádi bychom Vás požádali, zda byste nám mohl pomoci formou zprávy, blogu nebo příspěvku na diskuzním fóru.


Vzhledem k tomu, že se jedná o celosvětově koordinovanou akci, chceme Vás požádat, abyste tuto informaci uveřejnili kdykoli od pondělí 28. března 7 hodin ráno (SEČ). V tento okamžik bude spuštěna samostatná stránka technické podpory.


Podrobnější informace jsou uvedeny níže. Budete-li mít jakékoli další dotazy, můžete se na nás kdykoli bez váhání obrátit. Děkujeme Vám za Vaši podporu.


PR team společnosti Kingston




Zjistili jsme technický problém, který se týká našeho SSD disku SSDNow V100 a který může mít za následek jeho selhání. Přestože jsme tento problém zaznamenali pouze u malého procenta těchto disků, společnost Kingston důrazně doporučuje aktualizovat firmware u všech disků V100, aby jejich možné selhání bylo vyloučeno.


Aktualizovaný firmware, jenž uvedený technický problém řeší, je k dispozici prostřednictvím Technické podpory společnosti Kingston. Stejně jako v případě jakékoli aktualizace firmware disku doporučujeme, abyste před jejím provedením provedli zálohu svých dat.

Klíčem k úspěchu společnosti Kingston je spokojenost zákazníků a výroba vysoce kvalitních produktů, a proto uděláme vše, co bude v našich silách, abychom zajistili, že se naši zákazníci o nové verzi firmware dozvědí a budou moci své disky V100 aktualizovat.


Aktualizovaný firmware je k dispozici ke stažení na samostatné stránce naší technické podpory na adrese: www.kingston.com/support/ssdnow/v100_firmware.asp.


Zákazníci se rovněž mohou obrátit na naši linku telefonické podpory na čísle +44 (0) 1932 738950, kde mohou získat další informace.


Problém se týká následujících modelů:


SV100S2/64GZ, SV100S2D/64GZ, SV100S2N/64GZ SV100S2/128GZ, SV100S2D/128GZ, SV100S2N/128GZ SV100S2/256GZ, SV100S2N/256GZ, SV100S2N/256GZ SV100S2/64G, SV100S2D/64G, SV100S2N/64G SV100S2/128G, SV100S2D/128G, SV100S2N/128G SV100S2/256G, SV100S2N/256G, SV100S2N/256G


Je důležité zdůraznit, že možnost projevení tohoto potenciálního problému se netýká žádných dalších produktů řady SSDNow společnosti Kingston, tj. modelů, jejichž označení začíná písmeny SNE, SNM, SS, SNV, SNVP a SVP.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama