Zpět na článek

Diskuze: Kingston Now V a Patriot Warp — je libo SSD za lidovku?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

WING_43krat
WING_43krat
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji Vám za super článek, jdu si pro jeden... :)

AL_hm
AL_hm
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WING_43krat jen rychly dotaz - http://tinyurl.com/yzkywvl je toto ten testovany kingston? Diky za odpoved

Stanley
Stanley
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zase budu za rejpala a předpokládám, že můj příspěvek bude brzo odstraněn. Kritika se zde nějak netrpí. To si autoři své články po sobě nečtou? Jak si vysvětlit větu hned v prvním odstavci: "zatímco kapacita a cena se u těchto datových úložišť stále snižuje"??? Copak se kapacita snižuje? Není článek, aby byl bez gramatických chyb, překlepů a syntaktických a stylistických nesmyslů.

Filosof
Filosof
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Drobna chybicka - Intel nema 40GB, ale 160GB. Jinak moc pekny clanek a v pravy cas. Diky.

sion89
sion89
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AHoj, tak kdyz je tu tema o malych SSD, tak bych se chtel zeptat, jestli existuje nejaky 1,8" SSD IDE disk nebo co rikate na tento: [url]http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320427196716&ru=http%3A%2F%2Fshop.ebay.com%3A80%2F%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dm38%26_nkw%3D320427196716%26_sacat%3DSee-All-Categories%26_fvi%3D1&_rdc=1[/url] chtel bych ho do meho IBM X40, je nejaka jina alternativa? A co na nej rikate? Diky.

F3rda
F3rda
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak je to s životností MLC? A nedochází ke zpomalování disku s narůstajícím zaplněním disku atd...? Asi to vyžaduje dlouhodobý test, ale i tím by se PCT mohl zaobírat 8)

Luke_Luke
Luke_Luke
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekny clanek.
Koupil jsem od Kingstonu V+ series, coz kazdemu doporucuji, ten rozdil je opravdu sileny.
Pokud V ma 100/80MB/s a vysledky takove, jako ukazuji grafy(cteni okolo 200MB/s), zajimalo by mne, jak bude vypadat ten V+, kdyz ma papirove 220/140MB/s...

nameless1
nameless1
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co to autor mele? Jake RAM, VD RAM? Vsechny tyhle SSD pouzivaji NAND flash, do ktere se zapisuje jedine po blocich.
PCTuning v posledni dobe teda "jede".

sanoo
sanoo
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prosim vas, akurat ste ma tymto clankom dobre nasrali. 40 GB Kingston ako jediny zo serie SSDNow V nepouziva ziadny JMicron radic, ale radic od Intelu! Je to preznaceny intel, pouziva jeho technologiu, ale namiesto 10 kanalov ich ma zapojenych len 5. Preto ma take nizke vysledky v sekvencnom zapise - cca 40MB/s. Vyrobca vobec neudava rychlosti 100/80, ale 170/40 pokial si dobre pamatam... tento disk planujem kupit mam o nom prakticky vsetko dostupne precitane, preto ste ma chybnymi informaciami riadne sklamali. Aspon si nieco nastudujte nez o tom napisete recenziu. Pre tych, co maju zaujem o riadne informacie: http://www.legitreviews.com/article/1111/1/

Ashrem
Ashrem
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sanoo Měl byste si prvně ověřit fakta a poté kritizovat. Přeznačené disky Intel tvoří serii M, zatímco v testu byl disk serie V.

nameless1
nameless1
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ashrem Nesmysl, sanoo ma pravdu.
[url]http://anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3667&p=4[/url]

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím jak ostatní, ale já z hodnoty MB/s u startu OS poznám takový to hnědý mazlavý, co se rádo lepí na boty. Pro mě by nejvíc vypovídající hodnota, dle které bych si o SSD udělal obrázek, a důvod ke koupi bylo to, kdyby jste na disk nainstalovali OS a změřili start systému v sekundách. Z toho bych si už mohl odvodit, jak se disk chová u načítání her a všeho ostatního. Vážně mi tu spousta grafů říká prd. Co vám ostatním, chcete test startu OS v sekundách? (palce dolů či nahoru)

iqein
iqein
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vincent Vega Částečnou odpovědí je [i]Test simulace práce s OS je poměrně vyrovnaný a SSD i disky klasické konstrukce v něm podávají srovnatelný výkon.[/i] v textu testu. Z toho vypláývá otázka, proč je SSD doporučován jako systémový disk, když podle té věty je OS jedno, z jakého disku "jede"...?
Co se týče rychlosti startování her, to si jich chcete za den zahrát dejme tomu dvacet, aby to bylo podstatné? :D

phula
phula
Level 1 Level 1
4. 12. 2009 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iqein Pro srovnani, mam sestavu C2D7200,2GB DDR2 1066MHz, desku P35 - dsl, a win7 mi nabihaji na disku Transcend 30GB (v testech ma 147MB/s cteni), pocitano od doby kdy se zobrazi to pekny logo na plochu 20sekund. Pokud nekdo hrajete treba World of Warcraft tak pro upresneni mam addony asi 40MB a od odklepnuti vyberu postavy v menu do nacteni Dalaranu mam za 12sec a kdyz se ve hre objevim tak vsichni kolem me sou obleceny a textury vsude ok. Snad Vam to aspon udela obrazek. Jo vzpomel sem si na jednu vec, hral sem nedavno Oblivion a pri nacitani lokaci vam to pise takovy ty napovedy, priznam se ze sem je nestihl precist... :) asi 2sec to trvalo.

