Zpět na článek

Diskuze: Kouzlo miniaturizace: s nenápadnými čipy k obrovského pokroku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
24. 7. 2022 15:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Noo, to že se čipy (součástka) zmenšují nutně neznamená, že se nutně zmenšuje elektronika (celé zařízení).

Díval se autor poslední roky na mobilní telefony, grafické karty nebo třeba....auta?
Ty věci rostou a rostou, byť architektura čipů se miniaturizuje a miniaturizuje. Někdy je to tím, že jsme si přáli mít větší věci a někdy je to třeba tím, že menší čip spotřebuje víc energie a potřebuje větší chladič, větší baterii nebo bůhvíco.

Jinak jo, je úžasné, jak malé dokážou věci být a kolik výpočetního výkonu a funkcí se vejde do něčeho miniaturního. Celkem by mě zajímalo, jestli v historii byl nějaký pokrok v nějaké oblasti tak markantní aby byl sledovatelný během jedné generace. Vyjma tedy vynálezů 20. století se všemi auty, letadly, komunikacemi... Nejspíš ne, kvůli izolovanosti objevu, respektive zavedení technologie. Teď, když na všem "dělá celá planeta současně" se pokrok udává nejrychleji a to tak, že nejen že stíháme nástup nové technologie, ale už i její zánik a nahrazení.

No, uvidíme co bude. Jsem celkem zvědavý.

syslik
syslik
Level 1 Level 1
24. 7. 2022 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @830 některá elektronika se nezmenšuje, nebo zvětšuje ne proto že by to nešlo udělat menší ale z důvodu ergonomie či použitelnosti nebo zájmu zákazníků.
S dnešními komponentami by mohli malé 9" notebooky mít parádní výkon i dlouhou výdrž na baterie a být technicky mnohem lepší než netbooky před 12ti lety ale ergonomie byla tragická.
Stejně tak telefony rostou protože velká spousta lidí (při nákupu hlasuje svoji peněženkou) kupují velké telefony protože na tom chtějí čučět na videa a instablbogram.
A u automobilů, tam je to taky marketing a zákaznické preference, když si někdo kupuje elektro auto za 1-3 mega, tak nechce stísněné mini auto do kterého se nevleze ani týdenní nákup. Technicky jde udělat malé auto a vlezla by se do něj i baterie na slušně velký dojezd, elektrický smart nebo elektrický volkswagen up tu byli již před lety. technicky by to byli fajn auta do města ale prodejně to byl naprostý propadák, a zákazníci radši kupují o 3 kategorie větší a dražší auta jako teslu x, mercedes eqc nebo škodu enyaq

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
25. 7. 2022 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@syslik @syslik
S notebookmi suhlas.
Pri smartfonoch je to o marketingu/trende, ktory vymysleli vyrobcovia. Ludia nevedia co chcu. Po case sa objavi trend zmensovania a znovu tu budeme mat aj mensie telefony.
Pri autach a pri ich potencialnom zmensovani, integracia elektroniky nehra v podstate ziadnu rolu.
No u aut je to znovu o marketingu ale aj o tom, ze sa mame lepsie a clovek je marnivy tvor. Rastu vsetky auta, nielen elektricke. VW Up alebo jeho skodovacky ekvivalnet sa prestal predavat kvoli nerentabilite a nie kvoli chybajucemu dopytu. Bol dotovany. Neslo ho vyrobit dostatocne lacno a tak sa pedalo len obmezene mnozstvo kvoli fleetovym emisiam.
Problem malych aut je, ze niesu dostatocne univerzalne a cenovy rozdiel je maly oproti vecsim autam. Kto by si u nas kupoval malu Skodu Citigo, ke za tie peniaze mohol mat vecsiu a praktickejsiu Fabiu.
Tebou spominane auta su uplne iny segment a ty ludia, co si ich kupuju by si nikdy nkupili VW Up ani keby bol dokonaly a lacny automobil (alebo ine auta z nizsieho segmentu).
To auto je u nich sucast statusu, ie zeby im mensie auto nestacilo. To plati aj pre ich neelektrice varianty.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
25. 7. 2022 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@syslik @odb Tjn, půl míče za elektrický citgo.... To je strašný. Za ty prachy má člověk skoro novou, velmi luxusní ojetinu vyšší třídy.

Reklama
Reklama