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iqein Já píšu ale o startu systému. A právě podle PCMarku by rozdíly měli být obrovské, stejně tak u načítání her (nebo co znamená Gaming performance). A ne, 20 her za den nehraji, ale načítání lokací či nového levelu už pro mne celkem důležité je. Stejně tak třeba start Photoshopu, cokoli z Office a dalších věcí. Proto chci vědět, jak velký je rozdíl a zda by pro mě měl přechod na SSD jakožto systémového disku smysl či nikoli. A z těch tabulek nevím nic (ale možná jsem jen blbej :lol: ).

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
30. 11. 2009 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iqein @Vincent Vega: Rozdíl SSD vs standart disk je u systému velkej.. rapidně se zlepší odezva celého systému. A i start. To samé platí pro třeba nainstalované hry.. rychlost načítání vzroste raketovým tempem.

Já mam naštěstí na desce SAS řadič a IBM serverovej disk.. takže to moc řešit nemusim. :D Až na ten kravál..

iqein
iqein
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iqein @Daemonius: Souhlas, ty tabulky a údaje v nich jsou matoucí a ne moc vypovídající. Ovšem hlášky stylu "...rychleji to startuje...", atp. mi připomínají chlubení řidiče Pasata TDI, že "to má čipnutý a stovku udělá za šest vteřin", přičemž se popostrkuje v zácpě na Jižní spojce... :D

Chci tím říct, že je podle mě důležitější celková vyladěnost PC, než vypichovat vlastnosti jedné komponenty a bazírovat na nich.

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iqein @Daemonius: No že je rozdíl velkej je mi tak nějak celkem jasný, vyplývá to i z grafů a z logickýho myšlení, no bohužel slova "velký", "rapidní" a další mi prostě neřeknou nic přesně, vlastně ani přibližně, jsou celkem relativní (každý má jiná měřítka pro rychlost či zrychlení). Chtěl bych vědět, o kolik sekund mi dřív nastartuje PC (oproti HDD se sníží doba 1.5x, 2x, 4x, 10x?). Další věci (odezva, načítání her a programů apod.) si z toho už odvodím. :wink:

hironakamura
hironakamura
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No pri tej cene je to jasna volba. Zaujímavý by bol test týchto v RAID0. Urcite by sa zlepsil zápis,to je jediná chybycka na krase.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
30. 11. 2009 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hironakamura U Patriotu s jeho normálníma potížema bych to ani nezkoušel, ale u Kingstonu by to mohla být dost zajímavá záležitost..

Stano K.
Stano K.
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[b]Mňa by zaujímalo aký výkon by podávali v NTB. [/b]

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
30. 11. 2009 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stano K. Totožný s PC.. obvykle.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
30. 11. 2009 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přístupová doba RAM je kolem 3 nanosekund, SSD typicky 30 000 nanosekund. Srovat přístupovou dobu SSD a RAM je tedy naprosto mimo mísu.

vlko
vlko
Level 1 Level 1
6. 12. 2009 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb ano, presne toto som chcel napisat aj ja :)

kde autor berie odvahu napisat, citujem "přístupové doby jsou na úrovni RAM". prosim o podlozenie nejakym dokazom alebo o opravu.

mimochodom na PCt to Tomas Sulc (pripadne iny autor, nepamatam si presne) pise stale dookola, a nikdy na komentare este nereagoval! to je ignorancia a zavadzanie. :!:

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
30. 11. 2009 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Tak ramdisk je pořád skvělé řešení.. obzvlášť v době, kdy člověk může mít 12GB v dobrém PC (X58). Ostatně, pokud někdo má fakt hafo peněz, tak se vyskytujou už 6x4GB kity..

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
30. 11. 2009 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..Patriotu bych se vyhnul, už sem s nim viděl i dost zvláštní problémy (tuhnutí PC při startu).. buď je to firmware, nebo je to prostě tim, že je to Patriot. :(

Kingston nevim, ale potom co sem viděl co umí Corsairy, dlabu na zbytek, lepší je asi jen Intel, ale taky za patřičnou cenu.. a těch 10 litrů dam spíš do CPU než disku..

sanoo
sanoo
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prosim vas, ked uz ste mi vymazali komentar, aspon si opravte tie bludy, co su v recenzii o kingstone popisane.

onn
onn
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nejvetsi prushiv je, ze kingston tam dal evnej a problemovej jmicron controller, diky kterymu bylo spousta ssdcek 1. generace stazeny z trhu - shutter issue - kingston to vyresil spesl firmwarem, ale jak ukazaly testy, tak se to uplne nepovedlo, i kdyz je to nekolikanasobne lepsi nez predtim... tady je to videt kdy se proste stane ze random write skoci na desivy cisla http://www.legitreviews.com/article/1005/8/

Skyline.ni
Skyline.ni
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

může mi někdo najít někde na eshopu ten kingston? já sem bud blbej nebo slepej :) nikde není

sanoo
sanoo
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=onn]nejvetsi prushiv je, ze kingston tam dal evnej a problemovej jmicron controller, diky kterymu bylo spousta ssdcek 1. generace stazeny z trhu - shutter issue - kingston to vyresil spesl firmwarem, ale jak ukazaly testy, tak se to uplne nepovedlo, i kdyz je to nekolikanasobne lepsi nez predtim... tady je to videt kdy se proste stane ze random write skoci na desivy cisla http://www.legitreviews.com/article/1005/8/[/quote]

praveze Kingston nepouziva jmicron, ale intel controller. v clanku je chyba, a nie jedna.

onn
onn
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=sanoo][quote=onn] http://www.legitreviews.com/article/1005/8/[/quote]

praveze Kingston nepouziva jmicron, ale intel controller. v clanku je chyba, a nie jedna.[/quote]

kingston pouziva intelacky jenom u E a M series (coz sou vlaste jenom rebrandovy prvogeneracni intely) V series je jmicron, proto je tak levnej... V+ je napuli cesty a pouziva Samsung

sanoo
sanoo
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@onn mylis sa, toto je intelacky disk z este neuvedenej serie X25-X, akurat si nan kingston nalepil svoju nalepku. Viem ze co sa tyka znacenia V+ ze to nesedi s predoslymi produktami, ale je to proste tak.

onn
onn
Level 1 Level 1
1. 12. 2009 01:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sanoo sakrbleeee, tak ted sem si to dohledal a mas pravdu, nenapadlo by me ze se stejnym nazvem udelaj se stejnym nazvem diametralne jiny produkty, ktery se lisej kapacitou... intel controller a 34nm technologie, ted uz to vidim...

http://www.legitreviews.com/article/1111/1/

finch
finch
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 11. 2009 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

asi jsem to přehlídl, ale jsou to 2.5" disky? nebo 3.5"? docela mě ten kingston dostal, za ty 2k je to fakt vyborné! asi si jej koupím do netbooku, tam bude super 8)

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už to tu raz napísané bolo, ale nejaký inteligent to zmazal. :confused: Keď sa už rozhodnete takéto posty mazať, láskavo aspoň opravte tie chyby v článku. :wink:

Kingston SSD Now V 40GB má udávané hodnoty 170MB/sec. read; 40MB/sec. write a nie ako píšte v článku 100/80.
http://www.kingston.com/ssd/v-series.asp

A prosím Vás na strane 5 si prečítajte posledný odstavec a opravte tam aj ďalšiu chybu (nápoveda: Ak by mal kingston sekvenčný ZÁPIS 230MB/s, tak klobúk dole)

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 11. 2009 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ifkopifko Opraveno, diky moc za pripominky...

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček :) Na tej 5 strane, posledný odstavec... som myslel, že si to všimnete... máte vymenené slová ZÁPIS a ČTENÍ. :p Netvrdím že na tom záleží, v grafe je to správne, len text hovorí opak. :D

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 11. 2009 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček @ifkopifko: Opraveno podruhe, prace kvapna, malo platna, ze :)

supervisor
supervisor
Level 22 Level 22
30. 11. 2009 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle Kingston SATA2 2.5'' SSD disk 64GB SSDNow V-Series jsem našel za 2500,-kč s DPH Je to to samí, ale s 2x větší velikostí ?

Eliška321
Eliška321
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nějak jsem přehlédla tu nejdůležitější informaci. Kde si to za 2000,- můžu objednat?!

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mate tam jeste jednu pravopisnou chybicku

jindros
jindros
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za 2000 Kč to nekoupíš nikde. Respektive, cena atakuje 2000 Kč, ale v praxi to znamená kolem 2200 Kč bez DPH. S daní to mají kolem 2560-2750 Kč ve víc kšeftech.

[quote=supervisor]Tohle Kingston SATA2 2.5'' SSD disk 64GB SSDNow V-Series jsem našel za 2500,-kč s DPH Je to to samí, ale s 2x větší velikostí ?[/quote]

jindros
jindros
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za 2000 Kč asi nikde, stojí kolem 2200 Kč bez dph, tj. cca 2700 Kč s dph.

[quote=Eliška321]Nějak jsem přehlédla tu nejdůležitější informaci. Kde si to za 2000,- můžu objednat?![/quote]

Chroustostroj
Chroustostroj
Level 1 Level 1
4. 12. 2009 01:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jindros No tak na www.ledovka.cz ho maji za za 2,5k. 64GB variantu dokonce za 2,7k. Osobně ale přemýšlím o tomhle intelu za 4,6k :)
[url]http://www.icetech.cz/zbozi/210422-intel-x25-m-solid-state-drive-80gb-sata-ii-25-mlc-high-performance-34nm/[/url]

Reklama
Reklama